Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overlast van buren

<<

Nyx

Bericht 19 Okt 2013 21:46

Overlast van buren

De afgelopen weken is het weer raak. Ik kan niet een rustig avondje voor mezelf inplannen of de muziek van de onderbuurman komt boven mijn televisie uit. Ik heb hem er meerdere malen op aan gesproken, maar als antwoord krijg ik dat ik dan maar 'in een kerk moet gaan wonen', 'een koptelefoon op moet zetten' en 'niet moet zeuren'. Het is volgens hem zaterdagavond en daarom moet ik het maar met zijn muziek doen. Maar eigenlijk weiger ik dat.

We hebben beiden een koopwoning, dus naar een woningbouwvereniging kan ik niet stappen. De muziek staat negen van de tien keer om middernacht op zacht of uit, dus de politie kan ik ook niet inschakelen. Maar hoe krijg ik hem wel stil? Want dit is gewoon echt ongelofelijk irritant en ik ga toch om zijn muziek in mijn eigen huis niet met een koptelefoon op zitten...

Echt, ik word zo gek van die beste man.
<<

Anoniem186

Bericht 19 Okt 2013 22:01

Re: Overlast van buren

Oei, wat lastig.

Kan je de beste man niet bij jou in huis laten horen wat een herrie hij maakt? Dan moet het natuurlijk wel een type zijn wat je in je huis wilt laten.

Wij hadden ook overlast van de buren, maar daar is de politie wel aan te pas gekomen.
<<

Nyx

Bericht 19 Okt 2013 22:20

Re: Overlast van buren

Ik heb nu elke mogelijke manier geprobeerd en het heeft geen zin.

Ik heb hem laten horen hoe het klinkt als hij zijn muziek op zijn favoriete volume heeft, maar dan geeft hij aan dat hij het niet storend vindt en dat als ik zo hard mijn muziek wil draaien, dat hij dat prima vindt.

Ik heb hem aangegeven dat ik niet de enige ben die het hoort en dat ook de buren bijna kunnen meezingen met zijn muziek, maar hij heeft naar eigen zeggen niets nodig met de buren.

Als ik zeg dat meerdere mensen over hem klagen en dat hij veelal onderwerp van gesprek is tijdens de vergaderingen van de VvE, dan gaat dat compleet langs hem heen. Want net zei hij weer dat niemand naar hem toe is gekomen om te klagen. Nee klopt, niet iedereen wil/durft dat.

En nu is het opeens rustig. Nadat hij me de schuld gaf dat hij jaren geleden tien dagen in de bak heeft gezeten, omdat ik de politie had gebeld, heeft hij zijn koptelefoon opgezet. Sjees, hoe moeilijk is dat nu helemaal dan?

Maar morgen kan ik de strijd opnieuw aangaan en hem opnieuw uitleggen waarom het zo irritant is om muziek op standje disco te luisteren en waarom anderen niet klagen. Ik vind het zo vermoeiend. Het maakt alleen maar dat ik nog veel sneller het bord voor raam laat zetten.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 19 Okt 2013 22:27

Re: Overlast van buren

Hier is het ook uitgelopen op een te-koop bord op het raam.
Afbeelding
<<

Nyx

Bericht 19 Okt 2013 23:02

Re: Overlast van buren

Oeh Annie, dat is ook kwalitatief uitermate teleurstellend. Eigenlijk wil ik pas het bord ervoor zetten als ikzelf wat meer zekerheid heb, maar ik heb hier absoluut geen zin meer in.

Hij stond hier net voor de deur. Hij bood zijn excuses aan en snapte opeens wel dat het vervelend is om naar zijn muziek te moeten luisteren. Dit is een momentopname, want morgen of overmorgen speelt het zelfde plaatje weer af. Want dit is niet de eerste keer dat hij schuldbewust voor de voordeur staat, om vervolgens de disco weer te openen.
<<

Anoniem14

Bericht 20 Okt 2013 15:20

Re: Overlast van buren

Kan de VVE hier niet iets mee?
<<

Nyx

Bericht 20 Okt 2013 19:10

Re: Overlast van buren

Gympie schreef:Kan de VVE hier niet iets mee?


Ik wil maandag even overleggen met de beheerder van de VvE wat ik kan doen. Hij heeft meerdere brieven ontvangen waarbij hem vriendelijk doch dringend werd verzocht om geen overlast meer te veroorzaken (niet van mij uit, maar kennelijk van andere buren), maar hij trekt zich niets van deze brieven aan. En de beheerder heeft in de laatste vergadering aangegeven met de rug tegen de muur te staan. De buurman zegt alleen dat hij nooit post heeft ontvangen. Ik geloof niet dat de beheerder liegt.

Gisteravond kwam hij zijn excuses aanbieden en is het welgeteld een uur rustig geweest. Muziek heeft hij niet gedraaid, maar hij is wel ergens in huis aan de slag gegaan met een hamer. Echt...

Ik heb geprobeerd om vriendschap met hem te sluiten. Want als hij iemand mag dan probeert hij rekening met een ander te houden. Maar hij mag me kennelijk niet haha. :P
<<

Anoniem301

Bericht 20 Okt 2013 19:19

Re: Overlast van buren

Ik vroeg het net even aan mijn vriend gevraagd, (die werkt als boekhouder bij een VvE) je kunt eventueel naar de voorzitter van de VvE gaan, en vragen naar de splitsingsakte en het huishoudelijk reglement. Als daar een artikel staat over het woongenot, dan kan hij een boete krijgen. Betaalt hij niet niet komt er een incassobureau. En elke keer blijven melden bij de voorzitter. Echt blijven doen, zo bouw je een dossier op.

Maar het is zeer moeilijk om hem eruit te krijgen, dat kan eigenlijk alleen als hij een wanbetaler is en zijn huis geveild moet worden.
<<

Nyx

Bericht 20 Okt 2013 19:40

Re: Overlast van buren

Dank je wel, Carrie. Dat ga ik zeker doen.

Er was ooit een tijd dat ik hoopte dat hij zijn hypotheek al maanden niet had betaald en hij er daardoor uitgezet zou worden, maar toen vertelde hij dat het huis van zijn vader is en hij vrij woont. Weer een illusie armer. Ik wens doorgaans niemand zoiets toe, maar hij maakt echt het slechtste in mij los.

Ik snap niet dat ik hem niet aan het verstand kan brengen dat hij alles mag doen en laten in zijn eigen huis, zolang hij anderen niet lastig valt. En ik vind het heus niet erg om eens mee te zingen met zijn muziek, maar ik wil gewoon niet uren in de herrie zitten of 's nachts wakker schrikken omdat hij weer vol energie zit en het huis aanpakt. Maar t komt gewoon niet binnen. Zo frustrerend.
<<

Anoniem301

Bericht 20 Okt 2013 19:44

Re: Overlast van buren

Staat het huis op naam van zijn vader? Dan zou je (eventueel anoniem) misschien een brief naar zijn vader kunnen sturen, als hij tenminste opgegeven staat als correspondentieadres.

Mijn vriend zegt dat jouw buurman het huishoudelijk reglement gewoon moet naleven, en dat dat echt de taak is van jouw beheerder om daarop toe te zien. Het woongenot wordt nu belemmert en daar kan echt een boete voor gegeven worden.
<<

Nyx

Bericht 20 Okt 2013 19:57

Re: Overlast van buren

Ja, het huis staat op naam van zijn vader. Hoe hij het verder heeft geregeld weet ik eigenlijk niet. Ik heb gehoord, niet van hem maar van anderen, dat zijn vader nog een grotere klootzak is. Dus contact met hem opnemen doe ik maar niet.

Ik ga contact opnemen met de beheerder. Ik heb de onderbuurman gisteren aangegeven dat als hij niet uit zichzelf rustig wordt dat ik contact opneem met de beheerder (weet even niet zeker of hij ook de voorzitter is of één van mijn andere buren, maar daar kom ik snel genoeg achter). Hij gaf aan dat als ik dat zou doen dat hij me wel even zou aanpakken. Dat schrikt me nu net niet af. Maakt zelfs dat ik het zeker ga melden.

Ach, vier jaar lang een soap. Wordt tijd voor een ander huis. :laughcry:
<<

Anoniem301

Bericht 20 Okt 2013 20:00

Re: Overlast van buren

Omdat hij je heeft bedreigd kun je aangifte doen bij de politie of een melding maken. Zijn ze in ieder geval op de hoogte. Lijkt me heel naar als iemand zo tegen je doet! Ben benieuwd wat de voorzitter zal zeggen.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 20 Okt 2013 20:36

Re: Overlast van buren

*weg*
Laatst gewijzigd door Annie24 op 21 Okt 2013 22:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

anoniem213

Bericht 20 Okt 2013 21:38

Re: Overlast van buren

Ik zie de optie 'afspraken maken' nog niet staan. Kun je niet tot een compromis komen? Dat hij zijn muziek draait, maar twee tandjes zachter en helemaal zacht na 22.00uur?

Mijn buren luisteren ook veel muziek en daar heb ik me een tijdje heel erg aan geërgerd, maar nu heb ik me er bij neergelegd. Ik heb één keer geklaagd toen ik weer mee kon zingen, want toen wilde ik studeren. Op dat moment ging de muziek zachter. Ik heb toen ook aangegeven dat ik het best vaak hoor, maar dat ik het in elk geval fijn vind dat het rond middernacht altijd stopt. Ik heb namelijk geen zin in conflicten. Nu houdt het tenminste op als ik het echt wil. Als ik elke dag aan zijn deur sta waarschijnlijk niet.
<<

Nyx

Bericht 21 Okt 2013 17:22

Re: Overlast van buren

Lijkt me een rotsituatie, Annie. En ook niet gezond om met zoveel mensen in een kleine ruimte te wonen.

June, afspraken maak ik al jaren met hem. Dan gaat het even goed en begint het weer opnieuw.

Gisteravond wilde hij even praten over zaterdagavond. We hebben een goed gesprek gehad. Ik heb hem kunnen uitleggen wat er irritant is aan keiharde muziek, vooral als je denkt een relaxte avond te hebben. En hij gaf aan dat hij het absoluut niet doorheeft wanneer hij overlast bezorgd en zijn standje disco is voor hem gewoon lekker muziek luisteren. Hij heeft zelf aangegeven in de avond/nacht zijn koptelefoon te gaan gebruiken en overdag als hij zin heeft in muziek gewoon eens een keer de muziek harder zet. Ik vind het ook absoluut geen probleem om eens met de muziek van een ander mee te zingen, maar ik vind het bloedirritant in de avond/nacht. En tien minuten of zelfs een uur vind ik nog niet eens zo erg, maar ik weet dat het uren achter elkaar is. Hoe dan ook, voor nu hebben we weer afspraken gemaakt en ik hoop dat het op deze manier dan ook goed gaat komen.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 21 Okt 2013 17:24

Re: Overlast van buren

Wat rot zo'n situatie! Hopelijk houdt hij zich (voorlopig) even aan de afspraken zodat je weer wat rust hebt.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 21 Okt 2013 22:21

Re: Overlast van buren

Ik hoop dat het beter zal gaan :thumbup:
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers