Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zijn wij als forumsters ouder/volwassener geworden?

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Okt 2013 21:11

Re: Zijn wij als forumsters ouder/volwassener geworden?

Ik heb vaak het idee dat mensen graag een tegendraadse mening willen geven, maar dan vervolgens geen tegengas willen krijgen, want als dat gebeurt dan roepen ze dat je ook nooit iets mag vinden en dat je het altijd met de massa eens moet zijn. Dan denk ik, wat verwacht je dán, en met welk doel ga je dan tegen de rest in? Verwacht je dan echt dat iedereen het acuut met jou eens is of wil je alleen maar even je zegje doen zonder dat iemand erop reageert? Je kan toch niet echt verwachten dat je zelf alles moet kunnen zeggen, maar de rest vervolgens niet?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem187

Bericht 20 Okt 2013 21:12

Re: Zijn wij als forumsters ouder/volwassener geworden?

June schreef:
Roza schreef:Die indruk heb ik helemaal dat niet, dat we op onze tenen lopen. Maar nu meng ik mij ook zelden in discussies. Hiervoor moet ik eerst een cursus discussiëren volgen. Ik kan dat helemaal niet!


Ook een onderdeel van het 'probleem', dat veel forummers roepen dat ze niet kunnen discussiëren. Ik verveel me overigens niet op het forum, maar ik denk wel dat er misschien wat minder discussies zijn. Dat komt denk ik door minder topics en minder persoonlijke verhalen.


Ik kan het echt niet. Ik vind het heel lastig om mijn mening hier te verwoorden. In het echt ben ik zeer goed in discussiëren en ga dan ook geen discussies uit de weg. Maar hier? Hier krijg ik niet op 'papier' wat ik wil zeggen. Het komt niet over, mijn argumenten slaan nergens op en hierdoor sneeuwt mijn mening onder of verwijder ik hem maar weer.
Ik zou graag mee discussiëren, maar mijn nuttige bijdrage is niet meer dan een onlogisch in elkaar stekend verhaaltje.
<<

Anoniem7

Bericht 20 Okt 2013 21:13

Re: Zijn wij als forumsters ouder/volwassener geworden?

-ED- schreef:Dat heeft niks met ouder of wijzer worden te maken, eerder met ingekakt raken. *Gaap*...

Blijkbaar vind je ons, ingekakte yesmeisjes, uitermate interessant, want je blijft toch steeds weer terugkomen en je mengen in discussies. Blijkbaar ben je dan even zo ingekakt, want in mijn ogen ben je niet meer dan de gemiddelde forummer hier. Ookal denk jij soms dat je God in hoogsteigen persoon bent.

Ontopic: ik vind ons wel gegroeid, de manier van discussie voeren is anders geworden, minder gebaseerd op alsmaar gelijk willen krijgen. Ook vind ik de woordkeuze van veel forumsters nu in tegenstelling tot vijf jaar terug echt grappig om te zien, echt een stuk volwassener.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 20 Okt 2013 21:15

Re: Zijn wij als forumsters ouder/volwassener geworden?

Susan schreef:Ik heb vaak het idee dat mensen graag een tegendraadse mening willen geven, maar dan vervolgens geen tegengas willen krijgen, want als dat gebeurt dan roepen ze dat je ook nooit iets mag vinden en dat je het altijd met de massa eens moet zijn. Dan denk ik, wat verwacht je dán, en met welk doel ga je dan tegen de rest in? Verwacht je dan echt dat iedereen het acuut met jou eens is of wil je alleen maar even je zegje doen zonder dat iemand erop reageert? Je kan toch niet echt verwachten dat je zelf alles moet kunnen zeggen, maar de rest vervolgens niet?


Oh, ik vind het prima als iemand tegen me in gaat en soms wordt je het ook niet met elkaar eens. Maar dat wil niet zeggen dat je dan maar neerbuigend moet gaan doen of dingen als "Boehoe" en "Huilie" moet gaan roepen.
In dat soort discussie heb ik weinig trek.
<<

anoniem213

Bericht 20 Okt 2013 21:16

Re: Zijn wij als forumsters ouder/volwassener geworden?

Roza: Ik snap je punt wel hoor, maar als je het nooit doet, wordt het ook nooit beter. Schrijf gewoon op wat je vindt en jammer dan als niemand het met je eens is. Daar heeft toch niemand last van? En als iemand zegt: "Ik snap je reactie niet", dan leg je het gewoon nog een keer uit en als iemand zegt: "Wat een onzin Roza", dan zeg je: "Ik kon me inderdaad niet goed verwoorden, maar ik wilde wel graag mijn reactie geven." Gaat niemand stuk aan hoor, als een reactie niet perfect is.
<<

Artemis

Bericht 20 Okt 2013 21:16

Re: Zijn wij als forumsters ouder/volwassener geworden?

Ik heb wel het gevoel dat veel mensen die hier een probleem neerzetten vooral 'ah wat zielig' verwachten, en dat kritisch zijn en mensen wijzen op hun eigen aandeel meestal niet gewaardeerd wordt.

En soms kan 'oh kut voor je' ook best genoeg zijn, maar vaak niet. En zodra er reacties komen die de andere kant van het verhaal belichten en of ietwat kritisch reageren, dan wordt het topic verwijderd. Dat vind ik weleens jammer.

Als ik iets plaats hoop ik juist dat iemand iets kan belichtten waar ik zelf nog niet aan heb gedacht, me wijst op iets wat ik over het hoofd zie of me erop wijst wat ik zelf kan veranderen. Maar vaak willen mensen alleen horen dat iets zielig, stom en oneerlijk is en dat ze er niets aan kunnen doen.
<<

anoniem213

Bericht 20 Okt 2013 21:16

Re: Zijn wij als forumsters ouder/volwassener geworden?

Surya schreef:Oh, ik vind het prima als iemand tegen me in gaat en soms wordt je het ook niet met elkaar eens. Maar dat wil niet zeggen dat je dan maar neerbuigend moet gaan doen of dingen als "Boehoe" en "Huilie" moet gaan roepen.
In dat soort discussie heb ik weinig trek.


Dat ben ik helemaal met je eens. Dat soort termen slaan discussies dood. Jammer.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Okt 2013 21:17

Re: Zijn wij als forumsters ouder/volwassener geworden?

Dat heb ik hier niet veel zien gebeuren. Wel op het Vivaforum, daar hebben ze het aan de lopende band over huilies of 'met iemand meehuilen'.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem187

Bericht 20 Okt 2013 21:17

Re: Zijn wij als forumsters ouder/volwassener geworden?

Je hebt gelijk hoor June, maar hierdoor denk ik wel vaak: 'ach, laat maar'.
Goed voornemen; mocht er ooit weer eens een discussie hier zijn die mij interesseert.. I'm in!
<<

Artemis

Bericht 20 Okt 2013 21:17

Re: Zijn wij als forumsters ouder/volwassener geworden?

Maple schreef:
-ED- schreef:Dat heeft niks met ouder of wijzer worden te maken, eerder met ingekakt raken. *Gaap*...

Blijkbaar vind je ons, ingekakte yesmeisjes, uitermate interessant, want je blijft toch steeds weer terugkomen en je mengen in discussies. Blijkbaar ben je dan even zo ingekakt, want in mijn ogen ben je niet meer dan de gemiddelde forummer hier. Ookal denk jij soms dat je God in hoogsteigen persoon bent.

Ontopic: ik vind ons wel gegroeid, de manier van discussie voeren is anders geworden, minder gebaseerd op alsmaar gelijk willen krijgen. Ook vind ik de woordkeuze van veel forumsters nu in tegenstelling tot vijf jaar terug echt grappig om te zien, echt een stuk volwassener.

Laat nou gaan Maple. Ze probeert gewoon weer wat, niemand gaat er echt op in, we zijn een pagina verder en jij kunt het weer niet laten, waardoor ze straks weer een reden heeft om te reageren en dan is er weer een topic verkloot.

Laat haar gewoon d'r goddelijke gang gaan en negeer het.
<<

anoniem213

Bericht 20 Okt 2013 21:18

Re: Zijn wij als forumsters ouder/volwassener geworden?

Artemis schreef:Ik heb wel het gevoel dat veel mensen die hier een probleem neerzetten vooral 'ah wat zielig' verwachten, en dat kritisch zijn en mensen wijzen op hun eigen aandeel meestal niet gewaardeerd wordt.

En soms kan 'oh kut voor je' ook best genoeg zijn, maar vaak niet. En zodra er reacties komen die de andere kant van het verhaal belichten en of ietwat kritisch reageren, dan wordt het topic verwijderd. Dat vind ik weleens jammer.

Als ik iets plaats hoop ik juist dat iemand iets kan belichtten waar ik zelf nog niet aan heb gedacht, me wijst op iets wat ik over het hoofd zie of me erop wijst wat ik zelf kan veranderen. Maar vaak willen mensen alleen horen dat iets zielig, stom en oneerlijk is en dat ze er niets aan kunnen doen.


Dat herken ik ook. Ik vind het soms ook echt jammer als iemand dan het topic verwijdert, terwijl ik echt met goede bedoelingen mijn best doe om de andere kant te laten zien. Soms is iets inderdaad alleen kut, maar vaak genoeg heb je meer aan een mening of oplossing van de andere kant.
<<

Anoniem83

Bericht 20 Okt 2013 21:23

Re: Zijn wij als forumsters ouder/volwassener geworden?

Ik heb dat ook Roza, daarom durf ik mij daar soms gewoon niet in te mengen. Dan wordt het een onsamenhangend stukje tekst. Er zijn hier een paar meiden die echt ongelooflijk goed zijn in hun mening op te schrijven en overal wel iets zinnige/nuttigs op weten te zeggen. En dan hebben we nog ED die derest keer op keer het idee geeft dat zij beter, slimmer en intelligenter is door een goeddoordacht tegenargument of mening te geven.
Maar goed, buiten het bovenstaande vind ik dat het forum zeker volwassener is geworden, kan ook niet anders. Het is nog altijd, min of meer, dezelfde groep meiden en we 'kennen' elkaar ook wel steeds beter en de manier van reageer.
Tot zover mijn wederom onsamenhangend verhaal :-)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Okt 2013 23:16

Re: Zijn wij als forumsters ouder/volwassener geworden?

Bazinga schreef:Ik denk dat 't algemene Kumbaya-gehalte gewoon wat hoger is geworden hier. We houden handjes vast, complimenteren foto's en kindjes en zijn alleen nog maar gemeen tegen ED, want die is toch nep.

Maar hé, zolang 't werkt?


Pompoen :heart: Bazinga!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 20 Okt 2013 23:56

Re: Zijn wij als forumsters ouder/volwassener geworden?

Roza schreef:Ik kan het echt niet. Ik vind het heel lastig om mijn mening hier te verwoorden. In het echt ben ik zeer goed in discussiëren en ga dan ook geen discussies uit de weg. Maar hier? Hier krijg ik niet op 'papier' wat ik wil zeggen. Het komt niet over, mijn argumenten slaan nergens op en hierdoor sneeuwt mijn mening onder of verwijder ik hem maar weer.
Ik zou graag mee discussiëren, maar mijn nuttige bijdrage is niet meer dan een onlogisch in elkaar stekend verhaaltje.


Dit herken ik wel. Toen ik me hier aanmeldde, had ik zeker gedacht me in discussies te gaan mengen, maar ik bemoei me nu zelden ergens mee ;-) Voor mijn gevoel is vaak alles al tig keer gezegd en om me nu alleen maar bij iemands mening aan te sluiten, voelt niet als discussiëren, dus dat laat ik dan ook maar achterwege. Bovendien vind ik dat anderen het vaak veel duidelijker kunnen verwoorden.

In het echte leven discussieer je meestal met minder mensen, kun je eerder je zegje doen en is de kans groter dat nog niemand anders jouw mening heeft verkondigd. Voor mij maakt dat het verschil tussen een discussie op het forum en een discussie in real life.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem123

Bericht 21 Okt 2013 07:52

Re: Zijn wij als forumsters ouder/volwassener geworden?

June schreef:
Surya schreef:Oh, ik vind het prima als iemand tegen me in gaat en soms wordt je het ook niet met elkaar eens. Maar dat wil niet zeggen dat je dan maar neerbuigend moet gaan doen of dingen als "Boehoe" en "Huilie" moet gaan roepen.
In dat soort discussie heb ik weinig trek.


Dat ben ik helemaal met je eens. Dat soort termen slaan discussies dood. Jammer.

Dit vind ik ook. Kinderachtig zelfs.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers