Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vier jij je verjaardag?

<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 06 Nov 2017 09:23

Hoe vier jij je verjaardag?

Hier meestal familie op de dag zelf. Maar ik vind het soms zo suf huis vol visite...
Iedereen laat zich bedienen...

Ik ben benieuwd hoe jullie het vieren.

Dit jaar word ik 30 dus zit te denken om het naar voorjaar te verplaatsen en x de bbq aan te steken.
We hebben ook een baby van 10 weken en gaan dag erna op vakantie.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Nov 2017 09:36

Re: Hoe vier jij je verjaardag?

In jouw geval zou ik het dan niet vieren inderdaad. Ik zou het dan zelf niet alsnog vieren in de lente want dat zou beetje gek voelen voor mij, maar dan zou ik gewoon alsnog mensen dan uitnodigen voor een bbq als je dat gezellig vindt, maar niet onder de noemer verjaardag.

Ik ben volgende maand jarig. Vorig jaar vierde ik het niet echt, dit jaar wel. Ik hoop op m'n verjaardag zelf uiteten te kunnen met m'n man (note to self: Oppas regelen!) en de zaterdag er na geef ik een kleine borrel voor familie en misschien wat vrienden. Ik wil eigenlijk weer eens een taart zelf bakken nu ik een goede oven heb en ik zorg altijd voor lekkere borrelhappen. Voordeel is dat het dan bijna kerst is, dus de supermarkten liggen vol lekkers, dus dat komt wel goed! Ik zet de kerstboom ook altijd al op voor mijn verjaardag dus het oogt ook zo lekker knus dan. Heb er dit jaar wel weer zin in. Ik word 33 trouwens dus geen noemenswaardige leeftijd maar wel leuk om weer eens wat aan te doen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem247

Bericht 06 Nov 2017 09:42

Re: Hoe vier jij je verjaardag?

Lijkt mij een goed plan Summerbeach.

Ik vier het samen met mijn zoon. Die is de 14e jarig en ik ben de 20e jarig. Het gaat dan natuurlijk meer om mijn zoon dan om mij maar dat geeft niks. Als we niet zo dichtbij zaten qua datum had ik mijn verjaardag gewoon laten vallen. Het hoeft voor mij namelijk op deze leeftijd niet meer zo.
<<

Anoniem280

Bericht 06 Nov 2017 09:45

Re: Hoe vier jij je verjaardag?

Mijn verjaardag vier ik met familie en vrienden op de dag zelf.
Oliebollen is mijn gebak en zijn gebakken door schoonvader.
Het is altijd wel gezellig en vaak blijft iedereen wel plakken
Vier het 's middags en heb geen eindtijd.
Kerstboom staat dan nog in huis.

Een week later zijn de kinderen jarig, maar mijn verjaardag ga ik niet met hun vieren.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 06 Nov 2017 09:49

Re: Hoe vier jij je verjaardag?

Ik vier het altijd in 2 keer. De familie op een dag en andere dag vrienden. Anders past het niet. Als het in het weekend is vier ik het op de dag zelf en anders verplaatst ik het naat het weekend.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem331

Bericht 06 Nov 2017 09:58

Re: Hoe vier jij je verjaardag?

Ik ben volgende week jaar en vier het dit jaar voor het eerst niet. Of in ieder geval ik nodig niet iedereen uit. Ik weet dat bijvoorbeeld mijn ouders sowieso komen, mijn schoonzus een bakje komt halen en mijn broer komt eten, maar ik nodig niet iedereen plus alle kinderen uit. Geen zin in dit jaar.
Wel heb ik die dag de kinderen thuis die anders bij hun vader zijn. Vind ik een kadootje opzich.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Nov 2017 10:17

Re: Hoe vier jij je verjaardag?

Ik vier het altijd in het weekend met mijn familie. Dan komen ze op de koffie met gebak (ik maak altijd alles zelf) en daarna blijft 1 van m'n broers altijd eten met z'n vrouw, patat!
En cadeautjes natuurlijk!

Op de dag zelf eten we 's avonds bij m'n schoonouders en dan krijg ik daar cadeautjes.

Ben gek op cadeautjes :D
<<

Anoniem236

Bericht 06 Nov 2017 10:23

Re: Hoe vier jij je verjaardag?

Niet eigenlijk.
Mijn ouders en broer komen en dan neem ik hen mee uit eten.
Schoonouders komen een keer op de koffie.

Krijg er weleens opmerkingen over, maar ik geef er echt niets om, mijn oudste zoon is een week ervoor jarig dus net alle visite al gehad, om het dan weer te vieren.

Volgend jaar word ik dertig, dat wil ik wel uitgebreidt vieren met een feest voor vrienden en familie.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Nov 2017 10:24

Re: Hoe vier jij je verjaardag?

Ik neem mezelf ieder jaar voor om het niet meer te vieren omdat ik het zo stom vind (hier gaat iedereen ook zitten en ze laten zich bedienen). Het wordt altijd zo'n kringverjaardag waarbij ik heen en weer ren met hapjes en drankjes. Ook al zet ik statafels neer. Voordeel aan mijn verjaardag is wel dat ik in de zomer jarig ben dus het is bijna altijd wel lekker genoeg om buiten te zitten.
Maar goed, ik neem mezelf dus voor het niet te vieren, maar m'n ouders, oma, schoonouders en tantes willen toch graag langskomen dus uiteindelijk vier ik het alsnog wel klein. Als ik 30 word neem ik iedereen denk ik maar mee uit eten ofzo, even iets anders. Duurt nog ruim anderhalf jaar dus ik heb nog even om erover na te denken.

Gister vierden we toevallig de verjaardag van m'n zoon en ik had expres taart, vorkjes, bordjes, theezakjes, suiker en melk op tafel gezet zodat iedereen dat zelf kon pakken maar het werkt gewoon niet. Iedereen blijft zitten. Argh ik erger me dan kapot he, zeker omdat mijn schoonvader altijd een soort van 'tof' loopt te doen, dan ben ik bij het eerste rondje koffie/thee en dan komt er net iemand nieuw binnen dus vraag ik aan die personen of ze wat willen drinken en dan tettert hij (terwijl hij dus weet dat ik al een uur heen en weer aan het lopen ben met koffie/thee/taart): JA LEKKER KOFFIE GRAAG! omdat HIJ dan al toe is aan een tweede bakkie. Echt, pleur op joh je weet toch hoe het apparaat werkt. Aahhh ik word nu gewoon weer chagrijnig als ik eraan denk.


Overigens vind ik het wel heel leuk om jarig te zijn, cadeautjes en kaartjes en lieve berichtjes te krijgen enzo. Ik hou gewoon niet van een huis vol visite.

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Nov 2017 10:27

Re: Hoe vier jij je verjaardag?

Ik vier het al heel lang niet meer. Ja, mijn ouders komen eten, of we eten daar, en dan halen we iets lekkers. Meer doe ik er niet meer aan.

Ik vind het overigens niet raar om je verjaardag in het voorjaar te vieren, vind dat je het dan nog prima onder de noemer 'verjaardag' kan doen. Anders zou je eigenlijk nooit je verjaardag kunnen vieren als je toevallig in een onhandige periode jarig bent, midden in de zomer als iedereen weg is, of tijdens de feestdagen. Dan kan je altijd alleen maar 'zomaar' een feestje geven. Nee hoor, gewoon doen als je het liever dan viert.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 06 Nov 2017 10:32

Re: Hoe vier jij je verjaardag?

Wij bedienen mensen trouwens wel altijd. Ik heb er echt een gruwelijke hekel aan als mensen aan m'n spullen zitten. :redface:
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 13:32

Bericht 06 Nov 2017 10:33

Re: Hoe vier jij je verjaardag?

Op een zaterdag of zondag rond m’n verjaardag (en dat is altijd puzzelen/gezeur aangezien familie van mij ook diezelfde dag jarig is en zij op de één of andere manier vinden dat zij voorrecht hebben op de datum ‘t meest in de buurt), lekker kneuterig Hollands in een kringetje met koek/gebak en daarna zoutjes, kaas, worst en hapjes. Maar door die discussie heb ik eigenlijk nooit zin het te vieren, terwijl ik het wel fijn vind dat er ook familie langs komt en het achterafook altijd heel gezellig is. Ik vier het voor vrienden en familie trouwens in één keer. Wij bedienen trouwens ook.

Ik vind trouwens prima kunnen dat je je verjaardag naar het voorjaar zou verplaatsen. Leuk juist, een BBQ!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 06 Nov 2017 10:38

Re: Hoe vier jij je verjaardag?

Ik vier ook altijd een kringetjesverjaardag. Dit jaar bied ik de visite aan om te blijven eten maar ik weet nu al dat mijn familie dat niet gaat doen. Zijn ze niet gewend. Een paar vriendinnen blijven denk ik wel gezellig eten. Ik vind het altijd wel leuk om lekkere dingen te maken en heen en weer te rennen. En cadeautjes te krijgen!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 06 Nov 2017 10:45

Re: Hoe vier jij je verjaardag?

Hier altijd in het weekend met de familie. Vaak zeggen we dat we het de hele dag vieren, maar in de praktijk komt iedereen pas 's middags.
Taart en koffie en daarna wat hartige hapjes op tafel.
Soms blijven mijn ouders eten, die wonen verder weg en komen dan een dagje.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Nov 2017 10:45

Re: Hoe vier jij je verjaardag?

Susan schreef:Ik vind het overigens niet raar om je verjaardag in het voorjaar te vieren, vind dat je het dan nog prima onder de noemer 'verjaardag' kan doen.


Ik zou dan voor de noemer 'voorjaardag' gaan. :P Vind het ook wel kunnen trouwens hoor!

Ik heb een paar jaar niet echt wat aan m'n verjaardag gedaan, maar de afgelopen twee jaar heb ik het weer gevierd. Ik nodigde mensen uit vanaf 16.00 uur, zorgde voor het eerste drankje en de rest konden ze zelf pakken. Ik deed dit ook heus nog wel zelf af en toe, maar ze wisten zelf ook hun weg te vinden. Ik had trouwens verschillende 'hoekjes' gecreëerd met statafels en een losse tafel met stoelen en plekken buiten, zodat niet iedereen in een kring zou gaan zitten. Ik zette gewoon nootjes en wat andere dingen op tafel en rond etenstijd zette ik een tafel vol met hapjes: salades, quiches, zelfgemaakte dingen, Turks brood met smeersels etc. etc. Wegwerpbordjes en -bestek erbij en iedereen kon zelf langs het buffetje lopen. Was erg leuk! Ik zie er altijd gigantisch tegen op, maar op de dag zelf vind ik het zo leuk dat iedereen er is, dat ik het de moeite zeker waard vind.
Laatst gewijzigd door Bliss op 06 Nov 2017 10:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem243

Bericht 06 Nov 2017 10:50

Re: Hoe vier jij je verjaardag?

Hier ook altijd de typisch Hollandse kringverjaardag maar het is altijd wel gezellig. Oh, en iedereen loopt op zich ook zelf wel de keuken in enzo, vaak blijven er ook een aantal eten, is altijd wel een gezellige rommel.

Met mijn 30e verjaardag wilde ik ook wat anders en hebben we een high tea op een leuke locatie gedaan.

Afgelopen jaar wilden man en ik het samen vieren (ik ben begin mei jarig, hij eind juni) maar was er geen geschikte datum, hopelijk volgend jaar wel want één keer in de twee maanden dat gedoe vind ik wel genoeg :wink:
<<

Anoniem284

Bericht 06 Nov 2017 11:06

Re: Hoe vier jij je verjaardag?

Ik ben binnenkort ook weer jarig en heb zo geen zin in een kringetjesverjaardag (want daar komt het in de praktijk altijd op neer). Wil het dus niet vieren, zoals ik wel vaker niet doe, maar gewoon lekker uit eten met mijn vriend. Hij vindt alleen dat ik wel wat moet doen, omdat de familie graag langs wil komen, dus waarschijnlijk wordt het toch wel koffie en taart voor wie dat graag wil (ouders en oma), maar daar laat ik het dan ook bij.

Tevens vorig jaar best groots mijn verjaardag gevierd, dus ik kan weer een paar jaar vooruit ;).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Nov 2017 11:09

Re: Hoe vier jij je verjaardag?

Maar misschien een hele stomme gedachte hoor, maar als je geen kringetjesverjaardag wilt, dan zet je toch geen stoelen neer in een kringetje?
Wij hebben eigenlijk geen kringetjesverjaardag want we laten de stoelen gewoon aan tafel staan. Er gaan wel wat mensen op de bank zitten en de rest staat gewoon beetje. Kan toch prima?
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Nov 2017 11:14

Re: Hoe vier jij je verjaardag?

Marin schreef:Maar misschien een hele stomme gedachte hoor, maar als je geen kringetjesverjaardag wilt, dan zet je toch geen stoelen neer in een kringetje?
Wij hebben eigenlijk geen kringetjesverjaardag want we laten de stoelen gewoon aan tafel staan. Er gaan wel wat mensen op de bank zitten en de rest staat gewoon beetje. Kan toch prima?

Ik zet zelf nooit de stoelen zo neer maar het gebeurt gewoon. De eersten die binnenkomen gaan op de bank zitten, vervolgens komen er twee mensen bij en die pakken er een stoel bij en voor je het weet zit iedereen in een kring. Onze woonkamer is ook niet zo groot dat er veel ruimte is om aparte groepjes te vormen overigens, dus je komt al snel in een kringetje uit.
Ik vind kringverjaardagen trouwens ook niet erg hoor, ik vind alleen dat bedienen van iedereen zo vervelend. Op die manier heb je er zelf helemaal niks aan, ik heb gister in de drie uur dat ik D.'s verjaardag vierde met niemand gesproken en zelf niets gegeten of gedronken.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Nov 2017 11:21

Re: Hoe vier jij je verjaardag?

Nee dat bedienen is ook echt stom. Dan ben je alleen maar heen en weer aan 't hollen. Wij zetten ook gewoon eten en drinken op tafel.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 06 Nov 2017 11:34

Re: Hoe vier jij je verjaardag?

Afgelopen week was ik jarig en vierde het zaterdag. Wij vieren het eigenlijk altijd alleen voor onze ouders en broers. Soms halen er wat andere familieleden aan maar meestal niet. Alleen koffie/thee en taart breng ik rond. Zodra er overgegaan wordt op drank moet iedereen zichzelf maar redden.

Ik had het mezelf dit keer redelijk makkelijk gemaakt. De dag van te voren had ik een hele lading Rocky roads gemaakt en wat roomsoesjes gekocht ipv taart. Verder makkelijke hapjes die ik van tevoren kon maken en voor ‘s avonds had ik soep gemaakt met broodjes. Meestal maak ik het mezelf te moeilijk door te veel te willen doen en daar had ik nu geen zin in.

Hier eindigt het ook vaak in een kringetje maar niemand blijft op 1 plek zitten. Ik zorg altijd dat ik te weinig zitplaatsen heb, dan moet je wel staan/wisselen. We hebben ook een groot kookeiland waar vaak mensen aan staan.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Nov 2017 11:38

Re: Hoe vier jij je verjaardag?

Haha ja de helft van de mensen komt bij ons ook altijd in de keuken staan. Alleen daarom zou ik al een open keuken willen hebben.
Klinkt wel gezellig ooh la la.
Let's discover the world together.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 06 Nov 2017 11:59

Re: Hoe vier jij je verjaardag?

Ik was vrijdag jarig en heb dat 's avonds gevierd. We hadden de eettafel aan de kant geschoven en daar statafels neergezet. Ik had overdag een appeltaart, cupcakes en Rocky roads gemaakt, en van de winkel nog een cake met topping en een vlaai meegenomen. Dat stond allemaal op de eettafel, met bordjes en bestek erbij en de mededeling dat iedereen zelf mocht pakken waar hij/zij zin in had. Koffie en thee hebben wij ingeschonken, fris en bier pakten de meesten wel zelf. Wat later op de avond heb ik toastjes met salades enzo neergezet op de statafels. Het was een leuk feestje, leuke cadeautjes gekregen en volgens mij vond iedereen het gezellig.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 06 Nov 2017 12:21

Re: Hoe vier jij je verjaardag?

Wij hebben het geluk om eind mei/eind augustus jarig te zijn. We vieren het vaak in het weekend maar dit jaar was ik de dag voor hemelvaart jarig, dan vier ik het wel gewoon. In het weekend is het meestal vanaf een uur of 3. Begin met koffie/thee en taart en dat bedienen we. Daarna staat er een koelkast buiten en glazen ook en kan iedereen zelf pakken. Meestal schenken we het eerste rondje nog in trouwens!

Bedenk me wel dat ik volgend jaar ook 30 word...eens even nadenken at ik daarmee ga doen!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem232

Bericht 06 Nov 2017 12:36

Re: Hoe vier jij je verjaardag?

Ik vier mn verjaardag met 'n borrel in 'n kroeg.
Het is vooral voor vrienden, de enige familie die komt zijn m'n ouders en zus.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers