Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cadeaus geven zonder reden?

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 02 Nov 2017 15:00

Cadeaus geven zonder reden?

Beetje rare titel maar weet even niet hoe anders te noemen.

Toen P 1 jaar werd heeft hij zoveel speelgoed gekregen dat het meeste in een opslag 'voor later' is beland. Op dat moment deed hij bv nog niks met toet toet of duplo waardoor ons dat het beste leek. Nu speelt hij met allebei en liggen er in de opslag dus nog wel een stuk of 10 grote dozen op hem te wachten (gaat nergens over..), maar wanneer geef je dat?
Ik wil eigenlijk niet alles in 1x geven. En technisch gezien zijn het natuurlijk verjaardagscadeaus dus heeft hij ze al eens gekregen.

Het is gewoon dat ik geen verwend jongetje van hem wil maken, maar het is ook hartstikke zonde als ie straks over de toet toet heen gegroeid is...
En nu is het bijna sinterklaas waar ook weer cadeaus binnen komen...

Hoe zouden jullie dat aanpakken? Geven, niet geven, in fases, alles ineens....
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Nov 2017 15:04

Re: Cadeaus geven zonder reden?

Ik zou het gewoon geven. Desnoods in twee of drie keer, gewoon op een regenachtige dag waarop je binnenblijft. Het zijn gewoon zijn cadeaus die hij allang gekregen heeft, het lijkt mij persoonlijk onzin om ze uit een soort principe achter te houden als hij die dingen gewoon voor zijn verjaardag gekregen heeft en er nu veel mee speelt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 02 Nov 2017 15:05

Re: Cadeaus geven zonder reden?

Ja dat vind ik enerzijds ook wel. En dat van die regenachtige dag is wel een slimme! Bedankt
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 02 Nov 2017 15:07

Re: Cadeaus geven zonder reden?

Mijn familie zegt dat ik ze in moet pakken voor met sinterklaas te geven. Dan hoef ik geen cadeaus te kopen. Nee dat doe ik dus absoluut niet :P
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 02 Nov 2017 15:07

Re: Cadeaus geven zonder reden?

Wat een luxe probleem he? :P
Kun je niet voor Sinterklaas een paar van die cadeau’s geven?

Ik heb bij dat soort verlate cadeau’s het soms gewoon neer gezet om te gaan spelen. Even al het speelgoed opruimen en een paar nieuwe dingen neerzetten om mee te gaan spelen. Ik zei er dan gewoon bij dat het speelgoed nog van zijn verjaardag was. Daar worden ze volgens mij niet echt verwend van.

Hetzelfde als Susan dus.
Laatst gewijzigd door Soleil op 02 Nov 2017 15:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 02 Nov 2017 15:08

Re: Cadeaus geven zonder reden?

Ik geef ze nieuw speelgoed als ik denk dat ze daaraan toe zijn. Kan met hun verjaardag zijn of met sinterklaas maar ook op een willekeurige dag zomaar. Zoals nu wil ik eigenlijk een nieuwe step voor zoon kopen omdat die hij had stuk is en hij hem veel gebruikt maar ik wacht even tot kerst omdat dat niet zolang meer duurt. Maar was het nu juni geweest dan had hij gewoon zo een step gekregen.

In jouw geval zou ik hem dus gewoon dat speelgoed geven als hij aan iets nieuws toe is of als hij zich verveelt.
2010 2012
<<

Anoniem304

Bericht 02 Nov 2017 15:08

Re: Cadeaus geven zonder reden?

Sam schreef:Mijn familie zegt dat ik ze in moet pakken voor met sinterklaas te geven. Dan hoef ik geen cadeaus te kopen. Nee dat doe ik dus absoluut niet :P

Dat was wel mijn eerste ingeving haha.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 02 Nov 2017 15:10

Re: Cadeaus geven zonder reden?

Volgens mij worden kinderen niet verwend door de hoeveelheid spullen, maar wel door hoe ze ermee omgaan als ze ze krijgen. Als het alleen maar hebben-hebben-hebben wordt, dan is het een ander verhaal dan dat ze lief dank je wel zeggen en helemaal blij zijn. Nu is jouw kind 1, dus dat is niet echt van toepassing maar ik geloof er niet in dat als jij dat speelgoed neerzet, hij verwend wordt. Hij heeft geen referentiekader dat iets veel of weinig is, alleen iets nieuws. YEAH! dat is voor hem geweldig. IN één keer geven kan ertoe leiden dat bepaalde cadeaus over het hoofd worden gezien, dus in die zin snap ik faseren wel. Maar ik zou er geen issue van maken.

Als (stief)ouder stuur ik daar dan ook op. Je krijgt iets, dan zeg je dank je wel en ben je blij. Zo niet, heb je pech gehad de volgende keer.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Nov 2017 15:12

Re: Cadeaus geven zonder reden?

Sam schreef:Mijn familie zegt dat ik ze in moet pakken voor met sinterklaas te geven. Dan hoef ik geen cadeaus te kopen. Nee dat doe ik dus absoluut niet :P


Nee, dat zou ik ook echt niet doen.

Ik denk trouwens niet dat hij hier nu al verwend door raakt, daar is echt wel meer voor nodig, zeker als je er anders altijd op let. Voor volgende verjaardagen zou je er misschien afspraken over kunnen maken met je visite, je zou bijvoorbeeld bonnen kunnen vragen aan sommige mensen en opzij kunnen leggen voor een ander jaargetijde, bijvoorbeeld mooi buitenspeelgoed aan het begin van de lente. Wij krijgen voor E bijna altijd geld en bonnen omdat hij weinig om speelgoed geeft, hij is in november jarig maar krijgt wel vaker buitenspeelgoed dat we dan pas in de zomer kopen, of ergens anders in het jaar, gewoon omdat we dan pas een goed cadeau-idee hebben. Dat kan ook een oplossing zijn als het anders zo veel in één keer is. Dan krijgt hij in de lente wel weer zomaar iets voor zijn gevoel, maar daar kan je dan wel weer een draai aan geven.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem281

Bericht 02 Nov 2017 15:22

Re: Cadeaus geven zonder reden?

Tobias krijgt veel. Héél veel, omdat ik me nooit in kan houden en steeds leuke dingen zie :') Ik neem me steeds voor om het te bewaren tot een gelegenheid, maar ach... Ik geloof ook niet dat een tweejarige (of anderhalf, in ons geval) echt verwend kan zijn. Pas als ze echt realiseren dat ze dingen krijgen, wanneer ze er om vragen, kunnen ze verwend zijn zoals je er nu voor vreest. (Denk ik!)

Nu Tobias er nog geen benul van heeft, krijgt hij veel dingen tussendoor. Wanneer er meer besef is, ga ik hem ook laten wachten, uitleggen dat-ie niet alles in één keer kan krijgen en er speciale gelegenheden zijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Nov 2017 15:29

Re: Cadeaus geven zonder reden?

Ik zou het ook uitfaseren! Ik zou ze ook niet met Sinterklaas geven, dat voelt ook niet helemaal aardig toe naar degenen die het hebben gegeven (zelfs al stelt je moeder het voor).
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 02 Nov 2017 15:42

Re: Cadeaus geven zonder reden?

Fijn jullie reacties! Kan ik wat mee.

Mooi verwoord Caro.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 02 Nov 2017 17:08

Re: Cadeaus geven zonder reden?

Ik zou inderdaad een keer iets ervan geven op een moment dat je het idee hebt dat P. zich even verveelt bijvoorbeeld. Een regenachtige dag is daar perfect voor!
<<

Anoniem231

Bericht 02 Nov 2017 18:03

Re: Cadeaus geven zonder reden?

Wij geven zoiets idd nog een keer (weten ze toch niet) maar zetten dan wel geld op de spaarrekening. Ze hebben al zoveel en overdaad vind ik niet nodig. Ik ben ook iemand die continu iets weg zet en weer iets anders neer zet.

Onze ouders doen dit ook. Ze geven iets wat van ons is geweest (wat ze toch al zouden geven) en zetten geld op de spaarrekening.
Ik ben niet van tussendoor nieuw speelgoed.
Hier is het met verjaardag, sinterklaas, een spel en boek met kerst en met de zomervakantie. Daarna misschien 1 of 2 keer maar eigenlijk nog niet. Maar de kinderen zijn hier nog jong dus zal nog wel veranderen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 02 Nov 2017 18:04

Re: Cadeaus geven zonder reden?

Ik zou ze met weinig bombarie geven. Dus niet weer uit laten pakken of zo. Gewoon 'ah het regent. Zullen we met dit nieuwe autootje gaan spelen?'.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 02 Nov 2017 18:18

Re: Cadeaus geven zonder reden?

Waarom zou je niet (een deel) met sinterklaas geven eigenlijk? Hij weet dat toch nog niet, plus dat beperkt de gigantische overdaad aan spullen ook nog wat.

En anders zou ik af en toe gewoon wat bij de al bestaande collectie zetten. Nieuwe doos duplo gewoon toevoegen aan de voorraad duplo die ie al heeft. Kan hij er lekker mee spelen en heb je niet dat “tussendoor zomaar cadeaus” effect.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 02 Nov 2017 18:46

Re: Cadeaus geven zonder reden?

Marin schreef:Ik zou het ook uitfaseren! Ik zou ze ook niet met Sinterklaas geven, dat voelt ook niet helemaal aardig toe naar degenen die het hebben gegeven (zelfs al stelt je moeder het voor).


Wat is daar niet aardig aan dan? Ik vind het best logisch eigenlijk, zodat hij niet alsnog én én én krijgt.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Nov 2017 18:52

Re: Cadeaus geven zonder reden?

Pippa schreef:
Marin schreef:Ik zou het ook uitfaseren! Ik zou ze ook niet met Sinterklaas geven, dat voelt ook niet helemaal aardig toe naar degenen die het hebben gegeven (zelfs al stelt je moeder het voor).


Wat is daar niet aardig aan dan? Ik vind het best logisch eigenlijk, zodat hij niet alsnog én én én krijgt.


Ik vind het voelen als herbruiken van cadeaus, terwijl een ander het heeft gegeven.
Maar ik snap het dilemma wel, want juist nu met Sinterklaas komt er weer veel aan. Maar daarom zou ik't nu uitfaseren.
Let's discover the world together.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 02 Nov 2017 19:34

Re: Cadeaus geven zonder reden?

Pippa schreef:
Marin schreef:Ik zou het ook uitfaseren! Ik zou ze ook niet met Sinterklaas geven, dat voelt ook niet helemaal aardig toe naar degenen die het hebben gegeven (zelfs al stelt je moeder het voor).


Wat is daar niet aardig aan dan? Ik vind het best logisch eigenlijk, zodat hij niet alsnog én én én krijgt.


Dit vind ik ook. Als je nu al zoveel aan speelgoed hebt staan zou ik het juist met sinterklaas geven.
<<

Anoniem247

Bericht 02 Nov 2017 20:46

Re: Cadeaus geven zonder reden?

Liadan schreef:
Pippa schreef:
Marin schreef:Ik zou het ook uitfaseren! Ik zou ze ook niet met Sinterklaas geven, dat voelt ook niet helemaal aardig toe naar degenen die het hebben gegeven (zelfs al stelt je moeder het voor).


Wat is daar niet aardig aan dan? Ik vind het best logisch eigenlijk, zodat hij niet alsnog én én én krijgt.


Dit vind ik ook. Als je nu al zoveel aan speelgoed hebt staan zou ik het juist met sinterklaas geven.


Ik heb dat ook wel eens gedaan. Ze hebben echt zoveel speelgoed dat ik het juist wel een goed idee vond. Dan hield ik het gewoon bewust achter en een paar maanden later lag het tussen de Sint cadeaus. Nu kan dat niet meer want de oudste heeft dat natuurlijk door. Ook dat van zijn broertje. Maar ik vind er niks mis mee hoor als iemand het zo zou doen.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 03 Nov 2017 00:13

Re: Cadeaus geven zonder reden?

Ik heb het eerste jaar ook ontzettend veel gekregen. Hier stond het gewoon in de kast tot hij er aan toe was. Vooral op regenachtige dagen, wilde ik dan wel eens een nieuwe doos erbij pakken. Lekker samen nieuwe dozen speelgoed ontdekken. Nu wordt hij bijna 7 en vallen dit soort dingen niet meer achter te houden qua wat hij krijgt van familie vrienden met verjaardag enz. Maar ik heb nog steeds een hele hoge plank in mijn kledingkast waar altijd wat in staat qua kleinigheidje. Want soms is het zo leuk om uit het niets je kind te verassen. Nee dat doen we niet elke week, ook niet elke maand. Maar zo af en toe eens, hij kan er dan vaak uren mee spelen. Heerlijk!
<<

Anoniem313

Bericht 03 Nov 2017 00:19

Re: Cadeaus geven zonder reden?

Oh, ik zou het gerust met sinterklaas geven, eventueel in samenspraak met de originele gevers.

Toen mijn oudste 1 werd hadden we trouwens zelf cadeaus gekocht, die we uiteindelijk niet eens hebben gegeven, gewoon vergeten in de drukte. Die heb ik later aan kinderen van vrienden gegeven voor verjaardagen, die van mij had toch al zat.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Nov 2017 00:21

Re: Cadeaus geven zonder reden?

Ik koop trouwens ook wel eens zomaar iets wat ik dan in de kast leg voor een goed moment. Een boot van Polly Pocket van een paar euro uit de kringloop, bewaard voor een roostervrije dag. Een pop van Monster High uit de koopjesbak van de Bart Smit, bewaard voor de laatste schooldag. Dat soort dingen. Ik herinner me ook dat D een keer met een houten trein thuiskwam van de Lidl, die hebben we toen op zo'n regenachtige dag gebouwd, zij lekker in haar pyjama, daar hebben we echt plezier mee gehad.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem306

Bericht 03 Nov 2017 09:34

Re: Cadeaus geven zonder reden?

Ik heb vorig jaar en dit jaar bij de oudste ook een aantal kado's achtergehouden. En nu pak ik zo nu en dan uit de kast iets. Afgelopen woensdag nog een doos met klei. Heeft hij heerlijk mee zitten spelen. Ik koop ook wel eens wat tussendoor als ik denk dat hij iets leuk vindt en er aan toe is. Ik wacht dan niet tot zijn verjaardag of Sinterklaas om iets te geven.

Bij de verjaardag van de jongste hebben we niet alles gegeven. Hij kreeg zo veel. Nu geven we het restant met Sinterklaas
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 03 Nov 2017 09:54

Re: Cadeaus geven zonder reden?

Waarom zou je de cadeaus niet met sinterklaas geven? Je kind merkt er niks van dat ze al eerder gegeven zijn. Nu heb je al veel cadeaus die over zijn en dan krijgt hij er anders met sinterklaas nog meer bij. Wanneer speelt hij daar dan weer mee als er al veel in de kast ligt?
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers