Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niet jezelf voelen

<<

Anoniem223

Bericht 20 Okt 2017 20:52

Niet jezelf voelen

Hebben jullie daar ook zo'n last van (gehad)? En gaat het nog over?
Ik ben nu 18 weken en ik voel me zo'n vreemdeling in mijn eigen lichaam. Ik vind er niks aan dat hele zwanger zijn. Ik weet dat ik niet mag klagen, want alles gaat echt voorspoedig, maar ik voel me zo ontheemd. Mijn veranderende lichaam is niet meer van mij, ik wen er maar niet aan. Misschien gaat het te snel om er aan te wennen? Ik kan er ook maar niet aan wennen dat ik niet meer kan wat ik altijd kon. 4x in de week sporten? Kan ik vergeten. En daar baal ik zo van. Als het me dan weer eens lukt om te gaan sporten, voel ik me eindelijk weer een beetje mezelf.
Ik baal er ook van dat ik opeens zo hard ben geworden. Ik kan echt zeuren over van alles. En dan vind ik mezelf niet aardig. Ik vind mezelf lelijk, lui en onaardig.
Ik vind het natuurlijk heel leuk dat er een baby komt, maar die hele zwangerschap mag wat mij betreft snel voorbij zijn.

Er wordt zo vaak gezegd "geniet er van!", en ik merk dat het dan toch een taboe is om er echt niet van te genieten. Maar als ik het wel uit durf te spreken, merk ik opeens dat ik zeker niet de enige ben, en dat er heel veel vrouwen zijn die zwanger zijn echt niet leuk vinden.

Wat moet ik nou nog verwachten? Wordt het alleen nog maar erger naarmate je echt een buik krijgt?

Edit: ik ben overigens ook totaal niet bezig met uitzetlijsten, babykleertjes of wat dan ook. Dat komt allemaal later wel denk ik dan. Ik vind het soms wel jammer dat ik er niet zo in opga als andere zwangeren, die met 20 weken al allemaal spulletjes en kleertjes aanschaffen.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 20 Okt 2017 20:59

Re: Niet jezelf voelen

Ik ben veel ziek geweest (HG) en last van bekken later en vond het hele zwanger zijn eigenlijk niets aan. En ook wel weer heel bijzonder. Maar ik voelde me inderdaad totaal niet meer mezelf.
Dat kwam pas na de bevalling weer goed, letterlijk nog toen ik na de keizersnede gehecht werd op de OK.

Maar dat hele gevoel vervaagd gelukkig ook weer, heel stiekem denk ik dat ik nu nog wel eens zwanger zou willen zijn.
10.04.17
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 20 Okt 2017 21:32

Re: Niet jezelf voelen

Heel herkenbaar ell. En ik voel me er zo schuldig over. Wij hebben 2 jaar ivf gedaan en tussendoor een miskraam gekregen. Ik zou dus de gelukkigste vrouw op aarde moeten zijn. Natuurlijk ben ik onwijs dankbaar dat het is gelukt. Toch vind ik het zo moeilijk dat mijn lichaam weer zo veranderd. Was super veel afgevallen door veel te sporten en supergezond te eten. Alles zit er weer dubbel en dwars aan en dat maakt me echt even minder happy. Ik sport nog wel maar veel minder vaak en intensief. Ik zou zo graag veel meer willen genieten van het zwanger zijn en minder bezig willen zijn met mijn lijf. Gelukkig is het de afgelopen weken wel minder geworden. Heb het wat meer los kunnen laten. Als de kleine er straks is komt mijn tijd wel weer.
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 10:53

Bericht 20 Okt 2017 21:38

Re: Niet jezelf voelen

Herkenbaar. Ik vond zwanger zijn ook niet leuk. Natuurlijk was ik heel blij dat ik überhaupt zwanger kon zijn.

Ik kon er niet aan wennen dat sommige dingen lastiger gingen, dat ik niet gewoon maar kon blijven doorgaan en dat ik veel emotioneler was dan voorheen. Ik zat eigenlijk mezelf in de weg.

Wat ook niet mee hielp was dat de baby heel rustig was in m’n buik. Achteraf vind ik het wel jammer dat ik er niet zo van heb genoten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43701

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Okt 2017 22:28

Re: Niet jezelf voelen

Ik heb het post partum gehad, niet tijdens de zwangerschap. Mentaal met name, fysiek heb ik nooit zo'n last gehad.

Hoe dan ook is het een aanslag. En een verandering. Je lichaam en geest verandert. Hoe dan ook. Het is ook echt lastig om daar vrede mee te krijgen.
Let's discover the world together.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 21 Okt 2017 10:27

Re: Niet jezelf voelen

Hier net zo, voel me niet mezelf en heb het idee dat ik voornamelijk maar aan het klagen ben. Kan me moeilijk bewegen door vocht, voel me dik (ben ik ook) en mn buik zit echt letterlijk heel erg in de weg. Ik kijk zo min mogelijk in de spiegel en m'n man mag niet zomaar foto's maken. Bij mij werd het gevoel dus niet minder want heb het nu met 36 weken nog steeds. Ik heb wel een paar keer gepraat met de praktijkassistente van de huisarts, maar op een gegeven moment had ik het gevoel dat ik wel uitgepraat was, want je moet toch afwachten.
Ik vond het ook gewoon opeens helemaal niet zo leuk meer om babyspullen te moeten kopen, maar zou toch als tip geven er niet te lang mee te wachten want grote kans dat je straks toch veel minder mobiel bent. En dan is het ook geen lol meer aan (dan ga je echt shoppen omdat het moet, lang leve internet).
Ik heb nu gelukkig wel alle spullen in huis inmiddels maar bv geboortekaartje wordt ik gewoon pissig als ik er over nadenk door keuzestress. (Zie, veel geklaag hierboven).
Ik hou me er maar aan vast dat het het allemaal waard is en het straks na de geboorte uiteindelijk ook weer beter wordt. (Ik verwacht wel een enorme kraamtranenuitbarsting)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers