Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

<<

Anoniem223

Bericht 24 Okt 2017 14:00

Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

Ik ben wel benieuwd hoeveel huizen jullie hebben gezien tot je je huis kocht. En of je misschien ook ooit achter het net gevist hebt.

Zelf heb ik een jaar of 15 geleden wat huizen bekeken toen ik uit huis ging (mijn ouders zijn van de generatie huren is geld weggooien), ik denk een stuk of 4 in totaal. 1 huis vond ik heel leuk, maar toen ik mijn enthousiasme uitsprak tegen de makelaar zei hij dat er al een bod was gedaan helaas. Op een ander huis heb ik een bod gedaan, maar achteraf was dat toch te duur voor mijn salaris. ik ben toen gaan huren.

7 jaar geleden kon ik via de woningbouwvereniging mijn huis kopen met 25% korting en de garantie dat zij het ook weer terug moeten kopen van mij. Ik zag dus geen risico's en de netto hypotheek was lager dan wat ik aan huur betaalde voor een veel kleiner appartement. Ik heb dat huis toen dus meteen gekocht.

Nu zijn we op zoek naar een groter huis, het liefst bouwen we iets, maar er is tot op heden nog geen grond op de plaats die we willen (of het perceel is te klein), dus we hebben besloten nu ook bestaande huizen te gaan bezichtigen. Ik vind het wel leuk! Ik vind het fijn om de sfeer van een huis te voelen, dat vind ik aan nieuwbouw dan ook heel spannend.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Okt 2017 14:04

Re: Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

Voor we dit huis kochten? Ik weet het eerlijk gezegd niet meer. We hebben heel veel verschillende huizen gezien. In Voorburg: voormalig winkelpand, een huis met zo'n heel grote gezamenlijke binnentuin, een grote bovenetage, een iets minder grote benedenetage. In Pijnacker: een heel groot en heel apart huis, we waren er wel weg van, geen idee meer waarom we het niet hebben gedaan. In Leidschendam: een heel leuk huis maar aan een te drukke straat. In Zoetermeer: een heel grote benedenwoning, kamerindeling was alleen heel onpraktisch. Een eengezinswoning in een superleuke buurt, maar teveel onderhoud. Een heel groot mooi huis dat we bijna hadden gekocht, maar er bleken heel nare haken en ogen aan die koop te zitten, achteraf vond ik de buurt ook niet zo leuk dus ik was wel blij dat het niet doorging. Ik geloof nog wel twee of drie huizen in Zoetermeer. In deze stad: alleen dit huis. Ik ben blij dat we hier terecht zijn gekomen. Voorburg had ik ook nog wel leuk gevonden, maar al die andere plaatsen niet zo.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 24 Okt 2017 14:05

Re: Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

Wij zijn twee jaar geleden verhuisd. Wij hebben toen op één dag 3 bezichtigingen gehad en één van die drie huizen hebben we gekocht. Nu was het twee jaar geleden echt een totaal andere markt, dus dat is niet te vergelijken met de huidige situatie. Wij konden nog een bod doen met vrij veel voorwaarden en vrij laag inzetten (huis stond al 8 jaar te koop dus we gingen er voor het gemak vanuit dat ieder aannemelijk bod welkom was). Afhankelijk van waar in Nederland je zoekt, denk ik dat je tegenwoordig als koper iets minder te 'eisen' hebt.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Okt 2017 14:12

Re: Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

Ik denk wel 30. Maar ook meerdere open huizen dagen en dan gaat het snel.

Oh ja en we hadden op één huis geboden wat het niet was geworden. Maar uiteindelijk zo blij want dit huis is veel leuker.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 24 Okt 2017 14:18

Re: Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

Toen we ons appartement kochten en het de eerste keer was dat we een huis kochten hebben wel wel een stuk of 20 appartementen bekenen. Uiteindelijk van tekening, nieuwbouw gekocht.

Dit keer een heleboel huizen op Funda bekeken, een aantal bezichtigingen aangevraagd die niet door gingen omdat er teveel kijkers waren, het al verkocht was of er zulke bizare kijk tijden waren dat we zelf al zeiden, laat maar. Het tweede huis wat bezichtigd hebben, hebben we ook gekocht.We wisten nu al beter wat we wilden.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 24 Okt 2017 14:27

Re: Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

6.

Eerste was via een open huizen route. Dat huis had echt hele gekke dingen, zoals vloerverwarming in de schuur achterin de tuin, waardoor de tuin ook vloerverwarming had. Was één circuit, dus kon niet uit. :laughcry: Dat huis had wel een serre en toen besloten we ook een serre te willen.

De tweede was al bijna verkocht toen we bezichtigden en we twijfelden teveel om de knoop direct door te hakken.

Toen een huis was al lang te koop stond en allerlei aanpassingen had voor een minder valide persoon. Daar konden wij doorheen kijken, maar haakten af toen de badkamer en keuken op instorten bleken te staan en de vraagprijs daarin totaal niet naar verhouding was. Dat huis staat na ruim 6 jaar nog steeds te koop. Zelfs de makelaar smeekte ons een laag bod neer te leggen.

Daarna een gek huis, gekke indeling en wij vonden dat wel grappig. Er moest veel aan gebeuren, maar was dan ook veel goedkoper dan de prijscategorie waarin we keken. We brachten bijna een bod uit, maar omdat we twijfelden wilden we voor de zekerheid nog één huis bekijken om te kijken of we daar ook enthousiast van raakten.

Dat huis had een kleine tuin en was helemaal doorrookt. Ramen waren lek en we waren bang dat er nog meer lijken uit de kast zouden vallen. Toch zag ik dat huis wel zitten, mijn vriend totaal niet. Omdat ik wel enthousiast raakte besloten we van huis 4 af te zien en verder te kijken.

Nummer 6 was hem dus. Ik weet nog dat ik mijn adem inhield in de auto. Het vorige huis vond mijn vriend niks, daar kon ik overheen stappen. Als hij dit huis niks gevonden had, had ik daar misschien wel een dingetje van gemaakt. Gelukkig was dit hem helemaal en ik ben nog steeds zó gelukkig dat we voor dit huis gegaan zijn. Het ligt net in een ander deel van de wijk waar we eerst keken, maar dat is wel heel dichtbij alle voorzieningen zonder er last van te hebben. Ik neus nog regelmatig rond op Funda, maar geen enkel huis kan tippen aan dit en daar word ik gewoon erg blij van.
<<

Anoniem250

Bericht 24 Okt 2017 14:47

Re: Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

Ik heb twee huizen bekeken. Maar ik ken de buurten en de huizen hier goed en ik had een aantal eisen. Tuin groter dan een postzegel en niet ingebouwd tussen muren, vier slaapkamers, een rustige straat, groene buurt, niet in de buurt van een grote weg (geluidsoverlast). Met mijn budget en in deze markt was er niet heel veel keuze. Het eerste huis dat ik bezocht, voldeed aan alle eisen, maar het voelde binnen zo klein dat ik het er benauwd van kreeg. Het tweede huis heb ik gekocht. Dat voldeed aan alle eisen, alleen was er zo'n pak 'm beet 50 jaar niets aan gedaan. Ik heb het hele huis laten strippen, alle leidingen (water, electriciteit, gas) vervangen. Nieuwe plafonds, nieuwe gasmeter, nieuwe boiler, nieuwe vloeren, nieuwe verwarmingen. Eigenlijk stonden alleen de muren nog. Daar moet je zin in hebben. :smile: En een flink budget voor uittrekken. Ik ben niet bij huizen gaan kijken die niet aan mijn eisen voldeden. Ik wilde alleen maar kopen als het echt aan mijn wensen voldeed.
Laatst gewijzigd door Anoniem250 op 24 Okt 2017 17:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 24 Okt 2017 16:54

Re: Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

Deze keer heb ik denk ik 12 woningen bezichtigd. Wel allemaal dezelfde woningen in dezelfde wijk omdat ik al precies wist wat ik wilde en waar. Hierdoor heb ik voldoende kennis gekregen over de prijzen en staten van deze woningen om eventueel een bod te kunnen doen zonder het te bezichtigen zodra wij ons huis verkocht hadden (ivm de afstanden tussen de woonplaatsen en niet steeds in de gelegenheid te zijn om daarheen te gaan voor bezichtigingen).
Dat was uiteindelijk niet nodig want ik kon deze keer wel bezichtigen meteen nadat ons huis verkocht was en hoefde daardoor niet lang na te denken over een bod waardoor ik die direct kon neerleggen terwijl de andere geinteresseerden nog 3 dagen wilden nadenken.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 24 Okt 2017 17:09

Re: Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

Ik denk dat we tussen de 5 en 10 huizen hebben bekeken. We hadden, door het bekijken van huizen wel een heel duidelijk beeld van wat we voor huis zochten. En zo kwamen we uiteindelijk bij dit huis uit waarop we een bod hebben gedaan.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem306

Bericht 24 Okt 2017 17:18

Re: Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

Bij het zoeken naar onze vorige woning, hebben we 4 woningen bekeken. Allemaal in dezelfde woonplaats, maar in verschillende buurten. Na 2 bezichtigingen van onze vorige woning hebben we een bod uitgebracht. Het voelde gelijk goed toen we de woonkamer instapten.

Voor ons huidige huis hebben we 7 woningen bekeken. We zijn begonnen met het bekijken op de Open Huizendag. De wijk waar we woonden en nu nog wonen is heel divers met de huizen,dus begonnen we eerst met het oriënteren van verschillende typen huizen. Uiteindelijk bij 1 huis 3 keer wezen kijken en een bod uitgebracht, maar we kwamen met de bewoners er niet uit qua prijs, dus het niets geworden. 1 keer wilde we heel graag kijken naar een huis, maar toen ik een afspraak wilde maken, bleek het al verkocht te zijn. Best wel jammer, want het type huis en de buurt spraken ons aan. Met ons huidige huis hebben we snel gehandeld. Vrij snel 2 bezichtigingen gedaan en daarna een bod uitgebracht.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 24 Okt 2017 17:56

Re: Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

We hebben nu het derde huis gekocht. Bij de eerste 2 was ons bod niet hoog genoeg
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 24 Okt 2017 18:25

Re: Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

Voordat ik mijn eerste (nieuwbouw)appartement kocht, heb ik eerst vier bestaande woningen bekeken. Die waren het allemaal niet en toen kwam het nieuwbouwproject voorbij.

Tijdens mijn zoektocht naar mijn tweede en huidige woning, heb ik geen andere woningen bekeken. Ook dit huis is nieuwbouw en had mijn zinnen hierop gezet.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem315

Bericht 24 Okt 2017 18:52

Re: Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

1e huis: een huis of 4
2e huis: 3 huizen. Hiervan hebben we er 2 stuks tweemaal bezichtigd en toen hebben we een bod op eentje gedaan. Dat huis is het geworden.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Okt 2017 18:53

Re: Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

Het nieuwbouwappartementen wat we hadden, hebben we van papier gekocht dus niet eerst kunnen bekijken.

Dit huis hebben we 1x bezichtigd, een dag later een bod gedaan wat geaccepteerd werd en daarna nog 2x bekeken met een aannemer.
We wisten vooraf al heel goed wat we wilden. We hadden een lijstje met 8 woningen in deze plaats, waarvan dit huis ons van buiten het minst aansprak maar van binnen het meeste te bieden had. De andere, van buiten mooiere woningen, vielen na een rondje langsrijden direct al af door bijv de ligging of de staat van onderhoud. De keus voor ons was dus redelijk simpel.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 24 Okt 2017 19:11

Re: Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

Het is nog maar 3 maanden geleden dat wij onze huizen zoektocht begonnen, maar moest toch al diep nadenken hoeveel huizen we hebben bekeken. We hebben 2 huizen bekeken (van 1 wisten we eigenlijk vooraf al dat we het te klein zouden vinden maar waren toch nieuwsgierig), daarna 1e bezichtig van het huis dat we nu gekocht hebben, ter vergelijking daarna nog een ander huis en toen nog een 2de bezichtiging bij huis dat we nu gekocht hebben. We hadden in meer huizen interesse maar sommige bleken al verkocht (stond dan nog niet op Funda erbij) of we hadden een afspraak voor bezichtiging die dan af werd gebeld omdat het ondertussen was verkocht.
Afgelopen tijd heb ik Funda nog wel regelmatig bekeken maar ondertussen is er weinig te koop gekomen wat volledig aan onze wensen voldeed. De koop ging voor mij best snel, binnen 2 of 3 weken nadat onze zoektocht begon hadden we al gekocht, maar achteraf toch blij met de keuze :) (toen ook wel, maar vond het best snel gaan waardoor ik de keuze ook lastig vond).
<<

Anoniem231

Bericht 24 Okt 2017 19:26

Re: Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

4 huizen.
1 huis was eigenlijk al verkocht maar vergat de makelaar even te zeggen.
Huis 2 hebben we 2 bezichtigingen gehad maar was het toch niet. Staat nog te koop, voor wij gingen kijken ook al een half jaar.
Huis 3 was te slecht onderhouden en te klein in vergelijking met de prijs. Na een jaar nog te koop, weet niet hoe lang het al te koop stond.
Huis 4 hebben we gekocht.

We hebben bij 5 andere huizen gebeld, dezelfde dag als het te koop kwam maar alle 5 waren al weg. Het ging hier echt hard.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Okt 2017 20:39

Re: Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

Wow zijn wij dan zo veeleisend dat we er zoveel meer hebben gezien? Of hebben jullie zoveel geluk gehad?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem306

Bericht 24 Okt 2017 20:53

Re: Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

Ligt eraan Marin. Hebben jullie in in meerdere dorpen en steden gekeken naar woningen? Wij wilde perse in een bepaalde wijk wonen, we hadden een bepaald budget en een eisen pakket. Daardoor vielen er al diverse huizen af. We hadden uit veel minder keus dan dat jullie dat misschien wel hadden.
<<

Anoniem250

Bericht 24 Okt 2017 20:56

Re: Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

Marin schreef:Wow zijn wij dan zo veeleisend dat we er zoveel meer hebben gezien? Of hebben jullie zoveel geluk gehad?


Of juist minder veeleisend. Dat je toch gaat kijken bij een woning aan een drukke straat/ kleine tuin/ slaapkamer minder. Dat je meer huizen een kans geeft.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Okt 2017 20:57

Re: Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

Ja dat is natuurlijk zo, zo had ik het niet bekeken. We keken naar vier plaatsen. En hebben wel een jaar gezocht. Op een open huizen dag (2 of 3 meegemaakt) soms wel 8 huizen op één dag. Ik heb nog een steeds een zwak voor het allereerste huis dat we hebben gezien.
Let's discover the world together.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 24 Okt 2017 21:09

Re: Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

Wij hebben toen 5 huizen bekeken. Ik denk dat het in deze tijd wel anders is. Je kan niet rustig nog even bij een ander huis kijken, waarna je toch besluit te bieden op het eerste huis. Het gaat zo snel allemaal.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem298

Bericht 24 Okt 2017 21:09

Re: Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

Wij hebben inmiddels al veel huizen gezien, uit m'n hoofd bijna 20. We zijn alleen eerst in een (blijkt nu) te hoge prijsrange begonnen met kijken, waardoor we dus opnieuw zijn begonnen met zoeken naar woningen met een lagere vraagprijs. Hopelijk gaan we deze week dan toch een bod uitbrengen!
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 24 Okt 2017 22:13

Re: Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

De bezichtiging van dit huis was onze eerste bezichtiging. Het was onze enige kans voor een koophuis (de hypotheekregels gingen veranderen en dit huis had een goede prijs door een kortingsregeling). Wij waren de eerste die hem bezichtigden en moesten direct beslissen of we hem wilde kopen. Geen liefde op het eerste gezicht maar ik ben blij dat we een koophuis hebben en voor nu is dit een prima huis, groot genoeg.

Ooit zou ik nog wel willen verhuizen en dan ook lekker bezichtigen enzovoorts.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 24 Okt 2017 22:14

Re: Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

Marin schreef:Ik denk wel 30. Maar ook meerdere open huizen dagen en dan gaat het snel.

Oh ja en we hadden op één huis geboden wat het niet was geworden. Maar uiteindelijk zo blij want dit huis is veel leuker.


Hier een beetje hetzelfde. Wel maar 10 huizen (lucky number 10!) in plaats van 30 haha. Maar inderdaad ook mee geboden bij een ander huis maar daar waren we 'overboden'. Zo blij dat het toen niet gelukt is, want ons huis nu past zoveel meer bij ons!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 24 Okt 2017 23:14

Re: Hoeveel bezichtigingen tot je je huis kocht?

Eerste huis: een stuk of 15, waarvan 10 met de open huizen dag.

Tweede huis: 1. We hadden ons eerder ingeschreven voor een nieuwbouwwoning, maar waten uitgeloot. Daarna zagen we dit huis te koop staan.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers