Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huizen bezichtigen tot welke vraagprijs?

<<

Hartjes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 12 Mei 2014 14:49

Bericht 30 Okt 2017 17:59

Huizen bezichtigen tot welke vraagprijs?

Toen jullie op huizenjacht gingen keken toen alleen naar de huizen tot hoeveel jullie konden lenen of ook huizen die een hogere vraagprijs hadden?
En tot hoever waren die vraagprijzen dan boven jullie budget?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Okt 2017 18:02

Re: Huizen bezichtigen tot welke vraagprijs?

Wij hebben één keer een huis bezocht dat eigenlijk boven ons budget lag. Niet persé in de hoop dat te willen kopen, maar meer met het idee van of dat het dan wel was. Na een tijd wisten we namelijk niet of we nou te veeleisend waren, dus dachten we dat het misschien slim was om eens boven budget te kijken of we daar dan wel vonden wat we zochten. Dat was niet het geval, dus daar lag het niet aan. Voor ons stelde dat juist wel gerust.

Over het algemeen zou ik afraden te zoeken boven je budget, want wat als je wél je droomhuis vindt en het kan niet. Dat is dan ook rot. En zeker in de huidige tijd lijkt het me niet heel realistisch dat je veel van de prijs af krijgt nog (eerder soms er bovenop :palm: )
Let's discover the world together.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 30 Okt 2017 19:12

Re: Huizen bezichtigen tot welke vraagprijs?

Het heeft weinig zin om huizen te kijken die boven je budget liggen lijkt mij, al kan ik de reden van Marin wel begrijpen. Hebben wij dan dus ook niet gedaan.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 30 Okt 2017 20:03

Re: Huizen bezichtigen tot welke vraagprijs?

Wij hebben heel ver onder het maximale gezocht omdat we graag willen dat de kinderen opgroeien in een modale wijk.

Maar ik denk dat je in sommige plaatsen best boven budget kunt zoeken, met name bij woningen die al heel lang te koop staan. Maar dat ligt heel erg aan waar je op zoek bent natuurlijk.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 30 Okt 2017 20:36

Re: Huizen bezichtigen tot welke vraagprijs?

Ook ruim onder het maximale. Ik weet toch dat ik niet veel groter dan een 2 kapper wil wonen en zo zijn de hypotheeklasten laag genoeg om daarnaast nog leuk te kunnen leven en te sparen.
<<

Anoniem249

Bericht 30 Okt 2017 20:38

Re: Huizen bezichtigen tot welke vraagprijs?

Wat is je idee erachter Hartjes? Denk je nog te kunnen onderhandelen of heb je nog een secret potje dat je misschien wilt aanboren voor het mega perfecte huis?

Zo niet, dan niet boven je budget gaan kijken. Dan krijg je wensen die je letterlijk niet kunt betalen.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 30 Okt 2017 20:42

Re: Huizen bezichtigen tot welke vraagprijs?

Toen we een beetje vast zaten hebben we wel overwogen om te kijken voor een hoger budget, om te kijken of het dan wel zou lukken. Ons budget was niet gebaseerd op maximale leencapaciteit, maar omdat we dachten rond ons budgetbedrag ook wel te kunnen slagen. Er was dus ruimte om hoger te gaan zitten, hoewel de consequentie dan een hogere hypotheek was geweest.
We hebben het uiteindelijk niet gedaan omdat ons huidige huis op ons pad kwam. Ben ik wel blij om, want degenen in de hogere prijsklasse waren in principe hetzelfde, maar dan af en gemoderniseerd. Nu konden we het naar onze eigen smaak verbouwen.
Ik denk ook dat we oneindig hoog hadden kunnen kijken, want voor elke 20.000 meer heb je toch nét weer iets meer.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 30 Okt 2017 22:33

Re: Huizen bezichtigen tot welke vraagprijs?

Wij kunnen nu samen met de huidige lage rente wel meer dan **** ton lenen maar dat gaan we echt niet doen!! We kijken nu naar huizen van ******** euro. In die prijsklasse is het maandbedrag nog goed te doen en hou je genoeg over om ook nog op vakantie te kunnen oid. Het moet wel leuk blijven. EN voor dat bedrag zijn er hier in de randstad genoeg leuke eengezinswoningen te vinden.

2 weken geleden hebben we een huis bezichtigd van ****** euro. Was voor ons echt te duur maar wel ons droomhuis. Hoekwoning met grote tuin en grote garage voor onze motoren. Uiteindelijk bleek dat er nog best veel aan het huis moest gebeuren dus het was die prijs echt niet waard. We zijn toen eigenlijk een beetje afgeknapt haha


Niet quoten aub
Laatst gewijzigd door Beachgirl op 30 Okt 2017 23:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Okt 2017 22:44

Re: Huizen bezichtigen tot welke vraagprijs?

Jammer dat het het niet was beach girl. Toch niet jullie droomhuis dus. Zou je voor je echte droomhuis waarbij niet veel hoeft te gebeuren het wel overwegen om te stijgen? Blijft lastig he?
Let's discover the world together.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 30 Okt 2017 22:50

Re: Huizen bezichtigen tot welke vraagprijs?

Marin schreef:Jammer dat het het niet was beach girl. Toch niet jullie droomhuis dus. Zou je voor je echte droomhuis waarbij niet veel hoeft te gebeuren het wel overwegen om te stijgen? Blijft lastig he?


Tsja nu is het ook zo dat we eerst het huis van mijn vriend verkocht willen hebben dus dit huis kwam net ff te vroeg. Het huis is trouwens voor 345.000 verkocht hoorden we afgelopen week. Maar zelfs dat hadden we teveel gevonden voor hoe het eruit zag in t echt.

Als we ons droomhuis tegenkomen in perfecte staat en het kost bijv. 345 dan zouden we er hard over na gaan denken. Wordt een lastige dan ben ik bang. :smile:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Okt 2017 22:52

Re: Huizen bezichtigen tot welke vraagprijs?

Ja lastig he, ook zeker afhankelijk van hoeveel je er nog aan moet doen. Hopelijk vinden jullie gauw een leuk huis maar verkopen jullie eerst het huis van je vriend!
Let's discover the world together.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 30 Okt 2017 22:57

Re: Huizen bezichtigen tot welke vraagprijs?

Marin schreef:Ja lastig he, ook zeker afhankelijk van hoeveel je er nog aan moet doen. Hopelijk vinden jullie gauw een leuk huis maar verkopen jullie eerst het huis van je vriend!


Die komt a.s. woensdag op Funda als het goed is :yes:

We hebben ons ook ingeschreven voor een nieuwbouwhuis en de loting is a.s. donderdag dus wie weet gaan we een hele andere kant op en wordt het een nieuw huis. :) (en moeten we nog even geduld hebben want ze moeten nog gaan bouwen)
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 31 Okt 2017 00:45

Re: Huizen bezichtigen tot welke vraagprijs?

Wij hebben wel naar huizen met een wat hogere vraagprijs gekeken maar we zaten in een periode dat er veel van de prijs af kon. Nu met de huidige markt heeft het weinig zin.
Afbeelding
<<

Anoniem231

Bericht 31 Okt 2017 04:26

Re: Huizen bezichtigen tot welke vraagprijs?

Wij hebben wel in een hogere prijsklasse gekeken. Maar dan wel net over de grens zodat wij eronder konden bieden. Dit heeft voor ons goed uitgepakt. Maar dat kan in deze regio ook, hier betaal je nog steeds geen hoofdprijs gelukkig terwijl alle huizen wel snel gaan.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 31 Okt 2017 08:21

Re: Huizen bezichtigen tot welke vraagprijs?

Het ligt er ook aan hoe lang een huis al te koop staat en in welke staat het te koop aangeboden wordt. Instapklare huizen gaan hier nogal snel en dan heeft (veel) lager bieden weinig zin.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem281

Bericht 31 Okt 2017 08:28

Re: Huizen bezichtigen tot welke vraagprijs?

Vandaag de dag zou ik in onze omgeving niet ver boven ons budget gaan kijken, omdat de huizen weggaan voor meer dan de vraagprijs. Maar zou 't bijv. een jaar geleden zijn, dan zou ik ook zoeken in een prijsklasse hoger, in de hoop dat je onder de vraagprijs uitkomt.

Wij kunnen straks bijv. een huis kopen van 3 ton, maar zoeken via Funda dan tot 325.000. Als er een huis te koop staat voor 310.000, is er misschien ook wel een kans dat ze 290 accepteren, afhankelijk van de staat, hoe lang het te koop staat enz. Maar bezichtigen staat vrij, natuurlijk.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 31 Okt 2017 10:08

Re: Huizen bezichtigen tot welke vraagprijs?

Wij kijken wel eens iets boven onze maximumprijs. Maar in ons geval vind ik het wel anders, wij hebben een maximum wat we ongeveer willen uitgeven, maar we zouden als we zouden willen bijna het dubbele kunnen krijgen aan hypotheek. Dus iets boven ons 'maximum' is voor ons nog steeds prima te betalen. En zo hebben we net een wat ruimere zoekcategorie.
Als je maximum echt het maximale is wat je kunt lenen zou ik het niet doen, dat lijkt me dan alleen maar frustrerend.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 31 Okt 2017 11:54

Re: Huizen bezichtigen tot welke vraagprijs?

Wij wisten beide keren wat we aan hypotheek konden krijgen maar zijn veel lager gaan zitten qua maximum prijs die we voor onszelf hadden bepaald omdat we ook nog leuk willen kunnen leven.

Vijf jaar geleden betekende dat, dat we wel boven de door ons vastgestelde prijs konden gaan kijken aangezien er toen nog onderhandeld werd. Nu is dat niet meer, hoewel we nog een paar duizend euro van de vraagprijs hebben kunnen halen maar geen 10% wat destijds wel denkbaar was bijvoorbeeld.

Hier in Amsterdam zoeken mensen bewust onder hun budget omdat ze weten dat er direct overboden moet worden en mensen al snel meer dan 25.000 euro meer moeten bieden dan de vraagprijs.

Ik denk dat het dus ook afhankelijk is van waar je woont in het land en of er speling in je budget zit ( een klushuis binnen budget of een kant en klaar huis wat iets duurder is).
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 31 Okt 2017 12:42

Re: Huizen bezichtigen tot welke vraagprijs?

Toen wij ons huis kochten wisten we dat we qua hypotheek tot 250.000 konden gaan. Op Funda had ik toen de zoekopdracht tot 300.000 ingesteld. Huizen boven de 275.000 klikte ik niet eens aan, huizen tot dat bedrag wel. Als ik dacht dat er voldoende onderhandelingsruimte was dan kwam het huis op het lijstje. Ons huis stond in eerste instantie voor 300.000 te koop, toen wij er gingen kijken waren ze in prijs gezakt tot 275.000 en wij hebben er 245.000 voor betaald. Het kan dus zeker wel zin hebben, maar alleen als je bijvoorbeeld naar klushuizen gaat kijken en als het al lang te koop staat.
De markt is inmiddels flink veranderd natuurlijk, huizen gaan vaak heel snel weg voor bedragen die soms nog boven de vraagprijs liggen. Als dat bij jullie in de buurt ook zo gaat, dan heeft het geen enkele zin om bij een te duur huis te kijken. Dat levert alleen maar teleurstellingen op.

♥♥
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 31 Okt 2017 16:50

Re: Huizen bezichtigen tot welke vraagprijs?

Wij hebben bij 1 huis gekeken dat boven budget was en proberen mee te bieden maar al heel gauw was ons bod van tafel.

Zij waren trouwens al gezakt in prijs en blijkbaar kwamen ze toen in een vijver waar heel veel mensen in zaten en was de woning binnen een paar weken verkocht.

In de huidige markt zou ik niet meer boven budget zoeken. Ik las een paar weken een bericht dat hier in de stad 2/3 van de huizen voor of boven de vraagprijs verkocht worden. Dan zou het mij alleen maar frustratie opleveren.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers