Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwemles, welke diploma's?

<<

Anoniem236

Bericht 27 Okt 2017 15:28

Re: Zwemles, welke diploma's?

Kira schreef:Mijn zoon heeft ook alleen A.
Is heel lang panisch geweest in het water en hij zwemt nu echt heel erg goed. Ook qua kracht doet hij echt niet onder voor kinderen die B hebben. Hij had alleen zo'n gigantische hekel aan de zwemles op zich dat ik A genoeg vond. Hij heeft hem ook pas gehaald toen hij bijna 8 was.

Lotus, in stromend of open water ben je als ervaren zwemmer ook niet geheel veilig. Hoe vaak hoor je niet dat ervaren zwemmers toch verdrinken. Ik vind dat geen garantie dat je jezelf kunt redden.


Uiteraard kan een ervaren zwemmer verdrinken, maar de kans om goed uit het water te komen is wel wat groter wanneer ze B en het liefst ook nog C gehaald hebben.
Dat is voor mij een reden dat ik graag minstens B zie, als antwoord op de vraag van Bosjesvrouw.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 27 Okt 2017 15:38

Re: Zwemles, welke diploma's?

Wij zijn nu 2 maanden bezig en gaan voor het A diploma. Daarna zien we wel weer verder. Rugzwemmen is een drama, verder doet en kan hij alles. Zonder rugzwemmen komt hij echter niet verder dus ik zie de bui al hangen.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 27 Okt 2017 15:43

Re: Zwemles, welke diploma's?

Y. heeft 6 weken geleden na 1,5 jaar en wisseling van zwemschool zijn A gehaald. Hopelijk mag hij volgende week voor B. Zijn C wilde hij eerst niet, maar toen ik voorlas wat hij moest doen wilde hij toch wel, dus we gaan hierna nog door.

Hij heeft in groep 5 ook schoolzwemmen, maar dan is hij al 8 en dat vind ik best laat.

Sowieso schrok ik ervan dat Y. van de 22 kinderen in de klas de 2e is met het A diploma en veel kindjes niet eens op zwemles blijken te zitten. In Y. zijn klas is 80% buitenlands en volgens de juf wachten veel ouders tot het schoolzwemmen in groep 5, want ze heeft het bij alle ouders ter sprake gebracht tijdens het 10 minuten gesprek.
Afbeelding
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 27 Okt 2017 15:43

Re: Zwemles, welke diploma's?

Voordat de oudste begon met zwemmen wilden we dat hij a en b zou halen en c was optioneel. Hij had nog behoorlijk wat lessen over toen hij b haalde en toen hadden we zoiets van dan pakken we c ook nog mee. Als ik zie hoeveel hij nog geleerd heeft bij c en hoe goed hij nu zwemt, wil ik dat de andere 2 ook a, b en c gaan halen. De middelste is nu bezig voor b dus we schieten al op.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 27 Okt 2017 15:47

Re: Zwemles, welke diploma's?

bosjesvrouw schreef:Waarom "moeten" sommige kinderen minimaal a & b halen?

Ik vind dat ze sowieso A moeten halen als dat lukt.

Ik zelf heb ook alleen A gehaald.


Ik vind dat ze met A echt alleen de basis een beetje kennen, maar om nou te zeggen dat ze echt goed kunnen zwemmen? Nee, niet bepaald (onze kinderen dan). Bij B en vooral bij C leren ze pas echt goed zwemmen, bouwen ze conditie op, leren ze zich veel beter redden in het water. Daarom bij ons de keuze dat ze alle drie de diploma's moeten halen.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 27 Okt 2017 17:27

Re: Zwemles, welke diploma's?

Oudste heeft A en B gehaald, hij wilde niet door voor C. Dat hoefde voor ons ook nie A en B was voor ons voldoende .
<<

Anoniem247

Bericht 27 Okt 2017 19:13

Re: Zwemles, welke diploma's?

Ik principe vonden wij A en B prima maar onze zoon is nu bezig voor zijn C diploma en daarna wil hij waarschijnlijk nog verder met zwemmen. Van ons mag hij dat. Er is ons gezegd dat hij dit jaar nog voor zijn C diploma op mag. Dan is hij totaal 2 jaar en 3 maanden bezig geweest voor die drie diploma's. Hij zwemt 1x in de week. Had liever 2x per week maar daar had ik gewoonweg geen tijd voor. Voor de jongste wil ik dat straks wel gaan doen. Die start met 5,5 jaar en voor hem geld hetzelfde. A en B moet. C mag hij zelf kiezen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Okt 2017 19:15

Re: Zwemles, welke diploma's?

Bij een van de diplomauitreikingen van mijn dochter (A, B en C zwommen altijd samen af) werd er nog voor gewaarschuwd dat veel ouders stoppen bij A, maar dat dat eigenlijk niet genoeg is en dat kinderen in een onverwachte situatie niet weten wat ze moeten doen. Natuurlijk, als je kind om wat voor reden dan ook niet in staat is om B te halen dan houdt het op, en natuurlijk zijn er ook mensen die toch verdrinken met alle diploma's, er zijn ook mensen die toch verongelukken terwijl ze een helm droegen, of die toch verdrinken al dragen ze een zwemvest. Dat is voor mij geen argument. Je hebt nooit 100% garantie, dat wil niet zeggen dat we dan maar alle veiligheidsmaatregelen achterwege laten want er is altijd wel iemand bij wie het niet heeft gewerkt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 27 Okt 2017 19:21

Re: Zwemles, welke diploma's?

In principe wil ik wel dat ze ABC halen. Zoon heeft nu zijn A diploma en het gaat heel goed dus zal dit schooljaar ook wel zijn B halen. Dochter zit op les maar heeft nog geen diploma's. Ze zijn allebei motorisch niet heel sterk dus het zal nog wel een tijdje duren maar zolang het te doen is hoop ik dat ze allebei wel ABC halen.
2010 2012
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 28 Okt 2017 15:29

Re: Zwemles, welke diploma's?

M heeft A,B en C.
T is bezig voor zijn A en doet er een stuk langer over (ander zwembad, wat veel beter op hem aansluit)
Maar we willen dat ook hij zijn A,B en C haalt.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem255

Bericht 28 Okt 2017 15:55

Re: Zwemles, welke diploma's?

A en B moeten ze van ons halen. C mogen ze zelf voor kiezen. Dochter kan alles voor C. Ze zou nog maar een les of 3 hoeven en dan nocht ze gewoon op maar ze zocht het echt niet meer.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 28 Okt 2017 16:15

Re: Zwemles, welke diploma's?

Heel eerlijk, ik ben al lang blij als J ooit haar A diploma zou halen...
We zijn nu een jaar bezig en ze zit nog steeds in het eerste badje (watervrij worden). Ze is hartstikke bang en krijgen haar met geen mogelijkheid met haar koppie onder water.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Okt 2017 21:04

Re: Zwemles, welke diploma's?

We hebben een pakket A en B gekocht. Ze hebben A gehaald zijn nu voor B bezig. Dan vind ik het wel goed, maar als ze nog voor C willen dan mag het wel.
:heart: :heart: 2011
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 30 Okt 2017 21:35

Re: Zwemles, welke diploma's?

Wat lastig Fiwen... vind ze het ook vervelend als jullie met haar vrijzwemmen. T. vond dat ook niks en toen is mijn man alleen met haar gaan zwemmen en heeft haar een paar keer onder water later gaan en toen was ze over haar angst heen

Hier is de oudste nu 6 maanden bezig voor haar A. diploma
Wij willen wel dat ze a, b en c halen. Ervaring in het zwembad waar ze zwemt is ook dat b&c binnen een paar maanden te halen zijn.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 30 Okt 2017 22:52

Re: Zwemles, welke diploma's?

L krijgt een Easyswimdiploma aan het eind van het traject. Dat omvat het klassieke ABC. Ze is nu een paar lessen verwijderd van diploma A, dat weten alleen wij, L gaat gewoon iedere week naar zwem(plezier)les, zoals ze het daar noemen. Als ze goed genoeg kan zwemmen, heeft ze een zwemfeestje waar ze mag laten zien wat ze kan en haar diploma haalt. Als we hadden gekozen voor reguliere zwemles, had ze van ons ABC moeten halen. Hoewel de meeste kids hier C halen met schoolzwemmen.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 30 Okt 2017 23:26

Re: Zwemles, welke diploma's?

Mijn oudste heeft zijn ABC alledrie gehaald.

De jongste start waarschijnlijk begin van het jaar. Ik wil dat zij ook in elk geval A, B en C haalt.

Ik zie op mijn werk dat kinderen met alleen A het bij ons in het zwembad met stroomversnelling en golven vaak niet redden.
En zeker niet als ze een beetje moe worden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 31 Okt 2017 08:02

Re: Zwemles, welke diploma's?

Femm, vrij zwemmen vind ze wel leuk maar als ze maar denkt dat haar hoofd onder water zou kunnen gaan dan wordt ze panisch van angst. Ze gaat dus ook echt absoluut niet in het diepe, als ze we haar wel een keer meenemen in het diepe dan klampt ze zich helemaal vast en gilt alles bij elkaar.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Okt 2017 11:19

Re: Zwemles, welke diploma's?

Fiwen, in jouw geval zou ik dan misschien een tijdje stoppen en het over een jaar of zo nog een keer proberen, en in de tussentijd gewoon vaak vrijzwemmen. Anders blijft ze eindeloos hetzelfde oefenen, de vaardigheden van het eerste badje heeft ze onderhand denk ik wel onder de knie. Ik kan me voorstellen dat ze anders zwemles compleet zat is als ze wel door mag naar de volgende badjes. Wat zeggen de zwemdocenten erover?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 31 Okt 2017 11:22

Re: Zwemles, welke diploma's?

Ah wat lastig Fiwen. Ik denk dat ik zou doen wat Susan zegt. Misschien een tijdje stoppen. Wat ze nu geleerd heeft behoud ze vast als jullie met haar vrijzwemmen.

Heeft ze trouwens geen last van het water in haar ogen of oren?
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 31 Okt 2017 11:26

Re: Zwemles, welke diploma's?

Ze vind zwemles juist super leuk en we merken wel dat ze steeds een heel klein beetje vooruit gaat dus we laten haar gewoon lekker elke week zwemmen. En vreemde ogen dwingen, want op zwemles doet ze dus al veel meer dan wat wij met haar voor elkaar krijgen.
Ze gaat bijvoorbeeld tegenwoordig zonder al te veel moeite onder de douche en haren wassen gaat ook een stuk beter. Ze wil alleen gewoon echt niet haar gezicht in het water.

Ik was inderdaad van plan om binnenkort eens met de docent te praten, informeren of ze alvast kunnen beginnen met de basis schoolslag oid aanleren maar dan zonder koppie onder water. Want als we daar op moeten wachten dat ben ik bang dat we over 3 jaar nog geen stap verder zijn. Misschien dat als ze het vertrouwen krijgt dat ze kan 'zwemmen' dat onderwater ook minder eng wordt.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Okt 2017 11:32

Re: Zwemles, welke diploma's?

Dat zou je inderdaad kunnen vragen. Y was/is klein van stuk en toen zij toe was aan badje 4 moest ze in het diepe, maar dat was voor haar nog veel te koud, ze kon haar warmte niet goed vasthouden. Ze mocht toen in het kleine bad blijven en daar heeft ze alle vaardigheden geleerd tot ze toe was aan het langebaanzwemmen. Ze was op een bepaald moment ook erg bang voor een bepaalde zwemdocente, dat was gelukkig ook bespreekbaar, toen kon ze bij een ander in het groepje.

Later is ze alsnog naar een andere zwemschool gegaan omdat ze steeds net niet aan afzwemmen toe kwam en dan weer een half jaar moest wachten, we hebben haar toen ergens op zwemles gedaan waar het veel kleinschaliger was en daar ging het ook beter, maar er viel wel altijd goed te overleggen met de zwemdocenten en de coördinator van dat eerste zwembad. Dus ik zou zeker vragen of ze haar vast die vaardigheden kunnen leren en het onder water zwemmen voor later kunnen bewaren. Die vaardigheden kunnen ze in het ondiepe ook aanleren, dat hebben ze met Y dus ook gedaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Okt 2017 11:33

Re: Zwemles, welke diploma's?

Ik heb trouwens ook een hekel aan water in mijn gezicht, nog steeds, dus ik kan haar wel begrijpen. Het is voor mij een van de redenen waarom ik zelf vaak op de kant blijf als het even kan. Ik word helemaal kriegel van een nat gezicht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 31 Okt 2017 11:38

Re: Zwemles, welke diploma's?

Susan schreef:Ik heb trouwens ook een hekel aan water in mijn gezicht, nog steeds, dus ik kan haar wel begrijpen. Het is voor mij een van de redenen waarom ik zelf vaak op de kant blijf als het even kan. Ik word helemaal kriegel van een nat gezicht.


Nou dit inderdaad. Ik kan daar ook slecht tegen. Krijg last van mijn ogen. Het gespetter vind ik ook altijd vervelend.

Zou fijn zijn als haar inderdaad wat vaardigheden al kunnen gaan leren. Dan komt ze al wel steeds verder ook al gaat ze niet onder water.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 31 Okt 2017 11:58

Re: Zwemles, welke diploma's?

Mijn oudste heeft alleen A, hier heeft ze 2 jaar over gedaan. Ook nog 2 jaar schoolzwemmen gehad, maar haar B nooit gehaald. Ze vindt zwemmen leuk, maar de lessen niet. Ik zei ook altijd, A en B moet je halen, maar dat liep toch anders. Ik wilde niet dwingen, ze was er echt klaar mee. Plus dat ik hoopte dat ze met schoolzwemmen nog haar B zou halen.
Inmiddels is ze 12 jaar en een echte waterrat.

Mijn jongste heeft net zijn A gehaald en is nu bezig met B. Hij wilde (zegt hij nu :smile: ) strandwacht worden, dus dan moet je goed kunnen zwemmen. Hij is dol op zwemmen dus dat komt wel goed. Ook hij krijgt nog 2 jaar schoolzwemmen.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 31 Okt 2017 14:16

Re: Zwemles, welke diploma's?

Onze oudste mag bijna gaan afzwemmen voor B en dan is het voor hem en wat ons betreft goed.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron