Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


foodies topic

<<

caribbeanlover

Bericht 18 Mrt 2019 10:01

Re: foodies topic

Marin schreef:Ze hebben wel allemaal hun eigen chef natuurlijk dus ik denk ook wel allemaal hun eigen inbreng. Maar het valt allemaal onder dezelfde noemer.


Dat snap ik. Dat restaurant van die meid in Goa waar ik het over had is totaal afgebrand in januari echt zo zonde!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Mrt 2019 10:02

Re: foodies topic

Ach wat sneu voor haar. Zo hard gewerkt ervoor en dan dit.

The Jane heeft ook fikse brand gehad he, hoorde ik.
https://www.ad.nl/koken-en-eten/veel-sc ... ~a27ae582/
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Mrt 2019 10:15

Re: foodies topic

Marin schreef:Ach wat sneu voor haar. Zo hard gewerkt ervoor en dan dit.

The Jane heeft ook fikse brand gehad he, hoorde ik.
https://www.ad.nl/koken-en-eten/veel-sc ... ~a27ae582/


Zeker sneu. The Jane ook zonde zeg daar moeten wij nog eens heen, maar is er nooit van gekomen.
<<

Anoniem313

Bericht 18 Mrt 2019 10:39

Re: foodies topic

Bijzonder, die slakken! Dat die mensen zo kunnen koken joh, gewoon thuis. Wat voor soort keuken (fysiek) hadden ze? Voor zoveel mensen zulke mooie gerechtjes kunnen maken, dat vergt nogal wat. Kon je nog afwijken van het menu (als vega bijvoorbeeld)?
Ik denk niet dat het iets voor mij zou zijn omdat ik niet zo’n zin zou hebben met die andere mensen te moeten eten. Dat klinkt niet zo aardig natuurlijk. Maar ik heb weinig vrije tijd, en als ik dan een keer lekker uit eten ga, wil ik fijn genieten en bijpraten met mijn vriend of de vriend(in) met wie ik ga, niet met vreemden.
Qua foodienieuws heb ik voor volgende maand een tafel gereserveerd bij de Groene Lantaarn in Zuidwolde!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 18 Mrt 2019 10:46

Re: foodies topic

Ziet er heerlijk uit Marin!
Ik ben dus ook niet zo van 'gezellig met anderen aan tafel'. Ik ben daarvoor iets teveel op mezelf. Hier in de buurt is ook een restaurant geopend, jonge chefs die op goed hoog niveau koken en die een hele gang door een oud klooster nabootsen. Met in ieder vertrek een ander gerechtje, supertof! Maar dan moet je dus in een groep blijven, en daar haak ik dus af.

Ik mis dit eigenlijk wel. Ik hou zo van dit soort eten, maar mijn vriend gewoon echt wat minder. Ik ga hem gewoon eens meeslepen. Welke Basiliek ben jij geweest Minx? Zo'n nachtje weg klinkt namelijk heerlijk erbij en we kunnen wel wat ontspanning gebruiken!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Mrt 2019 10:48

Re: foodies topic

Haha ik snap je hoor Caulfield. Ik vind het soms wel leuk om anderen te ontmoeten, maar ik moet me er wel een beetje mentaal op instellen. Ik word alleen altijd een beetje recalcitrant van die standaard 'elkaar leren kennen' gesprekken. Misschien ook omdat ik dat zó veel heb gedaan met op verschillende plekken wonen (ik denk nu bijvoorbeeld ook aan van die chique diners in Cambridge waar je elke keer weer naast iemand anders zat), dat ik soms dan echt weiger mee te doen aan zo'n standaard conversatie. Maar aan de andere kant vind ik de vluchtigheid van mensen ontmoeten en daarna weer je eigen weg vervolgen ook wel prima. Maar ik snap je heel goed, wij zeiden dat ook tegen elkaar, dat dit wel echt anders is dan tafelen met bekenden onder elkaar.
Overigens kan je prima een tafel reserveren voor 6 man (het max gasten), waarbij je dan dus wel echt als groep samen zit. Dan ben je de enige gasten die keer. Wij hebben onszelf direct op de wachtlijst laten zetten voor zo'n groep van zes. We vinden wel genoeg vrienden die mee willen mochten we weer aan de beurt zijn. Vegetarisch eten kan ook, maar dan wel als hele groep samen, dan passen ze echt het menu er op aan.
De keuken was 'gewoon' een keuken, niet bijzonder specifiek professioneel. Wel erg mooi. En een buitenkeuken en omdat het nu vrij koel was buiten, stond alle mise en place en de afwas gewoon buiten. Ideaal. Ik vond het inderdaad heel bijzonder dat dit gewoon bij iemand thuis is en dat hij dit thuis zo kan.

Dat klinkt ook leuk, Caro! Ik vind dat soort dingen wel leuk, naast het 'gewone' uiteten, want dat vind ik uiteindelijk gewoon ook het leukste hoor, gewoon met m'n man samen een goed diner. Jammer dat je vriend niet zo van het uiteten is. Kan me voorstellen dat dat best een gemis is soms.
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 18 Mrt 2019 10:51

Re: foodies topic

Hij vindt uiteten helemaal prima, doen we ook vaak zat. En hij kan er erg van genieten dat ik zo lekker thuis voor hem kook, maar echt op hoog niveau eten doet hem wat minder. Die behoefte heeft hij niet. Ik geef ook liever geld uit om buiten huis góed te gaan eten, maar dat zit dus meer op de brug tussen 'eetcafe' en 'sterrenrestaurant' eten in. Ik wil alleen ook weer eens echt op niveau van dit topic eten :-).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Mrt 2019 10:59

Re: foodies topic

Ah ja ik snap je!
Misschien is een goed eensterrenrestaurant of net een niveau eronder wat waar niet zoveel met pureetjes, schuimpjes en ander experimenteel gedoe wordt gedaan maar meer bewust met pure producten wordt om gegaan. Wij hebben ooit bij restaurant Apicius gegeten in Bakkum en dat vond ik daar echt heel mooi, heel goed eten maar niet zo experimenteel. Ook leuk om direct een nachtje daar in de buurt aan de kust te slapen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 18 Mrt 2019 11:21

Re: foodies topic

Ja da's een goeie van Marin, er zit best wel wat verschil ook in de toprestaurants in hoeverre ze aan espuma's en krulletjes en toefjes en drupjes doen. En eten op dat niveau is ook iets wat je gewoon eens moet uitproberen om het te gaan waarderen. Niet dat iedereen het MOET waarderen, maar je ziet volgens mij ook in dit topic best wel mensen die het eens een keertje doen en het steeds leuker gaan vinden.
Je vroeg naar de Basiliek, dat is Harderwijk en die vond ik echt top. Dit is het arrangement met slapen: https://restaurantbasiliek.nl/overnachten/

Je kunt daar ook prachtig wandelen in de buurt, als je het gaat doen heb ik wel een mooie tip voor je.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 18 Mrt 2019 11:42

Re: foodies topic

Gelukkig gaat hij overal mee naartoe, en is hij echt geen mieperd met eten. Maar als je het ook nog nooit gedaan hebt, weet je niet goed wat je moet verwachten. Vind het wel leuk om er iets aan toe te voegen, zoals een overnachting oid.
<<

caribbeanlover

Bericht 18 Mrt 2019 12:09

Re: foodies topic

Kras heeft vaak leuke deals met sterrenrestaurant + overnachting. Misschien een handige tip?
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 18 Mrt 2019 15:35

Re: foodies topic

Leuk Caulfield! Restaurant is hier vlakbij. Nog nooit geweest trouwens.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 18 Mrt 2019 21:52

Re: foodies topic

De groene lantaarn is heerlijk! Ook zo lekker in de middle of nowhere, voelt toch chique haha
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 18 Mrt 2019 22:24

Re: foodies topic

De basiliek is inderdaad in Harderwijk. Wij hadden niet het arrangement maar gewoon los geboekt. In de 100 euro week kon dat ook niet anders.

Ratatouille in Harderwijk schijnt ook erg goed te zijn. Het schijnt dat die graag een ster willen. Caro als je vriend net zo is als ik ben dan is hij snel om. Ik vond eten altijd al belangrijk maar ik ga goed eten steeds belangrijker vinden. Ik merk dat ook in de manier van zelf koken. Als J bij mijn ex is koken we vaak net ff wat luxer. Een mooie grote keuken is ook echt wel een droom. We hebben nu al zoveel mooie spullen. Gister hebben we bv een basterd gekocht. We kijken nu al uit naar de zomer. Een goed stuk vlees daarop op bv zalm roken. En dan met behulp van mijn keukenmachine in no time daar dan verse coleslaw bij maken.
2015 💙
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 20 Mrt 2019 09:27

Re: foodies topic

Zora schreef: Ook zo lekker in de middle of nowhere, voelt toch chique haha

Hahaha ja klopt!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Mrt 2019 09:30

Re: foodies topic

Voor de noorderlingen: zijn jullie wel eens bij Alice in Helpman geweest? Zij heeft bij Bottura gewerkt en is samen met haar familie een restaurant begonnen in Groningen dus. Het schijnt super te zijn, maar het ziet er altijd een beetje troosteloos uit. Wel schijnt het vrij prijzig te zijn (voor de zunige noorderlingen), hoor ik van m'n moeder's vrienden. Ik wil er graag nog een keer naar toe om het zelf te oordelen, maar eigenlijk rondom kerst want alleen dan maakt ze haar befaamde tortellini. Was benieuwd of één van jullie het kent.
Laatst gewijzigd door Marin op 20 Mrt 2019 13:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 20 Mrt 2019 13:04

Re: foodies topic

Ben er nooit geweest maar staat op mijn lijstje sinds dit artikel:

https://www.desmaakvanstad.nl/recensies/recensie-alice/

Ben het eigenlijk altijd wel eens met hun recensies haha dus da’s handig.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Mrt 2019 13:11

Re: foodies topic

Ah wat leuk! (en altijd handig zo'n website, bedankt!)
Dat klinkt inderdaad toch wel heel goed. Klinkt beetje als ons favoriete Italiaanse restaurant in Haarlem, zelfde prijsklasse ook ongeveer.
Daar moeten we toch maar eens gaan eten dan. Nu heb ik al twee restaurants uit Groningen op m'n wish list staan. Oh nee, drie zelfs, Voila ook nog steeds. Misschien ga ik daar met m'n broertje en zusje eens eten want we bedachten laatst dat we dat als volwassene kinderen eigenlijk nog nooit met z'n drietjes hebben gedaan.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 20 Mrt 2019 13:18

Re: foodies topic

Oh leuk voornemen! Ik ben ook nog nooit bij voila geweest maar hopelijk wel binnenkort. Concept spreekt me erg aan! Welke staat nog meer op je wishlist?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Mrt 2019 13:23

Re: foodies topic

Jouw Japanner sinds een paar dagen!
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 20 Mrt 2019 13:38

Re: foodies topic

Haha ahh tuurlijk!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 05 Mei 2019 10:20

Re: foodies topic

Brass Boer is afgelopen week open gegaan. Wij gaan er over 3 weken eten. Er zijn nog weinig recensies maar ik ben benieuwd.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Mei 2019 12:34

Re: foodies topic

Leuk Minx, ben heel benieuwd hoe dat is.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 25 Mei 2019 21:29

Re: foodies topic

Nou we zijn er geweest en het was lekker. We hadden gekozen voor de family style. 8 gerechtjes. Geen idee meer eat ik allemaal gegeten heb maar het was dus wel lekker. We hebben 4 rondes gehad, soms 2 of 3 gerechtjes per keer. De porties waren goed en alles was goed op smaak. De ingrediënten waren mooi basis eigenlijk was alles wel in de supermarkt te krijgen als je zou willen. Maar de smaken waren super. We hebben ongeveer 2,5 uur gezeten. Alles volgde elkaar mooi snel op. We hebben nu niet gekozen voor bijpassende wijnen omdat we beiden niet te veel wolden drinken. Voor een avondvullend programma moet je er niet heen gaan maar voor ‘snel’ goed eten is het echt super.
2015 💙
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Jun 2019 08:05

Re: foodies topic

Gisteren heb ik met mijn vriend bij De Rozario gegeten in Helmond. Deze zaak heeft sinds dit jaar een Ster en de kok is in 2018 bij JRE uitgeroepen tot chef van het jaar. We hebben echt heerlijk gegeten. Ik mocht van mijn vriend geen foto's maken, maar het zag er allemaal al super uit. Het hele 7 gangen menu paste ook echt op elkaar en bijna in ieder gerecht kwam wel iets van kokos voor. Maar dat was wel heel suptiel


Bij binnenkomst kregen we een glas bubbels. Vanwege het weer kozen we voor een huisgemaakte met lychees. Wat al een goed begin was


Als amuse hadden we een viertal kleine hapjes, Een verzie op gadogado, cava kroepoek met misodip, pittige makreel en een kokosmoes met gepofte rijst wat was geïnspireerd op nasi.

Als tweede gang hadden we een salade met o.a. dezelfde misodip, kokosschuim en een dressing van zomerse kruiden met daarin rivierkreeftje, hollandse garnalen, stukje krab en daaroverheen nog een jus van strandkrabjes. Die weinig vlees bevatten, maar als ze de roostert wel veel smaak geven. Hieronder zat een gegrild stukje watermeloen en daarop watermeloen ijs. Ipv brood kregen we hierbij een gestoomd broodje ( bapao)


Als derde hadden we kabeljauw papillot, met daarbij als basis weer kokosschuim en de zomerse kruiden dressing.

Als vierde gerecht kregen we zomerse salade met o.a. kingfish. De rest kan ik mij niet meer voor de geest halen.

Als vijfde gerecht hadden we runderbavette met zoete aardappel

Het beste van de avond was toch wel de Redang die we kregen. Super mals, vlees viel echt uit elkaar als je de vork erin prikte. Daarbij zat een heerlijk bolletje mango ijs met een klein subtiel pepertje. Echt ik geniet er nog van na.

Hierna kregen we een kaasplankje met 5 kleine stukjes kaas waarvan 4 uit Nederland en 1tje uit Zwitserland. Hierbij kregen we een appelstroop, vijgencompot, gezouten notenmix en gekarameliseerd krentenbrood.

Als nagerecht hadden we een soort pina colada op het bord. Ook hiervan klopte de smaken allemaal.

We sloten af met koffie/thee en daarbij kregen we 4 huisgemaakte zoete hapjes. Een pure chocoladebonbon met wasabi, een stukje boterkoek waarin ik o.a. spekkoekkruiden proefde, een mojito bonbon en een stukje pure chocolade met Helmonds honing.

We hadden hierbij een wijn arrangement wat het helemaal compleet maakte met vooral Italiaanse wijnen, maar ook een Portugese wijn en een Duitse Reiseling.


Ik heb echt heerlijk gegeten en het klopte allemaal. Zoals de borden en de houten maandjes waarin ze eten serveerde. Allemaal speciaal gemaakt met het logo van het restaurant erin verwerkt. Subtiel, maar wel aanwezig. De service was goed en het persoonlijke wat ze willen uitstralen is ook echt aanwezig, wat bij vertrek stond de Chef bij de deur om ons een hand te geven. Aangezien we ook nog als laatste daar zaten kwam hij ook nog even aan tafel staan. Het is echt een leuke spontane jong kok die echt passie heeft voor het vak. Super leuk om te zien en te ervaren.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers