Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


foodies topic

<<

Anoniem313

Bericht 28 Jun 2019 10:41

Re: foodies topic

Oh, dat klinkt lekker SO! Goeie smaken, dat zou ik lekker vinden. Vooral dat krabbengerecht.

Ik ga hopelijk deze zomer eten bij Het Perceel* in Capelle a/d Ijssel. Staat al heel lang op mijn lijstje.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 28 Jun 2019 13:38

Re: foodies topic

Ik heb jullie hulp nodig! In oktober wil ik mijn vriend meenemen op verrassingsweekend met een hotelletje en een sterrenrestaurant. Nou had ik zelf Pure C bedacht en dan slapen in het hotel daar. Maaar misschien zijn er wel veel leukere locaties/restaurants? Wat zouden jullie doen?
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 28 Jun 2019 13:53

Re: foodies topic

Ik kreeg van mijn man een etentje bij The Jane in Antwerpen voor mijn verjaardag, we gaan dan een heel weekend en slapen in het Hilton. We hebben gereserveerd in augustus dus een review kan ik nog niet geven, maar misschien ook een leuk idee?

Ze gooien hun reserveringssysteem 3 maanden van tevoren open en dan moet je direct reserveren anders zitten ze al vol, daar moet je wel even op letten mocht je daar heen willen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 28 Jun 2019 13:57

Re: foodies topic

Klinkt echt als een heerlijk menu Silly!! Daar zou ik ook echt heel blij van worden qua smaken.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 28 Jun 2019 14:48

Re: foodies topic

Ja dat is ook een goeie Minoes! Zat ik ook naar te kijken. Ik neem hem mee. Op zich is er in Antwerpen natuurlijk in oktober wel meer te doen, dan in Cadzand, gok ik.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 28 Jun 2019 17:01

Re: foodies topic

Ja, precies! Antwerpen is ook nog wel leuk voor een weekend!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem313

Bericht 28 Jun 2019 17:40

Re: foodies topic

Ik heb het hier volgens mij vaker getipt maar ik vind het Roode Koper dus echt geweldig, zowel qua eten als qua slapen (en het ontbijt en de cocktailbar!). Maar dat is in de bossen, heel mooi in oktober, is maar net of je stad of natuur kiest natuurlijk.
<<

Anoniem326

Bericht 01 Aug 2019 13:05

Re: foodies topic

Ik heb gisteren gegeten bij Tribeca (twee sterren). Ik vond het fantastisch. Nu ben ik niet echt een kenner, maar ik was wel met een echte kenner en het was echt uitzonderlijk goed. Ze hebben nu in de zomer een speciaal zomerarrangement en dat is echt meer dan de moeite waard. Ik had een bob-arrangement maar ik ben halverwege toch maar gewoon cava's gaan drinken, want ik vind de tonen van wijnen te complex. Maar dat ligt aan mij. En het vegetarisch gerecht was echt voortreffelijk. Dus op naar Heeze jullie!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Aug 2019 13:09

Re: foodies topic

Wat leuk Holly. Ik vroeg me al af waar je was geweest, want ik zag het al bij je Instagram stories. Klinkt heel geslaagd.

Wij gaan vrijdag naar Haarlem Culinair, een soort food festival in de binnenstad waar veel lokale restaurants aan mee doen.
Let's discover the world together.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 01 Aug 2019 21:32

Re: foodies topic

Tribeca is echt liefde! Kan me helemaal vinden in het verhaal van Holly, al ben ik ook gewoon compleet fan van wijntjes haha.

Ik ga volgende week (weer oh oh oh wat een geluk) naar Pure C. Vorige keer toen ik er was hadden ze 1 ster en nu 2. Ben benieuwd of ik het nu anders ervaar dan in 2016.
<<

Anoniem313

Bericht 01 Aug 2019 21:50

Re: foodies topic

Klinkt heerlijk Holly! Ik wil heel graag een keer naar Tribeca, het is een beetje uit de richting voor ons maar wie weet een keer als weekendje weg als de kinderen uit logeren zijn.
En Pure C staat ook op mijn lijstje!

Wij waren vorige week spontaan naar Fitzgerald* en dat was ook geweldig, vega 4 gangen en er zat geeneen minder gerecht bij, plus de wijnen waren super. En over twee weken gaan we naar Perceel* voor ons honderdjarig jubileum, dat zijn echt van die lekkere dingen om naar uit te kijken.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 01 Aug 2019 23:29

Re: foodies topic

Ja Tribeca is écht heel goed. Wij waren er in februari, geweldige avond gehad. Hier staat de Treeswijkhoeve in Waalre als eerste op de planning.
<<

Anoniem326

Bericht 02 Aug 2019 09:52

Re: foodies topic

Kreeft schreef:Ja Tribeca is écht heel goed. Wij waren er in februari, geweldige avond gehad. Hier staat de Treeswijkhoeve in Waalre als eerste op de planning.


Daar kan ik naar toe lopen. Maar ik ben er nog nooit geweest. Laat je weten hoe het was?
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 02 Aug 2019 10:33

Re: foodies topic

HollyGolightly schreef:
Kreeft schreef:Ja Tribeca is écht heel goed. Wij waren er in februari, geweldige avond gehad. Hier staat de Treeswijkhoeve in Waalre als eerste op de planning.


Daar kan ik naar toe lopen. Maar ik ben er nog nooit geweest. Laat je weten hoe het was?


Zal ik doen! Ik ben er al 2x eerder geweest, maar dat is inmiddels wel 8 jaar geleden denk ik.

Ben jij weleens bij Lugar geweest? Daar hoor ik ook goede verhalen over.
<<

Anoniem326

Bericht 02 Aug 2019 12:14

Re: foodies topic

Ja meerdere keren. Ik vond het goed. Niet spectaculair, maar wel de moeite waard. Ik wil binnenkort ook Meester Keeman eens proberen.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 02 Aug 2019 12:16

Re: foodies topic

HollyGolightly schreef:Ja meerdere keren. Ik vond het goed. Niet spectaculair, maar wel de moeite waard. Ik wil binnenkort ook Meester Keeman eens proberen.


Oh ja daar hoor ik ook goede verhalen over. Een jongen die daar werkt (volgens mij is hij nu de bedrijfsleider daar) was voorheen de sommelier bij Tribeca.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Okt 2019 17:12

Re: foodies topic

Wij hebben weer een erg leuke foodie week gehad op vakantie in de Ardennen en Limburg.

Woensdag zijn we met z'n tweetjes uiteten geweest in Maastricht bij een wijnrestaurant, dus echt focus op de wijn. Zo was er een menukaart met op de eerste bladzijde uitleg over het verrassingsmenu en de rest van de pagina's stonden vol met informatie over alle wijngaarden uit de streek, met name Nederlandse en enkele Belgische wijngaarden. Zo leuk! En heel erg lekker ook.

Dit was een gerechtje met pompoen cannelloni.

Afbeelding

En dit was het dessert met een paddenstoel met kastanje.
Afbeelding

Een aantal van de Nederlandse wijngaarden hebben we ook bezocht.

Bij St Martinus hadden ze een Olivier wijn uit 't geboortejaar van onze zoon, dus die hebben we natuurlijk gekocht.

Afbeelding

Afbeelding

Bij Holset hadden ze louter mousserende wijnen, ook echt heerlijk en 't was daar zo mooi ook. Het is ook een B&B, ga ik zeker onthouden.
Afbeelding

En vanochtend waren we bij de Apostelhoeve, één van de bekendere wijngaarden vlak onder Maastricht. Ook heerlijke wijnen meegenomen. En 't was zo mooi daar met de herfstkleuren!

Afbeelding

Afbeelding

Daar vlakbij zat château Neercanne en bedachten we daar te lunchen. In de Auberge was geen tafel meer beschikbaar maar in 't chiquere restaurant van 't kasteel nog wel. Even getwijfeld of dat wel ging met O'tje maar 't ging echt super! We hadden een drie gangen menu. Als voorgerecht hadden we de King crab met kaffir lime, mango en tomaat. Als hoofdgerecht patrijs met zuurkool. En als dessert iets van koffie en karamel. En O'tje had lekker frietjes en een vanille ijsje, kleine connaiseur. ?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Was echt heel leuk!
Let's discover the world together.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 25 Okt 2019 17:25

Re: foodies topic

Lekker culinair weekje Marin. Ziet er goed uit! Bij de apostelhoeve ben ik ook weleens geweest.

Ik ga vanavond een diner verzorgen bij de dochter van goede vrienden van ons. Ze heeft net met haar vriend een huis gekocht, en om hun ouders te bedanken, wilde ze graag een etentje geven, en ik kook!

Bij de bubbels een plank met Coppa di Parma, truffelsalami, buratta, olijfjes en wat noten.

Dan een amuse, een klein soepje van geroosterde puntpaprika, met crème fraiche en bieslook, en een klein spiesjes van kip.

Daarna een combinatie van gamba en coquille, met basilicum crème, tomaten tartaar en wat zeekraal.

Dan papadum met tataki van tonijn, wasabi mayonaise, geroosterde sesam en sojaolie.

Spoom van framboos, limoen en vanille

Gegrilde ossenhaas met truffeljus, toffee van zoete aardappel, gegrilde courgette, kastanje champignon gevuld met paddestoelen duxelle, en chips van zoete aardappel.

Kaasplankje met garnituren.

Semifredo van limoncello en lange vingers, met crème en crumble van witte chocolade.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Okt 2019 17:27

Re: foodies topic

Wat een leuk idee van die vriendin en wat leuk dat jij dat zo uit gaat voeren. Heb je alles dan in die keuken bereid of in je eigen huis/werk keuken? Benieuwd hoe dat werkt.
Het klinkt heerlijk! Ik zou alles wel willen proeven. Veel succes en plezier!
Let's discover the world together.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 25 Okt 2019 17:35

Re: foodies topic

Nee in mijn eigen keuken alles voorbereid, vind ik fijner. Eigen machines en materialen. Heb ook wel wat dingen van het werk meegenomen hoor. Ben vanmiddag 2 uurtjes bezig geweest. Heb de soep gemaakt, de zoete aardappel toffee, chips, de gevulde champignons, vlees en courgette vast gegrild, tomatentartaar, chocolade crumble gemaakt, tonijn tataki dichtgeschroeid, coquilles en gamba's schoongemaakt, basilicum mayo en olie gemaakt, en de bieslook gesneden. Vanavond alleen nog warm maken en bordjes opmaken. Oh en de spoom maken, maar die doe ik a la minute.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Dec 2019 16:26

Re: foodies topic

Vandaag de lekker eindelijk gekocht. Echt gelijk weer een enorme wishlist voor volgend jaar. Hahah
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Dec 2019 16:27

Re: foodies topic

Leuk! Ik had 'm gisteren aan m'n man voor Sint gegeven en al even bekeken. Konden aantal al af vinken maar ook nog wel wat wish list dingen (Merlet en Daalder onder andere).
En ons favoriete restaurant in Haarlem staat er in!
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Jan 2020 20:17

Re: foodies topic

De afgelopen dagen goed bezig geweest met reserveren.

Begin feb gaan we naar over de tong
Begin maart naar de eilandkeuken en het pakhuus.
2015 💙
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Jan 2020 09:57

Re: foodies topic

Klinkt goed Minx

Ik ga in februari met mijn vriend naar 'de Zwaan' in het dorp van mijn ouders. Deze heeft vorige week voor de 27ste keer op rij hun ster gekregen/behouden. Toen ik er al woonde leek het echt onmogelijk dat ik daar ooit ging eten. Zeker als kind. Dus het is eigenlijk wel leuk dat we het nu gaan doen. Het grappige is wel, we zitten er de avond dat Carnaval begint. Dus we zullen leuk uitzicht hebben naar buiten haha.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Jun 2020 10:56

Re: foodies topic

Oeh dit topic helemaal vergeten. Door Corona zijn we zelf helemaal losgeslagen op het koken. Mijn vriend heeft voor zijn verjaardag een gietijzeren skillet gehad, een gietijzeren pie pan en een dutch oven. Ik baal er nu al van dat er voor volgende week slecht weer voorspeld wordt dan kunnen we de bastard niet aanzetten. Vandaag gaat hij weet aan. Gister hadden we Grieks gekruide kippendij met tzatziki, wat sla en olijven. Vanavond spareribs met coleslaw. Maar terug op de laatste restaurants

Over de tong waren onze verwachtingen hoog van maar vonden we toch een beetje tegen vallen. Het eten was lekker maar niet het wow gevoel.

Toen ons weekendje Texel achteraf het laatste weekend dat de horeca helemaal open was. De eerste avond gingen we eten bij de eilandkeuken. De eerste gang keken we elkaar al aan van wow dit is lekker, achteraf was dat de minste gang. We hebben daar echt fantastisch gegeten. Deze wordt echt toegevoegd aan mijn favorietenlijstje. Zoveel smaak en goede texturen. Vlees met een knapperig randje maar boterzacht van binnen, vis die precies goed gegaard is. Grappige smaakcombinaties ik ga hier zeker weer terug komen.

De tweede avond aten we bij het pakhuus. Ook echt super lekker. Lekker ontspannen gezeten maar net wat minder spannend dan bij de eilandkeuken. Wat wel echt vermeld moet worden is de bonbon die we kregen bij de koffie. Je kon kiezen uit twee soorten, oma’s appeltaart en karamel zeekraal. Mijn vriend koos de appeltaart. Ik ben gek op zeekraal dus wilde die wel proberen, de dag ervoor had ik ook een broodje met zeekraal gehad. Maar die bonbon echt zo lekker. Karamel zeezout is inmiddels best wel een standaard combinatie geworden waarbij het zout best wel agressief kan zijn. De zeekraal was in deze combinatie met goede melkchocolade heel subtiel. Ik baalde er een beetje van dat ik er de laatste avond pas achter kwam anders was ik zeker nog langs die bonbonnerie gegaan die ze gemaakt had. Allebei willen we zeker weer terug. Voor mij was Texel al een thuiskomen omdat opa en oma daar vroeger woonden maar dit maakt het wel echt extra leuk.
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers