Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dochter doet vaak niet lief tegen vader

<<

Anoniem301

Bericht 08 Nov 2017 16:05

Dochter doet vaak niet lief tegen vader

Hoi!

Onze dochter doet vaak als ik erbij ben niet aardig tegen mijn man. Dit doet ze al heel lang, het is vast een fase, maar de fase duurt lang vinden wij. Over 2 weken wordt ze 2 jaar. Ze zegt heel vaak "papa niet doen" als hij naar haar kijkt of een kusje wil geven, maar ook als hij helemaal niks doet en gewoon op de bank tv zit te kijken ofzo. Als hij bijvoorbeeld vraagt hou je van mama/oma/opa zegt ze ja. Hou je van papa/vind je papa lief? Dan zegt ze nee.
Ik moest een keer even naar de overkant lopen om de overbuurvrouw iets te geven, toen vroeg mijn man weer houd je van papa? toen zei ze ja! Toen ik na 30 seconden weer terug was vroeg hij het weer en zei ze nee.

Ik heb 1 mama-dag in doordeweeks, en hij een papa-dag op vrijdag. Dan gaat het hartstikke goed en is het gezellig tussen hen. Of als ik weg ben doet ze ook aardig en normaal tegen hem. Hoewel ik me nu bedenk dat ze laatst wel een blokje tegen zijn hoofd gooide toen hij haar kwam ophalen van het oppasverblijf bij zijn sportschool. En gisteren toen hij haar bij oma ophaalde deed ze ook naar tegen hem, en ook dat doet ze vaker. Ook duwt ze vaak zijn handen weg. Dit is 80% van de tijd zo. Oja na een leuke dag tussen hen, zodra ik thuis kom van iets of mijn werk, is hij meteen helemaal compleet uit beeld en duwt ze hem weg, letterlijk of figuurlijk.

Ik snap dat er een voorkeur voor één ouder kan zijn, maar dit is wel erg overdreven. Het kwetst mijn man ook echt om steeds zo hard te worden afgewezen door het meisje waar hij zoveel van houdt, al weet hij dat ze pas 2 is, het doet toch zeer. Ze is heel lief tegen mij, wil bij me op schoot zitten, ik krijg knuffels en kusjes en papa een boze 'nee!'.

Is dit herkenbaar? Hoe lang duurde de fase? Vind het echt naar. Ik geef mijn man ook gewoon kusjes en knuffels waar zij bij is (mag vaak niet van haar, doe ik natuurlijk wel gewoon) ik zeg ook vaak tegen haar dat het niet lief is hoe ze tegen papa doet, dat dat papa verdrietig maakt, maar het helpt vooralsnog niet. En hij knijpt haar niet stiekem ofzo :nerd:
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 08 Nov 2017 16:32

Re: Dochter doet vaak niet lief tegen vader

De dochter van mijn vriendin heeft dit bij haar, als haar man thuis is willen de kinderen alleen maar dat hij alles doet, voor beiden is papa echt hun held. Evenals ik bij haar jongste, mama mag haar met niks helpen en ze zet de boel op stelten, maar zodra ik assisteer is ze lief. Het zijn echt maar fases, hele lange, vervelende fases die jaren kunnen duren, maar op den duur komt het goed. Onze oudste wilde vroeger ook het liefste alleen maar papa, want papa deed altijd leuke dingen met ze en ik kennelijk niet, maar dat is de laatste jaren recht getrokken omdat ze door heeft dat op elkaar lijken qua karakter (ze lijkt op mij) toch ook wel heel fijn is.

Balen is het, maar wees maar blij dat als je er niet bent het wel goed gaat. Ik denk dat je het al heel goed doet, door gewoon wel jouw liefde voor je man te ventileren.

En verder is het lullig voor je man, maar hij moet maar steeds denken 'ze is nog maar 2, ze snapt er niks van'.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 08 Nov 2017 16:34

Re: Dochter doet vaak niet lief tegen vader

Ik herken het enorm. T doet precies hetzelfde bij mijn man. Hij heeft echt een voorkeur voor mij. Maar een dagje alleen met mijn man gaat wel heel goed. Tot ik thuis kom. Oja en hij moet ook niet zien dat ik weg ga.
Het is erger geweest want toen huilde hij constant als hij alleen met hem was.
2016
<<

Anoniem301

Bericht 08 Nov 2017 16:39

Re: Dochter doet vaak niet lief tegen vader

Parel schreef:De dochter van mijn vriendin heeft dit bij haar, als haar man thuis is willen de kinderen alleen maar dat hij alles doet, voor beiden is papa echt hun held. Evenals ik bij haar jongste, mama mag haar met niks helpen en ze zet de boel op stelten, maar zodra ik assisteer is ze lief. Het zijn echt maar fases, hele lange, vervelende fases die jaren kunnen duren, maar op den duur komt het goed. Onze oudste wilde vroeger ook het liefste alleen maar papa, want papa deed altijd leuke dingen met ze en ik kennelijk niet, maar dat is de laatste jaren recht getrokken omdat ze door heeft dat op elkaar lijken qua karakter (ze lijkt op mij) toch ook wel heel fijn is.

Balen is het, maar wees maar blij dat als je er niet bent het wel goed gaat. Ik denk dat je het al heel goed doet, door gewoon wel jouw liefde voor je man te ventileren.

En verder is het lullig voor je man, maar hij moet maar steeds denken 'ze is nog maar 2, ze snapt er niks van'.


He wat naar zeg. En jaren ja? Poeh, lang zeg. Kwetste het jou vroeger ook, of kon je het naast je neerleggen?
<<

Anoniem301

Bericht 08 Nov 2017 16:41

Re: Dochter doet vaak niet lief tegen vader

Salome schreef:Ik herken het enorm. T doet precies hetzelfde bij mijn man. Hij heeft echt een voorkeur voor mij. Maar een dagje alleen met mijn man gaat wel heel goed. Tot ik thuis kom. Oja en hij moet ook niet zien dat ik weg ga.
Het is erger geweest want toen huilde hij constant als hij alleen met hem was.


Gelukkig kan ik wel normaal weggaan. Ik doe alsof er niks aan de hand is (is het ook niet natuurlijk) dus ik zeg altijd
"mama gaat weg, doei! Krijg ik een kus?" dat gaat wel goed gelukkig. Altijd huilen als ik weg ben doet ze ook niet. Naar zeg, voor je man.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 08 Nov 2017 16:52

Re: Dochter doet vaak niet lief tegen vader

Carrie schreef:
Parel schreef:De dochter van mijn vriendin heeft dit bij haar, als haar man thuis is willen de kinderen alleen maar dat hij alles doet, voor beiden is papa echt hun held. Evenals ik bij haar jongste, mama mag haar met niks helpen en ze zet de boel op stelten, maar zodra ik assisteer is ze lief. Het zijn echt maar fases, hele lange, vervelende fases die jaren kunnen duren, maar op den duur komt het goed. Onze oudste wilde vroeger ook het liefste alleen maar papa, want papa deed altijd leuke dingen met ze en ik kennelijk niet, maar dat is de laatste jaren recht getrokken omdat ze door heeft dat op elkaar lijken qua karakter (ze lijkt op mij) toch ook wel heel fijn is.

Balen is het, maar wees maar blij dat als je er niet bent het wel goed gaat. Ik denk dat je het al heel goed doet, door gewoon wel jouw liefde voor je man te ventileren.

En verder is het lullig voor je man, maar hij moet maar steeds denken 'ze is nog maar 2, ze snapt er niks van'.


He wat naar zeg. En jaren ja? Poeh, lang zeg. Kwetste het jou vroeger ook, of kon je het naast je neerleggen?


Mwah, als ik niet zo lekker in mijn vel zat wellicht wel eens, ja. Maar ik was alleen maar heel blij dat mijn kinderen wel een band met hun vader hebben, zoals ik die niet heb.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 08 Nov 2017 17:15

Re: Dochter doet vaak niet lief tegen vader

Mijn jongste zoon had dit ook heel sterk.
Het is een fase, echt! Beide nu dikke vrienden, papa kan niet meer stuk!
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem250

Bericht 08 Nov 2017 19:00

Re: Dochter doet vaak niet lief tegen vader

Ik zou sowieso niet vragen van wie ze houdt. Tegen haar zeggen dat jullie van haar houden vind ik genoeg. Verder zou ik er niet teveel nadruk op leggen. Ik zou je man leuke dingen met haar laten ondernemen, misschien niet de dingen die jij doet en stoppen met het vragen om bevestiging dat ze van jou of je man houdt.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Nov 2017 19:07

Re: Dochter doet vaak niet lief tegen vader

Dat laatste ben ik met Holly eens, ik denk dat 'houden van' ook nog veel te abstract is voor zo'n jong kind. Wel heel naar voor je man, ik kan me voorstellen dat hij het zich toch persoonlijk aantrekt (dat zou ik tenminste doen, ook al is het natuurlijk niet persoonlijk bedoeld). Hopen dat ze snel bijtrekt!
❤ 7 juni 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 08 Nov 2017 21:25

Re: Dochter doet vaak niet lief tegen vader

F. heeft dat ook op bepaalde momenten. Afgelopen zaterdag was mijn man de hele dag met haar samen en is het echt een rotdag geweest. Ze heeft ze hele dag gezeurd om "mij mama" . Zo ontzettend sneu voor hem. Mijn man is ook een dag thuis bij haar en dan gaat het over het algemeen aardig maar soms kan ze zo lelijk doen tegen hem.

Ik leg er geen nadruk op op het houden van, als ze naar bed gaat zeggen we altijd papa en mama houden van je en dan zegt ze "ja"haha. Ik ga er vanuit dat het een fase is maar het is niet leuk!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem301

Bericht 08 Nov 2017 21:26

Re: Dochter doet vaak niet lief tegen vader

Hm ok ik zeg het ook vaak, ik hou van jou! Jij ook van mij? En dan zegt ze ja of hou jou! Dus het is niet zo zwaar bedoeld zeg maar. Plus, volgens mij snapt ze best goed wat het betekent aangezien ze bij papa nee zegt (als ik erbij ben) en bij de rest ja. En als ik weg ben bij papa ook ja. Wat is daar verkeerd aan dan? Als je dat kan uitleggen dan snap ik het misschien en kan ik daar iets mee doen.
<<

Anoniem301

Bericht 08 Nov 2017 21:28

Re: Dochter doet vaak niet lief tegen vader

Ah Uffe dan is zo’n dag niet zo gezellig als je graag zou willen.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 08 Nov 2017 21:35

Re: Dochter doet vaak niet lief tegen vader

Dat klinkt niet leuk carrie :(
Hier ook een mama’s kindje. Niet zo erg als hoe jij t verteld, maar idd als papa en zij samen zijn is t helemaal gezellig, als ik in de buurt ben vraagt ze toch vaak om mij. Weigert buiten papa’s hand vast te houden en grijpt vervolgens wel mijn hand vast. Dat soort dingetjes. Mijn man wordt er ook bij vlagen verdrietig van. Snap ik ook wel. Maar ja wat doe je er aan? Gaat denk ik inderdaad vanzelf over. Ze zeggen toch altijd dat meisjes vooral papa’s-kindjes zijn? Ik zeg ook altijd maar tegen mijn man, als ze straks een kleuter is wil ze waarschijnlijk met papa trouwen en wordt mama aan de kant gezet :p
<<

Anoniem250

Bericht 08 Nov 2017 21:57

Re: Dochter doet vaak niet lief tegen vader

Er is natuurlijk niet veel verkeerd aan, maar het maakt je man verdrietig.
Ik vind je lief en ik hou van je, kan ook uit het kind zelf komen. Je hoeft er toch niet om te vragen. En je man houdt toch van haar. Dus alleen zeggen ik hou van je, zonder het terug te vragen, lijkt mij in dit geval beter.
<<

Anoniem301

Bericht 08 Nov 2017 22:05

Re: Dochter doet vaak niet lief tegen vader

Ok op die manier. Bedankt voor de uitleg!
<<

Anoniem301

Bericht 08 Nov 2017 22:06

Re: Dochter doet vaak niet lief tegen vader

SophieZMY schreef:Dat klinkt niet leuk carrie :(
Hier ook een mama’s kindje. Niet zo erg als hoe jij t verteld, maar idd als papa en zij samen zijn is t helemaal gezellig, als ik in de buurt ben vraagt ze toch vaak om mij. Weigert buiten papa’s hand vast te houden en grijpt vervolgens wel mijn hand vast. Dat soort dingetjes. Mijn man wordt er ook bij vlagen verdrietig van. Snap ik ook wel. Maar ja wat doe je er aan? Gaat denk ik inderdaad vanzelf over. Ze zeggen toch altijd dat meisjes vooral papa’s-kindjes zijn? Ik zeg ook altijd maar tegen mijn man, als ze straks een kleuter is wil ze waarschijnlijk met papa trouwen en wordt mama aan de kant gezet :p

Nou wordt liever niet aan de kant gezet :smile: als het gewoon een beetje wordt rechtgetrokken ben ik blij!
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 08 Nov 2017 22:13

Re: Dochter doet vaak niet lief tegen vader

Haha nee ik liever ook niet (heel eerlijk zou ik t denk ik ook echt slechter trekken dan mijn man als ze zo tegen mij zou doen), maar de kans zit er wel in natuurlijk :p
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Nov 2017 22:18

Re: Dochter doet vaak niet lief tegen vader

Dat van het specifiek vragen over houden van viel mij ook op. Sluit me aan bij wat holly daarover zegt. Plus, sommige vragen zijn hier inmiddels bijna altijd ‘nee’ als antwoord, of T het nou meent of niet. Soms is het een dingetje geworden, of routine. Alleen al daarom zou ik het niet extra opzoeken. Waarom zou je :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

ChiQ

Bericht 08 Nov 2017 23:01

Re: Dochter doet vaak niet lief tegen vader

O, jeetje Julian had dit ook. Heel lang, denk wel 2 jaar lang Carrie. Er is zelfs een periode geweest, heel lang denk wel bijna 2 jaar dat mijn man hem niet eens uit bed mocht pakken. Hij bleef om mij roepen. Kapot was ik. Zelfs een broodje aangeven als ik er was, was uit den boze! O, drama komt nu allemaal weer omhoog. Radeloos was ik. Ik kon niet meer, elke dag 05:00 beneden zitten met hem, omdat het met man niet ging. Hij ging zo tekeer dan, dat je als moeder ook niet wilt doorzetten. En ineens was het over. Heel apart.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 09 Nov 2017 00:01

Re: Dochter doet vaak niet lief tegen vader

Herkenbaar. Alleen dan naar mij toe. Beiden kinderen hebben dit. Ze trekken/trokken beiden enorm naar mijn man toe. Zodra hij thuis is ben ik buiten beeld. Dochter is inmiddels aan het bijdraaien en zoekt nu vaker mij op. Maar ze weten beiden ook gewoon dat ze meer konden bij papa. Die geeft toe.
Het kon mij ook wel steken. Alleen merk ik nu steeds meer aan kleine dingetjes dat het niet zo scheef is als dat het leek. Als ze vallen of zich pijn doen moeten ze beiden standaard ineens niks van papa weten. Alleen mamas kusjes helpen. En naar bed brengen moet papa doen want daar valt de meeste tijd bij te rekken.
Ze zijn niet dom. Bij papa op schoot zitten is leuker want die maakt er een spelletje van.
Naast papa zitten aan tafel is leuker omdat ik ongeduldig ben met knoeien en hij niks viezig vindt.
Etc.
Zijn dit misschien dingen die jij ook herkent? Dat jij degene bent van wie ze meer krijgt? Of waarbij het gemakkelijker is?
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 09 Nov 2017 08:37

Re: Dochter doet vaak niet lief tegen vader

Oei ja dat zijn pijnlijke dingen. Mijn oudste deed dit ook. Altijd bij mij willen zijn en papa mocht dan niks doen. Het is helemaal goed gekomen. Ze vindt papa nu geweldig! Het is wel heel duidelijk dat we allebei onze 'functie' hebben. Ik ben voor de troost, verzorging en mijn vriend voor het spelen :)

Het komt op mij (ook) over als dat er heel veel druk ligt op het houden van. Dat haar altijd hoopvol gevraagd wordt of ze ook van hem houdt en het ontkennende antwoord dan als heel teleurstellend ervaren wordt. Dat is heel pijnlijk natuurlijk l. Misschien scheelt het al om die vraag niet meer te stellen.
<<

Anoniem301

Bericht 09 Nov 2017 11:35

Re: Dochter doet vaak niet lief tegen vader

Ja heel helder hoor nu over de vraag houden van, bedankt voor de feedback :)

Wel fijn om herkenning te lezen, hopelijk trekt het hier ook bij. Vader doet genoeg leuke dingen apart met haar, zoals ik al schreef is hij elke vrijdag met haar alleen en hebben ze dus vader- en dochtertijd.

Volgens mij ben ik niet minder streng dan mijn man, ze luistert beter naar mij dan naar hem, maar zal er eens op letten.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 09 Nov 2017 12:13

Re: Dochter doet vaak niet lief tegen vader

Hier is het zoals Boerenkool ongeveer omschrijft.
Ik heb één echt papa kindje. De oudste heeft dit al vanaf jongs af aan. Mensen zeiden toen ook dat het vast wel zou bijdraaien.
Hij wordt in januari 5 en het blijft een papa's kindje. Hij komt nu wel vaker met mij knuffelen of bij me zitten en doet niet zo moeilijk meer als vroeger. Hij gaat ook later met mij trouwen vertelde hij. Maar goed dan zijn we inmiddels toch heel wat jaren verder.
Bij pijntjes of iets dergelijks grijpt hij toch naar zijn papa. Het is niet altijd leuk, maar als hij midden in de nacht komt vind ik het wel eens handig ;-).

De jongste wisselt nog wel eens gelukkig. Ze vindt papa super leuk om mee te stoeien, maar zit ook graag bij mij. Soms heeft ze wel eens fases dat ze alleen mama of papa wil, maar over het algemeen is het van beide goed.

Ik merk vooral dat papa ze beide beter kan troosten. Als ze huilen omdat ze gevallen zijn ofzo is papa toch de enige die ze rustig krijgt.

Naar bed brengen en eruit halen is nooit een super groot probleem gelukkig. Hoewel de oudste graag wordt voorgelezen door papa. Dat komt ook doordat papa er een spannend avontuur van maakt met zelf verzonnen verhalen. Ik ben niet zo crea bea helaas.

Papa is hier juist degene die de meeste duidelijkheid geeft. Ik twijfel of wordt onrustig van ze.

Wat jij doet met aangeven dat ze lief moet doen voor papa doet mijn man ook. Blijven herhalen dat de ander ook lief is en ook van knuffelen houdt. Bij onze oudste is dat in ieder geval wel bijgedraaid en krijg ik ook gewoon de knuffels en kusjes die papa ook krijgt. Papa krijgt ze alleen wel als eerste..
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem231

Bericht 09 Nov 2017 12:36

Re: Dochter doet vaak niet lief tegen vader

Hier trekken ze meer naar mij toe omdat ik er altijd ben. Mijn man werkt dus is er vaak niet. Nu is zoon ruim 2 en begint meer naar papa te trekken. Samen spelen, werken in de tuin of fietsen. Mama moet poetsen, koken of iets met zusje doen. Zijn z'n letterlijke woorden.
Maar als zoon wakker wordt, kruipt hij in mijn armen. Overdag ben ik dus vaker moe omdat man wel door kan slapen, ik niet.
Ik ben dan rond etenstijd geprikkeld en dan trekt zoon heel erg naar mijn man. Dan mag hij meer.
Het deed mijn man ook pijn toen zoon hem steeds af wees.
Maar het kan dus verbeteren.
<<

Anoniem280

Bericht 09 Nov 2017 15:54

Re: Dochter doet vaak niet lief tegen vader

Hier zijn ze bijna 3 en komen er nu zelf mee, hou van jou, hou van mij.
Wij hebben het nooit zelf gevraagd, omdat ze het nog niet echt begrepen en dus bij de 1 ja zeiden en tegen de ander nee.

Wel zijn ze beide erg gericht op mij. Ik werk onregelmatig dus zie de kinderen meer.
Komt papa thuis willen ze vaak geen kus of wat dan ook.
Ook wanneer mijn vriend rustig op de bank gaat zitten heeft het echt tijd nodig voor de meiden naar hem toe gaan.
Vind mijn vriend ook niet leuk, maar pushen heeft geen zin, doen we ook niet.

Tijdens etenstijd is het gewoon echt niet leuk.
Beide willen naast mij zitten, staat maar 1 stoel, ander staat naast die van mijn vriend, het is dan drama. Ze willen hoe dan ook naast mij zitten.
6 personen kunnen er om tafel zitten.
Nu geven wij ze daar weinig aandacht voor, wat dus inhoudt dat er sowieso altijd 1 naast papa zit, zonder meer strijd.
S. gaat bij papa zitten, J. zit naast mem, volgende keer mag S. bij mem zitten, dan is ales weer koek en ei.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers