Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Babywas

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 18 Okt 2017 15:21

Babywas

Even wat vraagjes!

- Wanneer heb je dit gedaan?

- Waarmee heb je het gewassen?

- Heb je het gestreken?

- Heb je nog tips voor speciale dingen? Zoals iets eerst in koud water zetten oid.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Okt 2017 15:25

Re: Babywas

Burn schreef:Even wat vraagjes!

- Wanneer heb je dit gedaan?
Rond de 34 weken

- Waarmee heb je het gewassen?
De eerste weken heb ik gewassen met Neutral. Toen die op was met Baby Reus, de baby lijn van Witte Reus. Die fles is nog steeds niet op.


- Heb je het gestreken?
Nee ik strijk nooit. Oh ja ik heb de eerste keer wel de lakentjes gestreken! One time only.

- Heb je nog tips voor speciale dingen? Zoals iets eerst in koud water zetten oid.
Ik heb ook alle doekjes en knuffeltjes gewassen en sinds ik een baby heb, kijk ik zoveel vaker op etiketten wat en hoe je iets kunt wassen. En sinds O. er is heb ik vrijwel altijd standaard een biotex badje staan in een emmer voor poepvlekken (hoewel dat zelden voor komt) en hapjesvlekken tegenwoordig.

Let's discover the world together.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 18 Okt 2017 15:29

Re: Babywas

- Wanneer heb je dit gedaan?
In mijn verlof.
- Waarmee heb je het gewassen?
Het wasmiddel dat ik ook voor mijn andere was gebruik. Ik gebruik altijd iets dat in de aanbieding is.
- Heb je het gestreken?
Nee. Alleen de lakentjes voor het bedje de eerste keer. Maar daar ben ik ook snel mee gestopt. Ik houd niet van strijken.
- Heb je nog tips voor speciale dingen? Zoals iets eerst in koud water zetten oid.
Dekentjes zette ik inderdaad eerst in koud water, daarna in de wasmachine en tot slot in de droger. Voor de rest geen tips denk ik, was voor mij gewoon hetzelfde als de andere was. Poepvlekken gaan er hier gewoon uit in de wasmachine.
2011 2012 2017
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 18 Okt 2017 16:10

Re: Babywas

- Wanneer heb je dit gedaan?
Rond jouw termijn zoiets denk ik. Alles is in ieder geval al lang gewassen. Wel laatst nog beddengoed voor het wiegje gewassen, omdat ik dat later had gekocht.

- Waarmee heb je het gewassen?
Baby Reus

- Heb je het gestreken?
Kleertjes zonder opdruk die erg gekreukt waren wel. Uit voorzorg (afgeven kleur) heb ik kleertjes en dekens op de hand uitgewassen. Dan zitten er wel wat meer kreukels in :wink: Hydrofielen en lakens heb ik ook gestreken. Rest niet.

- Heb je nog tips voor speciale dingen? Zoals iets eerst in koud water zetten oid
Ik heb alles van te voren gewassen, dus niet alleen kleertjes, maar ook beddengoed, hydrofielen (staat er ook op), spuugdoekjes, knuffels, etc.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Okt 2017 16:14

Re: Babywas

Als je het zo vroeg wast, ben je dan niet bang dat het weer stoffig of muf is Amandine? Ik had het zelf juist expres later gedaan om die reden.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Okt 2017 16:19

Re: Babywas

- Wanneer heb je dit gedaan?
In het begin van mijn verlof geloof ik, rond de 36 weken dus.

- Waarmee heb je het gewassen?
Gewoon met ons eigen wasmiddel.

- Heb je het gestreken?
De lakentjes wel, zodat ik het bedje heel strak kon opmaken. Dat vond ik mooi staan. Kleertjes niet geloof ik.
Mijn schoonmoeder had alle hydrofielen gewassen en gestreken.

- Heb je nog tips voor speciale dingen? Zoals iets eerst in koud water zetten oid.
De fleece-achtige katoenen dekentjes heb ik wel eerst in een bak koud water gezet. Verder niets speciaals. Oh ja bij de rompertjes heb ik alle drukkertjes losgemaakt, dan hoefde ik dat niet meer te doen bij het aankleden. Vond ik handiger :)

♥♥
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 18 Okt 2017 16:21

Re: Babywas

Het ligt in een schone commode, dus nee, daar ben ik niet bang voor. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat ik er nu - in mijn verlof - nog mee bezig zou moeten zijn. Ben al drie nachten om 5u wakker geworden en niet meer in slaap gevallen, dus ik ben blij dat ik nog maar weinig ‘moet’.
Kan ook zijn dat het rond week 30 tot 32 was dat ik alles gewassen heb. Mijn zwangere hersenen houden het niet echt meer bij :wink: Het voelt lang geleden iig. Verder liggen onze eigen kleren ook gewoon gewassen in de kast. Of was je die kort voor het dragen ook nog een keer?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Okt 2017 16:37

Re: Babywas

Haha nee dat laatste natuurlijk niet. Hoewel ik bij wisseling van seizoen nadat het maanden in de kast heeft gelegen dat nog wel eens wil doen. Met name winter truien.

Wel fijn dat je nu dat iig niet meer hoeft te doen dan.
Let's discover the world together.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 18 Okt 2017 17:03

Re: Babywas

- Wanneer heb je dit gedaan?

33 weken.

- Waarmee heb je het gewassen?
Babyreus (proefflesje van de vk, kon er makkelijk 5 wassen mee draaien)
Anders had ik het met ons gewone wasmiddel gedaan, zonder wasverzachter.

- Heb je het gestreken?
Ja... en normaal strijk ik nooit haha, maar vond t zo veel mooier in de kast liggen. Eenmalig dus.

- Heb je nog tips voor speciale dingen? Zoals iets eerst in koud water zetten oid.

Van tevoren de wasmachine ff leeg of met een paar handdoeken op 90 graden laten draaien. Eventueel met een beetje soda. Dan brand hij goed schoon in de leidingen. (Sowieso goed v/e wasmachine een keer in de zoveel tijd)
Heb op 30 graden gewassen. Ook knuffels en boxkleed enzo.

Oh en schijnt dat je hydrofieldoeken beter niet kan strijken/in de droger doen omdat ze dan meer water opnemen. Die heb ik dus ook niet gestreken. (En heb geen droger)
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 18 Okt 2017 17:12

Re: Babywas

Ik moet alles nog doen.. Ga er met verlof aan beginnen, dus over 2 weken.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem252

Bericht 18 Okt 2017 17:29

Re: Babywas

Rond de 28 weken ben ik begonnen. Eerst de wasmachine met soda gedaan op 90 graden. Daarna op kleur de wasjes gedaan met Babyreus. Ik wilde een beetje op tijd alles gewassen hebben aangezien ik het veels te leuk vond :).
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Okt 2017 17:51

Re: Babywas

Ook een vraagje: wat maakt het uit wanneer 30 andere mensen dit hebben gedaan? Niet lullig bedoeld hoor maar ik kan me niet voorstellen wat de meerwaarde van die wetenschap is voor je eigen babywas.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Okt 2017 17:52

Re: Babywas

En ik zal ook even antwoord geven :)
Burn schreef:Even wat vraagjes!

- Wanneer heb je dit gedaan?
Geen idee meer. Maar iig voordat ze werden geboren.

- Waarmee heb je het gewassen?
Wasmiddel.

- Heb je het gestreken?
Nee

- Heb je nog tips voor speciale dingen? Zoals iets eerst in koud water zetten oid.
Nee.
#teammaple🍁
<<

Anoniem243

Bericht 18 Okt 2017 17:56

Re: Babywas

Rond de 32 weken, met Neutral (daarna ook nog lang gebruikt), zonder iets te strijken want wat valt er te strijken dan? Oh ja, lakentjes streek ik wel. Tips heb ik niet.
<<

Ikknutsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 185

Geregistreerd: 17 Aug 2017 07:47

Bericht 18 Okt 2017 17:56

Re: Babywas

Wanneer heb je dit gedaan?
Rond de 20 weken

- Waarmee heb je het gewassen?
Lidl wasmiddel en baby reus

- Heb je het gestreken?
Alleen de lakentjes.

- Heb je nog tips voor speciale dingen?
Stop alle baby sokken in wasnetje.
2010☆☆☆☆☆☆20162017 2017
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 18 Okt 2017 19:35

Re: Babywas

Burn schreef:Even wat vraagjes!

- Wanneer heb je dit gedaan?
Rond 34 weken, toen ik verlof had.

- Waarmee heb je het gewassen?
Gewone wasmiddel wat ik altijd gebruik.

- Heb je het gestreken?
Nee

- Heb je nog tips voor speciale dingen? Zoals iets eerst in koud water zetten oid.
Sokken in een waszakje, mutsjes niet te heet wassen, die krimpen snel vond ik.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem316

Bericht 18 Okt 2017 19:53

Re: Babywas

Burn schreef:Even wat vraagjes!

- Wanneer heb je dit gedaan?
Ik had meerdere wasjes. Ik heb destijds ook al een deel ergens in de zomer gewassen (want van collega gekregen). Wat ik nieuw had heeft nog even gelegen.

- Waarmee heb je het gewassen?
Zwitsal wasmiddel en wasverzachter


- Heb je het gestreken?
Een aantal hydrofielen wel maar voor de rest niet.

- Heb je nog tips voor speciale dingen? Zoals iets eerst in koud water zetten oid.

Neuh. Ik heb er niks bijzonders mee gedaan.
<<

Anoniem231

Bericht 18 Okt 2017 19:56

Re: Babywas

Ik waste in het begin met neutral ivm allergie aanleg.
Hydrofiel niet strijken, moet vocht opnemen.
Sokken in een waszakje voor bh's.
Als vlekken er niet uit gaan 'op bleek leggen'. Als het gewassen is, buiten op het gras leggen zodat het daar opdroogt.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 18 Okt 2017 21:58

Re: Babywas

Ik denk rond de 34 weken ofzo. In het begin heb ik met Neutral gewassen, na een jaar (?) gewoon mee met onze was. Bij de tweede ging het gelijk mee met onze was overigens.

Ik heb alles gestreken, behalve sokken etc.
2012 & 2016
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Okt 2017 00:39

Re: Babywas

- Wanneer heb je dit gedaan? In mijn verlof. Had ik dan ook wat te doen :wink:

- Waarmee heb je het gewassen? Bij de eerste alles met neutral. Bij de 2e gewoon met het zelfde wasmiddel als voor de rest gebruikt wordt.

- Heb je het gestreken? Ja lakens sowieso en sommige kleertjes ook

- Heb je nog tips voor speciale dingen? Verder geen tips dan die al genoemd zijn
2014 2016
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 19 Okt 2017 08:40

Re: Babywas

sonly schreef:
Oh en schijnt dat je hydrofieldoeken beter niet kan strijken/in de droger doen omdat ze dan meer water opnemen. Die heb ik dus ook niet gestreken. (En heb geen droger)


Wij hebben het van onze kraamhulp juist andersom geleerd. En omdat we haar niet geloofden, hebben we het getest met het in bad doen van M. Hier werkte het dus wel beter om ze te strijken.

Verder heb ik in mijn verlof gewassen, met neutral, hydrofiele en lakens gestreken en geen bijzonderheden.
december 2016
juli 2019
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 19 Okt 2017 08:57

Re: Babywas

Oh misschien dat ik die toch nog wel even strijk dan.. heb ze nog niet in gebruik :)
<<

Anoniem253

Bericht 19 Okt 2017 11:58

Re: Babywas

- Wanneer heb je dit gedaan?
Ik was best vroeg.. ik denk met 35 weken.

- Waarmee heb je het gewassen?
Neutral wasmiddel

- Heb je het gestreken?
Ja de eerste keer heb ik alles gestreken

- Heb je nog tips voor speciale dingen? Zoals iets eerst in koud water zetten oid.[/quote]
Dekens eerst in koud water zetten en dan wassen. En het is echt niet nodig alles te strijken. :angel:
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 19 Okt 2017 12:18

Re: Babywas

Ik denk rond de 32 weken.
Met neutral tot de fles op was en alleen de lakentjes heb ik gestreken de eerste keer na het wassen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 19 Okt 2017 20:21

Re: Babywas

Burn schreef:Even wat vraagjes!

- Wanneer heb je dit gedaan? Met het oog op onze 3e heb ik zodra ik wat kreeg of kocht, meteen met de grote hoop mee gewassen. (kleding) De hydrofiele luiers en beddengoed de 1e keren apart gewassen ivm afgeven. Ergens na de 30weken ofzo, rond de 34,35,36? weken. Kleertjes etc waren dus allang en breed gewassen en lagen al enige tijd klaar in de commode.

- Waarmee heb je het gewassen? Normale wasmiddel wat we altijd gebruiken en ook wasverzachter.

- Heb je het gestreken? Strijken? Wat is dit. O, dat lieg ik, ja alleen de hydrofiele luiers de 1e keer.

- Heb je nog tips voor speciale dingen? Zoals eerst kleding in koud water te zetten. Ik had vrij veel donkerblauwe kleding stukken en beddengoed. Ivm afgeven zette ik dit altijd 1 nacht in koud water met azijn. Dat is wel een tip.
En nog een tip, met poep vlekken, etens vlekken (BV?vlekken) gebruikte ik gewoon altijd een flinke schep VANISH waspoeder bij iedere was waar nodig was met vlekken of zelfs van te voren in te laten weken.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers