Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dochter niet lekker in haar vel

<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 06 Nov 2017 13:48

Dochter niet lekker in haar vel

Mijn dochter zit niet zo lekker in haar vel de laatste tijd. Sinds vorige week is dit in een keer echt vrij extreem geworden. Ze is heel verdrietig en panisch als ze naar school moet. De juf moet haar echt vasthouden anders rent ze steeds de klas uit. Ze voelt zich buitengesloten in de klas, ik kan niet zo goed inschatten of dit ook echt zo is. Maar feit is dat zij het zo voelt in ieder geval. De juf is hier van op de hoogte en probeert haar ook wel te helpen hiermee. Ze heeft een super lieve juf gelukkig waar ze ook helemaal gek op is. Ze heeft niet echt vaste vriendinnetjes in de klas dat klopt wel maar tot voor kort was dit niet echt een probleem omdat ze met iedereen speelde. Ik heb al gezegd dat ze wel wat vaker met kindjes af mag spreken maar daar is ze ook niet heel enthousiast over geloof ik.
Thuis is ze ook heel prikkelbaar, wordt veel boos om "niks", zegt dan dat ze weg gaat lopen en trekt haar jas en schoenen en probeert de sleutels te pakken te krijgen. Om vervolgens huilend in mijn armen te storten dat ze me zo lief vindt.
Van de week in de ochtend lag ze bij me en zei ze dat ze wilde dat ze nooit geboren was omdat ze dan altijd bij mij kon zijn omdat ze andere mensen niet lief vindt :snik:
Voor zover ik weet is er echt niks gebeurd waardoor dit gedrag opeens zo extreem is. Het enige wat ze ook zegt is dat ze zich buitengesloten voelt.

Ik herken het wel een beetje van mezelf van vroeger. Ik had ook periodes dat ik gewoon echt niet naar school wilde en eigenlijk alleen bij mijn moeder wilde zijn. Ik weet ook nog precies ontzettend verloren ik me dan voelde dus ik vind het echt vreselijk dat mijn dochter zich nu zo voelt. Het zou zo fijn zijn als ik haar een beetje kan helpen maar ik weet niet zo goed hoe. Iemand ervaring of tips?
2010 2012
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 06 Nov 2017 14:10

Re: Dochter niet lekker in haar vel

Wat ontzettend rot om je meisje zo te zien :hug:
Geen ervaring mee, maar zou je bv niet een paar dagen een paar uur in de klas mogen blijven? En dan wel afspreken dat ze goed meedoet en speelt met anderen?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 06 Nov 2017 14:14

Re: Dochter niet lekker in haar vel

Toevallig ben ik morgen een dagje op school om de juf te helpen. Dus ik wil dan eigenlijk ook wel kijken hoe dat nou gaat met buitenspelen in de pauze (ze eten altijd op school) maar ik ben een beetje bang dat ze alleen maar bij me komt hangen. Maar ga inderdaad wel proberen te zorgen dat ze gewoon lekker gaat spelen.
2010 2012
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 06 Nov 2017 14:35

Re: Dochter niet lekker in haar vel

Hè wat rot dat ze zich zo voelt! Dat gun je haar natuurlijk helemaal niet, vooral omdat je het gevoel zo herkend. Is het wellicht een idee om samen twee dezelfde kettinkjes of armbandjes te kopen en op die manier toch een beetje bij haar te zijn als ze op school is? Dat ze het kettinkje kan vasthouden als ze je mist op school bijv. Of dat ze haar armbandje kan draaien als ze je graag zou willen knuffelen. Zoiets wil nog wel eens steun en houvast geven in dit soort nare periodes. Vooral ook omdat ze aangeeft graag bij jou te zijn.

Sterkte er mee in elk geval! Ik hoop dat ze gauw fijner in haar velletje komt te zitten :-)
<<

Anoniem250

Bericht 06 Nov 2017 14:40

Re: Dochter niet lekker in haar vel

Och dat vind ik echt heel verdrietig om te lezen. Voor haar, maar ook voor jou. Dat kan een moederhart toch helemaal niet goed handelen. Goed te horen dat ze zo'n fijne juf heeft. Ik zou, denk ik, nog een stap nemen en extra hulp buiten school vragen. Om te werken aan haar sociale ontwikkeling/ vaardigheden (ik zeg niet dat ze niet goed ontwikkeld is). Ik zou met een therapeut willen kijken of creatieve- of speltherapie iets zou zijn. Zodat ze zich nu, maar ook in de toekomst minder verloren voelt in een groepsdynamiek. Ik herken er ook wel iets in van mijn kindertijd.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 06 Nov 2017 14:46

Re: Dochter niet lekker in haar vel

Fiebie, ja dat is een goed idee. Ze heeft nu al een armbandje van mij om die ik als kind had omdat ze die heel mooi vindt en ze het fijn vond om die bij zich te hebben maar misschien s het wel goed om nog iets hetzelfde te kopen.

HG, daar heb inderdaad aan zitten denken maar ik vroeg me af of ik dan niet meteen een beetje overdreef dus ik ben wel blij dat je dat zegt. Ik ga daar eens iets over opzoeken alvast. Misschien dat ik nog heel even afwacht om te kijken hoe het gaat maar ik denk dat ik er sowieso wel iets mee ga doen. Ik ben zelf ook heel slecht in groepen dus misschien lijkt ze wat dat betreft gewoon heel erg op me. Zou wel fijn zijn als ze er dan wat mee geholpen kan worden.
2010 2012
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 06 Nov 2017 17:49

Re: Dochter niet lekker in haar vel

Och wat sneu zeg! Met die uitspraak maakt ze wel echt duidelijk dat ze zich niet lekker voelt. Ik zou ook zeker gaan kijken naar een kindercoach/therapeut. Niet denken dat je overdrijft. Dat doe je niet. En zoiets kan nooit kwaad denk ik.
Heel veel sterkte!
<<

Anoniem253

Bericht 06 Nov 2017 20:06

Re: Dochter niet lekker in haar vel

Wat ontzettend verdrietig! Ik heb geen ervaring maar vindt de tip over 2 dezelfde armbandjes een hele goeie! Ik hoop dat ze snel weer beter in haar vel gaat zitten. Dikke knuffel voor jou!!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 06 Nov 2017 22:44

Re: Dochter niet lekker in haar vel

Ai, dat is wel een nare opmerking en het idee dat zo'n klein meisje zich al zo kan voelen zeg! Wat naar voor haar (en jullie). :snik:

N. voelt zich ook nog steeds buitengesloten, met name met het buitenspelen omdat ze in de klas nu voornamelijk aan het werk zijn natuurlijk, maar het is wat minder als het vorige schooljaar omdat ze nu de meiden uit groep 2 waar ze toen goed mee kon in de klas heeft. Dat heeft in de klas wel aardig geholpen maar ze geeft nog steeds aan dat ze buiten vaak niemand te spelen heeft (zou er aan kunnen liggen dat ze wel graag wil doen wat zij wil doen en volgens haar regels). Vorig jaar bemiddelde haar juf daar nog erg goed in, maar dit jaar eigenlijk helemaal niks (daar wil ik haar nog even over spreken). Haar juf sprak vorig jaar dan met 2 meiden af dat ze met N wat samen zouden doen en dat ze alle drie om de beurt mochten kiezen wat ze dan gingen doen. Dat werkte wel redelijk. Heeft M. haar juf dit al geprobeerd? Om andere kinderen aan te sturen om samen iets met M te doen?

Zou het er misschien aan kunnen liggen dat M qua ontwikkeling verder is dan de gemiddelde klasgenootjes en haar interesse dus ook ergens anders ligt waardoor samen spelen misschien ook niet zo matcht met klasgenootjes? Misschien is het dan een idee om te kijken of ze op wat regelmatigere basis een dagje mee kan doen in groep 3? Al voelt ze zich daar misschien ook buitengesloten. Lastig is dit. Als ze hier speelt merk ik in elk geval niks bijzonders aan haar waardoor ze misschien minder leuk gevonden zou worden door anderen. Misschien is het ook meer een gevoel wat ze zelf heeft (waardoor ze het dan misschien ook niet graag/durft vraagt aan anderen) dan dat ze daadwerkelijk niet met haar willen samen spelen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Geel

Bericht 06 Nov 2017 23:05

Re: Dochter niet lekker in haar vel

Wat naar, Lexi!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Nov 2017 23:29

Re: Dochter niet lekker in haar vel

Hee wat verdrietig om te lezen! Veel sterkte voor je dochter en ook voor jullie!

♥♥
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 07 Nov 2017 00:25

Re: Dochter niet lekker in haar vel

Chaos schreef:Ai, dat is wel een nare opmerking en het idee dat zo'n klein meisje zich al zo kan voelen zeg! Wat naar voor haar (en jullie). :snik:

N. voelt zich ook nog steeds buitengesloten, met name met het buitenspelen omdat ze in de klas nu voornamelijk aan het werk zijn natuurlijk, maar het is wat minder als het vorige schooljaar omdat ze nu de meiden uit groep 2 waar ze toen goed mee kon in de klas heeft. Dat heeft in de klas wel aardig geholpen maar ze geeft nog steeds aan dat ze buiten vaak niemand te spelen heeft (zou er aan kunnen liggen dat ze wel graag wil doen wat zij wil doen en volgens haar regels). Vorig jaar bemiddelde haar juf daar nog erg goed in, maar dit jaar eigenlijk helemaal niks (daar wil ik haar nog even over spreken). Haar juf sprak vorig jaar dan met 2 meiden af dat ze met N wat samen zouden doen en dat ze alle drie om de beurt mochten kiezen wat ze dan gingen doen. Dat werkte wel redelijk. Heeft M. haar juf dit al geprobeerd? Om andere kinderen aan te sturen om samen iets met M te doen?

Zou het er misschien aan kunnen liggen dat M qua ontwikkeling verder is dan de gemiddelde klasgenootjes en haar interesse dus ook ergens anders ligt waardoor samen spelen misschien ook niet zo matcht met klasgenootjes? Misschien is het dan een idee om te kijken of ze op wat regelmatigere basis een dagje mee kan doen in groep 3? Al voelt ze zich daar misschien ook buitengesloten. Lastig is dit. Als ze hier speelt merk ik in elk geval niks bijzonders aan haar waardoor ze misschien minder leuk gevonden zou worden door anderen. Misschien is het ook meer een gevoel wat ze zelf heeft (waardoor ze het dan misschien ook niet graag/durft vraagt aan anderen) dan dat ze daadwerkelijk niet met haar willen samen spelen.


Ja bij M. is het ook voornamelijk met buitenspelen volgens mij en dan vooral in de grote pauze als de juf er niet bij is. De juf zou inderdaad gaan kijken of ze een meisje (de juf had gevraagd met wie M. graag wil spelen) kon stimuleren om samen te spelen. Nou begreep ik vanmiddag dat ze vandaag ook echt samen gespeeld hadden dus dat is wel heel fijn.

Misschien heeft haar ontwikkeling er ook wel mee te maken, vorig jaar had ze dit niet echt en ik denk dat dat inderdaad komt omdat ze toen vooral met de groep 2 kindjes speelde. Naar de middenbouw wil ze niet echt momenteel, vorig jaar wilde ze het liefst elke dag. Misschien wil ze wel weer een keertje naar N. d'r klas kan het wel eens vragen morgen.

Ik denk ook dat het vooral haar gevoel is en dat ze het idee heeft dat andere kinderen haar niet echt snappen. Dat zegt ze ook dat ze haar niet snappen. Want op zich willen kinderen ook vaak gewoon met haar afspreken als ze dat vraagt en zeggen ze haar altijd gewoon vrolijk gedag. Ook als we ze in de buurt tegen komen zijn kinderen altijd enthousiast dus het is ook echt niet zo dat ze haar niet aardig vinden volgens mij.


Bedankt voor al jullie lieve reacties!
2010 2012
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 11 Nov 2017 21:55

Re: Dochter niet lekker in haar vel

Wat vervelend.
Is het een idee om een kindercoach mee te laten kijken? Dit is vaak kortdurende begeleiding. Deze kan haar helpen om wat zelfverzekerder te worden en zichzelf te accepteren zoals ze is.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron