Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Donkere korst koortslip

<<

Anoniem223

Bericht 26 Okt 2017 07:40

Donkere korst koortslip

Tegen beter weten in, maar is er een manier om snel van die korsten af te komen? Ik had een koortslip en heb nu dus zo'n grote bruine korst op mijn lip. Morgen heb ik een bruiloft en ik zie er al zo verlept uit (ziek, bleek, een paar pukkels) dus het zou zo fijn zijn als die lelijke korst er op wonderbaarlijke wijze vandaag opeens af valt.
Is het beter om het in te vetten of juist droog te houden?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 26 Okt 2017 08:50

Re: Donkere korst koortslip

Bij mij werkt Sudocrem altijd wel als ik wil dat een wondje snel heelt, al is het natuurlijk ook weer geen wondermiddel. Ik zou er in elk geval niet te veel aan gaan prutsen, dan gaat het alleen maar open en blijft het nog veel langer zichtbaar.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 27 Okt 2017 10:37

Re: Donkere korst koortslip

Hoe staat het ervoor met je koortslip vandaag?
Je moet er natuurlijk afblijven :eyes: maar zo'n dikke korst trek ik er dus wel af omdat ie me irriteert.. Vaak heb ik daaronder dan een groot roze plek met een beetje bloed en komt er een stuk kleinere korst voor terug.
<<

Anoniem223

Bericht 30 Okt 2017 13:19

Re: Donkere korst koortslip

Nou hij heeft tot gisteren stevig op zijn plek gezeten. Tot ik lomp langs mijn gezicht wreef en die halve korst er dus af ging. Auw! TOen kon ik hem er wel helemaal afhalen. Is een minikorstje voor teruggekomen.
Op de bruiloft dus helaas wel met die donkere plek rondgelopen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 30 Okt 2017 13:46

Re: Donkere korst koortslip

Ell schreef:Nou hij heeft tot gisteren stevig op zijn plek gezeten. Tot ik lomp langs mijn gezicht wreef en die halve korst er dus af ging. Auw! TOen kon ik hem er wel helemaal afhalen. Is een minikorstje voor teruggekomen.
Op de bruiloft dus helaas wel met die donkere plek rondgelopen.

Aaahh jammer is dat.
Maar wel verstandig dat je er af gebleven bent :)
<<

Anoniem271

Bericht 17 Jan 2019 10:32

Re: Donkere korst koortslip

Oké ik up deze even, ik heb een hele stomme vraag. Ik heb dus ook een koortslip, het is nu alleen nog een korst, is het dan nog besmettelijk? Ik dacht van niet, maar weet het niet zeker?
<<

Anoniem315

Bericht 17 Jan 2019 11:03

Re: Donkere korst koortslip

Volgens mij zijn alleen de blaasjes besmettelijk.
<<

Anoniem271

Bericht 17 Jan 2019 11:12

Re: Donkere korst koortslip

Ja dat dacht ik ook, en het vocht wat daaruit komt.
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 17 Jan 2019 11:39

Re: Donkere korst koortslip

Klopt, het virus komt voor in het vocht van de blaasjes. Zodra de blaasjes helemaal ingedroogd zijn of er een korst op zit is het niet meer besmettelijk.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Anoniem271

Bericht 17 Jan 2019 12:09

Re: Donkere korst koortslip

Oké bedankt!

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers