Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Grote brand in Leeuwarden

<<

Reva

Bericht 20 Okt 2013 16:22

Re: Grote brand in Leeuwarden

En toen had je de behoefte dat vast te leggen?
<<

Anoniem 52

Bericht 20 Okt 2013 16:22

Re: Grote brand in Leeuwarden

sarah1985 schreef:Ik was daar in de buurt ja. En niet daarvoor


Ik dacht al; gister vroeg je wat je kon doen vandaag. Ik denk, nou, 't is dus ramptoeristje spelen geworden.
<<

Anoniem9

Bericht 20 Okt 2013 16:22

Re: Grote brand in Leeuwarden

Onsmakelijk...
<<

Anoniem7

Bericht 20 Okt 2013 16:24

Re: Grote brand in Leeuwarden

Volgens mij lag die jongen ook niet in één van die panden op jouw foto, Sarah...
<<

Anoniem7

Bericht 20 Okt 2013 16:28

Re: Grote brand in Leeuwarden

Overigens vind ik het niet eens zo schokkend dat je er een foto van gemaakt hebt hoor, hoewel ik me afvraag waarom omdat er al tientallen van die foto's online staan. Maar dat je ze hier plaatst heeft op mij ook wel een beetje een 'kijk eens, ik was daar'-gehalte.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Okt 2013 16:31

Re: Grote brand in Leeuwarden

Die foto heb ik niet eens zelf gemaakt.


En volgens mij hoef ik me hier niet te verantwoorden . en dan ik gister nog niet wist wat ik zou doen. En nu toch iets gedaan heb daar in de buurt . Mijn man was de hele dag werken gister tot 10 uur. en die had al een afspraak gemaakt wat ik niet wist
Afbeelding
<<

Anoniem7

Bericht 20 Okt 2013 16:32

Re: Grote brand in Leeuwarden

Verantwoord je dan ook niet :)
<<

Anoniem 52

Bericht 20 Okt 2013 16:32

Re: Grote brand in Leeuwarden

Nou niet gelijk gaan jokken, Sarah. Hij stond op je Photobucket. Dus... Het maak niet uit, sommige mensen spelen graag ramptoerist, dat kan. Als je 't weekend ervoor al naar 't bos bent gegaan.. Je moet toch wat.
<<

Anoniem315

Bericht 20 Okt 2013 16:33

Re: Grote brand in Leeuwarden

Oef, nou, als ik in Leeuwarden had moeten zijn, was ik daar vandaag dus echt niet heen gegaan.
<<

Anoniem9

Bericht 20 Okt 2013 16:35

Re: Grote brand in Leeuwarden

Exogenesis schreef:Oef, nou, als ik in Leeuwarden had moeten zijn, was ik daar vandaag dus echt niet heen gegaan.

Al moest ik tien keer langs die plek om op plaats van bestemming te komen, dan was ik even omgelopen.. Op telegraaf staat nu een filmpje waar je ziet dat de brandweermannen met een draagplank naar binnen gaan om het lichaam om te halen.. Verschrikkelijk.. :(
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 20 Okt 2013 16:43

Re: Grote brand in Leeuwarden

Forti schreef:
Exogenesis schreef:Oef, nou, als ik in Leeuwarden had moeten zijn, was ik daar vandaag dus echt niet heen gegaan.

Al moest ik tien keer langs die plek om op plaats van bestemming te komen, dan was ik even omgelopen.. Op telegraaf staat nu een filmpje waar je ziet dat de brandweermannen met een draagplank naar binnen gaan om het lichaam om te halen.. Verschrikkelijk.. :(


Brrr..verschrikkelijk!
Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om daar nu langs te gaan.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 20 Okt 2013 16:54

Re: Grote brand in Leeuwarden

Echt vreselijk dit. Ik heb gisteravond ook de hele avond Facebook, twitter en omrop Fryslan gevolgd. Op een gegeven moment stond op Facebook dat die jongen terecht was... :confused:

Mijn collega werkt bij de vrijwillige brandweer in Leeuwarden dus ik zal morgen het verhaal wel horen :cry:
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem331

Bericht 20 Okt 2013 17:15

Re: Grote brand in Leeuwarden

Ik merk dat het verhaal me de hele dag bezig. Wat een naar verhaal gewoon. Vreselijk om zo bewust je einde te zien naderen.
<<

Anoniem33

Bericht 20 Okt 2013 17:17

Re: Grote brand in Leeuwarden

Ik vind het ook echt vreselijk wat er gebeurt is... wat een impact zal dat in lwarden en omstreken geven.

En Sarah, die foto stond ook op je facebook, waarom ziu je die in hemelsnaam plaatsen als hij niet van jezelf was?
<<

anoniem213

Bericht 20 Okt 2013 17:20

Re: Grote brand in Leeuwarden

Bij een grote brand is de lucht heel heet. Je kunt dan op veel verschillende manieren sterven. Er komen veel schadelijke gassen vrij (waaronder koolmonoxice) en als je die te veel inademt, overleef je het niet. Bovendien is de lucht heel heet en je longen kunnen die hitte ook niet aan. Het is naar, maar het gaat wel snel. Ik ben eigenlijk niet bang dat die jongen levend verbrand is. Ik denk dat hij voor die tijd al gestorven is aan de hitte of gassen. Dat maakt het niet minder vreselijk of beangstigend, maar misschien is het voor mensen een geruststellende gedachte dat hij niet gillend verbrand zal zijn.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 20 Okt 2013 17:33

Re: Grote brand in Leeuwarden

Vreselijk!

Ik hoorde afgelopen week van mensen die bhv hadden gehad dat je tijdens een brand die je insluit maar 4 keer in kunt ademen. Je hebt dan blijkbaar al zoveel schadelijke stoffen binnen dat je daar aan overlijdt.
<<

anoniem213

Bericht 20 Okt 2013 17:35

Re: Grote brand in Leeuwarden

Ik weet dit inderdaad ook door BHV.
<<

Anoniem331

Bericht 20 Okt 2013 18:05

Re: Grote brand in Leeuwarden

Rook is inderdaad een snelle doder. Er zitten heel veel giffen in. Rook is vaak ook het gevaarlijkste deel. Als je slaapt word je ook niet wakker van rook, sluipmoordenaar.

Ik hoorde vandaag iemand zeggen, wat gek dat hij niks heeft gemerkt en snel uit huis is gegaan. Of waarom hij niet een raam ingeslagen heeft. Maar als hij er achter kwam toen er al rook in zijn huis was, ben je verloren. Je verliest je oriëntatie, ziet geen hand voor ogen en komt er gewoon niet meer uit.
<<

Anoniem75

Bericht 20 Okt 2013 18:17

Re: Grote brand in Leeuwarden

Maar die jongen wist toch dat er brand was want op het nieuws zeiden ze dat hij 112 nog heeft gebeld en brandweer nog heeft geprobeerd te instrueren naar de precieze plek waar hij vast zat om hem te helpen?

Ik snap dan best dat dit dan opkomt in mensen als je dit zo hoort. Maargoed aan de andere kant had hij als hij zich kon redden door bijv. een raam te slaan dat natuurlijk ook wel gedaan. Je weet natuurlijk niet wat de precieze situatie was op dat moment bij hem en waarschijnlijk komt niemand dat ooit te weten. Het blijft iig vreselijk.
<<

Anoniem7

Bericht 20 Okt 2013 18:19

Re: Grote brand in Leeuwarden

Als het vuur tussen hem en het raam in is geweest... Als je zag hoeveel schoenen er buiten lagen, wie weet heeft hij die vanuit zijn positie allemaal door het raam gegooid om zuurstof binnen te krijgen. Helaas is zuurstof ook weer de grootste voedingsbron om een vuurtje extra aan te wakkeren natuurlijk.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 20 Okt 2013 18:35

Re: Grote brand in Leeuwarden

Ik zie het nu ook weer op het nieuws, bah..
Die arme jongen.. :(
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem331

Bericht 20 Okt 2013 18:43

Re: Grote brand in Leeuwarden

Ja daarom, je komt er nooit achter waarom hij zichzelf niet heeft kunnen redden. Maar je mag er wel vanuit gaan dat hij er alles aan gedaan heeft om zichzelf in veiligheid te brengen. Het is gewoon bijzonder triest!
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:28

Bericht 20 Okt 2013 18:47

Re: Grote brand in Leeuwarden

Hier ook iemand die het continu gevolgd heeft. Dit ook omdat een kennis er vlak achter woont. Hun moesten klaar zitten voor evacuatie, uiteindelijk niet nodig geweest, en de brandweer etc. stonden daar voor huis.
Ik zag net ook een foto via Facebook voorbij komen die van bovenaf is genomen vanmiddag, daarop zie je pas echt hoeveel er afgebrand is.
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 20 Okt 2013 18:54

Re: Grote brand in Leeuwarden

.
Laatst gewijzigd door *foef* op 31 Okt 2014 21:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 20 Okt 2013 19:37

Re: Grote brand in Leeuwarden

Triest, supertriest zo'n gebeurtenis. Kippenvel bij die column van die verslaggeefster die dichtbij woont.. En het allerergste natuurlijk voor die jongen die is omgekomen, en zijn familie die daarmee moeten leren leven.

Dit soort dingen zijn een van de ergste die je mee kunt maken.

En de mensen die komen kijken, nee daar heb ik echt geen respect voor...
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers