Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe pak ik dit aan?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 07 Nov 2017 09:30

Hoe pak ik dit aan?

Ik heb hier volgens mij al eens eerder iets over gepost, maar ik kan het niet meer terugvinden en ben benieuwd naar jullie adviezen. Eén van mijn "buurmannen of buurvrouwen" (tussen aanhalingstekens omdat het dus niet écht de mensen zijn die naast mij wonen maar klaarblijkelijk wel ergens mij me in de buurt) is buschauffeur van een touringbus. Enige tijd geleden parkeerde hij (of zij, maar ik typ telkens even hij voor het gemak enzo) zijn bus telkens pal tegenover mijn huis. Vet irritant, maar ik betrapte hem er nooit op, weet niet wie het is dus ik kon er niets van zeggen. Meestal was het heel laat 's avonds of juist heel vroeg in de ochtend.
Net toen ik op het punt stond om bij de bus te gaan staan wachten tot er iemand kwam, stond het kreng er ineens niet meer. Dat is een jaar zo gebleven, maar sinds dit weekend is het weer feest.
De bus wordt nu ergens halverwege de nacht voor m'n deur gezet (ik weet niet hoe laat want dat merk ik niet) en rond 4.15/4/30 uur rijdt hij weer weg. En daar word ik dus telkens wakker van, nu al drie nachten achter elkaar. Het maakt enorm veel herrie als dat ding gestart wordt en hij moet schijnbaar ook eerst een minuut of wat stationair draaien om op te warmen ofzo.

Ik wil hiervan af! Maar het gebeurt dus 's nachts en ik weet niet wie het doet. In de APV van mijn gemeente staat dat voertuigen langer dan een x aantal meters niet in de bebouwde kom mogen parkeren, dus hij is ook nog eens in overtreding. Hoe pak ik dit aan? Ik vind het een beetje eng om om 4.15 uur naar buiten te gaan om de chauffeur erop aan te spreken, maar ik weet dus niet wie het is en waar hij woont. Een briefje onder de ruitenwisser is een optie (dan moet ik alsnog even uit bed 's nachts, maar dan hoef ik iig 's nachts de confrontatie niet aan te gaan), maar dat vind ik dan weer zo passief agressief overkomen. Een andere optie is melding maken bij de gemeente of politie, zodat zij handhavend optreden. Of misschien kan ik de busmaatschappij bellen, het kenteken doorgeven en vragen of zij het verder willen afhandelen?

Wat zouden jullie doen?

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Nov 2017 09:35

Re: Hoe pak ik dit aan?

Dat laatste zou ik doen, de busmaatschappij bellen. Je weet niet wie het is, dus dat lijkt me de meest logische actie. Ik zou ook niet om vier uur 's nachts buiten gaan staan om te kijken wie het wel is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 07 Nov 2017 09:37

Re: Hoe pak ik dit aan?

Ja, ik daccht direct 'pak het via de busmaatschappij aan'. Noteer het kenteken en dien een klacht in! Zij moeten het dan fatsoenlijk oplossen en ik gok zomaar dat zo'n bestuurder eerder van zijn baas onder de indruk is dan van zijn buurvrouw die 's nachts in haar pyjama naar buiten komt gestiefeld.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 07 Nov 2017 09:39

Re: Hoe pak ik dit aan?

Haha ja dat denk ik ook! Ik kan me ook zo voorstellen dat ik 's nachts om 4.15 uur niet persé heel rationeel reageer dus het lijkt me sowieso beter om het overdag te regelen. Vanavond maar even het kenteken noteren en dan kan ik morgen bellen.

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 07 Nov 2017 09:49

Re: Hoe pak ik dit aan?

Dit soort dingen maken mij ook woest trouwens hoor. Kan ik écht niet tegen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 07 Nov 2017 09:57

Re: Hoe pak ik dit aan?

Hier zou ik ook totaal niet tegen kunnen! Busmaatschappij inlichten vind ik wel een goede. Maar als het nou nog lang duurt, vind ik politie bellen om te overleggen wat je hier mee kunt, ook niet raar.
Omdat je niet weet wie het is én het s nachts is, had ik ook niet uitgezocht wie dit doet..
<<

Anoniem247

Bericht 07 Nov 2017 10:32

Re: Hoe pak ik dit aan?

Ik zou ook voor de busmaatschappij gaan en gewoon je verhaal uitleggen en vragen of zij er wat aan kunnen doen. Politie bellen zou ik niet doen. Dan zou ik als tweede optie (mocht optie 1 niet helpen) toch gaan voor een briefje achter de ruitenwisser. En als laatste pas de politie.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Nov 2017 13:14

Re: Hoe pak ik dit aan?

Ik zou het via de handhaving (is dat de gemeente?) spelen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem223

Bericht 07 Nov 2017 13:51

Re: Hoe pak ik dit aan?

Ik zou ook de busmaatschappij bellen en evt de gemeente ook maar meteen. Bij ons staat ook regelmatig een bus, maar dan in de straat achter ons op een parkeerplaatsje. De buurman kon daardoor ooit niet gaan werken, hij kon zijn werkbusje er niet meer uit rijden. ik weet eigenlijk niet wat hij toen heft gedaan.

Zelf heb ik ooit de gemeente gebeld omdat ze bij de flat achter mijn huis altijd hun containers buiten laten staan. Ziet er niet uit, en ik had het idee dat ik daardoor veel vliegen had. Die mensen zijn daar toen op aangesproken (je krijgt dan een gele of rode kaart op je vuilnisbak) en ze waren een tijdje weg. Toen bleef die buitengewoon opsporingsambtenaar me alleen de hele tijd mailen of ik wilde gaan kijekn of die bakken er nog stonden, en daar had ik weinig zin in om hem elke week op de hoogte te houden. Inmiddels zijn we een paar jaar verder en staan de bakken weer gewoon standaard op de stoep. Ik ga er nu niet meer achteraan.

Maar goed, de gemeente heeft toen dus wel meteen actie ondernomen.
<<

Anoniem222

Bericht 07 Nov 2017 15:50

Re: Hoe pak ik dit aan?

Ik zou de busmaatschappij bellen. Irritant zeg!
<<

Anoniem304

Bericht 07 Nov 2017 15:54

Re: Hoe pak ik dit aan?

Ik had gewoon de politie gebeld. Oppakken met dat ding.
<<

Anoniem316

Bericht 07 Nov 2017 18:43

Re: Hoe pak ik dit aan?

Gemeente en busmaatschappij. Zou zeker zelf niet die confrontatie aan gaan.
<<

Anoniem282

Bericht 07 Nov 2017 18:53

Re: Hoe pak ik dit aan?

Ik vind de politie bellen best rigoureus. Misschien weet de beste man/vrouw niet eens dat je daar niet mag staan met voertuigen die een bepaalde lengte overschrijden. De herrie die het maakt in de nacht (wat ik nog anders vind dan overdag), zou je van denken dat hij dat ook beseft, maar het hoeft niet.

Omdat je niet weet om wie het gaat, zou ik dus wel beginnen met een briefje onder de ruitenwissers achterlaten en daarin uitleggen dat je liever hem/haar persoonlijk had aangesproken, maar dat je niet weet waar je dan moet aanbellen. Hij weet zelf ook waar hij parkeert (voor welk huis/welke huizen) als hij via zijn werkgever hoort dat er is geklaagd en dat kan net zo goed de verstandhouding niet ten goede komen. Ik houd zelf liever de verstandhouding zo goed mogelijk met mensen in de straat en ik zou er hierbij niet volledig op durven te vertrouwen dat dit zo blijft, als ik nooit aan diegene kenbaar heb gemaakt dat ik er last van heb (en dit dus duiden met dat hij bovendien in overtreding is).
<<

Patsy

Bericht 07 Nov 2017 18:59

Re: Hoe pak ik dit aan?

Ik zou ook niet direct de politie bellen. Wat Guattari ook al zegt, misschien weet diegene niet eens dat hij daar niet mag parkeren of beseft hij niet dat er mensen last van hebben. Ik weet dat vrachtauto's eerst een tijdje stationair moeten draaien voordat ze weg mogen of kunnen rijden. Logisch dat je er last van hebt hoor, maar dat doet de chauffeur niet bewust (niet dat jij dat zegt hoor). Ik zou dus een briefje onder zijn ruitenwisser doen, mocht de bus er dan opnieuw staan dan zou ik de busmaatschappij inlichten en de politie bellen. Die zullen hem een waarschuwing of, misschien, een bekeuring geven.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 07 Nov 2017 21:22

Re: Hoe pak ik dit aan?

Ik zou er zo mee omgaan als Guattari zegt.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem304

Bericht 08 Nov 2017 08:02

Re: Hoe pak ik dit aan?

Katrien schreef:Ik zou ook niet direct de politie bellen. Wat Guattari ook al zegt, misschien weet diegene niet eens dat hij daar niet mag parkeren of beseft hij niet dat er mensen last van hebben. Ik weet dat vrachtauto's eerst een tijdje stationair moeten draaien voordat ze weg mogen of kunnen rijden. Logisch dat je er last van hebt hoor, maar dat doet de chauffeur niet bewust (niet dat jij dat zegt hoor). Ik zou dus een briefje onder zijn ruitenwisser doen, mocht de bus er dan opnieuw staan dan zou ik de busmaatschappij inlichten en de politie bellen. Die zullen hem een waarschuwing of, misschien, een bekeuring geven.

Als beroepschauffeur weet je echt wel waar je je voertuig wel en niet mag parkeren.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 08 Nov 2017 08:58

Re: Hoe pak ik dit aan?

Ja dat lijkt mij ook Cotton. Hij zet hem er ook echt alleen op onmogelijke tijden neer, waarschijnlijk omdat hij zelf ook wel weet dat 't niet de bedoeling is.
Vannacht werd ik om half 4 eventjes wakker dus ik rende direct naar m'n raam om het kenteken te noteren, maar de bus stond er niet. Hopelijk komt ie ook niet meer terug.

♥♥
<<

ChiQ

Bericht 08 Nov 2017 09:03

Re: Hoe pak ik dit aan?

Handhaving! Wij hadden iets soortgelijks, is door handhaving opgelost
<<

Catoo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 178

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:21

Bericht 08 Nov 2017 09:37

Re: Hoe pak ik dit aan?

Ik zou niet gelijk de politie bellen, het kan ook zo zijn dat die beste man of vrouw gewoon een parkeerontheffing heeft.
Soms is het beter iets moois te verliezen.
Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Nov 2017 09:43

Re: Hoe pak ik dit aan?

Catoo schreef:Ik zou niet gelijk de politie bellen, het kan ook zo zijn dat die beste man of vrouw gewoon een parkeerontheffing heeft.

En dan is dat toch prima? Dan belt de politie je terug dat alles in orde is.

Als zo iemand er alleen 's nachts staat, kan er niet van je verwacht worden dat je dat om 4 uur 's nachts gaat lopen uitzoeken toch? Handhaving etc. bestaat hier niet, dus dat is gewoon allemaal voor de politie.
Politie is bij ons ook wel eens voor niets gekomen, maar dat is ook gewoon hun werk.
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom iedereen zo moeilijk doet over de politie bellen. Maar goed, misschien is mijn mening een beetje gekleurd. De bos bezoekers hier in de omgeving vinden het tof om op onze oprit te parkeren en dan gezellig een boswandeling te gaan maken, dus de politie staat hier regelmatig.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 08 Nov 2017 10:01

Re: Hoe pak ik dit aan?

Ja weet je, de politie bellen klinkt heftig maar het is niet zo alsof zij direct de chauffeur in de boeien slaan en de bus in beslag nemen. Ze zeggen hoogstens: U mag hier niet staan, verplaats uw bus en anders krijgt u een boete. Of ze zeggen tegen mij: U moet niet zo zeuren, deze chauffeur heeft een ontheffing. Rot dat u er wakker van wordt maar het is nu eenmaal niet anders.

Maar goed, vannacht was de bus er dus niet dus als ie nu weer wegblijft is het probleem sowieso al opgelost.

♥♥
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 09 Nov 2017 20:47

Re: Hoe pak ik dit aan?

Is de bus nogsteeds weg?
Ik begrijp je irritatie enorm.
Ik word gek van toeterende vroemende scooters s avonds/s nachts en mensen met bladblazers overdag.
Gelukkig zijn de dorpsfeesten weer voorbij en is het weer rustig. De wind stond ook nog eens verkeerd want we kregen alle hoempapa muziek 5 avonden tot 01.00u. Echt tof als je moet werken de volgende dag.
2016
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 09 Nov 2017 21:02

Re: Hoe pak ik dit aan?

Ik zou een melding doen bij de gemeente. Parkeren is in veel steden/dorpen geen taak van de politie maar een taak van handhaving binnen de gemeente en deze mensen hebben ook nachtdienst. Als er in de APV staat dat er geen voertuigen langer dan 4 meter geparkeerd mogen worden binnen de bebouwde kom is het een overtreding mits de plek waar het voertuig geparkeerd staat een plek is die is aangewezen om daar te parkeren met voertuigen langer dan 4 meter. Vaak gaat het dan om grotere parkeerplaatsen bij sportverenigingen, winkelcentrum, station oid maar daar ga ik in dit geval niet van uit.

Handhaving deelt niet alleen maar boetes uit. Ze kunnen ook een waarschuwing geven dat er bij de volgende keer een boete wordt gegeven.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 09 Nov 2017 21:49

Re: Hoe pak ik dit aan?

Ik denk dat hij het gelezen heeft hier, haha.

Hier zou het via handhaving lopen, maar dat meld je via de politie! En anders zou ik de wijkagent bellen, we hebben zijn mobiele nummer en (zeer) regelmatig contact.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Nov 2017 07:15

Re: Hoe pak ik dit aan?

Haha pippa ik denk het ook want ik heb hem de hele week niet meer gezien of gehoord. Hopelijk blijft dat zo!

♥♥
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers