Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geldproblemen

<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 25 Okt 2013 10:32

Re: Geldproblemen

Ik ken geen mensen die geldproblemen hebben, maar wel (heel) erg krap bij kas zitten. Daaronder val ik zelf helaas ook. Ik heb een wajong uitkering en woon op mijzelf. Gelukkig kunnen mijn ouders mij, waar nodig, financieel bijstaan.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Okt 2013 10:58

Re: Geldproblemen

Luce schreef:
-ED- schreef:Waar een wil is, is een weg.


Ik geloof er werkelijk geen drol van dat jij beneden bijstandsniveau hebt geleefd. Volgens mij gewoon weer een verzinsel om mee te kunnen praten. Als je daadwerkelijk zo weinig had, dan had je ook wel wat genuanceerder gereageerd.


Idd. En ik vraag me dan vooral af op welke leeftijd ze alles heeft meegemaakt. Ze is 27, 29 of 30. Ze heeft een paar jaar onder bijstandsniveau geleefd, heeft meerdere rondreizen gemaakt, is een paar jaar aan de drugs geweest, heeft al een aantal serieuze relaties achter de rug, nu al jaren samen met haar man, tussendoor nog een goede studie gedaan en zo vergeet ik vast nog wel wat. Ben wel benieuwd wat er de komende tijd nog bijkomt.
Zo dat moest er even uit en zal niet vaker op d'r reageren want het is toch nep.

Ontopic: mijn schoonouders hebben het naar eigen zeggen heel krap. Schoonvader is bouwvakker en zit alweer bijna een jaar in de ww. Mijn schoonmoeder werkt 5 dagen voor een heel laag loon. Maar toch zie ik niet in dat ze het zo slecht hebben. Hun hypotheek is ten eerste al enorm laag en verder hebben ze geen bijzondere maandlasten. Het probleem bij hun is alles wat mijn schoonmoeder uitgeeft wekelijks. Je kunt daar niet in huis komen of er staat weer iets nieuws aan accessoires ('het was maar een paar euro bij de Action') en er gaat geen verjaardag of feestje voorbij zonder nieuwe kleren aan. Zolang ze dat allemaal nog kunnen doen ga ik geen medelijden hebben.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem44

Bericht 25 Okt 2013 12:45

Re: Geldproblemen

Dus het is volgens jou niet mogelijk om een relatie te hebben, aan de drugs te zijn én onder de armoedegrens te leven? Veel van die dingen gebeurden tegelijkertijd, zoals zoveel in een mensenleven. Ik sta er verbaasd van dat je kennelijk denkt dat al deze gebeurtenissen zich één voor één voltrekken. Vaak is het een opeenstapeling.
<<

Anoniem44

Bericht 25 Okt 2013 12:47

Re: Geldproblemen

Silly-One schreef:Ik heb zelf ook al aangegeven dat de motor inderdaad ergens een luxe is, maar het geeft mij ook meer vrijheid voor een baan. Ik heb nu inderdaad een baan kunnen aannemen die ik anders niet kon bereiken. Gelukkig heb ik net gezien wat mijn salaris ongeveer gaat worden en ik kan zeggen dat ik iets meer ruimte heb qua besteding. Dus ik heb nu de ruimte om te leven zonder spaarrekening aan te raken. Dat geeft een hoop stress minder, dat kan ik wel zeggen.

Maar je hébt nog wel een spaarrekening, heb je echt niet door hoe tegenstrijdig je berichten zijn?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 25 Okt 2013 13:03

Re: Geldproblemen

Hoe hard wil je mensen tegen je harnas blijven jagen ED. Want je legt alles onder een vergroot glas, maar je hebt niet echt in de gaten dat mensen steeds minder geduld met je hebben.

Ja ik heb een spaarrekening voor als het nodig is, maar daar staan gaan tonnen op. Maar dat denk jij natuurlijk weer wel. Tegenstrijdig zijn mijn berichten niet. Ik geef aan wat er in komt en wat er uit komt en niet wat ik al had. Ik heb gewoon geen volledige informatie gegeven omdat ik vind dat jij alles zo draait dat jij je zin krijgt en daar heb ik geen zin in. Nu reageer ik toch op je terwijl ik het niet wilde doen. BOMPER.
Even voor erbij, het bedrag wat op mijn spaarrekening staat is nog minder dan van de bijstand mag, dus veel is het niet.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Okt 2013 16:13

Re: Geldproblemen

-ED- schreef:Dus het is volgens jou niet mogelijk om een relatie te hebben, aan de drugs te zijn én onder de armoedegrens te leven? Veel van die dingen gebeurden tegelijkertijd, zoals zoveel in een mensenleven. Ik sta er verbaasd van dat je kennelijk denkt dat al deze gebeurtenissen zich één voor één voltrekken. Vaak is het een opeenstapeling.


Oh alles kan! Meer woorden maak ik er ook niet aan vuil...

Silly: Laat het lekker gaan. Jij weet hoe het zit en daar gaat het om toch? ;)
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem7

Bericht 25 Okt 2013 16:19

Re: Geldproblemen

-ED- schreef:
Silly-One schreef:Ik heb zelf ook al aangegeven dat de motor inderdaad ergens een luxe is, maar het geeft mij ook meer vrijheid voor een baan. Ik heb nu inderdaad een baan kunnen aannemen die ik anders niet kon bereiken. Gelukkig heb ik net gezien wat mijn salaris ongeveer gaat worden en ik kan zeggen dat ik iets meer ruimte heb qua besteding. Dus ik heb nu de ruimte om te leven zonder spaarrekening aan te raken. Dat geeft een hoop stress minder, dat kan ik wel zeggen.

Maar je hébt nog wel een spaarrekening, heb je echt niet door hoe tegenstrijdig je berichten zijn?

Het je echt niet door hoe brutaal en ongemanierd jij bent, dat je je hiermee bemoeit?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Okt 2013 17:53

Re: Geldproblemen

-ED- schreef:
Silly-One schreef:Ik heb zelf ook al aangegeven dat de motor inderdaad ergens een luxe is, maar het geeft mij ook meer vrijheid voor een baan. Ik heb nu inderdaad een baan kunnen aannemen die ik anders niet kon bereiken. Gelukkig heb ik net gezien wat mijn salaris ongeveer gaat worden en ik kan zeggen dat ik iets meer ruimte heb qua besteding. Dus ik heb nu de ruimte om te leven zonder spaarrekening aan te raken. Dat geeft een hoop stress minder, dat kan ik wel zeggen.

Maar je hébt nog wel een spaarrekening, heb je echt niet door hoe tegenstrijdig je berichten zijn?


Toen je onder de armoedegrens leefde, gaf je toen wel geld uit aan je verslaving?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem30

Bericht 25 Okt 2013 17:54

Re: Geldproblemen

-ED- schreef:Waar een wil is, is een weg.


Als dat zo was, waren er niet zoveel mensen met problemen.

Mensen heel dicht bij mij zitten zwaar in de problemen, moeten naar de voedselbank en hebben geen cent te makken. Die willen héél graag hoor, maar die weg, die is er niet.
<<

Anoniem9

Bericht 25 Okt 2013 18:36

Re: Geldproblemen

ED, No way dat jij ooit op bijstandsniveau hebt geleefd.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 25 Okt 2013 18:47

Re: Geldproblemen

Forti, die reactie vind ik eerlijk gezegd niet nodig.
Wat je ook van iemand vindt, schelden hoeft niet...
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem 52

Bericht 25 Okt 2013 18:48

Re: Geldproblemen

Forti schreef:ED, domme koe. No way dat jij ooit op bijstandsniveau hebt geleefd.


Niet doen, Forti, niet op deze manier.. Er is volgens mij niemand meer die haar gelooft en ja, ik vind haar ook net zo slim als Betsie in de wei, maar dat moet je haar vertellen door middel van steken onder water. Zo recht voor z'n raap kan haar tere zieltje schaden en dan is ze weer beledigd en zo.
<<

Anoniem9

Bericht 25 Okt 2013 18:52

Re: Geldproblemen

Ik heb een lange adem voor zulke mensen, maar zulke tere zieltjes als deze ga ik echt niet met een fluwelen handschoentje behandelen hoor :)

En daarbij; Types die zoiets zeggen over het leven in de bijstand hebben echt de allergrootste MDF-plaat voor hun harses die te koop is bij de groothandel.
<<

Anoniem 52

Bericht 25 Okt 2013 18:54

Re: Geldproblemen

Dan nog, Forti, feit blijft dat 't forum regels heeft en we ons er op papier aan moeten houden.
<<

Anoniem9

Bericht 25 Okt 2013 20:01

Re: Geldproblemen

Zolang de regels bij ED niet gehandhaafd worden, heb ik weinig te vrezen. En anders maar wel.
<<

Anoniem 52

Bericht 25 Okt 2013 20:14

Re: Geldproblemen

Dat is het punt, ED doet alles onder water en wankelt op de grenzen. Laten wij er dan boven staan en haar gewoon achter dr rug om uit lachen.. gelooft me, dat werkt ook prima!
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 25 Okt 2013 20:26

Re: Geldproblemen

Bazinga schreef:Dat is het punt, ED doet alles onder water en wankelt op de grenzen. Laten wij er dan boven staan en haar gewoon achter dr rug om uit lachen.. gelooft me, dat werkt ook prima!

Ik heb hier helemaal niks aan toe te voegen.
Met schelden laat je je zwakheden zien en dat is nergens voor nodig.

Ga hier boven staan. Dit bedoel ik tegen iedereen. Is het het waard om elk topic dezelfde wending te geven? Als ik voor mijzelf spreek vind ik het er in ieder geval niet leuker op worden met dit soort gezeik en gezanik.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 25 Okt 2013 23:01

Re: Geldproblemen

Precies!!! Het gaat helemaal niet om wat we vinden van ed maar of we mensen kennen die geldproblemen hebben
En altijd als ed reageert komt er een discussie in welk topic ook
Jammer want gaat niet om wel of niet maar hoe mensen ermee omgaan en of je ze van dichtbij kent.
<<

Anoniem9

Bericht 25 Okt 2013 23:07

Re: Geldproblemen

Dat is een schitterend, politiek correct antwoord, maar ik merk aan meerdere mensen dat ze klaar zijn met deze steken onder water gevende stoorfactor. En als daar vervolgens niet op gereageerd mag worden én er wordt niks aan gedaan door de Burgemeesters, dan ben ik er wel snel klaar mee.
<<

Anoniem7

Bericht 26 Okt 2013 01:09

Re: Geldproblemen

Maar laten we wel wezen, ED is dikke kampioen in mensen irriteren bínnen de regels die het forum schetst. Eerlijk is eerlijk, ze hangt me de keel uit af en toe, maar tegen de regels doet ze niets. Het is alleen zo jammer dat álles een discussie moet zijn voor haar, dat maakt haar een onbereikbare, ongelijkwaardige en onprettige gesprekspartner. Maar alles is binnen de regels, dus wat moeten de burgemeesters doen?

De pest is trouwens ook dat ik ED hier ook het liefst gewoon definitief weg heb, maar is ze weg, dan is het hier meteen weer zo lieflijk braafjes. En blijkbaar weet ED dat en maakt ze daar jammerlijk misbruik van.
Ik geloof geen woord meer van wat ze zegt maat moet haar wel de credits geven dat ze zo'n volhouder is. Ze weet precies hoe ze een ander kan bespelen om de reactie te krijgen die ze wil. En dat dan steeds weer net binnen die regels zodat de burgemeesters er niet eens wat mee kunnen.
<<

Nyx

Bericht 26 Okt 2013 01:22

Re: Geldproblemen

Ik heb tegenwoordig weinig problemen met ED. Ik zie haar wel vragen stellen die ikzelf niet zou stellen, maar waar ik dan wel weer nieuwsgierig naar ben, en dus komt het allemaal weer ten goede aan het onderwerp en aan het forum? We zijn echt een partij te lieflijk voor elkaar. Dat zou ook weleens anders mogen, met juiste woordkeuze en zonder te schelden.
<<

Burgemeester Julia

Bericht 26 Okt 2013 04:33

Re: Geldproblemen

We doen wel degelijk iets, dat is alleen niet altijd zichtbaar. Ze heeft onlangs nog een 24 uurs ban gekregen naar aanleiding van reacties in een topic. Maar zoals gezegd, in feite overtreedt ze geen regels dus het is voor ons soms ook lastig ingrijpen. We kunnen haar geen permanente ban geven alleen omdat een deel van de forumers dat wellicht zou willen.

Zelf gaan schelden schiet niemand iets mee op. Je pakt haar er niet mee maar maakt alleen de sfeer binnen een topic grimmiger. En je overtreedt dan zelf wél duidelijk de regels. Sta er boven en probeer on topic te reageren. Elk topic in een discussie laten verzanden doet ze uiteindelijk niet alleen, daar zijn er altijd minimaal twee voor nodig. Als je haar die kans niet geeft, houdt het vanzelf snel op.
<<

Anoniem44

Bericht 26 Okt 2013 07:35

Re: Geldproblemen

Ik was er gisteravond niet eens, dus wie dramt er dan door in een topic als dit? Ik ben in elk geval altijd ontopic gebleven (zoals afgesproken) en richt me puur op de argumentatie van mijn standpunten. Ja, ik heb een duidelijke mening over bepaalde onderwerpen, maar ik behoud graag de vrijheid om me hierover uit te spreken.

Schelden met 'domme koe' vind ik van een ander kaliber. Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed waarom de Burgemeesters niet ingrijpen wanneer er zo op de man wordt uitgescholden. Dit gaat zo regelrecht in tegen de forumregels. Het zou mooi zijn wanneer er consequent wordt opgetreden, want op deze manier verlies ik het vertrouwen in de objectiviteit van de Burgemeesters.
<<

Burgemeester Esmee

Bericht 26 Okt 2013 09:20

Re: Geldproblemen

Aan onze objectiviteit hoef je absoluut niet te twijfelen.
Wij wegen alle opmerkingen juist goed tegen elkaar af, ongeacht wie ze maakt.
ED, jij kreeg ook niet meteen een ban maar werd ook eerst een aantal keer gewaarschuwd voor de ban volgde.
Dit zal bij een ander niet anders zijn. En nee, echt schelden was er bij jou niet bij maar sommige opmerkingen hadden wel degelijk hetzelfde effect.

Wij houden het als Burgemeesters allemaal goed in de gaten en zijn vaak van iedere steek onder water op de hoogte. Dit maakt het ook mogelijk om een eventuele volgende keer makkelijker in te kunnen grijpen.
<<

Anoniem58

Bericht 26 Okt 2013 09:43

Re: Geldproblemen

Misschien kunnen we met z'n allen afspreken ED te negeren als ze zo'n onzinnige opmerking maakt. We weten allemaal wanneer ze weer uit is op een rel, en de enkele keer dat ze iets zinnigs zegt kunnen we daar wel gewoon op reageren. Is dat een optie?
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers