Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat heeft jouw kind recent geleerd?

<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 24 Okt 2017 21:57

Re: Wat heeft jouw kind recent geleerd?

Superleuk om al die ontwikkelingen te lezen!

T. herkende vandaag gewoon een aantal cijfers (4, 8).
Wij stonden ervan te kijken :)
N. doet eigenlijk nog niet zo heel erg veel... Ze lacht wel heel veel, maar dat is niet nieuw :laughcry:
Ook kwijlen kan ze sindskort als de beste. En bellen blazen, haha.

Zag vandaag wat filmpjes van T. toen hij 6 maanden was (rollen, constant geluiden maken). Kan me voor nu nog echt niet voorstellen dat N. dat ook met 3 maandjes gaat doen.
<<

Anoniem316

Bericht 24 Okt 2017 22:12

Re: Wat heeft jouw kind recent geleerd?

Er kan veel veranderen in 3 maanden Snirp! :wink:

L kan sinds het weekend goed achter haar karretje lopen. Ook zegt ze steeds meer 'woordjes'. Echt heel erg leuk.
<<

Anoniem291

Bericht 25 Okt 2017 00:44

Re: Wat heeft jouw kind recent geleerd?

Tot 9 tellen, Ok hij vergeet de 4 en 5 maar hij is echt een eind op weg
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 25 Okt 2017 10:31

Re: Wat heeft jouw kind recent geleerd?

Mijn baby blaast ook bellen sinds gisteren! En hij begint met zijn handjes dingen echt vast te pakken nu, hij kan dus ook met speeltjes spelen.

Hihi Hoochie die komen er vanzelf tussen. Knap tot 9!
Afbeelding
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 25 Okt 2017 10:50

Re: Wat heeft jouw kind recent geleerd?

Mijn oudste duikt zo door het gat heen met zwemles en zwemt onderwater.

M'n jongste kwam van de week zelf met haar laarzen aan binnen
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Okt 2017 13:08

Re: Wat heeft jouw kind recent geleerd?

Mijn zoon telde gisteren (eindelijk) tot 5. Hij sloeg eerst de 3 structureel over.

Mijn dochter rolde gisteren van buik naar rug!
L2014 & H2017
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 25 Okt 2017 13:11

Re: Wat heeft jouw kind recent geleerd?

Wat een knappe kindjes allemaal. Leuk om te lezen dat bij iedere leeftijd of fase weer nieuwe dingen horen waar je als ouders trots op bent.

Hier heeft J. recent geleerd om te lopen. Hij loopt nu heel trots door huis en neemt van alles mee in zijn wandeltochten.
Ook heeft hij geleerd om in zijn handen te klappen.

Wat we hem nog proberen te leren, maar dat gaat nog niet zo goed, is dat sommige dingen niet mogen en dat een driftbui dan heus niet nodig is :laughcry:
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Okt 2017 13:16

Re: Wat heeft jouw kind recent geleerd?

De jongste gaat sinds vorige week zelf staan.

Oudste kan ik zo even niks bedenken.
Oja toch wel ze benoemt kleuren in het engels
2014 2016
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 25 Okt 2017 13:27

Re: Wat heeft jouw kind recent geleerd?

Heel leuk om te lezen!

Mijn dochter gaat opeens zo snel in haar ontwikkeling. Ze praat met twee of drie woorden ('mama ook eten'. 'Schone luier doen'), zegt alles na en is nu aan het leren om te springen. Wat nog niet erg wil lukken maar haar pogingen zijn zo grappig om te zien :)

Ook zingt ze eigen versies van liedjes (poesje mauuwww, kom bij jouuuu, ohh ja poe poe pauw!') en probeert ze tot 10 te tellen. Ze is echt enorm leergierig. Van mij hoeft ze helemaal niet zo snel, nog tijd genoeg!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem328

Bericht 25 Okt 2017 14:31

Re: Wat heeft jouw kind recent geleerd?

Teun wauw wat gaat ze hard! Zinnen van 3 woorden al :hulde: Knappe meid!
Onze D wordt in december 2 jaar en ik ben al blij dat hij nu langzaamaan wat meer woordjes begint te zeggen, al is het nog niet veel.

D is dol op puzzels. We hebben bv zo'n boerderijpuzzel met 25 a 30 stukjes en hij weet ze 1 voor 1 op de goede plek te leggen. Vind ik echt zo knap!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 26 Okt 2017 02:40

Re: Wat heeft jouw kind recent geleerd?

Aw wat leuk dit allemaal te lezen <3
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 26 Okt 2017 06:30

Re: Wat heeft jouw kind recent geleerd?

Wat een leuk topic!

De jongste kletst wat af en doet in alles zijn zus na. Hij maakt echt lange zinnen al (grammaticaal nog niet helemaal correct, maar wel meer dan 3 woorden), zoals: mama ook helpen blokken bouwen. Ik stond echt versteld toen hij dat van de week zei :smile: Verder komt hij regelmatig aanlopen met een letter of cijfer van het schooltje dat wij hebben: de letter L! En dan is het een compleet andere letter, maar goed :razz:

Mijn oudste komt ineens thuis met dingen die ze op school leert: je hart klopt en er stroomt bloed door heel je lichaam, ook in je buik, je armen en je benen. Zo leuk dat ze dat soort dingen leert, ze hadden als thema het menselijk lichaam.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 26 Okt 2017 08:00

Re: Wat heeft jouw kind recent geleerd?

Mijn oudste. Dat schaamhaar niet om te schamen is, want hij is er super blij mee. Het ging ongeveer zo; Mam, ik heb een balhaar :banaan: En even later; Ooooh, en ook onder mijn oksel :banaan: ! Ik keek zo; :wtf: :omg: en later dus zo :laughcry: We hebben zo om hem moeten lachen, zo trots is-ie!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 26 Okt 2017 09:06

Re: Wat heeft jouw kind recent geleerd?

Fantastisch Thunder! :smile:

J. kon gisteren ineens schaterlachen. Ik zag een poes op straat vanuit de slaapkamer. Ik maak dan wel eens lokgeluidjes omdat ze dan helemaal in de war om zich heen gaan kijken. Dat geluidje vond ze leuk, schoot in de lach. Ik herhaalde het nog een aantal keer en elke keer moest ze lachen. Gaan we daarna de slaapkamer uit, zitten er 2 katten voor de deur met een "u riep?" Nu maak ik dat geluidje nog weleens, maar nu reageert ze er niet meer op. Heb wel elke keer 3 katten om me heen draaien dan.
<<

Anoniem253

Bericht 26 Okt 2017 09:53

Re: Wat heeft jouw kind recent geleerd?

Thunder schreef:Mijn oudste. Dat schaamhaar niet om te schamen is, want hij is er super blij mee. Het ging ongeveer zo; Mam, ik heb een balhaar :banaan: En even later; Ooooh, en ook onder mijn oksel :banaan: ! Ik keek zo; :wtf: :omg: en later dus zo :laughcry: We hebben zo om hem moeten lachen, zo trots is-ie!

Hahaha geweldig!!!
<<

Anoniem245

Bericht 26 Okt 2017 13:25

Re: Wat heeft jouw kind recent geleerd?

Thunder schreef:Mijn oudste. Dat schaamhaar niet om te schamen is, want hij is er super blij mee. Het ging ongeveer zo; Mam, ik heb een balhaar :banaan: En even later; Ooooh, en ook onder mijn oksel :banaan: ! Ik keek zo; :wtf: :omg: en later dus zo :laughcry: We hebben zo om hem moeten lachen, zo trots is-ie!


Mijn zoon is gaan googlen na zijn ontdekking en heeft dus geleerd dat er ook "anushaar" bestaat. HIj heeft echt helemaal slap langs de bank gelegen van het lachen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 26 Okt 2017 13:32

Re: Wat heeft jouw kind recent geleerd?

Oooh briljant, Kira! Zo slap van het lachen lagen wij ook. Dat gezicht erbij, Haha.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem247

Bericht 26 Okt 2017 13:35

Re: Wat heeft jouw kind recent geleerd?

Hoe oud is je zoon Thunder? Dan kan ik mij vast voorbereiden :laughcry:
<<

Anoniem245

Bericht 26 Okt 2017 13:43

Re: Wat heeft jouw kind recent geleerd?

Thunder schreef:Oooh briljant, Kira! Zo slap van het lachen lagen wij ook. Dat gezicht erbij, Haha.


Ja paar maande geleden kwam hij naar beneden "Mama ik heb HAAR". Dus ik wist meteen wat hij bedoelde en ik was echt geschokt. Mijn kleine baby heeft schaamhaar. En toen ging hij dus googlen en tja... Ik heb de dagen erna heel vaak het woordje anushaar gehoord.

Ava om even antwoord te geven, mijn zoon was toen 10, nu is hij inmiddels 11.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 26 Okt 2017 13:50

Re: Wat heeft jouw kind recent geleerd?

Ava, mijn T. is ook 11.

Kira, dat dus. Onze baby’s hebben HAAR! Wij, de 2006 mama’s, hebben het nu gewoon over schaamhaar! Hele gekke gewaarwording. Ik vind het wel heel cool hoe trots hij ermee is, zelf vond ik het vreselijk op m'n elfde.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem245

Bericht 26 Okt 2017 14:28

Re: Wat heeft jouw kind recent geleerd?

Ja ik vind het echt belachelijk. Heb ook echt een uur op de bank in shock gezeten. En hij zat maar triomfantelijk te lachen.
<<

Anoniem236

Bericht 26 Okt 2017 14:32

Re: Wat heeft jouw kind recent geleerd?

Ik schrik er een beetje van dat dat op die leeftijd al begint :palm:
Mijn oudste is net 5 geworden, dus het lijkt nog zo ver, maar weet nog zo goed hoe klein hij was en diezelfde tijd duurt het misschien nog tot schaamhaar :wtf:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Okt 2017 14:51

Re: Wat heeft jouw kind recent geleerd?

Onze kinderen gaan zo snel, ik ben soms verbaasd over wat ze allemaal al kunnen en weten.

Lo. (5,5) had in de klas een discussie gehad met een paar kinderen over vulkanen. Volgens haar waren er vulkanen op IJsland maar volgens die kinderen was dat niet waar. Thuis ging ze dus gelijk op zoek naar het boek waar dat in stond en dat wilde ze dus meenemen om te laten zien dat het echt waar was.
Ik ben echt verbaasd over de kennis die ze heeft. Soms is ze een beetje eigenwijs en beweert ze dingen die niet kloppen en wil ze niet luisteren, maar heel vaak heeft ze verhalen die gewoon echt kloppen. Laatst vertelde ze dat de maan licht geeft omdat de zon op de maan schijnt, ze vertelde dat de aarde om de zon draait maar vroeg zich af waar de maan dan omheen draait. Dat soort dingen.
Oh en ze heeft leren zwemmen, ze heeft haar superspetters diploma afgelopen maandag gehaald. Dat staat gelijk aan A, B en C. Ze is echt supergoed in rugcrawl, dan schiet ze echt door het water. Schoolslag deed ze ook goed trouwens, ze zwom een baan in minder dan een minuut.

Lu. (4,5) is echt een jongetje haha, gaat allemaal wat minder snel. Maar hij is momenteel heel erg bezig met tellen. Tot mijn stomme verbazing kwam ik er van de zomer achter dat hij al behoorlijk wat cijfers kan herkennen.
Hij is nu ook steeds meer bezig met zijn naam schrijven. Eerder wilde hij altijd alleen de S schrijven en hij herkende de Ssss overal. Nu herkent hij ook de L en toen ik van het weekend zijn naam had voorgeschreven kon hij die ineens veel makkelijker na-'schrijven' dan eerder. Oefening baart kunst.

Soms vergeet ik wel eens een beetje om trots te zijn op de dingen die hij leert omdat Lo. zo veel sneller was. Die kon haar naam al schrijven voor ze naar school ging en die kan optellen en aftrekken t/m 20 en simpele tafels kan ze ook al. Het valt dan niet meer zo op wat hij kan of zo. Hoewel ik natuurlijk mega trots ben als ik iets ontdek. Zoals met die cijfers, dat vond ik echt zo knap!
<<

Anoniem247

Bericht 26 Okt 2017 15:18

Re: Wat heeft jouw kind recent geleerd?

Haha ik vind het wel grappig! Mijn zoon is ruim 7 dus we hebben nog wel even :smile: Beginnen ze dan
ook met transpireren (= deo) of is dat eerder?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 26 Okt 2017 15:28

Re: Wat heeft jouw kind recent geleerd?

Jep, en bereidt je maar voor. Het meurt als de ziekte. Het is zulke zure stinkzweet, bah. Zijn schoenen staan buiten bijvoorbeeld :laughcry:, niet te harden.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers