Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel zakgeld voor jezelf?

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Okt 2017 13:00

Hoeveel zakgeld voor jezelf?

Buiten boodschappengeld, geld voor kleding/verzorgingsproducten en andere dagdagelijkse uitgaven; hoeveel zakgeld geef je jezelf per week/maand voor spontane uitgaven? Denk aan bv een keer een broodje ipv zelfgemaakte lunch, een magazine die je normaal niet zou kopen, een high-tea enz.
L2014 & H2017
<<

Anoniem328

Bericht 25 Okt 2017 13:15

Re: Hoeveel zakgeld voor jezelf?

Ik heb daar geen vast budget/limiet voor. De ene maand is het veel, de andere maand weinig. Het is maar net hoe het uitkomt. Als het maar niet meer is dan er op de rekening staat na aftrek van alle vaste lasten, maar dat is ook nog nooit gebeurd.
<<

Anoniem252

Bericht 25 Okt 2017 13:18

Re: Hoeveel zakgeld voor jezelf?

Ongeveer 150 euro per maand.
<<

Anoniem281

Bericht 25 Okt 2017 13:22

Re: Hoeveel zakgeld voor jezelf?

Geen vast bedrag, ik kijk gewoon of 't past in het bedrag dat we overhouden na de rekeningen, benzine, basisbedrag voor boodschappen en sparen. Dan kijk ik of er cadeaus nodig zijn voor verjaardagen of andere feestjes en koop ik dat éérst. Verder gaan nodige dingen voor, natuurlijk, kleding of schoenen, extra benzine omdat we meer moeten rijden enz. Maar verder koop en doe ik wat ik wil. Wat er daarna over is, gaat in de spaarpot van Tobias of naar de spaarrekening als 't zoveel is.
<<

Anoniem231

Bericht 25 Okt 2017 13:22

Re: Hoeveel zakgeld voor jezelf?

Niets. Afspraken met vriendinnen gebeuren spontaan en lunch ook. Dus de ene maand 100 euro en dan maanden niets.
Wat doe je dan als het budget op is? Ga je dan niet meer?
<<

Anoniem245

Bericht 25 Okt 2017 13:23

Re: Hoeveel zakgeld voor jezelf?

Ook niks, anders kan ik nooit meer iets spontaans doen. Als ik veel aan leuke dingen uitgegeven heb doe ik weer eens wat zuiniger met de boodschappen en dan heft zich dat weer op.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Okt 2017 13:27

Re: Hoeveel zakgeld voor jezelf?

Ik zit dus te verzinnen hoe ik het aan wil pakken, want mijn doel is sparen voor een nieuwe badkamer. Ik wil dus een zakgeld koppelen aan spontane uitgaven. Meestal weet ik aan het begin van de maand bv wel of er verjaardagen aankomen, of de kinderen kleding/schoenen nodig hebben, etc. Daar wil ik dan apart voor budgetteren. Maar kleine spontane uitgaven gaan zo makkelijk, dus lijkt het me wel fijn om daar een max aan te stellen. Of is dat raar?
L2014 & H2017
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 25 Okt 2017 13:29

Re: Hoeveel zakgeld voor jezelf?

O ik kijk gewoon per maand, soms veel afspraken met vriendinnen & soms niks, ik reken nooit uit wat ik uitgeef. Maar je kunt natuurlijk wel kritisch naar je afspraken kijken of het niet teveel is per maand?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem245

Bericht 25 Okt 2017 13:30

Re: Hoeveel zakgeld voor jezelf?

Ik zou kijken wat je overhoudt als je alle vaste lasten plus boodschappen betaald hebt. En dan een deel sparen en dan zie je vanzelf wat je overhoudt voor leuke dingen.
Of juist iets ruimer in je boodschappenbudget zodat die apontante uitgaven daar dan in vallen?
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 25 Okt 2017 13:50

Re: Hoeveel zakgeld voor jezelf?

Wij houden 150 euro voor onszelf, de rest maken we over naar de gezamenlijke rekening. Lunches enzo doe ik eigenlijk altijd van de gezamenlijke, soms doe ik iets van mijn eigen rekening als ik het idee heb dat mijn uitgaven te gortig worden.

Is het niet een beter idee gewoon een vast bedrag opzij te zetten voor de badkamer?
<<

Anoniem250

Bericht 25 Okt 2017 13:54

Re: Hoeveel zakgeld voor jezelf?

Nee je bent niet raar :smile: Ik wil ook even in de spaarstand na bizarre uitgaves voor huisrenovatie. Ik wilde ook besparen op de kleine dingen. Maar het voorstel van een vriendin om naar een balletvoorstelling te gaan in de schouwburg, of gaan lunchen met een oudcollega, etentje met een vriendin die ik al veel te lang niet heb gezien, wil ik niet laten schieten om te sparen. Dat zijn waardevolle dingen. Minder waardevol is het altijd maar kopen van kleren. Ik heb al zoveel. Dus ik heb een shopstop. Dat werkt als een trein. Dit seizoen geen nieuwe laarzen, jas en jurken. Daarmee bespaar ik meer dan met het laten schieten van super leuke sociale dingen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 25 Okt 2017 14:39

Re: Hoeveel zakgeld voor jezelf?

Oef ik heb mezelf ooit 100 euro per maand gegeven hiervoor. Ergens denk ik dat dat gemiddeld best klopt haha
2016
<<

Anoniem304

Bericht 25 Okt 2017 14:40

Re: Hoeveel zakgeld voor jezelf?

Meestal rond de €100 per maand..
<<

Anoniem301

Bericht 25 Okt 2017 14:41

Re: Hoeveel zakgeld voor jezelf?

Tussen de 200 en 400 euro per maand maar daar zit kleding en verzorgingsproducten zoals make-up wel bij in. Dat zijn voor mij ook spontane uitgaven namelijk.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 25 Okt 2017 14:43

Re: Hoeveel zakgeld voor jezelf?

€400 pp. Ikzelf spaar daar €150 van. Ik spaar bijv. voor mijn jaarlijkse vakantie met vriendinnen.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 25 Okt 2017 14:51

Re: Hoeveel zakgeld voor jezelf?

Geen idee. Meestal pin ik 50 euro waar ik makkelijk een maand mee doe voor consumpties na het sporten in de kantine. Verder geef ik nauwelijks iets uit aan kleding.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Okt 2017 15:38

Re: Hoeveel zakgeld voor jezelf?

HollyGolightly schreef:Nee je bent niet raar :smile: Ik wil ook even in de spaarstand na bizarre uitgaves voor huisrenovatie. Ik wilde ook besparen op de kleine dingen. Maar het voorstel van een vriendin om naar een balletvoorstelling te gaan in de schouwburg, of gaan lunchen met een oudcollega, etentje met een vriendin die ik al veel te lang niet heb gezien, wil ik niet laten schieten om te sparen. Dat zijn waardevolle dingen. Minder waardevol is het altijd maar kopen van kleren. Ik heb al zoveel. Dus ik heb een shopstop. Dat werkt als een trein. Dit seizoen geen nieuwe laarzen, jas en jurken. Daarmee bespaar ik meer dan met het laten schieten van super leuke sociale dingen.


Nou, precies dat eigenlijk. Dank je voor het helder maken van hoe ik erin sta, voor mij. Misschien moet ik er idd geen bedrag aan koppelen, maar een shopstop inlassen en bij gewenste uitgaven kijken hoe waardevol ze echt zijn voor ik beslis. :thumbup:
L2014 & H2017
<<

Anoniem247

Bericht 25 Okt 2017 16:12

Re: Hoeveel zakgeld voor jezelf?

Niet veel. Ik geef eigenlijk heel weinig aan mezelf uit. Make-up krijg ik deels van mijn werk of ik koop één artikel in de twee maanden met korting. En dan ga ik gewoon voor Catrice, Essence oid.ik heb niet echt een hobby dus daar geef ik ook geen geld aan uit. Het enige wat ik zo'n 1x in de twee maanden doe is uit eten gaan. De ene keer met mijn man en de andere keer met vriendinnen. Verder spreek ik ook vaak bij iemand thuis af en nemen we wat hapjes mee wat ook niet veel kost. Dus ik denk dat ik op zo'n 30/40/50 euro per maand uit kom. Een vast budget heb ik niet.

Kleding en schoenen koop ik niet overdreven veel. En al helemaal niet duur. Al wil ik met schoenen een keer uitschieten maar dan ga ik ook niet over de 90 euro.

Het geld gaat nu vooral op aan de kinderen :laughcry:
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 25 Okt 2017 19:04

Re: Hoeveel zakgeld voor jezelf?

Gemiddeld genomen rond de 500,- per maand. De ene maand is het 250,- de andere 1000,-.
Ik koop daar overigens wel kleding van voor mijzelf, maar dat is niet zoveel, denk 50,- pm ongeveer momenteel. Meeste gaat naar sociale dingen buiten de deur.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem249

Bericht 25 Okt 2017 19:18

Re: Hoeveel zakgeld voor jezelf?

Oei dat durf ik hier niet te posten... Ik hecht enorm veel waarde aan spontaniteit, gezelligheid en herinneringen maken. Als ik langer op reis wil, dan koop ik gewoon een half jaar geen kleding en neem ik lunch mee naar kantoor ipv dat ik het koop. Op die manieren spaar ik, maar ik beknibbel nooit op mijn vrijheid & gezelligheid.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 26 Okt 2017 19:56

Re: Hoeveel zakgeld voor jezelf?

No limit. Ik koop waar ik zin in heb (mits het dat toe laat op dat moment). Kan verschillen ook met wat, zo kocht ik 2 weken terug in een outlit super sneakers voor echt een prikkie (las op internet dat ze nog in veel winkels 100,- of meer kosten) maar het kan ook zijn dat ik blij word van een broodje bij de mc van 4,- ofzo :laughcry: hangt ook samen met mijn mood zeg maar
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

ChiQ

Bericht 26 Okt 2017 20:09

Re: Hoeveel zakgeld voor jezelf?

Veel te veel. Ik denk dat ik met gemak 2000,- uitgeef aan spontane dingen zoals shoppen, lunchen, dineren, uitgaan.. :nopompom: en als ik rustig aan wil doen omdat ik dat soms moet van mezelf omdat ik spaar voor een dure tas moet ik echt heel bewust niet winkels in gaan.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 26 Okt 2017 20:46

Re: Hoeveel zakgeld voor jezelf?

Geen vast bedrag hier. Ik doe gewoon waar ik zin in heb. Eigenlijk koop ik niet zoveel, maar zijn het meer de sociale dates die me maandelijks geld kosten. Overigens wil ik ook gewoon nog sparen hoor en dat lukt ook elke maand gewoon goed. Ik geef geen buitenproportionele bedragen uit.
2012 & 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 26 Okt 2017 20:49

Re: Hoeveel zakgeld voor jezelf?

Geen vast bedrag. Ik vind het ook nog wel lastig, nu ik zelf geen steady inkomen meer heb, om geld van m'n man uit te geven aan mezelf. Dat is nog even zoeken naar hoe ik dat makkelijker doe. Ik krijg regelmatig de opmerking of ik nou eens alsjeblieft iets voor mezelf wil kopen. Dat mag echt gerust. Maar ik vind het best lastig. Ik geef wel redelijk makkelijk geld uit aan m'n zoon en 'Hema/Etos' aankopen zoals ik ze noem. Cadeautjes vind ik ook leuk om te kopen. Ik ga wel elke week naar het dorp en geef dan vaak wel 100 euro uit aan tja. Dat zegt al genoeg dat ik toch best wel wat uitgeef denk ik.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 26 Okt 2017 20:55

Re: Hoeveel zakgeld voor jezelf?

Ja, dat zou ik zonder eigen inkomen ook lastig vinden, ik zou dan niks voor mezelf willen/kunnen kopen.
Wij hebben gescheiden rekeningen en wat ik van mijn salaris over heb nadat ik mijn deel van de hypotheek, kdv, verzekeringen, boodschappen, reiskosten en dat soort dingen heb betaald, is gewoon van mij. En hoeveel ik daarvan uitgeef aan borrels/kleding/etentjes/onzin verschilt per maand.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers