Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar in Nederland zou jij...

<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 24 Okt 2017 22:08

Re: Waar in Nederland zou jij...

Ik zou niet in Groningen, Friesland en Drenthe willen wonen. Die provincies trekken mij gewoon niet zo en op een of andere manier is dat meer vakantie voor mij haha. Nu moet ik ook zeggen dat dat de 3 provincies zijn waar ik het minst vaak ben geweest. Oh en ik zou nooit, never in Flevoland gaan wonen. Mijn zus woont in Lelystad en ik vind het zo'n sfeerloze bedoening.

Ik hou echt van Zeeland, lijkt me heel mooi om daar te wonen maar ik vind het zo'n onpraktische provincie haha. Echt een uithoek en je kunt niet van elk punt makkelijk naar een ander 'eiland'. Moet je altijd weer via een brug of tunnel. Ook de kop van Noord Holland vind ik mooi qua landschap (het Hollandse van de plaatjes) maar echt niet centraal genoeg. Zelfde voor de Waddeneilanden.

Verder trekt Zuid-Holland mij ook niet zo. Ik vind Rotterdam en Den Haag leuk voor een weekendje, maar dan ben ik ook weer blij dat ik er weg ben. Ook het westen van Brabant trekt mij niet. Amsterdam vind ik trouwens ook te druk. En dorpen weer te klein.

Wat me wel trekt zijn (middel)grote steden zoals Utrecht, Haarlem, Nijmegen, Eindhoven, Den Bosch, Deventer en Arnhem.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Okt 2017 22:34

Re: Waar in Nederland zou jij...

Claire**** schreef:Fred dat ligt er toch aan in welk vakgebied je zit?


Precies. Voor mij is daar geen werk, op misschien de TUE en de UvT na.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Okt 2017 22:36

Re: Waar in Nederland zou jij...

Oh Frankie, ik vind de kop van Noord-Holland ook zo mooi! Ik kom er maar heel weinig maar ik vind het prachtig. Zeeland vind ik qua landschap wat saaier. Als ik daar zou wonen zou ik me gewoon op België richten denk ik, en de rest van NL vergeten :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 24 Okt 2017 22:55

Re: Waar in Nederland zou jij...

@ Caulfield... Genoeg grote technische bedrijven. Waarom zou je persé op universiteit moeten werken?
<<

Anoniem313

Bericht 25 Okt 2017 06:42

Re: Waar in Nederland zou jij...

Fred schreef:@ Caulfield... Genoeg grote technische bedrijven. Waarom zou je persé op universiteit moeten werken?


Omdat ik wetenschapper ben en weinig opheb met techniek.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2530

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 25 Okt 2017 07:24

Re: Waar in Nederland zou jij...

Caulfield schreef:
Fred schreef:@ Caulfield... Genoeg grote technische bedrijven. Waarom zou je persé op universiteit moeten werken?


Omdat ik wetenschapper ben en weinig opheb met techniek.

Hahaha!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11590

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Okt 2017 07:40

Re: Waar in Nederland zou jij...

Zal hem zelf ook nog even invullen. Voor mij is de randstad echt geen optie. Verder zou ik niet meer dan 50/60 km bij mijn familie vandaan willen zitten. Ik vind mijn huidige woonplaats eigenlijk perfect. Niet mega groot, wel alle voorzieningen en heek veel dingen zijn goed te bereiken.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 25 Okt 2017 09:01

Re: Waar in Nederland zou jij...

Ik ben opgegroeid in Friesland en woon hier nog steeds graag. Ik denk dat veel mensen niet weten hoe mooi de provincie is en hoeveel leuke, hippe stadjes er zijn: Leeuwarden, Dokkum, Sneek en eigenlijk de rest van de Elfsteden. En qua afstand, tja.. Ik zit in anderhalf uur in Utrecht of A’dam, dus dat is ook maar relatief en net wat je gewend bent.

Ik persoonlijk zou niet in Oost-Groningen (die hoek waar Fedora woont) willen wonen. Te afgelegen, te kaal en te saai in mijn ogen. Maar ook dat zullen vooroordelen zijn. Zeeland en de kop van Noord-Holland hebben ook niet mijn voorkeur, beetje vanwege diezelfde vooroordelen als over Oost-Groningen. Flevoland idem dito: Lelystad en Almere enzo, no way. Voor de rest zou ik overal wel kunnen wonen denk ik.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem250

Bericht 25 Okt 2017 09:15

Re: Waar in Nederland zou jij...

Mijn eerste reactie is Limburg en Flevoland. Die provincies trekken niet. Ook woon ik liever niet in hele kleine dorpen waar iedereen elkaar kent en alles over elkaar weet. Ik denk dat je daar ook maar moeilijk tussenkomt. Gereformeerde dorpen lijken me ook niks. Daarom zou ik ook niet graag in Zeeland willen wonen.

Ik weet trouwens wel waar ik graag woon. Nu ik kinderen heb, woon ik graag in een mooi, groen dorp (zonder dorpsmentaliteit) vlakbij een stad. Zoals Waalre bij Eindhoven, Vught bij Den Bosch, Haren bij Groningen, Oegstgeest bij Leiden, Rozendaal bij Arnhem etc.
<<

Anoniem231

Bericht 25 Okt 2017 09:22

Re: Waar in Nederland zou jij...

Vooral niet boven de rivieren. Nee het liefst alleen in deze hoek van Brabant of net over de Limburgse grens. Trek maar een cirkel van 10 km om mijn woonplaats en dan alleen in de dorpen met winkels.
Hou je alleen mijn dorp over en het dorp waar ik geboren ben :wink: ben behoorlijk honkvast.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 25 Okt 2017 09:33

Re: Waar in Nederland zou jij...

@ Caulfield... Waarin ben je wetenschapper? Als het in de farmaceutisch is hoef je echt niet op de universiteit te werken en zijn er voldoende andere bedrijven in Brabant.
<<

Anoniem250

Bericht 25 Okt 2017 09:37

Re: Waar in Nederland zou jij...

Fred schreef:@ Caulfield... Waarin ben je wetenschapper? Als het in de farmaceutisch is hoef je echt niet op de universiteit te werken en zijn er voldoende andere bedrijven in Brabant.


Misschien wil ze wel graag op de Universiteit werken. Ik weet dat jij Brabant het einde vindt. Prima en fijn dat je er woont. Ik woon er ook, maar zo geweldig vind ik het er niet. Ik heb niks met techniek en design. En mijn baankans ligt ook hoger in de randstad. Veel hoger zelfs.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Okt 2017 09:45

Re: Waar in Nederland zou jij...

Ik woon nu in (vind ik zelf en ik ben natuurlijk bevooroordeeld) een heel mooi dorp vlak naast een grote stad (Amsterdam), maar ook vlakbij Haarlem. Eigenlijk heb ik alle voorzieningen dichtbij maar toch woon ik vrij ruim, redelijk rustig maar niet in de middle of nowhere, niet echt in een ons-kent-ons dorpje (al is er wel zo'n harde dorpskern met wat van die ons-kent-ons mensen). En lekker centraal in Nederland, eigenlijk kan ik overal wel binnen twee uur zijn.
Ik zou dus eigenlijk het liefst nergens anders wonen dan waar ik nu woon, maar dat is de vraag niet. Ik vind het lastig om de vraag te beantwoorden, want ik heb nooit ergens anders gewoond dan het dorp waar ik nu woon. Zo in eerste instantie zou ik niet in het centrum van een grote stad willen wonen, dat lijkt me zo druk en krap (en duur!).
Flevoland vind ik een vreselijk sfeerloze provincie dus daar zou ik ook niet graag wonen. Oh en (dit argument slaat echt nergens op) ik vind Limburgs echt een vreselijk dialect dus ik zou ook niet graag naar Limburg verhuizen. Al vind ik de provincie wel mooi.

♥♥
<<

Anoniem313

Bericht 25 Okt 2017 09:47

Re: Waar in Nederland zou jij...

Fred schreef:@ Caulfield... Waarin ben je wetenschapper? Als het in de farmaceutisch is hoef je echt niet op de universiteit te werken en zijn er voldoende andere bedrijven in Brabant.


Ik werk niet 'in de farmaceutisch' (is dat Brabants?) en ben goed op de hoogte van mijn mogelijkheden zowel binnen als buiten de academia, dank je. De organisaties die zich bezighouden met vraagstukken die ik interessant vind bevinden zich niet in Brabant.
<<

Anoniem278

Bericht 25 Okt 2017 09:53

Re: Waar in Nederland zou jij...

Ik woon in Brabant.
Ik zou nooit meer in Rotterdam willen wonen omdat de mentaliteit daar niet goed voor mij is. Dat wil niet zeggen dat iedereen daar ´zo´ is maar er heerst daar een soort ´hardheid´ waar ik niet goed tegenop kan.

Ik zou niet graag in Oost Groningen, op de Waddeneilanden of in Zeeland wonen omdat ik geen rijbewijs heb en niet mag fietsen. Dan zou ik wel erg geïsoleerd zijn.

Jouw bewering, Fred, dat je in Brabant maar een paar dagen last hebt van carnaval is niet persé ook werkelijkheid in heel Brabant natuurlijk. Ik vind het tof dat jij het hier zo naar je zin hebt maar let je een beetje op kokervisie? Je weerlegt alles wat er over Brabant gezegd wordt maar het is hier net zo min de hemel als ergens anders.
In mijn gemeente heb je als je in de buurt van het centrum woont heel veel last van carnaval en aangehaakte activiteiten. En niet maar een paar dagen, alles opgeteld denk ik wel een ruime maand.

Ik ben nu 23 keer verhuisd en de fijnste plek waar ik ooit woonde was een groot dorp in België. Maar toen was ik zelf wel mobieler.
Nu wil ik vooral ergens wonen waar voorzieningen zijn en dan met name goed OV. Ik woon nu op loopafstand van een station en al gaat er op zondag maar 1 trein per uur, er rijdt tenminste iets. De dorpen die Holly noemt zouden voor mij ook allemaal opties zijn, of een echte buitenwijk van een middelgrote stad.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 25 Okt 2017 09:59

Re: Waar in Nederland zou jij...

Best grappig om te lezen dit topic. Zo zie ik bijvoorbeeld heel veel vooroordelen over Limburg die ik ook had voor ik er ging wonen (carnaval, dialect, mentaliteit). Nu ik er woon vind ik die dingen helemaal niet meer erg of zelfs juist leuk. En dat terwijl ik zelf ook altijd zei dat ik echt NOOIT in Limburg of Brabant zou willen wonen. En zo zal het ongetwijfeld met andere plaatsen ook zijn. Voor mij wel de reden om niet meer hard te roepen dat ik ergens nooit zou kunnen of willen wonen, zoals ik ook in mijn eerste post zei. :wink:
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 25 Okt 2017 10:03

Re: Waar in Nederland zou jij...

Ik zou wat locatie betreft overal wel kunnen wonen. Wel hecht ik waarde aan een ruim huis, parkeerplek bij huis en een ruime tuin. Doordat we niet oneindig geld verdienen vallen door deze woonwensen (centrums van) drukke steden af.
Nu wonen we in Friesland, maar wel in het onderste deel. Dat betekent dat ik in een uur in Amsterdam ben en in 1.15u in Utrecht. Dat is heel goed te reizen en dat doe ik dus ook regelmatig. Om te shoppen, vrienden te bezoeken, etc. Het voordeel van hier wonen is dat de huizenprijs een stuk lager is (voor Friese begrippen dan wel weer hoog).
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 25 Okt 2017 10:05

Re: Waar in Nederland zou jij...

@ Quizzle... Ik snap je punt, een hele erge kokervisie heb ik niet. Zuid-Gelderland (omgeving Nijmegen, niet in Nijmegen zelf) zoals bij Wijchen, Beuningen, Ewijk etc. zou ik best kunnen wonen denk ik. Ook de hardheid van de Randstad lijkt mij niet prettig. Mensen die vanuit daar hier naar toe zijn verhuisd merken dat verschil ook. Het over het algemeen vriendelijker tegen elkaar zijn. Elkaar begroeten op straat (ook vreemden) etc...

Qua vacatures zouden er in Brabant ruim 70.000 open staan, die lastig ingevuld kunnen worden, en dat is gewoon erg veel.
Vergeet daarbij niet dat veel kennis (ook HBO of hoger) uit het buitenland wordt gehaald omdat het niet opgelost kan worden met Nederlanders. Dat zie je oa in Eindhoven en omgeving. Ik merk het zelf hier ook (werkplaats waar veel internationale mensen werkzaam zijn).

Grootste voordeel vind ik van Brabant is dat er veel natuur om de plaatsen ligt. Waar je ook woont in Brabant er ligt altijd een behoorlijk natuurgebied in de buurt. Denk aan de Maashorst, Loonse en Drunense Duinen, De Peel, De Meierij... etc..

Ik weet goed, dat ik bevooroordeeld ben omdat ik nooit ergens anders heb gewoond. Al ben ik van een dorp met nauwelijks voorzieningen verhuisd naar een grotere plaats vanwege de voorzieningen en betere bereikbaarheid (betere OV ondanks het alleen busverbindingen zijn en betere aansluiting met de snelwegen).
<<

Anoniem250

Bericht 25 Okt 2017 10:08

Re: Waar in Nederland zou jij...

Maar Fred, je weet toch wel dat die vacatures vooral technische vacatures zijn? Dat moet je maar liggen. In welk dorp of bij welke stad woon je eigenlijk?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 25 Okt 2017 10:09

Re: Waar in Nederland zou jij...

He Fred, als ik jou was zou ik ophouden met Brabant zo aan te prijzen.
Ten eerste: iedereen weet nu wel dat je in een mooie ruime 2-onder-1-kapwoning met garags woont, in een dorp met voldoende voorzieningen maar toch ook rust en ruimte.
Ten tweede: stel dat je toch iedereen weet te overtuigen van alle voordelen die Brabant volgens jou te bieden heeft, dan gaat iedereen verhuizen en wordt het er mega druk! Dat bederft je woonplezier waarschijnlijk en ergens anders wonen is voor jou geen optie, dus dan heb je een serieus probleem!
<<

Anoniem250

Bericht 25 Okt 2017 10:11

Re: Waar in Nederland zou jij...

Ik vind het wel grappig om te lezen hoe blij Fred is met Brabant. Veel mensen uit Eindhoven zijn ook zó blij met hun stad. Ik heb dat helemaal niet. Ik vind Eindhoven nog steeds geen mooie stad. En ik loop ook nog steeds niet warm voor techniek en design.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Okt 2017 10:15

Re: Waar in Nederland zou jij...

Green Pepper! :smile: LOL!

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 25 Okt 2017 10:18

Re: Waar in Nederland zou jij...

Green_Pepper schreef:He Fred, als ik jou was zou ik ophouden met Brabant zo aan te prijzen.
Ten eerste: iedereen weet nu wel dat je in een mooie ruime 2-onder-1-kapwoning met garags woont, in een dorp met voldoende voorzieningen maar toch ook rust en ruimte.
Ten tweede: stel dat je toch iedereen weet te overtuigen van alle voordelen die Brabant volgens jou te bieden heeft, dan gaat iedereen verhuizen en wordt het er mega druk! Dat bederft je woonplezier waarschijnlijk en ergens anders wonen is voor jou geen optie, dus dan heb je een serieus probleem!

Hahahaha!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25127

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Okt 2017 10:18

Re: Waar in Nederland zou jij...

Hahaha GP!

Ik heb nu in drie provincies gewoond: Gelderland, Zuid-Holland en nu in Noord-Holland. Er is eigenlijk maar één provincie waar ik nog graag heen wil en dat is Utrecht; dat staat ook nog wel te gebeuren als het goed is. Alle andere provincies zijn me te afgelegen en trekken me niet.
❤ 7 juni 2018
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Okt 2017 10:18

Re: Waar in Nederland zou jij...

Er zijn maar weinig plaatsen die me aanspreken om te gaan wonen.

Ik ben zelf op gegroeid in 1 van de Elfsteden, maar daar hoef ik voorlopig ook niet naar terug.
Ben teveel gehecht geraakt aan de randstad. Daarnaast zijn we hier redelijk gebonden qua werk.

Waar ik zeker weten niet zou willen wonen is op de Waddeneilanden. Teveel afgesloten van de rest van het land.
Voor de rest vind ik alle afstanden in ons land prima te overzien, maar dat is waarschijnlijk ook omdat we niet anders gewend zijn. Mijn familie woont in Friesland, m’n schoonfamilie in Groningen en richting Zwolle en Hardenberg. Behoorlijk verspreid dus en allemaal op minimaal 1,5 uur rijden.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers