Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geldproblemen

<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 19 Okt 2013 18:01

Geldproblemen

Kennen jullie mensen met geldproblemen?
Dan bedoel ik mensen die door werkeloosheid in de problemen komen of die gewoon weinig verdienen
Die dus elke maand ieder dubbeltje moeten omdraaien en lastig uitkomen met geld en kosten hebben
Zat me dit af te vragen omdat ik zo niet echt zou weten wie dat heeft of misschien niet over durft te praten..
<<

Anoniem44

Bericht 19 Okt 2013 18:21

Re: Geldproblemen

Ja hoor, die ken ik wel. Het zijn eigenlijk allemaal mensen die roken, drinken en/of verslaafd zijn aan andere middelen of gek met hun geld hebben gedaan in het verleden, dus erg veel medelijden kan ik niet met ze hebben. Echte armoede bestaat gelukkig niet in Nederland.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 19 Okt 2013 18:38

Re: Geldproblemen

-ED- schreef:Ja hoor, die ken ik wel. Het zijn eigenlijk allemaal mensen die roken, drinken en/of verslaafd zijn aan andere middelen of gek met hun geld hebben gedaan in het verleden, dus erg veel medelijden kan ik niet met ze hebben. Echte armoede bestaat gelukkig niet in Nederland.

Pff ik zou eigenlijk niet op jou moeten reageren, maar wat denk je toch weer kortzichtig.
Ontopic: ja ik ken mensen met geldproblemen, maar dat komt dan niet door een verslaving o.i.d. Vind het zo jammer dat sommige mensen zo hard zijn in hun oordeel, zolang het ze zelf niet overkomt.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Okt 2013 18:40

Re: Geldproblemen

Ik ken wel iemand met geldproblemen en ik praat er ook wel over met diegene.
Een goede vriendin heeft destijds een mooie hbo-studie gedaan, maar vanwege dyslexie kan ze niet op dat niveau functioneren. Ze werkt daarom op mbo-niveau De studieschuld die ze heeft opgebouwd kan ze hiermee alleen niet afbetalen. Elk dubbeltje wat ze meer verdient gaat effectief richting de studieschuld, maar effectief zal ze deze nooit binnen de gestelde tijd af kunnen betalen... Nu probeert ze de 15 jaren aflostermijn uit te zitten en dan schuldenvrij verder te gaan.

(Ze heeft naast haar studieschuld geen schulden trouwens)
08/2018
05/2021
<<

Anoniem40

Bericht 19 Okt 2013 19:51

Re: Geldproblemen

Ik ken niemand met geldproblemen eigenlijk. Mocht naaste familie (ouders, zus, opa en oma) in de problemen komen, dan zou ik ze helpen, ik geef namelijk helemaal niks om geld. Het is dat ik het nodig heb omdat we binnenkort een huis willen kopen, anders had ik waarschijnlijk mijn spaargeld al weggegeven, ik heb alles wat ik nodig heb om gelukkig te zijn toch al.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 19 Okt 2013 20:00

Re: Geldproblemen

Ja die ken ik. Heel dichtbij zelfs. En nee, die mensen roken niet en zijn niet verslaafd aan drugs.
Zoiets kan ook door een scheiding komen of door vervelende samenloop van omstandigheden.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem73

Bericht 19 Okt 2013 20:17

Re: Geldproblemen

Sam schreef:Ja die ken ik. Heel dichtbij zelfs. En nee, die mensen roken niet en zijn niet verslaafd aan drugs.
Zoiets kan ook door een scheiding komen of door vervelende samenloop van omstandigheden.


Dit. Ik ken ze ook maar niet geworden zoals ed omschrijft :laughcry:
<<

Anoniem185

Bericht 19 Okt 2013 20:22

Re: Geldproblemen

Ja, ik ken zo iemand en die persoon heeft geen verslavingen.
Precies zoals Sam zegt, iemand die door een scheiding in deze situatie terecht is gekomen.
<<

Anoniem66

Bericht 19 Okt 2013 20:24

Re: Geldproblemen

-ED- schreef:Ja hoor, die ken ik wel. Het zijn eigenlijk allemaal mensen die roken, drinken en/of verslaafd zijn aan andere middelen of gek met hun geld hebben gedaan in het verleden, dus erg veel medelijden kan ik niet met ze hebben. Echte armoede bestaat gelukkig niet in Nederland.



Onzin. Bestaat wel. En niet iedereen die geldproblemen heeft is verslaafd.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 19 Okt 2013 20:32

Re: Geldproblemen

Ik ken 2 situaties waarbij ze in de schuldsanering zitten of krap zitten. Alleen heb ik dit van horen zeggen en niet van henzelf. Geen idee hoe 1 daarvan aan de schulden is gekomen. De andere doordat hun bedrijf failliet is gegaan.
<<

Anoniem187

Bericht 19 Okt 2013 20:35

Re: Geldproblemen

-ED- schreef:Ja hoor, die ken ik wel. Het zijn eigenlijk allemaal mensen die roken, drinken en/of verslaafd zijn aan andere middelen of gek met hun geld hebben gedaan in het verleden, dus erg veel medelijden kan ik niet met ze hebben. Echte armoede bestaat gelukkig niet in Nederland.


Gek mens.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Okt 2013 20:39

Re: Geldproblemen

Uhmz, ik rook niet, ik drink amper en ben niet verslaafd .. en breed heb ik het niet. Moet elk dubbeltje omdraaien en dat is mijn keuze, omdat ik niet weer thuis wil wonen en nog geen full-time werk heb. Dat kost jammer genoeg, maar om dat te omschrijven als gek doen met mijn geld :S Ja misschien. Als ik niet alleenstaand zou zijn, zou ook schelen denk ik. Meer omdat je dan kosten deel.
<<

Nyx

Bericht 19 Okt 2013 20:45

Re: Geldproblemen

In mijn omgeving ken ik mensen die in de geldproblemen zitten en deze roken en drinken niet, maar hebben in het verleden wel domme keuzes gemaakt (vb. auto op aflossingsvrije lening kopen. Auto weg, schuld blijft over). Daarnaast gaat het bij mij ook niet altijd goed. Maar dat heb ik helemaal aan mezelf te wijten en het feit dat aan het eind van het jaar alles op één hoop komt (APK auto, jaarafrekening Essent, Inkomstenbelasting 2012 en daarbij dan nog alle gemeentelijke belastingen). Heb geen medelijden met mezelf.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12152

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Okt 2013 22:27

Re: Geldproblemen

ja wij hadden afgelopen winter heel moeilijk, Man is zelfstandige en had geen werk. geen recht op ww. En dan heb je alleen mijn inkomen van 500 euro. Wij roken en drinken niet.
Afbeelding
<<

Anoniem 63

Bericht 19 Okt 2013 22:49

Re: Geldproblemen

Ja, goede vrienden van ons hebben wel geldproblemen. Op zich verdienen ze redelijk, maar ze hebben grote schulden, die niet makkelijk weg te werken zijn nu (zowel door de omstandigheden als dat ze er gewoon niet zo handig in zijn, zij blijven wel stug doorroken bijvoorbeeld en maken niet zulke handige keuzes mijns inziens).
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 20 Okt 2013 00:59

Re: Geldproblemen

Ja die ken ik wel en die mensen valt niet eens echt te verwijten dat zij in de schulden zitten en weinig te besteden hebben.
Als ik in dezelfde situatie had gezeten dan had het mij net zo goed kunnen gebeuren omdat je in zo'n situatie niet anders kunt dat het ene gat met het andere gat vullen.
Afbeelding
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 20 Okt 2013 01:15

Re: Geldproblemen

Ja die ken ik. En dat zijn hele gewone, normale mensen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem7

Bericht 20 Okt 2013 05:22

Re: Geldproblemen

Jahoor, die ken ik. En ze roken en drinken niet en zijn niet verslaafd.

Edit: Sarah, ik vroeg het me idd af hoe het met jullie ging. Heeft je man alweer een baan?
<<

Anoniem 3

Bericht 20 Okt 2013 09:16

Re: Geldproblemen

Ik ken eigenlijk geen mensen met geldproblemen.
Wel vrienden die wat krapper zitten maar die hebben daar nog geen problemen door.
<<

Anoniem28

Bericht 20 Okt 2013 09:19

Re: Geldproblemen

Mensen met écht geldproblemen ken ik zover ik weet niet. Wel mensen die het krapper hebben, maar mensen met echte geldproblemen geloof ik niet.
<<

Anoniem5

Bericht 20 Okt 2013 09:40

Re: Geldproblemen

Ja, helaas wel. Mijn vriendinnen missen allemaal een ouder en 2 beide ouders wat er niet alleen emotioneel inhakt maar ook financieel door het wegvallen van een inkomen/leven van bijstand. En door de huidige crisis kunnen de meesten niet fulltime werken waardoor het erg krap is met afbetalen en overige vaste lasten. Uberhaupt al het betalen van de vaste lasten.
Mijn zus heeft veel geluk gehad dat zij zelf een huis hebben gebouwd wat door scheiding verkocht moest worden en er ondanks dat het flink onder de waarde is verkocht ze toch nog overwaarde hadden waardoor ze nu een lage hypotheek heeft aangezien ze ook geen alimentatie ontvangt anders zou ze er ook slecht voorstaan.

Geen van allen aan de drugs drank of wat dan ook, maar te jong financieel op eigen benen moeten staan.
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 20 Okt 2013 10:36

Re: Geldproblemen

Waarom zegt iedereen erbij dat die mensen die zij kennen met geld problemen niet roken en drinken? Dat hoeft toch ook helemaal niet? Er zijn zat redenen om geld problemen te krijgen, alleen maar omdat ED daar een opmerking over gaf die nergens op slaat.

Ik ken op dit moment niemand die echt geldproblemen heeft. Wel mensen die echt moeten opletten en niet alles kunnen doen maar geen voedselbank nodig hebben gelukkig.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 20 Okt 2013 11:26

Re: Geldproblemen

Ik ken wel iemand met geldproblemen, maar die heeft het er juist wel een beetje zelf naar gemaakt..
Echt zo iemand die vind dat geld moet rollen en sparen nergens voor nodig is. Tsja, als je dan je baan kwijt raakt wordt het wel erg lastig natuurlijk.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem166

Bericht 20 Okt 2013 11:54

Re: Geldproblemen

Ik ken meerdere gezinnen met geldproblemen, ook waar hulp van de voedselbank nodig is.
<<

Anoniem 47

Bericht 20 Okt 2013 12:25

Re: Geldproblemen

Ik ken niemand met geldproblemen. Wel ken ik mensen die op hun geld moeten letten, omdat ze het niet breed hebben. Maar echt geldproblemen hebben deze mensen niet.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers