Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bevallen (voorbereidingsvragen)

<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 12 Mei 2021 19:39

Re: Bevallen (voorbereidingsvragen)

Huppekee schreef:Ik ga denk ik deze pictogrammen gebruiken voor m'n plan.

En dan lamineren en ook 1 in de vluchtkoffer stoppen. En alles onder voorbehoud natuurlijk 😅

https://cardemom.be/product/icoontjes-g ... -download/


Wat grappig dit. Best een goed idee!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 12 Mei 2021 19:40

Re: Bevallen (voorbereidingsvragen)

Joey mijn bevalling was gelukkig heel makkelijk. Tuurlijk echt wel pijn gehad maar alles ging volgens het boekje. Pijnstilling was dan echt niet nodig. Er kleven ook risico’s aan. Ben wel echt blij met mijn bevalling na mijn horror zwangerschap. Ik weet niet hoe ik dat nog erbij had moeten doen als mijn bevalling ook nog horror was geweest.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 12 Mei 2021 19:41

Re: Bevallen (voorbereidingsvragen)

Fantine schreef:Waarom eigenlijk persen op gevoel? Gewoon nieuwsgierig hoor..



Omdst ik er in geloof dat mijn lichaam weet en voelt wanneer ik moet persen. Niet dat iemand die niks voelt vanaf de zijlijn roept wanneer en hoelang ik moet persen. Ik wil gewoon mijn eigen ritme aanhouden en dus niet iemand die voor me gaat zitten tellen ofzo.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 12 Mei 2021 19:41

Re: Bevallen (voorbereidingsvragen)

Ik vind het ook bizar hoe je de pijn weer vergeet. Nou ja, ik weet wel dat het pijn deed en kan ook nog wel terughalen wat voor pijn, maar het schrikt me niet meer af. Maar ik weet zeker als ik nog eens beval dat ik mezelf dan vervloek dat ik er weer in ben getrapt haha.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 12 Mei 2021 19:44

Re: Bevallen (voorbereidingsvragen)

Marin schreef:
Joey schreef:Ik kan me daar zo niks bij voorstellen 😬. Sowieso niet dat mensen zonder pijnstilling kunnen bevallen. Heb alleen m'n eigen ervaring natuurlijk en in die ervaring vind ik het onvoorstelbaar dat (zoveel) vrouwen zonder pijnstilling bevallen.
Ik had twee uur helse weeën gehad en toen was er vervolgens nog steeds niks gebeurd qua ontsluiting. Terwijl ik toen al echt niet meer kon.


Oh heftig, van die uren die je dan 'voor niks' doet. En ja haha ik herken precies wat je zegt. Ik vind het echt onvoorstelbaar maar het geeft met name gewoon weer hoe verschillend bevallingen kunnen zijn denk ik altijd maar. De ene duurt 36 uur en de ander 2 uur, de ene kan tijdens een wee nog praten, de ander niet. Maar ik ben inderdaad altijd wel benieuwd hoe het dan zou voelen voor een ander. Jammer dat je daar nooit achter kan komen he.

.

Die 2 uren helse weeën waren na een dag weeeënopwekkers die niks gedaan hadden (kwam daarna spontaan op gang) en ik was toen al 4 dagen in het ziekenhuis omdat de het ballonnetje voor de inleiding niks deed en ik daar vanwege medische indicatie niet mee naar huis mocht. De hele situatie was dus wel wat jammer. Al kijk ik alsnog positief terug op de bevalling dus nou ja.

Maar echt precies wat je schrijft ja. Ik ben ook zo benieuwd hoe het voor anderen is. Bij de eerste had ik een keizersnee en ik ben heel blij dat ik ook een vaginale bevalling heb gehad zodat ik dat ook mee heb gemaakt. Maar in relatie tot andere bevallingen kun je eigenlijk alsnog nauwelijks vergelijken 😅.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Mei 2021 19:44

Re: Bevallen (voorbereidingsvragen)

Ik hoop voor je dat je het goed voelt Huppekee! (dit klinkt negatief of sarcastisch maar bedoel ik niet). Ik voelde mijn persweeen niet, dus ik moest juist persen wanneer iemand het zei. ;) Vind dat nog steeds gek, ik heb twee kinderen eruit geperst maar ik heb het niet gevoeld. Alleen bij de tweede voelde ik het hoofdje staan, toen zei ik nog semi lollig: Dus dit is zeker dat het hoofdje staat? Dat ik daar lollig over kon doen, zegt denk ik wel genoeg over dat het niet echt pijn deed.
Laatst gewijzigd door Marin op 12 Mei 2021 19:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 12 Mei 2021 19:46

Re: Bevallen (voorbereidingsvragen)

Huppekee schreef:
Fantine schreef:Waarom eigenlijk persen op gevoel? Gewoon nieuwsgierig hoor..



Omdst ik er in geloof dat mijn lichaam weet en voelt wanneer ik moet persen. Niet dat iemand die niks voelt vanaf de zijlijn roept wanneer en hoelang ik moet persen. Ik wil gewoon mijn eigen ritme aanhouden en dus niet iemand die voor me gaat zitten tellen ofzo.


Klopt deels vind ik. Ik voelde idd de persweeen goed en dat ging ook wel maar toen L. zijn hartslag dipte moest ik er wel ff doorheen gecoacht en nog meer aangemoedigd worden om ff flink door te persen met een hap lucht en persen persen persen 😆.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 12 Mei 2021 19:47

Re: Bevallen (voorbereidingsvragen)

Jip schreef:Bij de eerste wel een oxycocine injectie gekregen, bij de tweede niet. Ik denk dat het bij de eerste ook niet echt nodig is geweest, maar dat het gewoon standaard was of zo?

Bevalhoudingen: ik had van te voren wel wat bedacht en op het moment zelf doe je wat je lijf je in geeft. Net als dat ik had bedacht een shirt aan te houden en uiteindelijk lag ik helemaal naakt.


O ja dat laatste, dat ga ik aangeven bij een volgende bevalling. Graag mij eraan helpen herinneren dat ik een topje of shirt of bh aan heb. Ik heb nu allemaal naaktfoto’s van de bevalling en dat vind ik niet leuk om terug te zien.

Achteraf is dat gebeurd omdat ik wilde douchen, maar daar gelijk weer onder vandaan moest en toen heb ik in de waan van de situatie niks meer aangetrokken.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 12 Mei 2021 19:53

Re: Bevallen (voorbereidingsvragen)

Marin schreef:Ik hoop voor je dat je het goed voelt Huppekee! (dit klinkt negatief of sarcastisch maar bedoel ik niet). Ik voelde mijn persweeen niet, dus ik moest juist persen wanneer iemand het zei. ;) Vind dat nog steeds gek, ik heb twee kinderen eruit geperst maar ik heb het niet gevoeld. Alleen bij de tweede voelde ik het hoofdje staan, toen zei ik nog semi lollig: Dus dit is zeker dat het hoofdje staat? Dat ik daar lollig over kon doen, zegt denk ik wel genoeg over dat het niet echt pijn deed.

Maar dat komt door de ruggenprik toch? Als je die niet hebt, zul je ze toch wel voelen? Ik voelde mn persweeën ook niet zo, op het laatst wel, maar alsnog niet pijnlijk.
Ik wilde het ook op gevoel doen Huppekee. Ik hoopte altijd op een badbevalling waarbij ik helemaal in mezelf gekeerd op m'n lichaam kon vertrouwen en ik dat persen ook wel aan zou voelen. En ik geloof ook nog steeds wel dat dat kan. Maar dat liep bij mij 2x even totaal anders.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 12 Mei 2021 19:54

Re: Bevallen (voorbereidingsvragen)

Bijzonder het Gympie, hoe je dat vergeet. Als ik terugkijk naar mijn bevallingen kan ik ook echt met droge ogen zeggen dat het geen pijn heeft gedaan. Ja, het was een vervelend en intens gevoel. Maar niet echt pijn. Meer zoals braken, dat is ook niet fijn, maar doet niet echt pijn.

Maar ik vind bevallen ook echt heel leuk en verslavend om te doen. Ik zou graag nog eens bevallen, maar of ik ook echt een derde kind wil?
03/2019
11/2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Mei 2021 19:54

Re: Bevallen (voorbereidingsvragen)

Ja klopt, dat kwam door de ruggenprik ja. Sorry als dat niet duidelijk was.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 12 Mei 2021 19:59

Re: Bevallen (voorbereidingsvragen)

Kaat schreef:Bijzonder het Gympie, hoe je dat vergeet. Als ik terugkijk naar mijn bevallingen kan ik ook echt met droge ogen zeggen dat het geen pijn heeft gedaan. Ja, het was een vervelend en intens gevoel. Maar niet echt pijn. Meer zoals braken, dat is ook niet fijn, maar doet niet echt pijn.

Maar ik vind bevallen ook echt heel leuk en verslavend om te doen. Ik zou graag nog eens bevallen, maar of ik ook echt een derde kind wil?

Hier andersom. Ik wil wel een derde kind maar echt niet meer zwanger zijn en bevallen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 12 Mei 2021 20:02

Re: Bevallen (voorbereidingsvragen)

Oja. Geen weeënstorm gehad dus dat helpt denk ik wel, telkens een soort pauze. Dat lijkt me wel heel heftig. Maar ik denk ook wel dat je geest je ook heel erg kan helpen. Ik had vertrouwen en was heel rustig. Daarbij kreeg ik steeds positief nieuws dat het goed ging en ik het goed deed. Toen in vruchtwater gepoept was en ze daar over gingen overleggen gingen mijn weeën ook ineens minder goed. Ik ben me weer gaan focussen en toen was het weer goed. Dat laat voor mij wel zien wat je geest kan doen en wat je dan aan kan.

Maar elke bevalling is anders maar ik denk (en snap ook wel) dat sommige vrouwen in paniek raken/uitgeput zijn/afgeleid worden en dan de pijn niet meer kunnen opvangen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 12 Mei 2021 20:04

Re: Bevallen (voorbereidingsvragen)

Joey schreef:
Kaat schreef:Bijzonder het Gympie, hoe je dat vergeet. Als ik terugkijk naar mijn bevallingen kan ik ook echt met droge ogen zeggen dat het geen pijn heeft gedaan. Ja, het was een vervelend en intens gevoel. Maar niet echt pijn. Meer zoals braken, dat is ook niet fijn, maar doet niet echt pijn.

Maar ik vind bevallen ook echt heel leuk en verslavend om te doen. Ik zou graag nog eens bevallen, maar of ik ook echt een derde kind wil?

Hier andersom. Ik wil wel een derde kind maar echt niet meer zwanger zijn en bevallen.


Ik zie een match! 😬 Maar wow, bevallen verslavend? Die heb ik nog niet eerder gehoord geloof ik!
❤ 7 juni 2018
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 12 Mei 2021 20:10

Re: Bevallen (voorbereidingsvragen)

Kaat schreef:Bijzonder het Gympie, hoe je dat vergeet. Als ik terugkijk naar mijn bevallingen kan ik ook echt met droge ogen zeggen dat het geen pijn heeft gedaan. Ja, het was een vervelend en intens gevoel. Maar niet echt pijn. Meer zoals braken, dat is ook niet fijn, maar doet niet echt pijn.

Maar ik vind bevallen ook echt heel leuk en verslavend om te doen. Ik zou graag nog eens bevallen, maar of ik ook echt een derde kind wil?


Haha, dat met droge ogen zeggen kan ik niet hoor. Ik herinner me de pijn nog wel echt. Maar ik deins er niet voor terug.

Grappig dat je het leuk en verslavend vindt haha!
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 12 Mei 2021 20:25

Re: Bevallen (voorbereidingsvragen)

Ja, het zijn echt de twee mooiste ervaringen uit m’n leven. Het heeft mij laten inzien hoeveel kracht m’n lijf heeft en tot wat het is staat is (qua zwanger worden, kindje laten groeien maar dus ook de bevalling zelf). Door de bevalling kan ik echt zonder twijfel en voor het eerst zeggen dat ik trots ben op m’n lijf en op wat het kan. Ik was altijd heel onzeker en ontevreden (nog soms steeds wel), maar als ik dan terugdenk aan wat mn lijf kan, dan voel ik (zelf)vertrouwen. Ik heb wel twee soepele bevallingen gehad, dus dat zal zeker meespelen. Maar ik gun echt iedereen de ervaringen die ik heb gehad en het gevoel dat ik er aan over heb gehouden.
03/2019
11/2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Mei 2021 20:27

Re: Bevallen (voorbereidingsvragen)

Gympie schreef:
Jip schreef:Bij de eerste wel een oxycocine injectie gekregen, bij de tweede niet. Ik denk dat het bij de eerste ook niet echt nodig is geweest, maar dat het gewoon standaard was of zo?

Bevalhoudingen: ik had van te voren wel wat bedacht en op het moment zelf doe je wat je lijf je in geeft. Net als dat ik had bedacht een shirt aan te houden en uiteindelijk lag ik helemaal naakt.


O ja dat laatste, dat ga ik aangeven bij een volgende bevalling. Graag mij eraan helpen herinneren dat ik een topje of shirt of bh aan heb. Ik heb nu allemaal naaktfoto’s van de bevalling en dat vind ik niet leuk om terug te zien.

Achteraf is dat gebeurd omdat ik wilde douchen, maar daar gelijk weer onder vandaan moest en toen heb ik in de waan van de situatie niks meer aangetrokken.


Jaaa ik had met vriend afgesproken dat ik per se een bikini topje aan wilde in bad want ik wilde daar mooie foto’s van en niet helemaal naakt. Precies zoals verwacht werd ik echt woest van het idee dat na uren wachten ik dat bad eindelijk in mocht en helllll no dat ik nog een minuut langer ging wachten om dat topje om m’n lijf te moeten pielen. Vriend heeft goed volgehouden gelukkig ❤️
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 12 Mei 2021 21:20

Re: Bevallen (voorbereidingsvragen)

Huppekee schreef:Kregen jullie trouwens ook standaard een oxytocine prik om de placenta (sneller) te laten komen?

Of hij standaard werd gegeven weet ik niet (beviel wel te vroeg met wat meer kans op
een vastzittende placenta) maar placenta kwam niet dus bij eerste via prik gekregen. Bij de tweede en derde kreeg ik het uit voorzorg via het infuus toegediend, niet dat het hielp want wederom kwamen de placenta’s niet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 12 Mei 2021 21:22

Re: Bevallen (voorbereidingsvragen)

Ik had ook niet echt een bevalplan, zeker bij de eerste niet. Mijn wens was thuis bevallen en dat was beide keren ook mogelijk. De tweede keer had ik een aantal kleine dingen, zoals graag zelf aanpakken, lang bloot op bloot en niet douchen. Daarbij was ik de eerste keer bijna flauwgevallen en verloor nog veel bloed, dat vond ik heel naar qua lijf en onzekerheid om toch misschien nog naar het ziekenhuis te moeten. Oh en ik wilde niet dat de baby uit de slaapkamer ging. Dit was door het ruime bloedverlies onder de douche en een kleine ruimte bij de oudste wel zo gelopen. Nu heb ik weer ongeveer dezelfde wensen.

Zora, haha! Dat had ik ook bij de tweede. Gelukkig heb ik in een nog helder stadium een zwarte sportbh aan kunnen doen. Verder wilde ik zo min mogelijk kleding aan mijn lijf 🙈
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem308

Bericht 12 Mei 2021 21:29

Re: Bevallen (voorbereidingsvragen)

Haha zo herkenbaar die kleding. Ik had zo’n nachthemd bij de eerste met knoopjes. Zodat ze gelijk huid op huid kon. Alleen ik wilde echt geen borstvoeding geven. Was dat nachthemd dus helemaal niet handig want de vk en Kraamzorg dachten allebei heeeee handig die knoopjes!
Bij de tweede dus een strakke sportbh en top.
<<

Anoniem326

Bericht 12 Mei 2021 21:35

Re: Bevallen (voorbereidingsvragen)

Ik heb er zo’n spijt van dat ik mijn jongste niet heb aangepakt. Ik had een stortbevalling. En ze was er binnen een half uur. Verloskundige was daardoor laat. En ik moest persen ophouden. Deed ik zelf want ik was alleen. Mijn moeder stond met tweeling beneden de verloskundige op te wachten. Toen ze binnenkwam mocht ik meteen persen en toen vroeg ze heel lief of ik haar aan wilde pakken. En toen heb ik heel hard geroepen: haal die baby er gewoon NU uit. Dat deed ze en daar was ze. Maar ik had dat eigenlijk wel gewild als ik daar van te voren over na had gedacht. En als iemand me daar op dat moment aan herinnerd had.

Ik vond bevallen ook een super mooie ervaring. Mijn lichaam nam alles over. Wat een kracht en overgave.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 12 Mei 2021 21:43

Re: Bevallen (voorbereidingsvragen)

Huppekee ik was aan het bevallen zonder verloskundige. Die was aan de telefoon en ik hoorde haar alleen maar roepen dat ik niet mocht persen. Ik kon op een gegeven moment niet anders. Dus ik was aan het persen en ondertussen haar hoofd aan het terugduwen. Op een gegeven moment heb ik het laten gaan. Ik heb wel gedacht 'straks scheur ik van voor tot achter uit, maar dat zien we dan wel weer'. Ik had gelukkig maar 1 sneetje. Bizar wel hoor hoe je lichaam het zo kan overnemen en eigenlijk wel weet wanneer het wat moet doen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 12 Mei 2021 22:45

Re: Bevallen (voorbereidingsvragen)

Ik had bij de oudste geen bevalplan want die was veel te vroeg. Bij mijn dochter moest ik van het ziekenhuis een heel boekwerk invullen. Dat heb ik ook doorgenomen tijdens een afspraak met de klinisch verloskundige en ze hebben het gescand zodat het in mijn dossier kwam. Nou, volgens mij heeft echt niemand die bij mijn bevalling was er ooit naar gekeken, ik heb er althans niets van gemerkt. Was niet erg, ik had vooral ingevuld dat ik het allemaal wel zou zien en dat was ook prima.
Wat betreft de pijnstilling, ik dacht ook dat ik wel prima zonder kon. Bij de oudste heb ik 0,0 pijn gehad en geen wee gevoeld (en ik had toen toch al 8cm ontsluiting). Hij is uiteindelijk gehaald met een keizersnede vanwege stuitligging maar ik ben ervan overtuigd dat ik anders prima zonder pijnstilling had kunnen bevallen. Bij de jongste was ik dus ook van plan het zonder pijnstilling te gaan doen, maar na 2 dagen op en af pijnlijke weeën en 2 nachten zonder slaap was ik helemaal op en vroeg ik in het ziekenhuis binnen 5 minuten al om een ruggenprik. Wat een verademing was dat! Maar goed, zo zie je maar dat alle bevallingen zo anders zijnen het dus echt moeilijk vooraf in te schatten is.
Ik kan met trouwens echt niet meer herinneren of ik zo'n oxytocine injectie heb gehad en mijn man ook niet. Zal dan dus wel niet want anders had ik het vast wel geweten.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 12 Mei 2021 22:48

Re: Bevallen (voorbereidingsvragen)

Bliss schreef:
Joey schreef:Hier andersom. Ik wil wel een derde kind maar echt niet meer zwanger zijn en bevallen.


Ik zie een match! 😬 Maar wow, bevallen verslavend? Die heb ik nog niet eerder gehoord geloof ik!


Mijn oud-collega zei dat ook altijd. Zij vond bevallen vooral altijd heel gezellig. 😅
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 13 Mei 2021 06:08

Re: Bevallen (voorbereidingsvragen)

Kaat schreef:Ja, het zijn echt de twee mooiste ervaringen uit m’n leven. Het heeft mij laten inzien hoeveel kracht m’n lijf heeft en tot wat het is staat is (qua zwanger worden, kindje laten groeien maar dus ook de bevalling zelf). Door de bevalling kan ik echt zonder twijfel en voor het eerst zeggen dat ik trots ben op m’n lijf en op wat het kan. Ik was altijd heel onzeker en ontevreden (nog soms steeds wel), maar als ik dan terugdenk aan wat mn lijf kan, dan voel ik (zelf)vertrouwen. Ik heb wel twee soepele bevallingen gehad, dus dat zal zeker meespelen. Maar ik gun echt iedereen de ervaringen die ik heb gehad en het gevoel dat ik er aan over heb gehouden.


Wat prachtig dat je er zo op kan terugkijken Kaat! Daar ben ik wel een beetje jaloers op.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Lexi, Olíve