Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


weerstand tijdens zwangerschap

<<

Anoniem223

Bericht 24 Okt 2017 11:27

weerstand tijdens zwangerschap

Hebben jullie dat ook, dat je weerstand zo vreselijk laag is? Ik ben echt nooit ziek (ik werk hier nu 3 jaar en had me niet eerder ziek hoeven melden), maar nu ik zwanger ben lijkt het wel of ik alleen maar loop te kwakkelen.
Eerste 12-14 weken was ik extreem moe, kon niet meer sporten (ben gewend 4x per week te sporten). Daarna kwam de energie terug en begon ik weer te sporten, eerst 1x per week en later 2x per week. Toen probeerde ik 3x in de week en dat ging goed, maar de dag erna was ik weer ziek. Nu zit ik al voor de tweede week ziek te zijn. Ook heb ik elke maand een koortslip. Is het vette pech, of heb je de hele zwangerschap zo'n lage weerstand?
Ik neem mama-vitaminen, ik probeer extra fruit te eten (groenten eet ik sowieso minimaal 300 gram per dag) en elke dag nog een vitaminebruistablet. Ik begin bijna te denken dat ik me alleen maar slechter voel door het gebrek aan beweging.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Okt 2017 11:32

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Ik had daar geen last van! Sterkte!
#teammaple🍁
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 24 Okt 2017 11:33

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Even totaal geen ervaringsdeskundige ofzo, maar het is echt compleet normaal dat je weerstand een stuk lager ligt als je zwanger bent. Dat is onderdeel van het normale biologische systeem, oa. hcg zorgt voor een onderdrukking van jouw immuunsysteem. Het moet ook allemaal een tandje lager, want feitelijk "groeit er iets lichaamsvreemds" in je. Normaal zou je afweer daar ook op reageren. Denk maar aan bijvoorbeeld een transplantatie. Dus hoe snel je afweercellen reageren en delen, hoe goed hun stofjes werken enzo, het wordt allemaal een beetje onderdrukt. En dat is dan nog los van het minder bewegen, slecht slapen etc. etc. wat ook effect heeft op je weerstand.
Laatst gewijzigd door Whatever op 24 Okt 2017 11:35, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem223

Bericht 24 Okt 2017 11:35

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Dankje! Ben er wel klaar mee hoor, al 18,5 wk niet fit zijn is toch wel lang. Ik ben niet echt ziek (oke afgelopen anderhalve week dus wel), maar functioneer niet zoals normaal. Na een drukkere dag moet ik de volgende dag echt rusten. Dat voelt echt niet goed en niet fijn. Ik zit heel hard te duimen dat na deze week alles eindelijk weer goed gaat en ik mijn normale leven weer kan oppakken. Dan maar 2x per week sporten, maar ik wil zo graag weer iets doen, ik mis het zo erg.
<<

Anoniem223

Bericht 24 Okt 2017 11:36

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Whatever schreef:Even totaal geen ervaringsdeskundige ofzo, maar het is echt compleet normaal dat je weerstand een stuk lager ligt als je zwanger bent. Dat is onderdeel van het normale biologische systeem, oa. hcg zorgt voor een onderdrukking van jouw immuunsysteem. Het moet ook allemaal een tandje lager, want feitelijk "groeit er iets lichaamsvreemds" in je. Normaal zou je afweer daar ook op reageren. Denk maar aan bijvoorbeeld een transplantatie. Dus hoe snel je afweercellen reageren en delen wordt allemaal een beetje onderdrukt. En dat is dan nog los van het minder bewegen, slecht slapen etc. etc. wat ook effect heeft op je weerstand.


Maar hcg is toch juist aan het afnemen tijdens het tweede trimester? Ik hoop niet dat het zo blijft hoor, ik heb altijd zo goed voor mijn lijf gezorgd en dan laat ie me nu nog zo in de steek!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Okt 2017 11:36

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Wat vervelend die slechte weerstand. Kom je ook nog in de herfst/winter, zal ook niet meehelpen.
Is het niet een idee om jezelf minder op te leggen te moeten sporten maar dat bv max 1 (of 2) x per week en verder flink te gaan wandelen? Voor een sportfanaat misschien lame, maar qua beweging is het gewoon goed voor je.
<<

Anoniem247

Bericht 24 Okt 2017 11:36

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Ik ook niet. Het was gewoon als voordat ik zwanger werd. Wel was ik na de geboorte van de kinderen echt iedere maand wel verkouden en dat 1,5 jaar lang..

Pas je op dat je ook weer niet te wel aan vitamine binnen krijgt? Extra vitamine C kan wel maar geen multivitamine. Ik weet niet welke bruistablet dat je extra pakt? Teveel aan bijv. vitamine B binnen krijgen is ook weer niet goed.
<<

Anoniem223

Bericht 24 Okt 2017 11:40

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Joey schreef:Wat vervelend die slechte weerstand. Kom je ook nog in de herfst/winter, zal ook niet meehelpen.
Is het niet een idee om jezelf minder op te leggen te moeten sporten maar dat bv max 1 (of 2) x per week en verder flink te gaan wandelen? Voor een sportfanaat misschien lame, maar qua beweging is het gewoon goed voor je.


ja dat doe ik nu dus al 18 weken. Meestal lukt het helemaal niet, of 1x per week (ik geef les, die heb ik nu al 3x af moeten zeggen de afgelopen 6 wk, daarvoor wisten ze nog niet dat ik zwanger was). Dus ik doe al bijna niks meer. En juist dat stilzitten en binnenzitten lijkt me niet goed. Maar ik voel me niet goed genoeg om te gaan. Dus blijft het vaak bij een paar korte wandelingen per dag.
<<

Anoniem223

Bericht 24 Okt 2017 11:41

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Ava schreef:Ik ook niet. Het was gewoon als voordat ik zwanger werd. Wel was ik na de geboorte van de kinderen echt iedere maand wel verkouden en dat 1,5 jaar lang..

Pas je op dat je ook weer niet te wel aan vitamine binnen krijgt? Extra vitamine C kan wel maar geen multivitamine. Ik weet niet welke bruistablet dat je extra pakt? Teveel aan bijv. vitamine B binnen krijgen is ook weer niet goed.


Ik neem vitamine C bruistabletten. Vitamine B12 krijg ik ingespoten en laat ik jaarlijks checken (onlangs gedaan en alles was goed).
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 24 Okt 2017 12:00

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Ell schreef:
Whatever schreef:Even totaal geen ervaringsdeskundige ofzo, maar het is echt compleet normaal dat je weerstand een stuk lager ligt als je zwanger bent. Dat is onderdeel van het normale biologische systeem, oa. hcg zorgt voor een onderdrukking van jouw immuunsysteem. Het moet ook allemaal een tandje lager, want feitelijk "groeit er iets lichaamsvreemds" in je. Normaal zou je afweer daar ook op reageren. Denk maar aan bijvoorbeeld een transplantatie. Dus hoe snel je afweercellen reageren en delen wordt allemaal een beetje onderdrukt. En dat is dan nog los van het minder bewegen, slecht slapen etc. etc. wat ook effect heeft op je weerstand.


Maar hcg is toch juist aan het afnemen tijdens het tweede trimester? Ik hoop niet dat het zo blijft hoor, ik heb altijd zo goed voor mijn lijf gezorgd en dan laat ie me nu nog zo in de steek!



Het neemt inderdaad wel weer af, de grootste piek heb je gehad, maar je blijft wel flinke level houden natuurlijk. Zeker in vergelijking met normaal 0. ;)

En ik maak me als ik heerlijk ben een beetje zorgen over hoe jij je zwangerschap en de effecten daarvan op je lichaam beleeft. Je lichaam laat je niet in de steek, je lichaam is heel druk hard bezig en heeft dus even minder reserves. Praat je hier met mensen over?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Okt 2017 12:03

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Stilzitten en binnen zitten is niet ideaal, maar dat doe je dus ook niet. Alleen wel veel meer dan voorheen en dat ben je niet gewend..
Ik denk dat je er het meest aan hebt om je eraan toe te geven hoe je je voelt.
Dit is hoe het op mij overkomt en ik kan het mis hebben. Je baalt enorm van je slechte weerstand en vooral het feit dat je niet meer zoveel kunt sporten als je wilt. Je doet er alles aan om dat toch te kunnen bereiken en denkt dat het misschien ook aan je stuk mindere bewegen ligt dat je weerstand minder is. Maar met de houding (positief) die jij overbrengt die je ten opzichte van dit sporten en je weerstand hebt, denk ik dat jij echt niet minder beweegt dan dat jouw lichaam aankan.
Ik denk dat je het misschien juist om zou kunnen draaien. Dat je weerstand slechter kan worden, als je qua beweging teveel van je lichaam gaat vragen. Dat je gaat sporten als het ook maar even kan en daarmee direct een grens overgaat.
<<

Anoniem223

Bericht 24 Okt 2017 12:05

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Whatever schreef:
En ik maak me als ik heerlijk ben een beetje zorgen over hoe jij je zwangerschap en de effecten daarvan op je lichaam beleeft. Je lichaam laat je niet in de steek, je lichaam is heel druk hard bezig en heeft dus even minder reserves. Praat je hier met mensen over?


Eigenlijk allen met mijn vriend. Van andere mensen krijg ik alleen weerstand, dat ik het moet omarmen en er van genieten. En natuurlijk geniet ik van het gegeven dat er een kindje komt! Maar totaal niet van hoe ik me de afgelopen maanden voel. En dan duren die 18 weken toch al wel lang, als je niet lekker in je vel zit.
Gelukkig krijg ik hier en dar wel bijval hoor, van meiden die de eerste 20 weken ook echt niet tof vonden. Dus ik ga ervan uit dat dat zwangere gevoel echt nog wel komt en dat ik me ook een tijdje niet zo zwak hoef te voelen.
ik mag ook eigenlijk niet klagen hoor, ik heb verder helemaal geen klachten. Misschien had ik een te romantisch beeld van zwanger zijn.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Okt 2017 12:05

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Ik ben het wel eens met de laatste opmerking van Whatever eerlijk gezegd.

Ik ben ook echt aan het kwakkelen momenteel, blehh. Keelpijn, snotteren en zo intens moe! Zit nu bij de kapper, maar straks duik ik m'n bed weer in.
❤ 7 juni 2018
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 24 Okt 2017 12:07

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Ik was wel vreselijk gammel, maar virussen en verkoudheden pikte ik juist amper mee toen ik zwanger was. Dat laatste zal ook wel te maken gehad hebben met mijn gammelheid, werkte minder uren en kwam minder buiten, waardoor ik ook minder in contact kwam met andere mensen. Ziek ben ik dus amper geweest, maar lekker voelde ik me zeker niet.
<<

Anoniem223

Bericht 24 Okt 2017 12:08

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Joey schreef:Stilzitten en binnen zitten is niet ideaal, maar dat doe je dus ook niet. Alleen wel veel meer dan voorheen en dat ben je niet gewend..
Ik denk dat je er het meest aan hebt om je eraan toe te geven hoe je je voelt.
Dit is hoe het op mij overkomt en ik kan het mis hebben. Je baalt enorm van je slechte weerstand en vooral het feit dat je niet meer zoveel kunt sporten als je wilt. Je doet er alles aan om dat toch te kunnen bereiken en denkt dat het misschien ook aan je stuk mindere bewegen ligt dat je weerstand minder is. Maar met de houding (positief) die jij overbrengt die je ten opzichte van dit sporten en je weerstand hebt, denk ik dat jij echt niet minder beweegt dan dat jouw lichaam aankan.
Ik denk dat je het misschien juist om zou kunnen draaien. Dat je weerstand slechter kan worden, als je qua beweging teveel van je lichaam gaat vragen. Dat je gaat sporten als het ook maar even kan en daarmee direct een grens overgaat.


Dit vind ik dus niet. Ik heb al heel lang geaccepteerd dat het niet meer gaat. Maar als ik me goed voel, dan ga ik wel ja. Van de hele dag op een stoel zitten wordt natuurlijk niemand blij. Ik neem minder gewicht, sla bepaalde oefeningen over en train korter. Dus wat dat betreft pas ik alles wel aan.
Ik heb natuurlijk ook wel een ander referentiekader. Om me heen zijn diverse instructrices zwanger geweest die allemaal nergens last van hadden. Denk dat ik daar zelf ook vanuit was gegaan.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 24 Okt 2017 12:09

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Joey schreef:Stilzitten en binnen zitten is niet ideaal, maar dat doe je dus ook niet. Alleen wel veel meer dan voorheen en dat ben je niet gewend..
Ik denk dat je er het meest aan hebt om je eraan toe te geven hoe je je voelt.
Dit is hoe het op mij overkomt en ik kan het mis hebben. Je baalt enorm van je slechte weerstand en vooral het feit dat je niet meer zoveel kunt sporten als je wilt. Je doet er alles aan om dat toch te kunnen bereiken en denkt dat het misschien ook aan je stuk mindere bewegen ligt dat je weerstand minder is. Maar met de houding (positief) die jij overbrengt die je ten opzichte van dit sporten en je weerstand hebt, denk ik dat jij echt niet minder beweegt dan dat jouw lichaam aankan.
Ik denk dat je het misschien juist om zou kunnen draaien. Dat je weerstand slechter kan worden, als je qua beweging teveel van je lichaam gaat vragen. Dat je gaat sporten als het ook maar even kan en daarmee direct een grens overgaat.


Helemaal eens. Continu je grenzen proberen op te zoeken en te verleggen omdat je weet at je beter kan en eigenlijk wje conditie beter wilt hebben, daar is het nu niet de tijd voor. Blijven bewegen en buiten komen: Ja! Maar wandelen en fietsen is ook echt prima. En rustig sporten. Maar tandjes terug wat niet gaat dat gaat niet. En wat je ook doet, je conditie gaat een klap krijgen van een zwangerschap. Dat is niet anders. En dat is het waard lijkt me en dat weet je waarschijnlijk rationeel ook wel en wist je van te voren misschien ook wel. Dat het confronterend is nu het gebeurd, dat is een ander verhaal. Maar ik denk dat je meer moet focussen op acceptatie en hoe je ermee omgaat dan op verzet. Want dat is zinloos en geeft meer frustraties en niet helpend.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Okt 2017 12:10

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Ell schreef:
Whatever schreef:
En ik maak me als ik heerlijk ben een beetje zorgen over hoe jij je zwangerschap en de effecten daarvan op je lichaam beleeft. Je lichaam laat je niet in de steek, je lichaam is heel druk hard bezig en heeft dus even minder reserves. Praat je hier met mensen over?


Eigenlijk allen met mijn vriend. Van andere mensen krijg ik alleen weerstand, dat ik het moet omarmen en er van genieten. En natuurlijk geniet ik van het gegeven dat er een kindje komt! Maar totaal niet van hoe ik me de afgelopen maanden voel. En dan duren die 18 weken toch al wel lang, als je niet lekker in je vel zit.
Gelukkig krijg ik hier en dar wel bijval hoor, van meiden die de eerste 20 weken ook echt niet tof vonden. Dus ik ga ervan uit dat dat zwangere gevoel echt nog wel komt en dat ik me ook een tijdje niet zo zwak hoef te voelen.
ik mag ook eigenlijk niet klagen hoor, ik heb verder helemaal geen klachten. Misschien had ik een te romantisch beeld van zwanger zijn.


Fijn dat verder geen klachten heb, da's natuurlijk wel mooi. Maar 18 weken niet lekker in je vel zitten.. dat is sowieso klote, daar hoef je echt niet van te genieten en mag je best over klagen.
Ik ben zelf nooit zwanger geweest, maar meerdere vriendinnen van mij wel. En de een wat meer dan de ander, maar bij mij vond geen enkele vriendin het écht leuk hoor!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 24 Okt 2017 12:15

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Ell schreef:
Whatever schreef:
En ik maak me als ik heerlijk ben een beetje zorgen over hoe jij je zwangerschap en de effecten daarvan op je lichaam beleeft. Je lichaam laat je niet in de steek, je lichaam is heel druk hard bezig en heeft dus even minder reserves. Praat je hier met mensen over?


Eigenlijk allen met mijn vriend. Van andere mensen krijg ik alleen weerstand, dat ik het moet omarmen en er van genieten. En natuurlijk geniet ik van het gegeven dat er een kindje komt! Maar totaal niet van hoe ik me de afgelopen maanden voel. En dan duren die 18 weken toch al wel lang, als je niet lekker in je vel zit.
Gelukkig krijg ik hier en dar wel bijval hoor, van meiden die de eerste 20 weken ook echt niet tof vonden. Dus ik ga ervan uit dat dat zwangere gevoel echt nog wel komt en dat ik me ook een tijdje niet zo zwak hoef te voelen.
ik mag ook eigenlijk niet klagen hoor, ik heb verder helemaal geen klachten. Misschien had ik een te romantisch beeld van zwanger zijn.


Hoe bedoel je dat omarmen en ervan genieten weerstand is? Dat ze helemaal je gevoel niet erkennen dat je je niet goed voelt? Dat is wel heel vervelend.. En de ene zwangerschap is de andere niet, de een gaat er fluitend door heen en de ander voelt zich de volle 40 weken prut. Je weet het totaal niet, dus ik denk dat je zoveel mogelijk moet proberen te kijken naar wat je wel nog allemaal kunt. Want ook als je nu gaat zitten wachten tot dit overgaat, kan het weer tegen vallen en kijk je straks achteraf terug met "wat zonde dat ik er niet van genoten heb". Het klinkt namelijk alsof je nog steeds heel veel kan. Je hangt niet al 20 weken 20x per dag boven de wc! ;)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Okt 2017 12:16

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Klopt, je weerstand is lager.
Man, ik had zulke erge griep vorig jaar rond de 20 weken. Echt nog nooit zulke griep gehad. Was echt gevloerd. Was uitgerekend toen alleen thuis en moest ook nog naar Amerika vliegen. Had haast overwogen dat af te zeggen.
En was ook veel minder fit overall.

Verder eens met Whatever en Joey.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Okt 2017 12:26

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Ell schreef:Van de hele dag op een stoel zitten wordt natuurlijk niemand blij.


Jawel hoor. :smile:

Maar ik snap dat jij als intensieve sporter daar misschien niet blij van wordt. Ik denk dat je je komende maanden heel goed moet realiseren dat er veel verandert en dat je dat moet leren accepteren. In je lichaam verandert er heel veel. Er groeit een KIND in je. Pas achteraf realiseer ik mij eigenlijk hoe intensief dat is, een mens, dat maak jij nu. Weet je hoeveel energie dat kost? En ook naderhand zul je absoluut stappen terug moeten doen qua sporten maar ook misschien qua lichamelijke energie en activiteiten. Ik zou zeker overwegen om hier met iemand over te praten als je hier moeite mee hebt.

Misschien kan je hier eens met Jip over praten? Via pm? Zij sport ook heel intensief en is naar mijn mening op een hele positieve manier omgegaan met haar veranderingen, zowel tijdens zwangerschap als nu haar dochter er is. Misschien heb je wat aan haar tips of manier van relativeren/omgaan en herken je wat in haar.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Okt 2017 12:27

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Ik denk niet dat ik deze zwangerschap nog 'lekker in m'n vel' kom. Ja ik voel me beter dan de eerste 12 weken, want toen was ik 24/7 misselijk. Maar energiek? Nee. Fris en fruitig? Nee. Heb ik zin om dingen te ondernemen? Nee. Beweeg ik voldoende? Nee, ik kan mezelf er gewoon niet toe zetten. Ik heb de ergste griep van m'n leven gehad toen ik 13 weken was.
Daarnaast ben ik steeds verkouden/snotterig en zijn m'n darmen 80x zo gevoelig als normaal. Uit eten gaan of een high tea resulteert al snel in diarree. Dus nee, ik voel me niet mezelf, maar ik het is niet anders.
Misschien wordt het beter, maar anders niet. Het wordt winter, ik ga wel lekker cocoonen en probeer zo nu en dan in de pauze een wandeling te maken (als m'n ischias vindt dat het kan) of een boswandeling in het weekend.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Okt 2017 13:17

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Marin schreef:
Ell schreef:Van de hele dag op een stoel zitten wordt natuurlijk niemand blij.



Misschien kan je hier eens met Jip over praten? Via pm? Zij sport ook heel intensief en is naar mijn mening op een hele positieve manier omgegaan met haar veranderingen, zowel tijdens zwangerschap als nu haar dochter er is. Misschien heb je wat aan haar tips of manier van relativeren/omgaan en herken je wat in haar.


Heel verhaal getikt is het weg!

Je bent welkom hoor!

Lief van je Marin.

Ik heb niet lopen kwakkelen. Wel moest ik wennen aan de veranderingen. Zowel bij het sporten als een veranderend lijf. Niet negatief, maar er ging wel even tijd over voor ik het volledig kon accepteren en kon schakelen van trainen naar in beweging blijven.

Misschien heb je hier iets aan? http://www.sportspinsels.nl/sporten-en-zwanger/
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem223

Bericht 24 Okt 2017 13:32

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Cotton schreef:Ik denk niet dat ik deze zwangerschap nog 'lekker in m'n vel' kom. Ja ik voel me beter dan de eerste 12 weken, want toen was ik 24/7 misselijk. Maar energiek? Nee. Fris en fruitig? Nee. Heb ik zin om dingen te ondernemen? Nee. Beweeg ik voldoende? Nee, ik kan mezelf er gewoon niet toe zetten. Ik heb de ergste griep van m'n leven gehad toen ik 13 weken was.
Daarnaast ben ik steeds verkouden/snotterig en zijn m'n darmen 80x zo gevoelig als normaal. Uit eten gaan of een high tea resulteert al snel in diarree. Dus nee, ik voel me niet mezelf, maar ik het is niet anders.
Misschien wordt het beter, maar anders niet. Het wordt winter, ik ga wel lekker cocoonen en probeer zo nu en dan in de pauze een wandeling te maken (als m'n ischias vindt dat het kan) of een boswandeling in het weekend.



Zo voel ik me dus ook. Maar is dus blijkbaar normaal? Ik voel me zo'n zeur, het lijkt net of iedereen om me heen daar totaal geen last van had. Mijn rugpijn lijkt minder, wandelen lukt weer gelukkig.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Okt 2017 13:34

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Er is geen normaal. Dat is het een beetje. Maar als jij je zo voelt, is de kans wel groot dat dat door de zwangerschap komt. En je bent sowieso geen zeur. Niet iedereen vertelt natuurlijk ook over elk pijntje aan elkaar, wie weet hebben die andere meiden die je spreekt, dat ook wel gehad. Of niet. Het is gewoon zo persoonlijk hoe je je voelt. Hopelijk ga je je nog wel wat beter voelen natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem223

Bericht 24 Okt 2017 13:37

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Jip schreef:
Marin schreef:
Ell schreef:Van de hele dag op een stoel zitten wordt natuurlijk niemand blij.



Misschien kan je hier eens met Jip over praten? Via pm? Zij sport ook heel intensief en is naar mijn mening op een hele positieve manier omgegaan met haar veranderingen, zowel tijdens zwangerschap als nu haar dochter er is. Misschien heb je wat aan haar tips of manier van relativeren/omgaan en herken je wat in haar.


Heel verhaal getikt is het weg!

Je bent welkom hoor!

Lief van je Marin.

Ik heb niet lopen kwakkelen. Wel moest ik wennen aan de veranderingen. Zowel bij het sporten als een veranderend lijf. Niet negatief, maar er ging wel even tijd over voor ik het volledig kon accepteren en kon schakelen van trainen naar in beweging blijven.

Misschien heb je hier iets aan? http://www.sportspinsels.nl/sporten-en-zwanger/


Dankje Jip. Fijn artikel. Precies zoals zij het beschrijft had ik verwacht/gehoopt dat het zou zijn. Helaas kan ik dus helemaal niks meer. Van een superfit leven ineens niks meer kunnen, ik kan dat nog moeilijk accepteren en ik word er soms ook wel verdrietig van. Zelfs in beweging blijven lukte niet door die steken in mijn rug. Maar verder heb ik dus echt geen klachten, niet misselijk, niet meer darmklachten dan voorheen (is altijd mijn zwakke punt geweest) en dat maakt het misschien extra zuur dat bewegen gewoon niet gaat. Maar nog steeds heb ik de hoop hoor! Wie weet kan ik weer kleine stukjes gaan "hardlopen" als ik dat weer heel langzaam opbouw. Eerst even beter worden dus.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers