Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 26 Aug 2020 11:28

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Even weer een update. Mijn zoon krijgt nu sinds begin april astmamedicatie. Omdat hij veel verkouden was en veel snot heeft, het blijkt ook dat hij allergisch is voor huisstofmijt. Sinds hij deze medicatie krijgt is hij veel energieker en hoest hij veel minder (hij hoestte 's nachts heel veel). De kinderarts vermoed dus dat hij (kinder)astma heeft en daardoor zijn energie gebruikt voor andere dingen dan groeien.

We zijn nu net weer bij de kinderarts geweest en er is een heel licht herstel te zien in de groei, niet veel, maar iig geen achteruitgang. Er is vandaag ook een foto van zijn hand gemaakt om de botleeftijd vast te stellen. Over een half jaar moeten we terugkomen om te kijken of hij dan meer is gegroeid. Is dit niet het geval, of komt er een achterstand uit de handfoto, dan gaan ze een genetisch onderzoek doen.

Mijn zoon is nu 103 cm, en begin juni 5 geworden. Hij is nog steeds één van de kleinsten van zijn klas (combinatiegroep 1/2, dus er zitten en paar kinderen in die kleiner zijn maar die zijn dan net 4). Hij laat zich de kaas niet van het brood eten gelukkig, maar is voor meisjes uit de hogere groepen wel het lieve kleine poppetje, gelukkig vindt hij dat zelf niet erg.

Hoe is het met de andere kleine (of juist grote) kinderen?
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 26 Aug 2020 15:45

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Een licht herstel is in elk geval wat!

Hier nu een jaar glutenvrij, ik moet zeggen dat ik nog niet heel veel merk qua groei.
N is nog steeds de kleinste van de klas, hij zit in groep 4 van een combinatie 3/4.
Ik hoop dat het echt nog beter gaat worden.
Ook L blijft heel klein, ze groeit wel, en het lijntje lijkt wat op te trekken.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem315

Bericht 26 Aug 2020 23:20

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Mijn dochter wordt dit weekend 4 jaar en is nog steeds de meter niet gepasseerd. Ze is echt een ukje, maar ik maak me er echt 0,0 druk om.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 27 Aug 2020 07:48

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Valt het je mee mrsMarth? Glutenvrij eten? Wat zegt de kinderarts ervan?

Gelukkig maar Exo.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 27 Aug 2020 08:37

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Glutenvrij eten valt heel erg mee, zeker thuis is het maar een kleine aanpassing.
De kinderarts was tevreden omdat de bloedwaarden erg goed verbeterd waren afgelopen januari.
We hoeven ook in januari pas weer terug.

Exo, is dat zo klein? Bij mij waren ze met 5 allebei de meter pas gepasseerd. Fijn dat je je er niet druk om maakt verder, als verder alles goed gaat lijkt me dat ook niet nodig.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem315

Bericht 27 Aug 2020 09:54

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Fijn dat het glutenvrij eten meevalt. Er is tegenwoordig gelukkig best wat keuze en ook gewoon in de supermarkt. Dat maakt het veel gemakkelijker denk ik.

Ja, onze oudste was ruim voor haar 4e de meter wel gepasseerd en zij werd al als klein bestempeld. Op het bureau vinden ze I. te klein, maar omdat ze wel gezond is en ze niet ielig is, keuren ze het goed.
<<

Anoniem326

Bericht 27 Aug 2020 10:18

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Patsy wat fijn dat de medicatie aanslaat en je zoon meer energie heeft. Het is in ieder geval al goed dat hij niet verder terugvalt op de groeicurve, maar ik kan me voorstellen dat je hoopt op meer groei. Mijn zoon heeft de handfoto ook gehad. Daar was de groeiachterstand ook duidelijk op te zien. Het lijkt me voor jou ook fijn dat er een plan gemaakt wordt op basis van die foto.

MrsMath, wat jammer dat je niet veel merkt van extra groeien. Wat zegt de kinderarts erover? Op welke groeilijn zit hij nu?

Exo, ik vind dat niet echt klein. Mijn jongste dochter, net 4, is ook nog geen meter. Ik denk dat ze 98 centimeter is. Daar maak ik me ook geen zorgen om. Mijn zoon was 92 centimeter toen hij startte op de basisschool. Mijn zoon heeft in september weer een controle en meetmoment. Ik denk dat hij zo'n 110 centimeter is (5 jaar en 8 maanden). Hij is nog ruim 10 centimeter kleiner dan zijn leeftijdsgenootjes. Maar de groeihormonen werken wel. Hij groeit harder, heeft meer energie en eet super goed. Zijn bloedwaardes worden ook gecontroleerd en n.a.v. resultaat wordt het groeihormoon al dan niet opgehoogd.
<<

Kris

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 26 Aug 2015 15:19

Bericht 27 Aug 2020 11:16

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Patsy fijn dat er een licht herstel te zien is in de groei.
MrsMath wat fijn dat de bloedwaarden goed verbeterd zijn.
HG mooi dat de groeihormonen hun werk goed doen.

Hier vorige week toevallig nog op controle geweest. N. is nu 116cm (6,5 jaar). Ook het bloedonderzoek was in orde. Toen we begonnen met de groeihormonen zat hij op de -4 lijn en inmiddels op de -1. Een goede vooruitgang dus. De hormonen zijn weer opgehoogd en we spuiten nu 0,9 per dag. En sinds een maand of 2 doet N. het spuiten vaak zelf.
Maart 2014
Februari 2018
<<

Anoniem315

Bericht 27 Aug 2020 13:57

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Goede ontwikkelingen Hollygolightly en Kris! Fijn!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 27 Aug 2020 15:14

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Fijn dat de groeihormonen hun werk wel lijken te doen, HG en Kris.

Ik had zelf eigenlijk het idee dat mijn zoon een groeispurtje had gemaakt, maar als ik hem dan zie staan tussen zijn klasgenootjes, dan is hij toch echt wel klein. Ik maak me vooralsnog nog steeds geen zorgen, zowel mijn man als ik kregen allebei pas laat een groeischeut. Wij waren ook allebei tot in het middelbaar de kleinste van de klas, dus ik hoop dat mijn zoon ook gewoon wat later een groeischeut krijgt.

Hij wordt over 3 maanden 8 jaar en is nu 119-120 cm.

Exo, mijn dochter is net 4 geworden en meet denk net 1 meter. Ik maak me bij haar ook helemaal geen zorgen, mijn zoon was een stuk kleiner op die leeftijd.
2012 & 2016
<<

Buurvrouw Jansen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 28 Sep 2018 11:12

Bericht 27 Aug 2020 18:15

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Ik ben de to ?

Mijn zoontje is in mei 6 geworden en nu ongeveer 112 cm. Goed gegroeid dus, maar wel nog steeds één van de kleinsten van de klas. Hij moet maandag naar de schoolarts, ben benieuwd of daar nog iets uit gaat komen.
2009~2011~2014
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 27 Aug 2020 18:44

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Toevallig vanmorgen wezen bloedprikken met m’n zoon. Maandag over een week weer een afspraak met de kinderarts. Zelf hebben we hem gemeten en was hij ongeveer 133 cm. Hij wordt volgende maand 11.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 27 Aug 2020 21:41

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Nora heeft ook een groeispurtje gehad. Ze was in maart nog 106cm en vorige maand bij de kinderarts was ze 110cm. Ze is 15 juli 6 jaar geworden.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 28 Aug 2020 18:56

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

MrsMath schreef:.

Exo, is dat zo klein? Bij mij waren ze met 5 allebei de meter pas gepasseerd..


Haha dan voelt mijn zoon (2,5) wel als een reus, die is 97,5 cm vandaag gemeten.. ?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 30 Aug 2020 16:29

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

HG wat fijn dat de groeihormonen werken en nog fijner dat hij meer energie heeft.

Buurvrouw Jansen en Noor wat goed dat N. en N. goed groeien.

E. groeit ook eindelijk iets. Ze is 2 maanden geleden 4 geworden en is nu 90cm en 11,5kg. Eten doet ze nog steeds enorm goed. Ik ben wel benieuwd wat school doet met haar energie en groei. Voorheen had ze haar energie nodig om stabiel te blijven, nu zal dat al op gaan aan naar school gaan
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 30 Aug 2020 21:49

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Wat fijn dat je zoon zo vooruit gaat in groei en in energie HG! Vindt hij het prikken nog zo vervelend?

MrsMarth, dat klinkt fijn, dan is het voor jullie ook makkelijk om vol te houden lijkt me. Zeker als je resultaat ziet.

Buurvrouw Jansen, fijn dat het zo goed gaat.

Spannend Thunder.

Noor, wat kun je dan blij worden van zoiets als groei hè?

Femm, dat wordt nog wel spannend dus. Mijn zoon had (achteraf) ook weinig energie in vergelijking tot zijn klasgenootjes, achteraf blijkt astma hoogstwaarschijnlijk de oorzaak.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 31 Aug 2020 21:21

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Patsy, nou inderdaad. Ze heeft ruim een half jaar stil gestaan in groei waarschijnlijk door de prednison die ze gebruikt heeft. Dus deze 4 cm was wel echt top :wink:

Femm, wat fijb dat E goed gegroeid is. Inderdaad even afwachten wat de start school met haar doet.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem326

Bericht 01 Sep 2020 09:28

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Femm is er eigenlijk nog iets uit de onderzoeken gekomen? Jullie gingen toch naar Belgie? Ik hoop dat ze goed start op de basisschool. Dat vraagt best wel wat energie.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 07 Sep 2020 14:15

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Vandaag de jaarlijkse bloeduitslagen gehad. Weer zwaar bloedarmoede ondanks medicatie dus dat wordt weer opgehoogd. Hij zit alweer in z’n reserves. Nierwaarden (weer) afwijkend dus extra onderzoek en een echo. Qua lengte, wat toch achterblijft, opnieuw een handfoto laten maken. Hij is 133,7 cm en over twee weken 11 jaar. -2 lijn nog steeds.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem326

Bericht 07 Sep 2020 15:05

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Thunder dat klinkt allemaal helemaal niet fijn. En hij heeft daar waarschijnlijk ook best wel veel last van als hij zo op zijn reserves teert. Zijn de onderzoeken die volgen belastend? Veel sterkte. Het zijn weer allemaal zorgen erbij.

Mijn zoon heeft vrijdag een afspraak bij de kinderarts. Ik ben er altijd een beetje zenuwachtig voor. Vorige keer zat hij op de -2 lijn. Ik ben bang dat hij niet weer een stukje is opgeschoven. Hij is nog steeds opvallend klein in vergelijking met leeftijdsgenoten.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 07 Sep 2020 15:52

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Holly, gek genoeg merk ik niks aan mijn zoon. Maar goed, zijn bloedarmoede is chronisch dus we weten niet beter. De medicatie gebruikt hij ook al jaren. Hij is niet extreem moe, hij sport gewoon 3x per week naast gym op school 2x. Voor zover ik weet zijn de komende onderzoeken niet belastend. Maar wat je zegt, wel weer extra zorgen..

Succes vrijdag!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem326

Bericht 09 Okt 2020 21:04

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Ik dacht dat ik hier vandaag een reactie van Femm zag staan, daar wilde ik nog op reageren. Maar nu is de reactie weg.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 09 Okt 2020 21:42

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

HollyGolightly schreef:Ik dacht dat ik hier vandaag een reactie van Femm zag staan, daar wilde ik nog op reageren. Maar nu is de reactie weg.

Ja die stond er inderdaad vanochtend, ik weet niet waarom ze hem weg heeft gehaald?
2012 & 2016
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 09 Okt 2020 21:43

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Holly, hoe is het trouwens geweest bij de kinderarts vorige maand?
2012 & 2016
<<

Anoniem326

Bericht 09 Okt 2020 22:15

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Dat was goed. Hij is weer verder opgeklommen op de curve. De arts was heel tevreden. Het medicijn doet precies wat het moet doen waren haar woorden.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers