Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


First world problems

<<

Anoniem327

Bericht 16 Jun 2022 14:49

Re: First world problems

Jip schreef:
Macaron schreef:Ik hoop dat dat een grapje is Jip. 😅


Nope. Nouja, de laatste zin is sarcastisch. De rest is echt waar.

Waarom doe je dat voor hem??
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 16 Jun 2022 14:51

Re: First world problems

Jip schreef:
Max schreef:Waarom smeer je nog de boterhammen van je ex?


Ik ben toch bezig om voor iedereen ontbijt brood te smeren. Hij haalt dochter uit bed, ik smeer de boterhammen. Zo proberen we het nog een beetje te verdelen.

Wanneer ga je over naar je nieuwe huis? Aftellen!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 16 Jun 2022 14:54

Re: First world problems

Sadie schreef:
Jip schreef:
Nope. Nouja, de laatste zin is sarcastisch. De rest is echt waar.

Waarom doe je dat voor hem??


Omdat het nog de vader van haar kinderen is? Ze nog in 1 huis wonen? Ze hoeft hem toch niet te behandelen zoals hij haar behandeld? Ik vind het juist netjes, ook een goed voorbeeld naar de kinderen toe. Hoe hij reageert is dan weer beneden peil, maar hij is toch besef van werkelijkheid kwijt. Ik heb ook hekel aan een collega maar als ik koffie ga halen vraag ik toch altijd even. Anders is de sfeer zo hatelijk meteen, nergens voor nodig.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Jun 2022 15:03

Re: First world problems

Marsy31 schreef:
Sadie schreef:Waarom doe je dat voor hem??


Omdat het nog de vader van haar kinderen is? Ze nog in 1 huis wonen? Ze hoeft hem toch niet te behandelen zoals hij haar behandeld? Ik vind het juist netjes, ook een goed voorbeeld naar de kinderen toe. Hoe hij reageert is dan weer beneden peil, maar hij is toch besef van werkelijkheid kwijt. Ik heb ook hekel aan een collega maar als ik koffie ga halen vraag ik toch altijd even. Anders is de sfeer zo hatelijk meteen, nergens voor nodig.


Precies, omdat ik er boven probeer te staan.

@Max over 3 / 3,5 maand.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3181

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 16 Jun 2022 15:04

Re: First world problems

Ik denk dat ik met een baby getrouwd ben.
Mijn man kookt niet, doet geen was en haalt geen boodschappen. Pakt ook de tas van B niet in.
Als ik er niet ben… dat hij het lekker uitzoekt.
Zal mij een biet wezen hoe hij het regelt. Vindt hij ook.
Prima verdeling.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem327

Bericht 16 Jun 2022 15:05

Re: First world problems

Marsy31 schreef:
Sadie schreef:Waarom doe je dat voor hem??


Omdat het nog de vader van haar kinderen is? Ze nog in 1 huis wonen? Ze hoeft hem toch niet te behandelen zoals hij haar behandeld? Ik vind het juist netjes, ook een goed voorbeeld naar de kinderen toe. Hoe hij reageert is dan weer beneden peil, maar hij is toch besef van werkelijkheid kwijt. Ik heb ook hekel aan een collega maar als ik koffie ga halen vraag ik toch altijd even. Anders is de sfeer zo hatelijk meteen, nergens voor nodig.

Een boterham smeren voor je ex, die je als een deurmat behandelt, is iets totaal anders dan koffie halen voor je collega's.

Dat koffie halen gaat vaak een beetje over en weer, terwijl deze ex waarschijnlijk nog nooit in hun relatie een boterham voor haar heeft gesmeerd.

Of doet hij dit wel voor jou?
Laatst gewijzigd door Anoniem327 op 16 Jun 2022 15:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 16 Jun 2022 15:05

Re: First world problems

Bloom schreef:Ik denk dat ik met een baby getrouwd ben.
Mijn man kookt niet, doet geen was en haalt geen boodschappen. Pakt ook de tas van B niet in.
Als ik er niet ben… dat hij het lekker uitzoekt.
Zal mij een biet wezen hoe hij het regelt. Vindt hij ook.
Prima verdeling.

Hahaha als dat de maatstaf is ben ik ook de man meestal… meeste was doet vriend, grote boodschappen doet hij meer dan ik en koken is ook 99% wat hij doet,
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Jun 2022 15:13

Re: First world problems

Hij heeft wel boterhammen gesmeerd hoor, in mijn kraamtijd elke dag, zodat ik wel iets at. De laatste tijd is hij drukker met zijn telefoon in de ochtend en 'vergeet' hij mijn boterhammen. En toch, ik probeer er maar mijn schouders voor op te halen en te doen wat mij de minste frustratie geeft; iedereen zn boterhammen smeren ipv gezeik over dat het niet gedaan is. Spanningen zat. Maar ik ga het nu dus niet meer doen.

Ik heb zelfs mijn best gedaan voor vaderdag en zijn verjaardag een week later met leuke cadeautjes en knutsels. Het gaat om die dagen om de meiden en niet om mij.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem327

Bericht 16 Jun 2022 15:18

Re: First world problems

Dat vind ik echt heel heldhaftig van je, Jip. Ik bewonder dat je daar de kracht voor hebt. Had hij ook iets leuks voor jou bedacht met moederdag?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Jun 2022 15:21

Re: First world problems

Hij had cadeautjes. Met m'n verjaardag was het heel teleurstellend.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 16 Jun 2022 15:35

Re: First world problems

Ik vind het goed dat je erboven staat Jip.

Samen inpakken is echt rete-onhandig soms. Zitten we in de auto.
"Heb jij de knuffels gedaan?"
"Ja, jij stopte de slaapzakken toch in de kofferbak?"
"Check. Waar zit de koelbox?"
"Ehhh, draai maar weer om bij de volgende rotonde."
<<

Anoniem327

Bericht 16 Jun 2022 15:48

Re: First world problems

Nan schreef:Ik vind het goed dat je erboven staat Jip.

Samen inpakken is echt rete-onhandig soms. Zitten we in de auto.
"Heb jij de knuffels gedaan?"
"Ja, jij stopte de slaapzakken toch in de kofferbak?"
"Check. Waar zit de koelbox?"
"Ehhh, draai maar weer om bij de volgende rotonde."

Daarom hebben wij onze eigen categorieën.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 16 Jun 2022 15:54

Re: First world problems

Het wordt wel echt steeds gekker hoor. Kwartetten jullie er ook mee?
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 16 Jun 2022 16:01

Re: First world problems

Sadie schreef:Mannen met een niet-werkende vrouw hebben het privilege dat ze niks hoeven te doen, want die arme schat is zo druk met zijn werk (lol).

Op de een of andere manier krijgen ze het voor elkaar hun vrouw te laten geloven dat ze nergens tijd voor hebben, niks kunnen en het echt te moeilijk voor hen is om een boodschap te doen, een tas in te pakken, of uit eigen beweging een maaltijd te maken.

Alsof hun hersenen en handen worden uitgeschakeld door een onzichtbare kracht zodra ze de drempel van de voordeur over stappen.


Wil je niet alle niet-werkende vrouwen en mannen die als enige werken over één kam scheren aub? Fijn. Dankjewel. Is nogal kortzichtig van je.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 16 Jun 2022 16:06

Re: First world problems

Ik vind het wel leuk om te lezen hoe anders iedereen inpakt :laughcry:
Wij leggen allebei onze eigen spullen klaar op het bed, dan pakken we de koffer en doen we het er samen in. Zo kunnen we allebei even checken of we alles hebben (als je tegelijk je sokken erin doet kom je er achter als je je sokken vergeten was) en kunnen we dubbele dingen eruit halen. Twee tubes tandpasta is bijvoorbeeld niet nodig. Op die manier pakken we dus allebei onze eigen spullen in, maar krijgen we ook allebei een reminder om niks te vergeten. Tenzij we natuurlijk allebei onze sokken of de tandpasta vergeten, dan moeten we die nog kopen op locatie. Of bijvoorbeeld een haarborstel die ik vergeten was en die hij niet gebruikt, dus moest ik die nog gaan kopen. Ook geen drama, is overal wel te krijgen.
<<

Anoniem327

Bericht 16 Jun 2022 16:20

Re: First world problems

Jente schreef:Ik vind het wel leuk om te lezen hoe anders iedereen inpakt :laughcry:
Wij leggen allebei onze eigen spullen klaar op het bed, dan pakken we de koffer en doen we het er samen in. Zo kunnen we allebei even checken of we alles hebben (als je tegelijk je sokken erin doet kom je er achter als je je sokken vergeten was) en kunnen we dubbele dingen eruit halen. Twee tubes tandpasta is bijvoorbeeld niet nodig. Op die manier pakken we dus allebei onze eigen spullen in, maar krijgen we ook allebei een reminder om niks te vergeten. Tenzij we natuurlijk allebei onze sokken of de tandpasta vergeten, dan moeten we die nog kopen op locatie. Of bijvoorbeeld een haarborstel die ik vergeten was en die hij niet gebruikt, dus moest ik die nog gaan kopen. Ook geen drama, is overal wel te krijgen.

Met kinderen erbij is het natuurlijk wel heel anders, dan heb je een gedeelde verantwoordelijkheid. Voordat wij kinderen hadden pakten we gewoon ons eigen tas in.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 16 Jun 2022 16:27

Re: First world problems

Volgens mij kun je met kinderen alsnog prima zorgen voor je eigen spullen en voor je kind(eten) samen doen, net als ‘overkoepelende’ dingen als tandpasta en antimuggenspul.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem327

Bericht 16 Jun 2022 18:19

Re: First world problems

Tom schreef:Volgens mij kun je met kinderen alsnog prima zorgen voor je eigen spullen en voor je kind(eten) samen doen, net als ‘overkoepelende’ dingen als tandpasta en antimuggenspul.

Uiteraard. Wij doen altijd onze eigen spullen zelf. Ik zou het erg onhandig vinden als mijn man mijn tas gaat inpakken. Andersom is dat net zo.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 16 Jun 2022 22:46

Re: First world problems

Zelf doe ik dat noet Harrison.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 17 Jun 2022 03:01

Re: First world problems

Sadie schreef:
Tom schreef:Volgens mij kun je met kinderen alsnog prima zorgen voor je eigen spullen en voor je kind(eten) samen doen, net als ‘overkoepelende’ dingen als tandpasta en antimuggenspul.

Uiteraard. Wij doen altijd onze eigen spullen zelf. Ik zou het erg onhandig vinden als mijn man mijn tas gaat inpakken. Andersom is dat net zo.


Niet om het nou uit te melken maar mijn tas? Wij hebben als gezin 1 koffer, daarom gooien we ook alles op 1 hoop voordat we het in de koffie gooien. Mijn man zoekt uiteraard niet mijn kleding uit en visa versa maar de rest (badkamer, garage en kinderkamers) verdelen we heel naturel. Dan ligt alles op bed en dan rolt 1 alles op en past de koffer vol en de ander maakt het huis aan lang. Geoliede machine. En hoe meer ik hierover typ hoe meer zin ik heb in vakantieeeee. Ugh, het is al 2,5 jaar geleden dat we op vakantie zijn geweest. Kan. Niet. Wachten.
Afbeelding
Afbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 17 Jun 2022 07:29

Re: First world problems

☕️

Goede tactiek Marsy.
<<

Anoniem327

Bericht 17 Jun 2022 08:08

Re: First world problems

Marsy31 schreef:
Sadie schreef:Uiteraard. Wij doen altijd onze eigen spullen zelf. Ik zou het erg onhandig vinden als mijn man mijn tas gaat inpakken. Andersom is dat net zo.


Niet om het nou uit te melken maar mijn tas? Wij hebben als gezin 1 koffer, daarom gooien we ook alles op 1 hoop voordat we het in de koffie gooien. Mijn man zoekt uiteraard niet mijn kleding uit en visa versa maar de rest (badkamer, garage en kinderkamers) verdelen we heel naturel. Dan ligt alles op bed en dan rolt 1 alles op en past de koffer vol en de ander maakt het huis aan lang. Geoliede machine. En hoe meer ik hierover typ hoe meer zin ik heb in vakantieeeee. Ugh, het is al 2,5 jaar geleden dat we op vakantie zijn geweest. Kan. Niet. Wachten.

Ja wij hebben allemaal een eigen tas, waar onze eigen spullen ingaan. Dat lijkt me niet gek?

Als we weg gaan moeten we soms een stukje lopen met onze tassen. Ik vind het dan handig dat iedereen zijn eigen (rol) koffer kan hanteren.

Het komt ook voor dat mijn man of ik direct voor of na een weekend/werkje weg nog een (werk) afspraak ergens anders in het land hebben, of naar het buitenland moeten, dus dan is het erg handig dat we onze eigen koffers hebben.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 17 Jun 2022 08:40

Re: First world problems

SoGood schreef:☕️

Goede tactiek Marsy.


Hahahaha!! Ik snapte je reactie niet maar na teruglezen: heel goed opgemerkt. Ik vind hem te leuk om aan te passen ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 17 Jun 2022 08:51

Re: First world problems

Haha, zéker niet aanpassen! 😄
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Jun 2022 09:34

Re: First world problems

😄

Hier gaat het inpakken tot nu toe voorspoedig (lees: een kind haalt niets overhoop en de andere slaapt)

Ben twee koffers aan het inpakken voor ons vieren. Vriend heeft gisteren al een hoop klaargelegd en verzameld. Dus ik moet vooral kleding+voeding pakken voor de kinderen en mijzelf. En dan logisch in de koffers stoppen alles.

Zoon mag zijn eigen speelgoed inpakken, dus daar is hij druk mee.

Alleen kan ik zijn (en mijn) waterschoenen niet vinden. Zo vervelend!!
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers