Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar in Nederland zou jij...

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Okt 2017 12:19

Waar in Nederland zou jij...

Echt niet willen wonen?


Ik ben benieuwd.
2015 💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 24 Okt 2017 12:26

Re: Waar in Nederland zou jij...

Ik kom uit een klein dorp in Friesland. Daar zou ik zo weer teruggaan, of daar in de omgeving. Woon nu in de randstad, ook leuk.
Eigenlijk zou ik op alle plekken behalve de randstad en daar waar ik vandaag kom, niet willen wonen.
Mocht ik verhuizen naar Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland, Limburg, Noord-Brabant of Zeeland heb ik én niet de voordelen van wonen in de randstad (met name werkgelegenheid) en woon ik niet dicht bij mijn familie.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Okt 2017 12:27

Re: Waar in Nederland zou jij...

Geen idee eigenlijk. Ik zeg dat ook niet graag, want je weet toch niet hoe dingen lopen. Waar ik nu woon had ik ook nooit verwacht terecht te komen, dus tsja. Maar waar ik mezelf minder snel zie wonen is Zeeland, Amsterdam en alles wat daarboven ligt. Oh en waar ik echt niet zou willen wonen is op een van de Waddeneilanden, dat vind ik gewoon te onpraktisch.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 24 Okt 2017 12:29

Re: Waar in Nederland zou jij...

Mizz_S schreef:Geen idee eigenlijk. Ik zeg dat ook niet graag, want je weet toch niet hoe dingen lopen. Waar ik nu woon had ik ook nooit verwacht terecht te komen, dus tsja. Maar waar ik mezelf minder snel zie wonen is Zeeland, Amsterdam en alles wat daarboven ligt. Oh en waar ik echt niet zou willen wonen is op een van de Waddeneilanden, dat vind ik gewoon te onpraktisch.


Dit is ook wel waar. Had ook nooit verwacht te wonen waar ik nu woon.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Okt 2017 12:30

Re: Waar in Nederland zou jij...

Eigenlijk alles buiten de Randstad en Brabant. Of eventueel Groningen indien ik dichtbij m'n moeder zou willen wonen. Maar alles is zo ver weg dan. Ik ben in Groningen opgegroeid maar nu ik al 15 jaar daar weg ben, zou ik dat echt ver weg van de Randstad vinden!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem247

Bericht 24 Okt 2017 12:32

Re: Waar in Nederland zou jij...

Friesland of Groningen.

Toen ik 19 was ben ik twee jaar lang om het weekend in Friesland geweest en ik vind het daar toch anders. Niet zozeer negatief maar er is toch wel een verschil tussen het Zuiden en het Noorden. Wat mij altijd is bijgebleven is dat heel veel mensen toen geen raambekleding hadden en dat vond ik altijd zo kil staan. Je kon zo bij iedereen ook naar binnen kijken. Plus de taal verstond ik voor geen meter. Ze zeggen dat mensen uit Friesland bijv. heel stug zijn maar dat ervaarde ik toen helemaal niet. Verder zou ik er niet willen wonen omdat ik dat 225 km bij mijn familie en vrienden vandaan zou wonen. Dat zou ik echt niet willen.

Verder zou ik ook niet in een hoofdstad / grote stad willen wonen zoals Amsterdam, Den Haag etc. Misschien wel nog aan de rand maar niet hartje centrum. Ik houd niet zo van drukte.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Okt 2017 12:34

Re: Waar in Nederland zou jij...

Ik weet niet of ik echt een hele streek zou kunnen noemen, overal zijn volgens mij leuke plaatsen en minder leuke plaatsen. Zoals ik het nu zie zou ik niet in een klein dorp willen wonen, niet in een stad met alleen maar nieuwbouw. Ik hou van de historische binnenstad, kan daar echt van genieten als ik door de stad fiets. Verder weet ik het eigenlijk niet, daarvoor ken ik de meeste plaatsen niet goed genoeg.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 24 Okt 2017 12:36

Re: Waar in Nederland zou jij...

Oost-Groningen, maar dat is misschien nogal een inkoppertje. Met wat ik in de media zie lijkt het erop dat het stressvol wonen is, met mensen die niet gehoord worden. Of dat allemaal waar is weet ik natuurlijk niet.

Amsterdam (Centrum) ook nevernooitniet. Als ik er ben vind ik het altijd een beetje benauwend, al die mensen zo dicht op elkaar. Kleine dure woningen met passief-agressieve briefjes voor de ramen. Ik zou echt veel te veel tijd steken in dat soort ergernissen en word daar geen leuker persoon van.
Ik heb overigens wel jaren in grotere steden gewoond, met veel plezier. Nu mijn leven wat minder hip is ben ik dolgelukkig in mijn Vinex-wijk en wil nooit meer terug.

Mijn ouders wonen in een dorp zonder voorzieningen, daar ben ik ook opgegroeid. Dat zou me ook niet trekken, maar liever dat dan een drukke stad. Ik cocoon graag en dat gaat toch beter als je niet in een gehorig appartement zit.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Okt 2017 12:40

Re: Waar in Nederland zou jij...

Susan schreef:Ik weet niet of ik echt een hele streek zou kunnen noemen, overal zijn volgens mij leuke plaatsen en minder leuke plaatsen. Zoals ik het nu zie zou ik niet in een klein dorp willen wonen, niet in een stad met alleen maar nieuwbouw. Ik hou van de historische binnenstad, kan daar echt van genieten als ik door de stad fiets. Verder weet ik het eigenlijk niet, daarvoor ken ik de meeste plaatsen niet goed genoeg.


Hier kan ik me eigenlijk ook wel in vinden. Een klein dorp, in welke provincie ook, zou ik liever niet willen. Ik wil graag winkels op loopafstand en andere voorzieningen in de buurt. In een centrum zou ik echter ook weer niet hoeven wonen, maar ik geniet wel van mooie historische architectuur in de buurt.

Qua provincie spreken Zeeland en Flevoland me het minste aan.
Let's discover the world together.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 24 Okt 2017 12:45

Re: Waar in Nederland zou jij...

terwijl in zeeland is er historische binnenstad juist aanwezig! :wink:

Ik woon in zeeland en vind het er heerlijk! Ik zou niet in plekken als velserbroek willen wonen. Weinig ruimte maar ook geen echte stad
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Okt 2017 12:46

Re: Waar in Nederland zou jij...

Haha hoe kom je nou bij dat specifieke plaatsje?

Ja ik vind Middelburg en Domburg wel leuk in Zeeland hoor. Kom er wel graag voor vakantie. Maar niet om te wonen. Vooral niet de kleine dorpjes.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Okt 2017 12:52

Re: Waar in Nederland zou jij...

Ik ben geloof ik nooit in Domburg geweest. Middelburg vind ik erg leuk. Ik weet niet of ik er zou kunnen wonen. Ligt er dus een beetje aan wat er allemaal is. Wat ik heel belangrijk zou vinden is goede faciliteiten voor E. Ik wil niet dat hij twee keer per dag anderhalf uur in de bus moet zitten om bij het kinderdagcentrum te komen. Verder moet er een goede school zijn voor Y, en ze moet haar hobby's kunnen uitoefenen, ik moet haar dan ook zelf op de fiets kunnen brengen en halen. En inderdaad winkels onder handbereik, een goede, grote bibliotheek, niet zo'n kleintje met drie boekenplankjes, een leuk, betaalbaar koffietentje om af en toe te werken, genoeg speeltuinen en dergelijke en dus een oude binnenstad.

O, en het is wel leuk als het of aan de kust is, of in een bosrijke omgeving. Sommige provincies vind ik wel wat kaal. Maar misschien zijn daar ook wel weer mooie natuurgebieden die ik dan gewoon niet ken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 24 Okt 2017 13:16

Re: Waar in Nederland zou jij...

Alles buiten de regio Noord-Brabant, Zuid Gelderland en Noord Limburg zou ik niet willen wonen. Met name de Randstad trekt mij totaal niet.
<<

Anoniem257

Bericht 24 Okt 2017 14:00

Re: Waar in Nederland zou jij...

Ik zou nooit in Amsterdam willen wonen. Ik vind het echt een rot stad. Veel te druk. Maar ik zou ook absoluut niet in een klein dorpje willen wonen ver van de bewoonde stad. \\

Utrecht lijkt mij wel mooi wonen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Okt 2017 15:35

Re: Waar in Nederland zou jij...

in een stad. Lijkt me echt niks. Ik zou nooit willen verhuizen uit mijn woonplaats
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 24 Okt 2017 16:04

Re: Waar in Nederland zou jij...

In een stad.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 24 Okt 2017 16:28

Re: Waar in Nederland zou jij...

In een afgelegen dorpje waar nog geen supermarkt te vinden is. Of dat nou in Groningen of Limburg is maakt niet uit maar ik moet in elk geval binnen een paar minuten naar een supermarkt kunnen fietsen.
Ik heb in 12 verschillende woonplaatsen verspreid door NL en buitenland (Amsterdam, Zwolle, Harderwijk, Zaandam, Castricum, Amstelveen, Arnhem, Doetinchem, Hoofddorp, Parijs en een klein dorp naast Dordrecht en in de Achterhoek) gewoond en ben al gauw tevreden. Al vind ik het wel heel fijn dat ik nu met kinderen toch weer terug naar de Achterhoek ga ondanks dat ik toen ik daar op mijn 16de vertrok en heb gezegd daar nooit meer te willen wonen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem315

Bericht 24 Okt 2017 18:04

Re: Waar in Nederland zou jij...

In gebieden waar het heel kaal en weids is, zoals in de polder. Verder kan ik vrijwel overal wel wennen denk ik.
<<

Anoniem249

Bericht 24 Okt 2017 18:07

Re: Waar in Nederland zou jij...

Ik zou alleen in Amsterdam en iets daar buiten willen wonen. Daarnaast Haarlem, Den Haag en Rotterdam lijken me nog wel ok. Voor de rest zou ik nergens willen wonen.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Okt 2017 18:48

Re: Waar in Nederland zou jij...

Ik had altijd hele sterke ideeen over perse in de stad willen wonen en vooral niet in de provincie. Dat komt natuurlijk omdat ik in de provincie ben opgegroeid en later naar de grote stad ben verhuisd, en dan blijf je vaak een beetje hangen in een 'ik ben dat ontgroeid' mentaliteit. Ik voelde me vaak heel anders dan mensen buiten de Randstad en als ik eerlijk ben zat daar ook wel wat dedain bij. De laatste tijd denk ik daar iets anders over. Ik heb steeds sterker het idee dat ik het op heel veel plekken best zou kunnen rooien, zolang ik maar m'n naasten in de buurt heb, een leuke baan, een café, paar fijne restaurants, en een paar vrienden - en leuke mensen heb je toch (bijna) overal, dus die vind je dan ook wel weer.

Dat gezegd hebbende, rijd ik geen auto, dus weet ik bij god niet hoe ik het zou redden buiten de stad. En ik heb niks met carnaval, dus Brabant en Limburg vallen af. Drenthe ook, want daar is niks (behalve mooie natuur) en je kunt er bijna niet lekker eten. M'n radius blijft dus beperkt, maar flink ruimer dan vroeger.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 24 Okt 2017 18:54

Re: Waar in Nederland zou jij...

ik zou niet meer in mijn oude dorp in Brabant kunnen wonen. Ben teveel gehecht aan de stad waar ik nu woon, ik word ook altijd helemaal blij als we Groningen weer inrijden. Ik zou niet in een Gronings of Fries dorp kunnen wonen, al die kale vlaktes eromheen en als brabander val je er echt buiten. Hele andere mentaliteit. Limburg, Flevoland en Zeeland heb ik ook niks mee. De Randstad is me veel te druk met name Rotterdam, Amsterdam of Den Haag zijn me echt veel te groot.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 24 Okt 2017 18:58

Re: Waar in Nederland zou jij...

Ik heb niet zozeer een dorp waar ik niet zou willen wonen, op dit moment zou ik met elk huis overal gelukkig zijn. Als huizen voor het oprapen lagen zou ik nooit meer op meer dan 20 minuten afstand van mijn familie gaan wonen, ik mis ze nu echt.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem316

Bericht 24 Okt 2017 20:07

Re: Waar in Nederland zou jij...

Zoals ik er nu tegen aan kijk zou ik echt nooit in de Randstad willen wonen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 24 Okt 2017 20:52

Re: Waar in Nederland zou jij...

@ Caulfield... Carnaval is maar een paar dagen. Ik ken genoeg mensen hier die gewoon thuis blijven of dan met vakantie gaan. Beetje een onnozele reden vind ik zelf.

Trouwens Brabant is nu qua werkgelegenheid de Randstad al voorbij. Zie 1 Vandaag vandaag.
Het is de belangrijkste provincie van het land door la de grote diversiteit (industrie en landbouw etc.). Alleen vergeten ze dat in Den Haag (2e kamer) nog wel eens.
<<

Anoniem249

Bericht 24 Okt 2017 21:00

Re: Waar in Nederland zou jij...

Fred dat ligt er toch aan in welk vakgebied je zit?
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers