Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar in Nederland zou jij...

<<

Anoniem316

Bericht 27 Okt 2017 13:40

Re: Waar in Nederland zou jij...

Jouw omgeving lijkt me ook echt prachtig om te wonen Exo!

De andere kant van de Stad, zoals we dat hier noemen (en dus de kant van Fedora) vind ik vooral heel erg troosteloos. Ik werk ook in die omgeving en de mentaliteit is er ook zo anders. Gek dat het zo kan verschillen binnen een straal van 50km.
<<

Anoniem278

Bericht 27 Okt 2017 13:54

Re: Waar in Nederland zou jij...

HollyGolightly schreef:Mensen, Fred mag trots zijn op Brabant. Voorpaginanieuws van het Eindhovens dagblad. De randstad haalt het niet bij Brabant. In Brabant zijn de mensen het gelukkigst. Dit topic kan opgedoekt worden.
Komt allen deze kant op!


Jammer alleen dat het ED tegenwoordig ook dienst doet als de Telegraaf/Story van Brabant hè?

Overigens las ik vandaag dat Drenthe de meest gelukkige mensen heeft:
http://www.blikopnieuws.nl/nieuws/25802 ... ukkig.html
<<

Anoniem250

Bericht 27 Okt 2017 14:06

Re: Waar in Nederland zou jij...

Lees het artikel nu pas helemaal. Drenthe komt nog beter uit de bus.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 27 Okt 2017 14:08

Re: Waar in Nederland zou jij...

Dan moeten we naar Drenthe!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 27 Okt 2017 14:10

Re: Waar in Nederland zou jij...

Hier nog een blije Brabander. Ik woon in een hele fijne en mooie stad. Zou er niet meer weg willen.
<<

Anoniem278

Bericht 27 Okt 2017 14:11

Re: Waar in Nederland zou jij...

Volgens mij zijn naast Fred meerdere Brabanders extreem chauvinistisch HG, dus daar kun je niets aan doen. ED verdraait wel vaker headlines om het artikel 'sappiger' te doen lijken.


Gossie SG ben jij Brabander? Dat had ik echt niet zien aankomen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 27 Okt 2017 14:14

Re: Waar in Nederland zou jij...

Whaha, waarom niet? Hoe 'is' een Brabander eigenlijk?

Moest ook wel een beetje lachen om de reactie van Caulfield, alsof we hier alle dagen carnaval vieren. Als je het niet viert krijg je ook weinig mee met het feest hoor. :)
<<

Anoniem278

Bericht 27 Okt 2017 14:17

Re: Waar in Nederland zou jij...

Nou niet vanwege carnaval hoor (hoewel ik die tijd wel stom vind en je er toch best wat van meekrijgt als je de deur uit moet in die tijd) maar gewoon, ik vind jou zo 'werelds' overkomen. Alsof je in een grote stad woont en heel wereldwijs bent.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 27 Okt 2017 14:24

Re: Waar in Nederland zou jij...

Ik kom uit 1 van de dorpen die Fred noemt, groot, met alle voorzieningen zoals een station, bioscoop en zwembad, maar wel echt een ons kent ons cultuur en dat vind ik echt helemaal niks. Dus daarom zou ik echt niet meer terug willen en ook niet naar vergelijkbare dorpen.

Nu wonen we in Amsterdam, dat vind ik heerlijk, er is altijd wat te beleven, even op de fiets naar Artis, Nemo, de Albert Cuyp, restaurants enz. Maar ik mis voor de kinderen een tuin, een wat overzichtelijkere omgeving om op te groeien, zelf op de fiets naar vriendjes te kunnen ed. Dus vandaar dat we in het Gooi gaan wonen, kleiner dan Amsterdam maar qua allure wel weer stadser dan waar ik oorspronkelijk vandaan kom, alle faciliteiten, maar je bent ook snel in Amsterdam of Utrecht.

Wat dat betreft is de plek waar ik wil wonen ook wel weer heel afhankelijk van mijn levensfase en zou ik denken, zeg nooit, nooit! Wellicht verhuizen we als de kinderen groot zijn wel weer naar Amsterdam of zoeken we dan juist weer wat meer de rust op, 10 jaar geleden had ik echt niet bedacht ooit naar het Gooi te gaan verhuizen.

Ik denk dat ik het liefst centraal woon, dichtbij een stad ed, op redelijke afstand van familie. De echte uithoeken zoals Limburg, Friesland, Groningen zouden om die reden afvallen, maar verder zou het me niet super veel uitmaken.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem250

Bericht 27 Okt 2017 14:27

Re: Waar in Nederland zou jij...

SG ik had ook niet gedacht dat je uit Brabant zou komen! Welke regio?
<<

Anoniem301

Bericht 27 Okt 2017 15:53

Re: Waar in Nederland zou jij...

Ik woon het liefst in de randstad. Dus niet 'ver weg' zoals Zeeland of Groningen bijvoorbeeld, of Zuid-Limburg.
Ik woon nu in een groot dorp tegen Utrecht aan en dat is eigenlijk wel perfect!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 27 Okt 2017 16:02

Re: Waar in Nederland zou jij...

Ik woon ook wel graag in de buurt van de Randstad denk ik. Ik ben opgegroeid op de Veluwe en had het daar als kind erg naar m'n zin, nu krijg ik een beetje de kriebels als ik daar langer dan 2 dagen ben. Hoewel ik het er prachtig vind en de rust me ook wel aanspreekt. Ik voel me toch rustiger waar ik woon, met een bus-, tram- en metrohalte naast de deur en het centrum van de stad op fietsafstand. Heel af en toe denken m'n man en ik nog wel eens aan de stad Groningen. Ik vind het een mooie stad. Het is alleen heel erg ver weg van iedereen die ik vaak zou willen zien in m'n leven en dat weerhoudt me. Mijn man komt er vandaan.
#teammaple🍁
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 27 Okt 2017 16:57

Re: Waar in Nederland zou jij...

Ik heb al best veel van de wereld gezien dus in dat geval ben ik wel wereldwijs ja, maar daarvoor hoef je toch niet perse in Amsterdam te wonen?

Holly in woon in Breda.
<<

Anoniem313

Bericht 27 Okt 2017 17:48

Re: Waar in Nederland zou jij...

SoGood schreef:Whaha, waarom niet? Hoe 'is' een Brabander eigenlijk?

Moest ook wel een beetje lachen om de reactie van Caulfield, alsof we hier alle dagen carnaval vieren. Als je het niet viert krijg je ook weinig mee met het feest hoor. :)


Haha ja dat zal ook wel. Ook niet met de verenigingen, of is dat echt alleen voor de die hards? Val je niet buiten de boot als je geen carnaval viert?

Ik kwam dit stukje tegen trouwens, over de kwaliteit van het hier aangehaalde onderzoek:
https://www.volkskrant.nl/opinie/column ... ~a4524268/
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 27 Okt 2017 18:12

Re: Waar in Nederland zou jij...

Verenigingen zijn idd voor de die hards. Ik zie mezelf er nog niet bij aansluiten iig, ik zou niet eens weten waar ik dan moet zijn. Mijn vriendinnen vieren ook bijna allemaal geen carnaval en vallen niet buiten de boot nee. :smile:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 29 Okt 2017 07:47

Re: Waar in Nederland zou jij...

Caulfield schreef:
Fedora schreef:
Caulfield schreef:Niemand noemt het slecht om te tikken wat je voelt. Iedereen kiest op basis van emoties voor zijn of haar woonplaats. Mensen reageren op Fred omdat hij slecht leest en vrijwel altijd met dezelfde knullige stokpaardjes komt.


Ik wil nu heel erg hatelijks schrijven. Maar ik denk alleen maar 'hahaha', succes in de toekomst. Kom je niet ver mee met dit soort betweterigheid.


Heb je het tegen mij, Fedora? Klinkt best hatelijk eigenlijk, wat je zegt.
Ik ben nog steeds benieuwd wat Fedora hier mee bedoelde. Denk eigenlijk dat ze verkeerd gelezen had oid, aangezien niemand deze sneer kon plaatsen.
#teammaple🍁
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Okt 2017 08:01

Re: Waar in Nederland zou jij...

SoGood schreef:Ik heb al best veel van de wereld gezien dus in dat geval ben ik wel wereldwijs ja, maar daarvoor hoef je toch niet perse in Amsterdam te wonen?

Holly in woon in Breda.


Ik vind Breda een stuks minder Brabants dan omgeving Eindhoven/Tilburg waar ik nu zelf woon. Ik ben daar vanuit de randstad heen verhuisd en merk toch wel veel verschillen. Ik kan er niet precies de vinger op leggen, maar bij ons is de manier van praten wat boerser terwijl ik dat in Breda helemaal niet heb. Ik ga graag naar Breda, omdat het voor mij voelt als een stukje randstad dichtbij huis ;-)
<<

Anoniem245

Bericht 29 Okt 2017 08:35

Re: Waar in Nederland zou jij...

Mij trekt Zeeland en Drenthe niet zo. In Drenthe ben ik als kind op vakantie geweest en dat was de meest saaie vakantie ooit dus denk dat ik daardoor die associatie heb. Ik zie mijzelf sowieso niet uit Limburg vertrekken, ben veel te honkvast maar verder vind ik alle delen van Nederland wel wat hebben.

Ik woon midden in het carnaval gedruis trouwens maar heb er helemaal niets mee en krijg er daardoor ook amper wat van mee. Ik ga gewoon werken, zijn mijn collega's die vrij willen ook blij en ik heb ook niet het idee uit de boot te vallen. Niet alle Limburgers/Brabanders houden ervan al lijkt het soms misschien wel zo.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 29 Okt 2017 08:56

Re: Waar in Nederland zou jij...

Daar heb je wel gelijk in. Want vanaf Breda tot Bergen op Zoom is het dialect anders (West-Brant). Dan vanaf Tilburg/Eindhoven etc (Midden/Oost-Brabant). Al zijn de plaatslijke verschillen niet zo groot als in Limburg. Ik kan mij voorstellen dat je daar een ander gevoel bij hebt. Bergen op Zoom ben ik een keer geweest. Best mooi binnen stadje, maar het voelde toch anders. Ligt voor mij aan de andere kant van Brabant. De carnavalcultuur is daar trouwens ook groot. De Peperbus wordt dan ingepakt. Optocht komt ook altijd op Omroep Brabant, maar als ik die dan zie komt het anders over dan in de andere steden.

@ Kira, klopt. Ik denk zelfs dat het carnaval vieren minder aan het worden is dan eerst. Zo ga ik alleen bepaalde optochten kijken (oa de verlichte optocht in Berghem die vele malen mooier is dan de verlichte optocht in Standaardbuiten die Omroep Brabant uitzend). Maar meer dan dat doe ik niet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Okt 2017 11:28

Re: Waar in Nederland zou jij...

Prosecco schreef:
SoGood schreef:Ik heb al best veel van de wereld gezien dus in dat geval ben ik wel wereldwijs ja, maar daarvoor hoef je toch niet perse in Amsterdam te wonen?

Holly in woon in Breda.


Ik vind Breda een stuks minder Brabants dan omgeving Eindhoven/Tilburg waar ik nu zelf woon. Ik ben daar vanuit de randstad heen verhuisd en merk toch wel veel verschillen. Ik kan er niet precies de vinger op leggen, maar bij ons is de manier van praten wat boerser terwijl ik dat in Breda helemaal niet heb. Ik ga graag naar Breda, omdat het voor mij voelt als een stukje randstad dichtbij huis ;-)


Misschien dat ik daarom Breda zo leuk vind. Wij zouden daar toen ik 14 was gaan wonen vanuit Groningen. Dat ging uiteindelijk niet door (lang verhaal) maar m'n vader woont er nu al wel 15 jaar. Ik heb wel een zwak voor deze stad. Een stad met charme.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem221

Bericht 29 Okt 2017 14:18

Re: Waar in Nederland zou jij...

Urban Naked schreef:
Caulfield schreef:
Fedora schreef:
Ik wil nu heel erg hatelijks schrijven. Maar ik denk alleen maar 'hahaha', succes in de toekomst. Kom je niet ver mee met dit soort betweterigheid.


Heb je het tegen mij, Fedora? Klinkt best hatelijk eigenlijk, wat je zegt.
Ik ben nog steeds benieuwd wat Fedora hier mee bedoelde. Denk eigenlijk dat ze verkeerd gelezen had oid, aangezien niemand deze sneer kon plaatsen.


Soms gaat een discussie net iets te ver. Fred zegt dat Nijmegen bij Brabant hoort, terwijl ik denk dat hij heus weet dat het onder Gelderland valt. En dan laait een discussie op, die ik niet nodig vind. Mijn reactie was daarentegen absoluut misplaatst en ik weet ook niet zo goed waarom ik hem op deze manier heb geschreven. Dat had anders gekund en ook gemoeten. Mijn excuses in ieder geval. En hoe hatelijk het er ook staat, zo'n hatelijk mens ben ik gelukkig nu ook weer niet.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 29 Okt 2017 15:13

Re: Waar in Nederland zou jij...

Hmm ik snap er nog steeds niet veel van maar wel aardig van je dat je nog reageert.
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 29 Okt 2017 15:39

Re: Waar in Nederland zou jij...

Fedora schreef:
Urban Naked schreef:
Caulfield schreef:
Heb je het tegen mij, Fedora? Klinkt best hatelijk eigenlijk, wat je zegt.
Ik ben nog steeds benieuwd wat Fedora hier mee bedoelde. Denk eigenlijk dat ze verkeerd gelezen had oid, aangezien niemand deze sneer kon plaatsen.


Soms gaat een discussie net iets te ver. Fred zegt dat Nijmegen bij Brabant hoort, terwijl ik denk dat hij heus weet dat het onder Gelderland valt. En dan laait een discussie op, die ik niet nodig vind. Mijn reactie was daarentegen absoluut misplaatst en ik weet ook niet zo goed waarom ik hem op deze manier heb geschreven. Dat had anders gekund en ook gemoeten. Mijn excuses in ieder geval. En hoe hatelijk het er ook staat, zo'n hatelijk mens ben ik gelukkig nu ook weer niet.


Je had het dus niet tegen mij? Dat is wel fijn om te weten.
<<

Anoniem280

Bericht 29 Okt 2017 19:54

Re: Waar in Nederland zou jij...

Ik zou niet in het centrum van een stad kunnen wonen.
Wel een wijk in een stad, dan heb je toch weer wat dorp idee.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 29 Okt 2017 20:22

Re: Waar in Nederland zou jij...

Haha, grappig om te lezen dat Breda een soort van stukje randstad in Brabant is.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers