Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


In hoeverre jaag jij je dromen na?

<<

Anoniem221

Bericht 29 Okt 2017 19:29

In hoeverre jaag jij je dromen na?

Topics te over dit weekend en hier is er weer één van mijn hand.

In hoeverre jaag jij je dromen na? Laat je dingen? Doe je dingen anders? Onderneem je dingen om net het verschil te maken voor jezelf of juist voor anderen? Vertel, wat doe jij met je dromen. Of waarom jaag je dromen juist niet na?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 29 Okt 2017 19:37

Re: In hoeverre jaag jij je dromen na?

Het is me nooit duidelijk geworden wat nu precies m’n droom is.

Het gezin dat ik graag wilde, heb ik. Dat was niet perse een droom, wel een wens. En het is niet iets wat je najaagt, in de meeste gevallen overkomt het je en als je de mm in moet, dan heb je een enorm doorzettingsvermogen (denk ik en vind ik).

Maar op het vlak van persoonlijke ontwikkeling, weet ik het niet.
L2014 & H2017
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 29 Okt 2017 20:16

Re: In hoeverre jaag jij je dromen na?

Ik had een droom: luchtverkeersleider worden. Die heb ik geprobeerd na te jagen, maar hij is in duigen gevallen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 29 Okt 2017 20:17

Re: In hoeverre jaag jij je dromen na?

Hè, wat verdrietig om te lezen Tom. :(
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 29 Okt 2017 20:20

Re: In hoeverre jaag jij je dromen na?

SoGood schreef:Hè, wat verdrietig om te lezen Tom. :(

Destijds wel, inmiddels (is ook alweer een jaar of 5 geleden) heb ik er vrede mee. Blijft jammer (ik vind het ook nog steeds magisch om op Schiphol te komen), maar kennelijk was het niet weggelegd voor me.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem221

Bericht 29 Okt 2017 20:22

Re: In hoeverre jaag jij je dromen na?

Maar heb je geen nieuwe dromen gekregen, Tom?
<<

Anoniem315

Bericht 29 Okt 2017 20:25

Re: In hoeverre jaag jij je dromen na?

Ik heb altijd oppervlakkige dromen gehad; een leuk huis, een man vinden, 2 kinderen baren, leuk werk hebben in het onderwijs, een eigen paard, etc. Maar nu ik wat meer op leeftijd kom, komen er grotere dromen bij, op een breder en bewuster niveau; een bijdrage leveren aan een beter milieu, een betere aarde, een positieve rol kunnen hebben in het vormen van een kind, mensen helpen met opvoedkundige problemen. Dat soort dingen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 29 Okt 2017 20:30

Re: In hoeverre jaag jij je dromen na?

Fedora schreef:Maar heb je geen nieuwe dromen gekregen, Tom?


Ik las m heel specifiek op werk en opleiding omdat hij in die categorie staat. Daarin heb ik geen dromen; ben voor mijzelf bezig met een opleiding die nu op een heel heel laag pitje staat.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem221

Bericht 29 Okt 2017 20:35

Re: In hoeverre jaag jij je dromen na?

Tom schreef:
Fedora schreef:Maar heb je geen nieuwe dromen gekregen, Tom?


Ik las m heel specifiek op werk en opleiding omdat hij in die categorie staat. Daarin heb ik geen dromen; ben voor mijzelf bezig met een opleiding die nu op een heel heel laag pitje staat.


Ik wilde hem in algemeen plaatsen, maar dacht dat de burgemeesters dat misschien te algemeen vonden en hem op een gegeven moment toch zouden verplaatsen naar Werk & Studie. Maar ik bedoelde het dan wel weer algemeen. Sjees wat slecht weer. :albino:
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 29 Okt 2017 21:02

Re: In hoeverre jaag jij je dromen na?

Ik heb hem daarom maar verplaatst naar Persoonlijk ipv werk en studie. Want het is niet alleen werkgerelateerd als ik het zo lees. Maar persoonlijke dromen op allerlei vlakken.
<<

Anoniem221

Bericht 29 Okt 2017 21:39

Re: In hoeverre jaag jij je dromen na?

Burgemeester Nicky schreef:Ik heb hem daarom maar verplaatst naar Persoonlijk ipv werk en studie. Want het is niet alleen werkgerelateerd als ik het zo lees. Maar persoonlijke dromen op allerlei vlakken.


Dank je. Ik kan soms de juiste pijler 'niet vinden', maar ik vind dit een goed besluit!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 30 Okt 2017 07:20

Re: In hoeverre jaag jij je dromen na?

Ik heb 5 jaar geleden mijn droom studie opgegeven voor mijn gezin en 1,5 jaar later ben ik gestopt met werken waardoor we financieel en flinke stap terug moesten doen en ik ook een heel stuk zekerheid en onafhankelijkheid op heb moeten geven. Waren hele moeilijke beslissingen en heeft me heel wat tijd gekost om er helemaal vrede mee te krijgen. Nu zijn we een paar jaar verder en ik ben ik juist trots op het feit dat man en ik samen zo sterk waren om deze beslissing te nemen en voor ons gezin (met name onze oudste dochter) te kiezen en hoe we ons ondanks het lagere inkomen nu zo goed redden.

Doordat ik nu thuis ben heb ik meer tijd gekregen voor 'oude' hobby's en sinds een paar weken ben ik samen met mijn moeder bezig om een hele oude droom (in iets andere vorm) na te jagen, we zijn een eigen kinderkledinglijn begonnen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem281

Bericht 30 Okt 2017 08:05

Re: In hoeverre jaag jij je dromen na?

Ik geloof niet dat ik echt grote levensdromen heb eigenlijk. Op de één of andere manier heb ik sinds het begin van m'n pubertijd het idee gehad niet oud te worden, ik was er heilig van overtuigd niet ouder te worden dan 18. En toen werd ik 19 :') Ik ben toen wel ietsje serieuzer geworden, maar dan nog waren er geen grootse dromen of wensen, ik doe eigenlijk maar wat en 't pakt steeds goed uit.

Als ik nu denk aan de toekomst en wat ik dan nog zou willen bereiken, is 't niet echt ambitieus op werkgebied. Ik wil gewoon blij werken en genoeg geld verdienen om comfortabel te leven. Mijn grootste wens/droom is mijn zoon groot te brengen tot een mooi persoon. Iemand die oprecht is, eerlijk en rechtvaardig. Weet wat hard werken is en kan lachen om tegenslagen om met frisse moed verder te gaan.

Het is niet zo dat ik zelf niet meetel, natuurlijk, maar de komende jaren staan voor mij wel in het teken van m'n zoon en gezin. Hem klaarstomen voor volwassenheid en de echte wereld en daarnaast gewoon zelf happy blijven. Als kind groot genoeg is en zelf de wereld intrekt, kijk ik wel verder. Dan droom ik stiekem van een reis naar Australië met m'n man en een camper. Of een tweede huisje, ergens in Spanje. Maar 't zijn dan vooral materiële dromen.

Al met al wil ik gewoon gelukkig en tevreden zijn en ik ben goed op weg. Maar op sommige dingen heb je gewoon geen invloed en ik heb inmiddels geleerd dat je dingen soms sneller vindt, als je stopt met zoeken.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 30 Okt 2017 09:21

Re: In hoeverre jaag jij je dromen na?

Ik ben nooit een ambitieus persoon geweest. Het heeft me wel altijd leuk geleken om iets voor mezelf te beginnen, maar tegelijkertijd heb ik nooit de behoefte gehad om daar echt iets mee te doen. Geen diepgewortelde droom.
Daarnaast is mijn droom altijd geweest om een leuke vriend/man te hebben en 2 kinderen te hebben. Nou, vooralsnog heb ik wel een leuke vriend en een kind, maar geen kind van mezelf :smile: We zijn er wel voor bezig, dus ik hoop op korte termijn wel een stukje droom waar te kunnen maken.
Daarnaast is mijn droom altijd geweest om naar Amerika te gaan, ben ik in 2013 ook geweest. Dus ja, droom is uitgekomen. Vriend en ik willen wel heel graag vaker naar Amerika en Canada, maar dat zal denk ik in de toekomst pas zijn als de kinderen wat groter zijn.

Ik kan wel eens jaloers zijn op mensen die concrete doelen voor ogen hebben. Voor mij lijkt het zo alsof die mensen hun leven goed op orde hebben :palm:. Maar goed, dat zullen anderen misschien ook over mij denken.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 30 Okt 2017 09:38

Re: In hoeverre jaag jij je dromen na?

Ik was er nooit zo mee bezig tot ik met een zware burn-out thuis kwam te zitten en zo ongeveer alles op mijn familie en vrienden na kwijt raakte. Ik mocht weer opnieuw beginnen. Ik kreeg de mogelijkheid om dingen opnieuw te kiezen. Te kijken naar wat ik echt wilde. Dus in dat opzicht kun je zeggen dat ik mijn dromen wel najaag. Het moet alleen we echt stapje voor stapje want tegelijk lukt niet. Aan het begin van het jaar schreef ik in het goede voornemens topic wat ik dit jaar graag wilde bereiken.

Weer aan het werk gaan. Dat heb ik gedaan maar mocht daar om debiele redenen niet blijven. Maar ben intussen wel gestart met een studie iets wat eigenlijk een nog grotere droom was.
Een eigen huis. Nou die heb ik en wat voor 1 het is echt helemaal mijn huis en ik vind het er heerlijk.
Afvallen dat is nog niet gelukt maar dat komt omdat de andere grote stappen eerst kwamen en 1 stap tegelijk.
Een prille liefde. Tja ook die is gelukt het heeft lang geduurd want er was bij beide kanten veel voor nodig om het vertrouwen weer op te bouwen. Maar na mijn ex had ik de hoop iemand weer volledig te durven vertrouwen en dat is zo.

Eigenlijk komt het er dus op neer dat mijn droom is om een rustig stabiel leven te hebben wat anderen misschien zelfs wel saai zouden noemen.
2015 💙
<<

Anoniem221

Bericht 30 Okt 2017 11:24

Re: In hoeverre jaag jij je dromen na?

Ik zal zelf ook even reageren. :)

Ik dacht, net als Bazinga, niet heel oud te worden. Geen 18 jaar, maar ik dacht serieus de 28 jaar niet te halen. Ik zal ooit ergens iets over 27 club hebben gelezen. Maar ik werd zelfs 30 jaar en ouder. En gek genoeg hebben al die jaren na mijn 27e gevoeld als geleende tijd. Zal ontzettend achterlijk klinken, maar zo voelde het echt voor mij. Ik had geen dromen, geen plannen en ik deed maar wat. Ik zie nog de oud papier doos vol met diepvriespizzaverpakkingen voor me. Je kon zien waar de vrijgezel woonde. Of vrijgezellen, want de oud papier dozen van de buren zagen er niet anders uit. :nopompom: Dat ik een huis heb gekocht op mijn 26e was een kinderdroom die wel uitgekomen is, maar dat was dan ook werkelijk alles wat ik heb bereikt. Ik werkte om de vaste lasten te kunnen betalen, maar leuk vond ik het werken niet. (Goed, lekker deprimerend geheel zo. Sorry)

En toen ontmoette ik mijn man. En toen hadden we samen geen dromen. We waren bezig met overleven. Dat klinkt gek, maar de eerste periode samen was echt niet leuk te noemen. We werkten en ons vaste uitstapje was boodschappen doen bij de supermarkt en het liefst dagelijks. En toen werd mijn man ziek. Zo ziek dat ik hem bijna was verloren. Gek genoeg zijn toen voor ons beiden de ogen opengegaan. We zouden alles anders gaan doen. We zouden het leven gaan omarmen en samen genieten van alles wat op ons pad zou komen. We hebben individueel en samen gewerkt voor een betere toekomst. Ik ben nu nog aan het werk voor een betere toekomst, maar ik kan zeggen dat de therapie aanslaat en ik me beter dan ooit voel. (Ik ben nog lang niet klaar met therapie, maar ik weet wel dat ik nooit van mijn leven depressief ben geweest.)

Onze dromen zijn duidelijk. We willen, als het ons is gegeven, in de toekomst een winkel openen. We zitten vaak samen in de auto en dan wijst mijn man een locatie aan die perfect zou zijn voor een winkel. Ik ben bezig met schrijven. Want ik wil en zal een boek schrijven. En ik ben dagelijks bezig met het lezen van items die mij kunnen helpen een betere schrijver te worden. Ik merk bijvoorbeeld dat ik snel verveeld raak in mijn eigen verhaal en dan bijvoorbeeld in plaats van in eerste persoon, als derde persoon ga schrijven. Of ik ben even de draad kwijt en weet niet hoe ik drie maanden op een leuke manier kan versnellen/vertellen. Wat ik hier op het forum nooit heb gedaan, namelijk mijn eigen teksten nalezen, doe ik nu wel continu. Ik heb mijn social media zoveel mogelijk omgezet naar een meer zakelijke uitstraling. En ach, het zijn dromen. Maar ik doe mijn best om ze uit te laten komen. Lukt het, dan denk ik dat absoluut trots op mezelf mag zijn. Lukt het niet, dan zal ik nog meer mijn best doen om mijn/onze dromen uit te laten komen.

Gek genoeg heb ik voor het eerst echt het gevoel te leven. En nu kan ik pas zeggen dat ik een domme rund was door niet eerder in therapie te gaan en pillen te slikken die niets voor mij doen, omdat ik dus niet depressief ben. Ik ben trouwens ook geen Borderliner of andere persoonlijkheidsstoornissen. Het blijkt bij mij altijd angst te zijn geweest. Angst om niet goed genoeg te zijn en ja, wat doe je als de angst erin zit? Kennelijk je gedragen als een complete imbeciel. En nog steeds gebeurd dat wel, maar het is dan ook werk in uitvoering.
<<

Anoniem282

Bericht 30 Okt 2017 12:06

Re: In hoeverre jaag jij je dromen na?

Ja, ik denk wel dat ik binnen bepaalde kaders mijn dromen najaag. In die zin dat het passend is bij wie ik ben/wat ik kan. Ik weet wat mijn sterke punten zijn en daar leun ik op. Ik heb dus bewust niet gekozen voor een studie met allerlei statistiek of meer van die ellende, want dat zou ik niet redden en zou alleen maar frustratie opleveren op den duur. Dan wordt een bepaalde droom eerder een nachtmerrie.

Wat wel binnen mijn mogelijkheden jaag ik na en dan vertrouw ik op mijn veerkracht om me staande te houden bij tegenslag(en). Ik wilde graag het onderwijs in (niet lesgeven) en zonder een achtergrond te hebben in onderwijskundige vraagstukken, is dit toch gelukt door zelf te investeren in kennis opdoen over het deel wat mij aanspreekt.

Ook voer ik een juridische strijd tegen instanties in mijn geboorteland om toch inzage te krijgen in mijn dossier (adoptie). Ik trek hierin op met een advocaat en ben vorig jaar afgereisd om dit traject in te zetten. Inmiddels een jaar verder en geen enkele afspraak/belofte wordt nagekomen, maar daarin geef ik dus niet op.

Ik wil over ongeveer een jaar verhuizen binnen de Randstad. Verruil een heel fijn stadspandje voor een andere stad en hoop mijn eerste huisje te kunnen kopen voor 2019. Mocht kopen niet lukken, zal ik heel hard op zoek gaan naar iets wat ik kan huren. Ik weet dat dit nog best wel een zoektocht kan gaan worden, omdat ik het moet doen op basis van 1 salaris; dat schrikt me alleen niet af.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Okt 2017 17:08

Re: In hoeverre jaag jij je dromen na?

Mijn leven gaat me vrij makkelijk af vind ik. Mijn dromen komen eigenlijk allemaal wel uit. Voor een deel werk ik daar aan, voor een deel gebeurt het vanzelf. Denk ik. Ik ben in elk geval een gelukkig mens.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Okt 2017 17:15

Re: In hoeverre jaag jij je dromen na?

Marin schreef:Mijn leven gaat me vrij makkelijk af vind ik. Mijn dromen komen eigenlijk allemaal wel uit. Voor een deel werk ik daar aan, voor een deel gebeurt het vanzelf. Denk ik. Ik ben in elk geval een gelukkig mens.


Zo ervaar ik dat eigenlijk ook, ja. Sowieso denk ik niet erg in termen van dromen, eerder in termen van doelen en wensen. En inderdaad, aan sommige werk ik, zoals studie en loopbaan en gezondheid, maar heel veel komt me ook maar aanwaaien. Ik heb heel veel geluk gehad met waar ik ben geboren, wat ik heb meegekregen, hoe ik ben opgegroeid en wie ik om me heen heb. Het gros van wat ik heb 'bereikt' is puur geluk, goeie omstandigheden.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 30 Okt 2017 17:44

Re: In hoeverre jaag jij je dromen na?

Ik jaag mijn dromen (nog) niet na. Ik ben nu eigenlijk aan het uitzoeken wat mijn dromen zijn en ben de basis aan het leggen om ze daarna wel na te jagen.
<<

Anoniem221

Bericht 30 Okt 2017 17:58

Re: In hoeverre jaag jij je dromen na?

Jada schreef:Ik jaag mijn dromen (nog) niet na. Ik ben nu eigenlijk aan het uitzoeken wat mijn dromen zijn en ben de basis aan het leggen om ze daarna wel na te jagen.


Ik vind je zo goed bezig! Ik hoop dat al jouw dromen mogen uitkomen! Dat gun ik je echt!
<<

Anoniem249

Bericht 30 Okt 2017 19:21

Re: In hoeverre jaag jij je dromen na?

Ik denk niet in dromen, maar in passie. Mijn passie is een vrij en avontuurlijk leven. Daardoor heb ik besloten een andere weg in te slaan qua werk, zodat ik makkelijk veel en lang op reis kan en zodat ik vrij, flexibel en nergens aan vast zit in m'n werk. Dat brengt natuurlijk ook weer grote risico's met zich mee, maar dat vind ik prettig want ik hou van avontuur.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 30 Okt 2017 19:45

Re: In hoeverre jaag jij je dromen na?

Fedora schreef:
Jada schreef:Ik jaag mijn dromen (nog) niet na. Ik ben nu eigenlijk aan het uitzoeken wat mijn dromen zijn en ben de basis aan het leggen om ze daarna wel na te jagen.


Ik vind je zo goed bezig! Ik hoop dat al jouw dromen mogen uitkomen! Dat gun ik je echt!


Wat lief! Dank je wel!
<<

Zero

Bericht 31 Okt 2017 13:25

Re: In hoeverre jaag jij je dromen na?

Ik ben een beetje een luie jager misschien. Ik jaag wel, maar ik hou het realistisch. Hele grote dromen maak ik wat compacter zodat het haalbaar is.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers