Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 05 Nov 2017 12:31

Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

Wat ik me afvraag: ondernemen jullie in het weekend van alles met je kind(eren) of zijn jullie ook vaak gewoon thuis? Ik heb weinig inspiratie w.b. activiteiten om te ondernemen met m'n stiefdochter. Zij en m'n vriend zijn allebei best wel huismussen en vinden het prima om de hele dag binnen te hangen. Ze speelt ook wel buiten hoor, gelukkig. Momenteel heb ik zelf ook te weinig energie om van alles te ondernemen, dus dit weekend doen we geen bal, maar normaal gesproken houd ik er echt niet van om twee hele dagen alleen maar thuis te hangen. Ik spreek zelf ook wel vaak wat af met vriendinnen in het weekend, heb de komende weken elk weekend wel wat gepland, maar voor latere weekenden kan ik toch wel wat inspiratie gebruiken. Of is het normaal om niet van alles te ondernemen?

Op zich hebben we over zeven maanden natuurlijk nooit meer a dull moment in het weekend, met een kleine baby in huis. Maar vertel, hoe zien jullie weekenden er zoal uit?
❤ 7 juni 2018
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 05 Nov 2017 12:49

Re: Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

Ik hecht momenteel veel waarde aan onze weekenden. Voorheen werkte ik in het weekend. Altijd vrijdagavond, dan nog een zondag en/of zaterdag erbij. N. ging van de ene oma/oppas naar de andere, aangezien vriend in de weekenden ook meestal werkt. Nu ik niet meer werk ben ik het begrip weekend zoveel meer gaan waarderen. Weliswaar niet als gezin, vriend werkt nog steeds bijna altijd dan. Maar mijn tijd met N. is zo fijn. Daarom doen we ook niet veel bijzonders. Lekker samen thuis in pyjama, even naar buiten, naar opa's/oma's om daar te eten, even de stad in.. niks groots, gewoon kleine dingen. Vanmiddag gaan we met een paar vrienden borrelen en eten, ook altijd gezellig. Vriend is vrij, dus zijn compleet. Van dit soort dingen geniet ik echt nu ik niet meer werk in de weekenden. Heerlijk!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Nov 2017 13:00

Re: Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

Wij hebben natuurlijk niet echt een groot kind dat zichzelf moet vermaken of wij met activiteiten moeten vermaken.

Ik vind dat onze weekenden niet heel erg anders zijn dan voorheen. We spreken met vrienden af, gaan naar een marktje of maken een wandelingetje. Lekker even erop uit als het kan. En anders zijn we gewoon rustig thuis. Als O. ouder zou zijn zouden we vandaag bijv denk ik lekker naar de kinderboerderij wandelen ofzoiets.
Let's discover the world together.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 05 Nov 2017 13:06

Re: Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

Wij hebben in t weekend meestal wel een bezoek of krijgen bezoek. Verder lekker naar buiten rondje fietsen speeltuin in de tuin werken of naar bos/strand en soms even naar de stad. Een hele dag thuis binnen word niemand blij van hier
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 05 Nov 2017 13:11

Re: Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

Onze dochter is 16 maanden en wij ondernemen altijd wel veel in het weekend, al is het niet heel spannend. We gaan een stuk fietsen en ergens wat drinken, naar het bos, zwemmen, op visite, winkelen, uit lunchen, naar de speeltuin, naar de kinderboerderij.... genoeg te verzinnen
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 05 Nov 2017 13:15

Re: Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

Heel wisselend. In huis rommelen en de kinderen spelen gewoon lekker of wat knutselen of een spelletje doen met mijn dochter samen.
Boodschapje met z'n allen een ergens wat lunchen, wandelen met de hond of we zoeken een speeltuin op.
Soms gaan we naar (schoon)ouders of ze komen bij ons.
Filmpje kijken op de bank. Of wat lekkers bakken of uitgebreid koken, dochter vindt het dan ook leuk om mee te helpen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 05 Nov 2017 13:15

Re: Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

In de weekenden gaan we meestal 1 dag weg. Kan van alles zijn afspraak met vrienden/familie, naar bos, bios, speeltuin, dierentuin, kinderboerderij, winkelen, lunchen, dingen die in de buurt zijn bezoeken zoals open dagen, boerderijdagen oh en musea zijn favoriet.
De andere dag zijn we thuis, vooral in de herfst en winter. Houtkachel aan, binnen een spelletje doen, knutselen, spelen, iets bakken of samen koken en dansen of filmpje kijken.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem236

Bericht 05 Nov 2017 13:23

Re: Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

Heel vaak ook vrij weinig, is heel wisselend.
Gister de ochtend begonnen met zwemles, daarna boodschappen en naar de bouwmarkt. Toen ging de jongste slapen en heeft de oudste buiten gespeeld. Toen het ging regenen hadden we ook niet zo n trek meer om naar buiten te gaan. Toen hebben we spelletjes gespeeld en hebben de kinderen wat tv gekeken. Daarna gegeten en naar bed.
Vandaag echt een hang ochtend, jongste ga zo naar bed en ga ik even alleen de stad in. Dan even bij Mn oma op bezoek en weer terug naar huis.
Soms gaan we wandelen, speeltuinen rondje, speeltuin bezoeken of zwemmen. Of we hebben een verjaardag of gaan bij iemand op de koffie of er komt hier bezoek.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 05 Nov 2017 13:31

Re: Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

Ja ik vind het wel belangrijk om dingen te ondernemen met m’n jongens. Sowieso qua lichaamsbeweging maar ook gewoon voor het ogen open houden naar je omgeving. Klinkt een beetje gek wellicht maar ik bedoel daarmee iets als kijken naar de natuur, iets te weten komen over je stad, iets cultureels ervaren (muziek/theater).

Ik zorg daarom dat we op beide dagen in het weekend een activiteitje ondernemen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem234

Bericht 05 Nov 2017 13:53

Re: Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

Ik ben in het weekend vrij en werk 1 zondag per maand. Mijn man werkt bijna elke zaterdag en om de zondag.
Op zaterdag gaat mijn dochter zwemmen om 9:00. In de middag spreek ik dan altijd met mijn moeder af. Op visite, een rondje stad, of bijv intratuin.
Als we op zondag samen vrij zijn gaan we ook altijd wat doen. Efteling komen we geregeld maar een dagje shoppen, bos of met vrienden kan ook. Als mijn man op zondag werkt doe ik of rustig aan of ik ga alleen met de kids weg. Ga ook gerust met hun alleen naar de Efteling of speeltuin enz.
Zit nooit een hele dag binnen dat kan ik echt niet.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 05 Nov 2017 14:04

Re: Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

Op dit moment zit ik met ze in het zwembad maar vaak zijn we gewoon lekker thuis. De kinderen zijn vaak best wel moe van de hele week school en bso.
Vaak doen we op zaterdag of zondag namiddag wel een spel/borrel uurtje met lekkere hapjes of we krijgen of gaan op visite. De zondag wordt er ook vaak gesport door mijn man en mij, verder niks bijzonders.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Nov 2017 14:26

Re: Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

Mijn ouders hebben een vakantiehuisje waar we in de weekends vaak zijn, dan gaan we op vrijdagmiddag of zaterdagochtend weg en komen zondag terug. Daar gaan we dan afhankelijk van het weer wel naar de speeltuin of zwemmen, maar het komt ook voor dat we gewoon daar in het huisje zijn, we hebben daar heel veel spelletjes, speelgoed en knutselspullen.

Als we niet naar het vakantiehuisje gaan, gaan we wel vaak een dag in het weekend naar mijn ouders. Als we het hele weekend thuis zijn gaan we niet per se iets doen, soms met mooi weer naar de speeltuin of zo. Soms ga ik knutselen met Y, soms gaat mijn man zwemmen met D en meestal gaat hij wel een stukje met hem fietsen/rijden. Erop uit met Y doe ik eigenlijk vaker op weekdagen, als ze roostervrij of studiedag heeft of vakantie, bijvoorbeeld in de herfstvakantie zijn we bijna iedere dag wel ergens geweest. Linnaeushof, indoorspeeltuin, zwembad. Soms ga ik in het weekend wel iets knutselen met Y en het komt ook geregeld voor dat ze in het weekend met een buurmeisje speelt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Nov 2017 14:27

Re: Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

O ja, en eens in de zoveel tijd (meestal zo'n twee keer per jaar) gaan we met Y een weekendje naar Engeland, dan logeert E bij mijn ouders. Daar zijn we dan wel vrijwel de hele dag op pad. De laatste keer waren we naar Liverpool, dat was erg leuk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 05 Nov 2017 14:33

Re: Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

Wij hebben vaak wel wat dingen gepland in het weekend; op visite bij familie/vrienden, naar de stad, naar de markt, naar het bos, naar een dierentuin/kinderboerderij, ergens lunchen of wat drinken. Afgelopen weekenden veel verjaardagen gehad en dochter is een beetje ziekig/tandjes/diarree, dus vandaag toevallig eens helemaal niks.
<<

Anoniem244

Bericht 05 Nov 2017 14:44

Re: Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

Heel wisselend. Kan namelijk ook wel erg genieten van lekker thuis zijn.
Doen dan altijd spelletjes, filmpje kijken, knutselen, tekenen, bakken / koken, spelen dat soort dingen.
Maar ook lekker buiten voetballen, overgooien, balspelletjes etc.
Als we er op uit gaan dan gaan we naar het bos, speelbos, zwemmen, midgetgolven, bowlen, kinderboerderij, meertje dat soort dingen. Soms een uitje naar een pretpark of dierentuin.
Of idd visite
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 05 Nov 2017 14:47

Re: Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

Op zaterdag vaak even dorp in boodschappen doen, ergens wat drinken.
Zondag vaak koffiedrinken bij schoonouders. Maar vandaag is mijn man aan het werk en ben ik thuis met zoon. We hebben een rondje gefietst en nu lekker ipad kijken.

Wij koken of bakken ook vaak op zondag wat lekkers
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 05 Nov 2017 15:30

Re: Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

Wisselend, maar dat is ook mede doordat of ik moet werken, of we hebben de kinderen van vriend erbij, of al iets gepland staan
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 353

Geregistreerd: 02 Okt 2016 15:34

Bericht 05 Nov 2017 16:17

Re: Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

Wij zijn vaak zaterdag druk met zwemles, sport, kinderfeestjes.
Zondag hebben we soms een lekkere pyjamadag, maar vaker gaan we lekker naar het bos, meer, strand, dierentuin, speeltuin, stad, park, pretpark, vriendin, bij ouders of zus langs.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 05 Nov 2017 16:19

Re: Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

Hier wisselt het.
Op zaterdag gaan we vaak boodschappen doen en soms een rondje stad/markt oid.
Als het mooi weer is, gaan we op zondag een stuk fietsen of wandelen. Soms gaan we zwemmen of op visite of zo.
Vandaag hebben we zowaar een film gekeken omdat het regende, ze heeft gewoon de hele film (Bambi) uitgekeken! Wist niet dat ze zo lang stil kon zitten, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Nov 2017 17:17

Re: Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

Hier wisselt het wel maar een heel weekend thuis komt niet zo vaak voor omdat ik dan wel iets op zoek. Wil dan graag ook wel even een volwassen gesprek voeren :-)
Maar tegenwoordig hebben we vaak op zaterdagmiddag een sportactiviteit. En op zondag gaan we eigenlijk altijd ook nog wel naar mijn paard. Verder wisselt het van de rest van de tijd thuis zijn, of een keer naar een verjaardag of afgesproken met mensen en zo als vanmiddag zijn we naar een theatervoorstelling geweest. Vaak ben ik op zaterdag wel wat actiever dan op zondag.
:heart: :heart: 2011
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 05 Nov 2017 17:54

Re: Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

Op zaterdag spelen ze meestal met kinderen uit de buurt. Op zondag gaan we eerst naar de kerk en de rest van de dag is ook zonder vriendjes maar echt met het gezin. Soms bij familie op bezoek, soms wandelen in het bos of op de hei. Net spelletjes samen gedaan en samen film gekeken.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 05 Nov 2017 18:32

Re: Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

Wij zijn nog een beetje zoekende, want zo'n kleintje doe je nog niet echt een lol met dingen.

Dit weekend ben ik zaterdagochtend even naar de markt geweest met J., samen met een andere moeder die een kindje heeft van ongeveer dezelfde leeftijd.
Vandaag zijn we naar vrienden gegaan die ook kinderen hebben en hebben we daar lekker geluncht. Daarna nog een stuk gewandeld, met baby's in de draagzak.

Op dagen dat we niks hebben gaan we vaak ergens lekker lunchen en plakken we er een wandeling aan vast.

Later zullen dat meer speeltuintjes worden denk ik. Zie onszelf al lekker chillen in de zon, terwijl J. 100x van de glijbaan gaat. Of terrasjes/lunchgelegenheden met een speeltuin erbij. Geocachen is dan vast ook leuk.
Familiebezoek plannen we momenteel het liefst doordeweeks (schoonfamilie op vriends vrije dag, mijn familie als ik thuis ben) omdat we de weekenden samen best kostbaar vinden. Vaak hebben we maar 1 dag zonder afspraken en die willen we graag vrijhouden.
Laatst gewijzigd door Nan op 05 Nov 2017 18:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem247

Bericht 05 Nov 2017 18:37

Re: Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

Hier gaan we iedere zaterdagochtend naar de markt en lunchen we altijd bij de Hema samen met mijn moeder. Daarna gaan we een rondje over de markt en gaat vaak de oudste spelen bij mijn ouders. In hun straat wonen een aantal kinderen die bij hem op school zitten en dan speelt hij met de kindjes buiten óf hij speelt alleen bij mijn ouders op zolder. Daar staat een grote trein met een dorpje enzo en dat vind hij helemaal geweldig. De jongste gaat met mij mee naar huis en meestal gaan we samen thuis wat dingetjes doen. Film kijken, iets bakken oid. Als mijn oudste niet naar mijn ouders gaan dan gaat hij of hier achter het huis naar de speeltuin of hij doet met mij en zijn broertje mee. Mijn man werkt altijd op zaterdag.

Zondagochtend slapen mijn man en ik om de beurt uit. Vóór 12 uur doen we alles op een rustig tempo en 's middags gaan we soms weg (op visite, tuincentra, binnenspeeltuin oid) en soms blijven we thuis en gaan we met z'n allen de tuin doen, wat kleine klusjes doen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 05 Nov 2017 18:44

Re: Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

Zo ik heb ons even een schop onder onze kont gegeven vanmiddag en we zijn naar het bos (duinreservaat) gereden, hebben daar een lekkere wandeling gemaakt en daarna wat gedronken bij een restaurantje dat daarnaast zit. Goed om er even uit geweest te zijn!

Ik zou er trouwens niet aan moeten denken om elke week met (dezelfde) familie dingen te ondernemen, dat is niks voor ons. Maar even lekker eruit moeten we elk weekend wel doen.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Nov 2017 18:46

Re: Wat doen jullie in het weekend met de kinderen?

Ik zag net de foto's Bliss. Lekker. Dat soort dingen doen wij ook graag en is ook ideaal met een baby.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers