Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De stomme kinderartsen

<<

Anoniem16

Bericht 19 Okt 2013 21:31

Re: De stomme kinderartsen

Oke dat wist ik dus niet. Ik vind het wel onwijs knap dat jullie er je eetpatroon voor aanpassen. Echt petje af, ik zou het niet kunnen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 19 Okt 2013 21:31

Re: De stomme kinderartsen

Geen idee of het niet vergoed wordt, volgens mij alleen als de dokter de allergie zelf constateert. En dat is bij ons niet het geval.


Het dieet is prima te doen, gewoon eventjes zoeken. Bij mij is het nog gemakkelijk, maar er zijn moeders die zoveel meer moeten schrappen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 19 Okt 2013 21:33

Re: De stomme kinderartsen

Slakje, dan zou ik toch voor een second opinion gaan. Ik vind het echt knap hoor, een dieet. Ik hou me aan geen een dieet haha.
<<

Anoniem186

Bericht 19 Okt 2013 21:34

Re: De stomme kinderartsen

Dank je. Het voelt niet als een opoffering hoor. Maar de vlag gaat wel uit als het voorbij is. :yes:
Ik heb al een hele lijst aan dingen die ik dan gelijk naar binnen ga werken.

De vorige keer kwam ik, nadat ik met het dieet gestopt was, in 2 weken 5 kg aan. :laughcry:
<<

Anoniem16

Bericht 19 Okt 2013 21:35

Re: De stomme kinderartsen

Jans; haha serieus? Het is overigens ook niet dat ik me volprop met van alles hoor maar zo aanpassen zoals jullie dat moeten. Pfff echt knap.

Hoelang 'moet/ wil' je nog volhouden?
<<

Anoniem186

Bericht 19 Okt 2013 21:36

Re: De stomme kinderartsen

Slakje, ik kwam deze tegen van het VUmc.
http://www.vumc.nl/afdelingen/patienten ... nderen.pdf
Hier hebben ze het wel over het volgen van een dieet bij bv. Misschien de arts ermee om haar oren slaan.
<<

Anoniem121

Bericht 19 Okt 2013 21:38

Re: De stomme kinderartsen

Ik kan me jou gevoel zo goed voorstellen. Onze oudste had reflux en, bleek achteraf, ook KMA. Het arme kind schreeuwde de hele wereld bij elkaar. Iedere keer als ik bij de huisarts kwam kreeg ik of te horen dat hij nu zo lekker sliep dat hij er niets aan deed of op de SEH de vraag of het mijn eerste kind was want dat verklaarde al wat!

Tot het moment dat ik hem blauw uit z'n wieg haalde en geen geluid meer maakte bij het huilen. Wat bleek een longontsteking door terug gelopen voeding en een verschroeide slokdarm van het maagzuur.

Later zijn we naar een alternatieve arts in Duitsland gegaan. Zij adviseerde om alles met koemelk te laten staan en hem druppeltjes (wat weet ik niet meer) te geven en naar een osteopaat te gaan. Echt, hij veranderde als een blad aan de boom. Daarna hebben we nog een keer een afspraak gehad bij de kinderarts die mij doodleuk vertelde zie je wel als moeder ontspannen is zijn de kinderen dat ook. Serieus ik was in staat om die man wat aan te doen...
<<

Anoniem186

Bericht 19 Okt 2013 21:38

Re: De stomme kinderartsen

Printje schreef:Jans; haha serieus? Het is overigens ook niet dat ik me volprop met van alles hoor maar zo aanpassen zoals jullie dat moeten. Pfff echt knap.

Hoelang 'moet/ wil' je nog volhouden?


Uhuh... Iedere dag Magnum almonds en mega repen chocolade doet mijn postuur niet veel goeds. :razz:

Ik volg het dieet totdat z'n allergie over is (of totdat hij er via de bv niet meer op reageert). Ik denk (en hoop) dat z'n allergie eerder over is dan dat hij met de bv stopt.
<<

Anoniem16

Bericht 19 Okt 2013 21:40

Re: De stomme kinderartsen

Pluis, jeetje ook al zo'n verhaal.

Over dat eerste kind, ik ben bang dat idd iedereen dat wel eens gehoord heeft. Ach uw eerste kindje? Ach u bent zelf nog zo jong ( niet tegen mij hoor, helaas ;) ) ach u heeft ergens iets gelezen...
<<

Anoniem16

Bericht 19 Okt 2013 21:41

Re: De stomme kinderartsen

Jans; ahaha mmm nee dat kan ik me voorstellen ;)

Maar krijgt hij wel al bijvoeding? En hoe reageert hij daar dan op?
<<

Anoniem186

Bericht 19 Okt 2013 21:42

Re: De stomme kinderartsen

Ik had het TIJDENS de bevalling van m'n dochter. "Dit is zeker je eerste?"
Ik had haar (de kraamhulp) bijna een klap verkocht.
<<

Anoniem16

Bericht 19 Okt 2013 21:43

Re: De stomme kinderartsen

Nou ja zeg Jans..

Edit; ik bedoel uiteraard je kraamhulp he..
<<

Anoniem186

Bericht 19 Okt 2013 21:45

Re: De stomme kinderartsen

Printje schreef:Jans; ahaha mmm nee dat kan ik me voorstellen ;)

Maar krijgt hij wel al bijvoeding? En hoe reageert hij daar dan op?


Ja, we waren met 6 maanden begonnen. Maar dat was een ramp. Nachten huilen, krijsen en borrelende darmen. Dus we zijn weer gestopt. Over een week of 2 nog maar eens proberen.

Volgende week hebben we de laatste provocatietest in het ziekenhuis. Ik ben heel benieuwd. Ik heb zelf namelijk niet meer geprovoceerd. Ik durfde het niet meer aan. Hij had zoveel klachten, ik wist niet waar het van kwam. Was het z'n allergie, z'n reflux, krampen, zat er iets bekneld? Ik had echt geen idee.
<<

Emmayess

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 03 Sep 2013 14:44

Bericht 20 Okt 2013 07:45

Re: De stomme kinderartsen

Na jouw verhaal zit ik me echt plaatsvervangend boos te maken op die artsen. Ongelofelijk hoe zij hebben gereageerd. En die ene arts die zo anti borstvoeding is, dat kan echt niet! Zeer terecht dat je een klacht hebt ingediend.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 20 Okt 2013 08:12

Re: De stomme kinderartsen

Wat ontzettend goed dat je eerst zélf de arts hebt aangesproken voordat je überhaupt een officiële klacht indient Slakje. Ik vind het walgelijk hoe een stelletje knurften jij hebt getroffen. Dat ze de kennis over borstvoeding en mogelijke complicaties onvoldoende hebben vind ik niet oké, maar vooral de houding en de onwil om zich in de situatie in te leven en júist meer erover te willen weten/leren vind ik stuitend.

Ik ben benieuwd naar de afhandeling van je klacht.
L2014 & H2017
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 20 Okt 2013 08:17

Re: De stomme kinderartsen

Terecht een klacht. En wat goed dat je zo vasthoudend bent geweest! Fijn dat het een stuk beter gaat met J. Ik hoop dat dit zo door mag gaan.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers