Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Behandelen jullie je zoon anders dan je dochter?

<<

Anoniem44

Bericht 19 Okt 2013 18:58

Behandelen jullie je zoon anders dan je dochter?

Deze vraag kwam ineens in me op. Ik kom zelf uit een groot gezin en mijn zussen en ik werden altijd geacht mee te helpen met zaken als de tafel dekken, afwassen, schoonmaken en helpen wanneer er visite kwam (taart snijden, drankjes inschenken, etc.) Mijn broers daarentegen hoefden nooit wat te doen en bleven gewoon zitten wanneer er visite kwam en wanneer de tafel gedekt moest worden werden zij daarvoor nooit gevraagd. Daarnaast schepte mijn moeder mijn vader en broers altijd het eerste eten op, wij kregen daarna en een stuk minder. Als ik hierover weleens mopperde, dan zei mijn moeder dat de jongens het meer nodig hadden.

Ja, klinkt aardig traditioneel hè? ... Ik ben benieuwd of jullie onderscheid maken tussen jullie zonen/dochters in de manier waarop jullie hen behandelen en mee laten helpen met verschillende klusjes. Ik heb nu alleen een dochter, maar stel dat de tweede een jongetje wordt, dan zou ik het anders doen dan mijn moeder. Hen gewoon zoveel mogelijk gelijk behandelen dus.
<<

Anoniem75

Bericht 19 Okt 2013 19:07

Re: Behandelen jullie je zoon anders dan je dochter?

Ik zou ze ook gelijk behandelen. De tijd is natuurlijk ook anders en meer mannen doen nu ook dingen in het huishouden. Mijn zoons moeten mij straks ook gaan helpen met kleine dingen zoals de tafel afruimen en de vaatwasser leeghalen. Heel normaal om een beetje te helpen in huis vind ik en dan maak ik echt geen onderscheid.
<<

Anoniem186

Bericht 19 Okt 2013 19:20

Re: Behandelen jullie je zoon anders dan je dochter?

Ik behandel mijn dochter en zoon wel anders, maar dat heeft niks met hun geslacht te maken, maar meer met hun karakter/persoonlijkheid.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 19 Okt 2013 19:22

Re: Behandelen jullie je zoon anders dan je dochter?

Razz schreef:Ik zou ze ook gelijk behandelen. De tijd is natuurlijk ook anders en meer mannen doen nu ook dingen in het huishouden. Mijn zoons moeten mij straks ook gaan helpen met kleine dingen zoals de tafel afruimen en de vaatwasser leeghalen. Heel normaal om een beetje te helpen in huis vind ik en dan maak ik echt geen onderscheid.


+1, mijn broer hielp vroeger ook gewoon mee met afwassen enzo.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem124

Bericht 19 Okt 2013 20:22

Re: Behandelen jullie je zoon anders dan je dochter?

Jans schreef:Ik behandel mijn dochter en zoon wel anders, maar dat heeft niks met hun geslacht te maken, maar meer met hun karakter/persoonlijkheid.

Precies dit wilde ik ook zeggen.
<<

Anoniem16

Bericht 19 Okt 2013 20:24

Re: Behandelen jullie je zoon anders dan je dochter?

Nee hoor gewoon alles gelijk. R vindt het leuk om te helpen en heeft sinds kort als 'taakje' om na het avondeten met de kruimeldief onder de tafel door te gaan.
<<

Anoniem83

Bericht 19 Okt 2013 20:31

Re: Behandelen jullie je zoon anders dan je dochter?

Cheese schreef:
Jans schreef:Ik behandel mijn dochter en zoon wel anders, maar dat heeft niks met hun geslacht te maken, maar meer met hun karakter/persoonlijkheid.

Precies dit wilde ik ook zeggen.


Dit dus. Zoon heeft gewoon wat meer structuur nodig dan dochter. En hij reageert veel impulsiever en emotioneler en daardoor gaan wij daar weer anders mee om. Qua klusjes krijgen ze tzt wel dezelfde dingen te doen. We leven toch wel in een andere tijd tegenwoordig, jongens/mannen doen dat toch ook allemaal gewoon. Al zien ze dat natuurlijk ook wel aan onze rolverdeling tussen man en ik.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Okt 2013 21:36

Re: Behandelen jullie je zoon anders dan je dochter?

Ja, heel anders, niet omdat hij een jongen is, maar omdat de situatie daar om vraagt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem5

Bericht 19 Okt 2013 21:42

Re: Behandelen jullie je zoon anders dan je dochter?

Ik behandel ze soms wel anders ja, maar dat is ivm hun persoonlijkheid en niet ivm het geslacht. Bij ons thuis was er qua moeten en mogen ook geen verschil tussen mijn broer en ons.
Bij mijn man thuis was er altijd wel duidelijk verschil ivm geslacht. Nog steeds eigenlijk. Man en zwagers zitten altijd om de tafel met gadgets te etterbakken terwijl ze wachten op eten (doen/deden ook nooit wat in huis) terwijl de vrouwen in de keuken bezig zijn en ook weer afruimen. Ik weiger mijn zoon mee te geven dat mannen hem kunnen chillen en vrouwen zich uitsloven. Mijn man geeft hem gelukkig thuis wel het goede voorbeeld.
<<

Artemis

Bericht 19 Okt 2013 22:28

Re: Behandelen jullie je zoon anders dan je dochter?

Natuurlijk, het moet wel een echte vent worden. Hij doet geen huishouden, hij hoeft dat later toch niet te doen. En ik vind leren koken en dergelijke ook niets voor jongens. Mijn dochter leert dat gelukkig wel.

En spelen met poppen en ander meisjesspul is natuurlijk uit den boze, hij hoeft geen homo te worden.
<<

Anoniem16

Bericht 19 Okt 2013 22:32

Re: Behandelen jullie je zoon anders dan je dochter?

hhahaha zo is het Artemis.

Het speelgoedboek van de Bart heeft gewoon helemaal gelijk. Meisjes moeten gewoon net zo goed ( hopelijk beter) in het huishouden worden als mama... dus lekker oefenen met roze spulletjes.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 19 Okt 2013 22:32

Re: Behandelen jullie je zoon anders dan je dochter?

Artemis schreef:Natuurlijk, het moet wel een echte vent worden. Hij doet geen huishouden, hij hoeft dat later toch niet te doen. En ik vind leren koken en dergelijke ook niets voor jongens. Mijn dochter leert dat gelukkig wel.

En spelen met poppen en ander meisjesspul is natuurlijk uit den boze, hij hoeft geen homo te worden.


:thumbup:
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 20 Okt 2013 07:23

Re: Behandelen jullie je zoon anders dan je dochter?

Jongens hebben vaak wel meer dan meisjes behoefte aan 'wild doen': stoeien, rennen etc. In die zin zou ik jongens dus anders behandelen. Verder niet. En Artemis is geweldig.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers