Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Grote brand in Leeuwarden

<<

Anoniem331

Bericht 20 Okt 2013 08:54

Grote brand in Leeuwarden

Heb jij het gevolgd?

Ik ben er de hele nacht mee in de weer geweest. Twitter en Facebook zijn dan zo'n grote en toch makkelijke bron van informatie, dat je het continu bij kunt houden.
Wat begon als een klein brandje is een compleet horror verhaal geworden.
Vooral dit stukje greep me erg aan vanmorgen;


De persconferentie startte om 01:30 uur. Het was een horror. Politie en brandweer vertelden dat het slachtoffer een 24-jarige Leeuwarder is. De identiteit wordt pas vrijgegeven zodra ze het stoffelijk overschot hebben. Bij aankomst van de brandweer is er contact geweest met het slachtoffer die in het pand zat. Hij kon er niet uit, zij konden er niet bij. Moesten eerst strijden voor hun eigen leven. Horror. Wegens aanhoudende hitte kunnen ze nog steeds niet bij het stoffelijk overschot. De brand is nog steeds niet onder controle, er moet nog de hele nacht geblust worden.

Er zijn verder geen gewonden. De politie hoort nu getuigen en gaat zodra het veilig is onderzoek doen naar de oorzaak van de brand. Straten rondom het gebied blijven afgesloten wegens instortingsgevaar.

Persconferentie ten einde, er komt morgen weer een.


Vanmorgen om 6 uur is het sein brandmeester afgegeven. Als je nagaat dat de brand gisteravond voor 18.00 uur al begonnen is, kun je nagaan dat het een brand van zeer grote omvang is.
<<

Anoniem7

Bericht 20 Okt 2013 08:58

Re: Grote brand in Leeuwarden

Ik las het, iets van 15 panden ofzo? Mijn vriend heeft 10 jaar lang in Leeuwarden gewoond, het laatste van wat hij gisteren nog heeft meegekregen was dat het om één (winkel)pand ging. Die zal zo wel schrikken als hij wakker wordt en het nieuws hoort.

Edit, verschrikkelijk dat er één slachtoffer te betreuren is, maar ik sta ervan te kijken dat het er niet meer zijn...
<<

Anoniem331

Bericht 20 Okt 2013 09:02

Re: Grote brand in Leeuwarden

Van 1 pand naar de hele straat! Echt belachelijk hoe snel brand kan gaan!
<<

Anoniem331

Bericht 20 Okt 2013 09:05

Re: Grote brand in Leeuwarden

https://www.facebook.com/058suksawat?hc_location=stream

Dit is een facebookpagina dat gewoonweg ook over Leeuwarden gaat.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Okt 2013 09:06

Re: Grote brand in Leeuwarden

Vreselijk.

Als je de eerste foto ziet vald het nog mee met de brand. Dat het zo groot is geworden. Jemig

En een slachtoffer die gewoon opgesloten zat in zijn huis de brandweer kon hem niet redden echt erg
Afbeelding
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 20 Okt 2013 09:07

Re: Grote brand in Leeuwarden

Ooh ik vind t zo erg.
Ik woon vlakbij Leeuwarden dus hen 't op de voet gevolgd.
Ik vind het ook zo erg dat dat er toch nog 1 slachtoffer is, vooral omdat hij contact had met politie/brandweer tijdens de brand maar door o.a. instortingsgevaar konden ze hem niet meer redden.
<<

Anoniem331

Bericht 20 Okt 2013 09:08

Re: Grote brand in Leeuwarden

Dat je als brandweer dan gewoon weet dat er iemand binnen zit, en hem niet kunt redden. Dat lijkt me echt het ergste van brand. Materiele schade is er altijd, dat is niet anders, maar iemand niet kunnen redden? Ze kunnen hier wel een flink trauma aan over houden.
<<

Anoniem7

Bericht 20 Okt 2013 09:33

Re: Grote brand in Leeuwarden

Het schijnt ook dat het geboortepand van Mata (ik wilde Badr typen :laughcry: ) Hari is verwoest, inclusief allerlei historische voorwerpen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Okt 2013 10:12

Re: Grote brand in Leeuwarden

Ja, het was heel heftig. Ik ging gister om half zes richting vriendinnen rn zag toen een flinke rookwolk boven het centrum uitkomen. Had even daarvoor al sirenes gehoord. Fietste er vlak langs (het is een doorgaande route door het centrum, fiets daar vaak) en alles waa afgezet. Traumaheli cirkelde er ook al rond. De brand heeft tot diep in de nacht geduurd. Moest de terugreis er weer vlak langs, echt dwars door de rook en de vieze brandlucht. Enkele bekenden van mij zijn geevacuurd en zullen waarschijnlijk voorlopig nog niet terug mogen naar hun woning. In totaal zijn 5 winkelpanden en 11 appartementen uitgebrand.

Het allerergste vind in die 24 jarige jongen. Heel mijn FB stond vol met foto's van hem, omdat hij vermist werd. Dat hij nog contact heeft gezocht met de meldkamer en dat ze desondanks niks voor hem hebben kunnen doen vind ik een hele pijnlijke gedachte. :cry:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Okt 2013 10:16

Re: Grote brand in Leeuwarden

Dit was gisteravond.

Afbeelding
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem 52

Bericht 20 Okt 2013 10:18

Re: Grote brand in Leeuwarden

Idd, Lady, dat-ie nog contact met buitenaf heeft gehad en toch overleden is, geeft me echt kippenvel.. Moet er ook niet te lang over nadenken, want dan ga ik echt zitten janken. Ik bedoel; als hij de meldkamer kan bellen, zal hij zijn ouders ook hebben gebeld en pff.. :(
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 20 Okt 2013 10:23

Re: Grote brand in Leeuwarden

Wij waren bij mijn zwager. Die woont in het centrum van Leeuwarden. Ik zei al, wat begin het naar rook te ruiken. Vervolgens zag mijn schoonmoeder dat het wat mistig werd. Daarna hoorden wij alle sirenes. Echt verschrikkelijk. Wij gingen met de trein terug en konden van het spoor zo in de vuurzee kijken. Ik vind dat stukje over die man ook echt heel erg. Wat zullen die brandweermensen zich vreselijk voelen.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem315

Bericht 20 Okt 2013 12:26

Re: Grote brand in Leeuwarden

Wat vreselijk is dit. Die arme, arme jongen ook... :( En hoe machteloos zal die brandweer zich hebben gevoeld. Afgrijselijk.
<<

Anoniem91

Bericht 20 Okt 2013 12:29

Re: Grote brand in Leeuwarden

Ik vind het vreselijk wat er is gebeurd. Gister ook veel met collega's over gehad die in Leeuwarden wonen. En inderdaad wt zal je je machteloos voelen als je weet dat er iemand is en je hem niet kunt helpen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Okt 2013 12:32

Re: Grote brand in Leeuwarden

Vreselijk.

Ik heb gister ook steeds twitter gevolgd, in de hoop dat die jongen nog gevonden zou worden. Echt, wat vreselijk. Ik hoop dat hij door de rook is omgekomen en niet levend is verbrand, want wat moet dat erg zijn :( :(
R. 2013
D. 2016
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 20 Okt 2013 12:37

Re: Grote brand in Leeuwarden

Echt heel erg vreselijk, vooral die jongen. Hij wist gewoon dat hij zou sterven. Brr, daar krijg ik echt rillingen van.
Dat een brand zo snel om zich heen kan grijpen, dat kun je je niet voorstellen.
<<

Anoniem187

Bericht 20 Okt 2013 12:44

Re: Grote brand in Leeuwarden

Pfff de ouders van de omgekomen jongen zijn nu op vakantie in Portugal en komen zsm naar huis.
<<

Anoniem187

Bericht 20 Okt 2013 12:45

Re: Grote brand in Leeuwarden

Fayebella schreef:Echt heel erg vreselijk, vooral die jongen. Hij wist gewoon dat hij zou sterven. Brr, daar krijg ik echt rillingen van.
Dat een brand zo snel om zich heen kan grijpen, dat kun je je niet voorstellen.


Daar krijg je toch echt doodsangsten van. Je grootste nachtmerrie. Ik vraag me stiekem wel af of hij nog contact gehad heeft met ouders/vrienden/familie. Je moet toch wel helemaal gek worden..
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 20 Okt 2013 12:49

Re: Grote brand in Leeuwarden

Roza schreef:
Fayebella schreef:Echt heel erg vreselijk, vooral die jongen. Hij wist gewoon dat hij zou sterven. Brr, daar krijg ik echt rillingen van.
Dat een brand zo snel om zich heen kan grijpen, dat kun je je niet voorstellen.


Daar krijg je toch echt doodsangsten van. Je grootste nachtmerrie. Ik vraag me stiekem wel af of hij nog contact gehad heeft met ouders/vrienden/familie. Je moet toch wel helemaal gek worden..


Ja echt wel, ik zou volgens ook gek worden. Ik hoop voor hem en zijn nabestaanden dat ze nog contact hebben gehad. Hoe moeilijk dat misschien ook is, maar dan heb je nog kunnen zeggen wat je wilde zeggen.
<<

Anoniem 53

Bericht 20 Okt 2013 13:47

Re: Grote brand in Leeuwarden

Ik lees dit nu pas, wat vreselijk! Ook voor die jongen, wat moet hij doodsangsten uit hebben gestaan. :(
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 20 Okt 2013 14:37

Re: Grote brand in Leeuwarden

Ik heb daar om de hoek gewoond tot vorig jaar, echt bizar! Zo erg voor die jongen.. :( En ook van de gebouwen, wat moet het gek zijn dat er zoveel panden nu weg zijn daar.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 63

Bericht 20 Okt 2013 14:43

Re: Grote brand in Leeuwarden

Oh my, wat een horrorverhaal! Vreselijk, krijg er de rillingen van. Had hier nog niets van meegekregen (helemaal geen nieuws gezien/gehoord).
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Okt 2013 17:10

Re: Grote brand in Leeuwarden

Weg
Laatst gewijzigd door sarah1985 op 20 Okt 2013 17:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Anoniem12

Bericht 20 Okt 2013 17:11

Re: Grote brand in Leeuwarden

Moest je daar zijn?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Okt 2013 17:19

Re: Grote brand in Leeuwarden

Ik was daar in de buurt ja. En niet daarvoor
Afbeelding
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers