Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onderweg ben ik offline

<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 28 Okt 2017 20:16

Re: Onderweg ben ik offline

Ik app op de fiets eigenlijk best wel regelmatig. Mag dat officieel niet? Is voor mij juist hét moment om bijv even met een vriendin te appen, want thuis vaak druk met dochter en op werk met, jawel, werk. Gevaarlijk wel, maar denk minder gevaarlijk als id auto (knal hooguit tegen een andere fietser aan op t fietspad)

Vroeger zat ik heel veel id auto en in de file en appte ik ook wel eens onderweg. Inderdaad nog met zon toestel met toetsjes waar je blind op kunt typen. Dat doe ik nu dus echt niet meer.
<<

Anoniem221

Bericht 28 Okt 2017 20:18

Re: Onderweg ben ik offline

Green_Pepper schreef:
Je hebt telefoonhouders voor aan je voorruit, misschien is dat een idee? Dan kun je de navigatie beter zien.


We zullen eens kijken. Ik heb liever een TomTom. Maar ik weet ook dat die dingen geregeld moeten worden geupdated. En aangezien we nu overal kunnen internetten is een houder voor de telefoon wel wat handiger, natuurlijk.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 28 Okt 2017 20:19

Re: Onderweg ben ik offline

Het gebeurt wel eens dat ik een app lees/verstuur in de auto. Komt omdat het ook m'n navigatie is en dus op het scherm verschijnt.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Okt 2017 20:20

Re: Onderweg ben ik offline

Ik heb m'n telefoon wel met in een magneethouder voor me voor Flitsmeister en soms navigatie. Maar ik app / Facebook etc nooit ofte nimmer tijdens het rijden. Alleen bij stoplichten wel maar zelfs dat probeer ik niet te doen. Ik zie wel wanneer er iets binnen komt dus maar zelfs wegvegen of navigatie kijken vergt al teveel concentratie soms. Ik ben echt heel slecht in multitasken weet ik van mezelf dus ik probeer het echt te minimaliseren.

Zo'n magneethouder trouwens dus niet voorruit maar in het roostertje. En onder m'n hoesje van m'n telefoon zit een hele dunne magneetstrip.

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Okt 2017 20:23

Re: Onderweg ben ik offline

SophieZMY schreef:Ik app op de fiets eigenlijk best wel regelmatig. Mag dat officieel niet? Is voor mij juist hét moment om bijv even met een vriendin te appen, want thuis vaak druk met dochter en op werk met, jawel, werk. Gevaarlijk wel, maar denk minder gevaarlijk als id auto (knal hooguit tegen een andere fietser aan op t fietspad)

Vroeger zat ik heel veel id auto en in de file en appte ik ook wel eens onderweg. Inderdaad nog met zon toestel met toetsjes waar je blind op kunt typen. Dat doe ik nu dus echt niet meer.


Ik vind appen op de fiets zó gevaarlijk. Je bent zo kwetsbaar.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem221

Bericht 28 Okt 2017 20:24

Re: Onderweg ben ik offline

SophieZMY schreef:Ik app op de fiets eigenlijk best wel regelmatig. Mag dat officieel niet?


Er is officieel geen wet voor, dus het mag vooralsnog gewoon. Ze willen het wel verbieden, omdat het net als in de auto gevaarlijk zijn. Jij kan hooguit tegen een andere fietser knallen, maar als een auto je van de weg rijdt, omdat je op de telefoon i.p.v. de weg kijkt, dan ben je verder van huis.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 28 Okt 2017 20:25

Re: Onderweg ben ik offline

Ik heb de telefoon meestal op de stoel naast me liggen en kijk weleens naar rechts als ik gebeld word of een appje krijg. Ik neem nooit op en beantwoord appjes pas als ik aangekomen ben. Ik vind dat echt te gevaarlijk.
2016
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 28 Okt 2017 20:26

Re: Onderweg ben ik offline

Ja oke, maar over t algemeen rijden er geen auto’s op het fietspad ;)

En ik weet wel dat t verstandiger zou zijn om t ook op de fiets niet te doen hoor, maar doe t dus vaak toch. Sif eigenlijk
<<

Anoniem243

Bericht 28 Okt 2017 20:26

Re: Onderweg ben ik offline

Ik dacht dat het al wel bij wet verboden was. Ik pak m dus wel eens om even op de navigatie te kijken, maar die stel ik van tevoren in. En eigenlijk alleen op 't fietspad, op de weg doe ik het liever niet (maar ik rij vooral op fietspaden eigenlijk).
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 28 Okt 2017 20:27

Re: Onderweg ben ik offline

Ik wou dat ik kon zeggen dat ik mijn telefoon nooit gebruik, in de auto, maar helaas. Wel een stuk minder dan voorheen..Gewoon berichtjes sturen doe ik niet meer.

Behalve nog wel als ik stil sta, voor de brug, verkeerslicht. In file blijf ik er inmiddels af.
Ik bel via Bluetooth, dat is automatisch aangesloten als ik in stap. Maar ik merk dat ook gewoon bellen, zonder telefoon dus aan te raken, al enigzins afleid.

Soms gebruik ik navigatie op m'n telefoon als die van de auto niet klopt, dan spiek ik af en toe wel. Ook als Spotify niet doet wat ik wil, fix ik dat.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Okt 2017 20:33

Re: Onderweg ben ik offline

SophieZMY schreef:Ja oke, maar over t algemeen rijden er geen auto’s op het fietspad ;)

En ik weet wel dat t verstandiger zou zijn om t ook op de fiets niet te doen hoor, maar doe t dus vaak toch. Sif eigenlijk



Het lukt mij ook gewoon niet eens. Ik ga er zo van slingeren. Ik ben gewoon een gevaar voor mezelf dan en heb echt twee handen nodig voor fietsen dan wel appen. Niet tegelijkertijd dus..

Joey, mijn Bluetooth gaat ook automatisch aan. Of iig, m'n Bluetooth staat aan dus verbindt m'n telefoon automatisch, dat bedoel ik.

Ik kan dus ook echt niet muziek wisselen op m'n telefoon als ik rijd (gebruik Google play, geen Spotify maar zelfde principe). Ik ben dan echt al te afgeleid van de weg. Dus ik moet of van te voren iets aanzetten, of ik luister radio.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem221

Bericht 28 Okt 2017 20:34

Re: Onderweg ben ik offline

SophieZMY schreef:Ja oke, maar over t algemeen rijden er geen auto’s op het fietspad ;)

En ik weet wel dat t verstandiger zou zijn om t ook op de fiets niet te doen hoor, maar doe t dus vaak toch. Sif eigenlijk


Je steekt ook nooit over? Bij een rotonde? O.i.d? Kan hoor. Het is geen topic om te veroordelen, slechts geopend uit nieuwsgierigheid.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 28 Okt 2017 20:34

Re: Onderweg ben ik offline

Je kunt hooguit tegen een fietser aan knallen? Ja, hartstikke gevaarlijk dus toch? Hier is afgelopen week een fietser in zeer kritieke toestanden naar het ziekenhuis gebracht na een botsing met een andere fietser. Ik weet niet of één van de twee een telefoon bediende, maar in ieder geval is de botsing zeer heftig geweest met ernstige gevolgen.

Ik word echt gek van dat telefoongebruik op de fiets. Als ik naar mijn werk fiets, zie ik ongeveer de helft van de fietsers bezig met hun telefoon. En maar slingeren, fouten maken en niet zien wat er gebeurd om hen heen.

Ik gebruik mijn telefoon niet in het verkeer. Het is niet veilig, de boetes (voor in de auto) zijn torenhoog en ik wil geen risico lopen op een ernstige fout die mijn carrière misschien wel belemmert.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 28 Okt 2017 20:40

Re: Onderweg ben ik offline

Ik schakel ook wel es over naar radio. Maar vaak lukt het me wel snel te fixen wat ik wil. Maar dat is dus niet goed. Dat leid idd af.
Telefoon op stoel naast me of op voorruit, vind ik ook even afleidend in gebruik. Alleen voor navigatie dat laatste wel handiger.
T is geen excuus maar ik rij vaak stukken van ca 2 uur. Als ik een klein stukje moet, blijf ik sowieso van mijn telefoon af.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 28 Okt 2017 20:58

Re: Onderweg ben ik offline

Fedora schreef:
SophieZMY schreef:Ja oke, maar over t algemeen rijden er geen auto’s op het fietspad ;)

En ik weet wel dat t verstandiger zou zijn om t ook op de fiets niet te doen hoor, maar doe t dus vaak toch. Sif eigenlijk


Je steekt ook nooit over? Bij een rotonde? O.i.d? Kan hoor. Het is geen topic om te veroordelen, slechts geopend uit nieuwsgierigheid.


Ik heb een heel stuk route naar mn werk over een recht, afgescheiden, fietspad (en ook nog eens alleen maar 1 richting verkeer), dat is t stuk dat ik m’n tel er vaak bij pak. De stukken id stad zit ie idd gewoon in m’n tas, dan ben ik ook niet zo goed in multitasken. ;)
<<

Zero

Bericht 29 Okt 2017 01:23

Re: Onderweg ben ik offline

Ik ben niet helemaal offline. Ik pak mijn telefoon niet, maar ik navigeer er soms mee en dan zie ik berichten. En als ik dan voor een stoplicht sta op een heel rustig kruispunt zonder dat er verkeer te zien is en iemand vraagt bijv waar ik ben dan probeer ik Siri antwoord te laten geven. Maar nu ik een watch heb kan ik veel makkelijker kijken of berichten echt belangrijk zijn - dan stop ik om te antwoorden - of dat het gewoon spam is - dan is het één korte blik.
Die vind ik verantwoord - ik kijk immers ook wel eens naar mijn radio of in mijn spiegels, dus mijn pols vind ik oke.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Okt 2017 01:41

Re: Onderweg ben ik offline

Ik app niet op de fiets, dat lukt me helemaal niet. Als ik een appje binnenkrijg dat ik meteen wil lezen dan ga ik langs de kant staan en stap even af. Laatst fietste ik op een rustig stuk en probeerde alleen snel te kijken of ik al mail terug had, want ik zat op iets te wachten (dus niet eens het mailtje te openen en te lezen, maar gewoon kijken of er überhaupt iets was binnengekomen) maar zelfs dat krijg ik fietsend niet voor elkaar. Fietsend appen lijkt mij echt extreem moeilijk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 29 Okt 2017 02:36

Re: Onderweg ben ik offline

Hmm.. Ik vind het een lastige kwestie. Ik ga niet uitgebreid zitten whatsappen tijdens het rijden maar ik gebruik mijn telefoon wel voor muziek en navigatie in de auto (via Bluetooth). Ik installeer alles voor ik ga rijden maar soms zet ik dan wel eens het volgende nummer op. Ook bel ik regelmatig in de auto (ook via Bluetooth, uiteraard) en ik vind dat eigenlijk wel heel handig want ik breng soms mijn halve werkdag op de weg door.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 29 Okt 2017 03:55

Re: Onderweg ben ik offline

Navigatie stel je voordat je gaat rijden in en zet je in een houder.
Bellen doe je via Bluetooth of een ander handsfree apparaat, maar liever helemaal niet.
Muziek zet je vooraf op, is te bedienen via de Bluetooth connectie.

Zo sta ik erin. Als je iets wil veranderen en je kunt dat niet zo doen, ga je stilstaan met de fiets of zoek je een P. Appen en dar soort dingen is uit den boze, vind ik.

Ik wil niet zeggen dat ik m’n mobiel nooit vast heb gehouden in de auto. Weleens in de file. Achteraf denk ik dan, waarom eigenlijk? Wat kan er op de app/mail zo belangrijk zijn?

Er is geen voor het mobiel gebruik op de fiets maar wel een algemene verkeerswet waarin wordt gesteld dat je geen gevaar voor andere weggebruikers mag zijn/veroorzaken. Dat doe je in alle gevallen wel door afgeleid te zijn.

En eens met Maan, ‘hoogstens tegen een andere fietser knallen’, ook daar kun jij jezelf en de ander lelijk bezeren.
L2014 & H2017
<<

Anoniem236

Bericht 29 Okt 2017 09:57

Re: Onderweg ben ik offline

Ik gebruik Google maps, maar die is zo duidelijk dat ik geen scherm nodig heb dus die ligt in zo n vakje.
Nog nooit geappt of social media achter het stuur, bellen doe ik handsfree via Bluetooth. Al moet ik wel even de thuisknop indrukken om Siri opdracht te geven.

Ik vind mensen die met hun telefoon bezig zijn achter het stuur zo vreselijk, ook fietsers. Ben soms weleens echt bang geweest als iemand achter mij duidelijk met z'n telefoon bezig is en ik ineens moet remmen.

De opmerking van hierboven op de fiets; ik kan hooguit tegen een andere fietser aanbotsen, beschamend :palm:
Laat die andere fietser nu net ongelukkig terecht komen, lekker dan.
Met z'n kop tegen de stoeprand ofzo, ach ja.
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 29 Okt 2017 10:04

Re: Onderweg ben ik offline

Ik ben offline op de fiets en in de auto bel ik weleens maar dat is dan handsfree.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Okt 2017 10:16

Re: Onderweg ben ik offline

Ik rij momenteel niet zo heel veel auto, maar de telefoon is dat aangesloten op de bleutooth, waardoor ik kan bellen. Muziek luisteren doe ik niet via mijn telefoon.
De telefoon ligt wel op de stoel naast mij, of in het tussenbakje met het scherm naar beneden. Sta ik bij de verkeerslichten of echt stil in de file. Dan wil ik er snel op kijken op het moment dat ik mijn telefoon gehoord heb. Ik open dan niet de apps, maar schuif mijn meldingsscherm naar beneden.

Op de fiets pak ik mijn telefoon niet meer. Ik word er irritant van als ik de pubers zie slingeren en druk bezig zie op hun telefoon, waardoor ze de omgeving niet meer in de gaten hebben.
Ook met wandelen in het verkeer app ik zelden. Vooral op drukke stukken of in de stad heb ik mijn telefoon dan in mijn zak.

In Amerika geloof ik is er één staat die boetes gaat uitdelen voor het gebruik van de telefoon als voetganger bij verkeerslichten etc. Er zijn ook verschillende filmpjes te vinden, waarin je ziet dat mensen tegen elkaar aan lopen doordat ze druk op hun telefoon zitten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem306

Bericht 29 Okt 2017 11:10

Re: Onderweg ben ik offline

SophieZMY schreef:Ja oke, maar over t algemeen rijden er geen auto’s op het fietspad ;)

En ik weet wel dat t verstandiger zou zijn om t ook op de fiets niet te doen hoor, maar doe t dus vaak toch. Sif eigenlijk


Ik fiets naar mijn werk over een weg waar zowel auto's, fietsers en wandelaars zijn. Daar is het dus wel levensgevaarlijk om zowel op de fiets als in de auto met de telefoon bezig te zijn. De officiële snelheid is maar 30 km p/u, maar dat doen de meeste automobilisten niet.

Bij mij blijft de telefoon ten alle tijden in mijn tas, zowel op de fiets als in de auto. Ik vind het als bijrijder in de auto al lastig om te appen, laat staan als ik aan het rijden ben.

Ik heb al een paar keer bijna een ongeluk gehad omdat de andere partij net even te druk was met zijn telefoon.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 29 Okt 2017 11:33

Re: Onderweg ben ik offline

Ik gebruik nooit mijn mobiel tijdens het rijden, levensgevaarlijk. Toevallig heb ik er laatst nog een berichtje over op Instagram geplaatst, ik zie daar zo vaak foto’s/filmpjes die tijdens het rijden zijn gemaakt, echt heel erg.
<<

Anoniem288

Bericht 29 Okt 2017 11:46

Re: Onderweg ben ik offline

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 19:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers