Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorkeurshouding en rollen

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 29 Okt 2017 22:28

Voorkeurshouding en rollen

Sjefke heeft vanaf 1 maand een voorkeurshouding gaan ontwikkelen, met 2 mnd viel deze op, toen zijn we er zelf mee aan de slag gegaan en met 3 mnd hebben we een fysio mee laten kijken. Zij is 3x geweest en vond t toen al zo goed verbeterd dat ze t niet meer nodig vond. Wij zagen ook minder vaak de voorkeurshouding, in bed lag hij vaker met zn hoofd omhoog of ook wel de andere kant op.
Nu kan hij sinds een paar dagen rollen, van rug naar buik:) natuurlijk nog maar 1 kant op, maar nu vroeg ik me af of dat nu de kant van de voorkeurshouding is. Fysio had gezegd dat de afplatting niet zozeer t ergste was, als wel de verdere ontwikkeling.
We hadden 2 soorten oefeningen, 1 op de ene Zij, dr andere op de andere zij. Daarom ben ik nu even kwijt: als hij de voorkeurshouding naar rechts had, welke kant zou je dan verwachten dat hij t eerste rolt? Op de zij zelf rollen deed hij als eerste op zn linkerzij, t omdollen doet hij nu wel via zn rechterzij
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 30 Okt 2017 06:54

Re: Voorkeurshouding en rollen

Onze S had lichte voorkeur naar links, niets mee gedaan overigens, en rolde steeds ook eerst naar links. Maar weet niet of dit samenhangt.

Jip kan je hier alles over vertellen!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Bella

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 09 Mei 2017 13:21

Bericht 30 Okt 2017 09:17

Re: Voorkeurshouding en rollen

Neehoor, dat hoeft geen enkel probleem te zijn! Onze dochter kon, toen ze net kon rollen, ook eerst maar 1 kant op, altijd over rechts. Daardoor wist ik hoe ik haar op de bank moest leggen zonder dat ze eraf kon rollen (ze rolde hooguit tegen de rugleuning aan :smile:
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 30 Okt 2017 09:30

Re: Voorkeurshouding en rollen

L heeft ook een voorkeurshouding en sinds vorige week lopen wij bij de fysio hiervoor. Ik heb allerlei oefeningen meegekregen. L vind het niet fijn om op haar buik te liggen en wij hebben als tip gekregen om haar rollend op haar buik te leggen. Wij moeten haar dan rollen over haar voorkeurshouding heen. Dus de rechterkant op want dat is haar voorkeurshouding. Ze moet dan veel harder werken En traint daardoor haar niet voorkeurshouding.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Bella

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 09 Mei 2017 13:21

Bericht 30 Okt 2017 09:38

Re: Voorkeurshouding en rollen

Zie nu dak helemaal geen antwoord geef op je vraag :palm:

Voorkeurshouding rechts = spieren rechts zijn korter/sterker. Dus moeten spieren links geoefend. Dus bijv op rechterzij neerleggen en dan optillen zodat ie z'n hoofd naar links op moet tillen... Als ik het me goed herinner

M'n dochter had ook een lichte voorkeurshouding maar weet niet meer of de kant die ze oprolde, ook de kant van de voorkeur was... Nooit meer aan gedacht want toen ze eenmaal kon rollen, was er helemaal geen sprake meer van voorkeur
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 30 Okt 2017 16:17

Re: Voorkeurshouding en rollen

Ja hier was t ook voorkeurshouding naar rechts, dus zijn hoofd moest naar links gestimuleerd worden maar op de zij met zn hoofdje wat omhoog was weer naar rechts (geloof ik).
Maar omdat ik nog wat oplettend ben of hij nog de voorkeurshouding heeft was ik dus ook benieuwd hoe t zat met t rollen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers