Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


First world problems

<<

Anoniem330

Bericht 16 Jun 2022 13:49

Re: First world problems

Sadie schreef:
Marin schreef:
Prima als Sarah dat niet HEEFT. Verkeerde werkwoord.
Ze zit niet in die situatie. Klinkt wel zwaar voor je vriendin overigens maar inderdaad niet vergelijkbaar met wat hier besproken wordt verder.

Het klinkt juist alsof zij wel in die situatie zit. Haar man is nog nooit een moment alleen weggeweest met zijn eigen kind. Als we het dan toch over uitersten hebben.....

Zuig niet zo. Een groot deel van de mannen die dat wel doen hebben een tas mee die ingepakt is door de vrouw.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 16 Jun 2022 13:50

Re: First world problems

Knap van jullie Sadie!

Sarah, ik hoop dat je inmiddels een tas hebt klaargezet voor je man. Je hebt hier al heel veel inpaktips gekregen. Voor het geval hij ooit een keer alleen met jullie zoon weggaat. 😅
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 16 Jun 2022 13:52

Re: First world problems

Marin schreef:
Sadie schreef:Niet elke man en vader zit van 's ochtends tot 's avonds alleen maar op zijn werk he? Sommige vaders hebben een actieve rol in de verzorging en opvoeding van hun kinderen en pakken dus wel de tassen in van hun kinderen, denken aan de zonnebrand en racen op het laatste moment nog naar het Kruidvat voor een antimuggenspray, niet omdat hun vrouw ze stuurt, maar omdat ze er zelf aan hebben gedacht.


Klopt. Maar mijn man wel. En ik had het over mijn man. Die werkt.


Maar mijn man werkt toch ook? En ik ook?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jun 2022 13:53

Re: First world problems

Sadie schreef:Wij werken allebei en pakken onze tassen in. Heel efficiënt.


Ja natuurlijk pak je je tas in. Met een lege tas reist t wel heel karig.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 16 Jun 2022 13:54

Re: First world problems

Macaron schreef:
Sadie schreef:Het klinkt juist alsof zij wel in die situatie zit. Haar man is nog nooit een moment alleen weggeweest met zijn eigen kind. Als we het dan toch over uitersten hebben.....

Zuig niet zo. Een groot deel van de mannen die dat wel doen hebben een tas mee die ingepakt is door de vrouw.


Maar dat is toch juist nou het hele punt?!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem330

Bericht 16 Jun 2022 14:00

Re: First world problems

Marsy31 schreef:
Macaron schreef:Zuig niet zo. Een groot deel van de mannen die dat wel doen hebben een tas mee die ingepakt is door de vrouw.


Maar dat is toch juist nou het hele punt?!

Ja dat Sadie dat sneu vindt voor die mannen dat het hun niet toevertrouwd wordt. So what. Als het er op aan komt overleven ze het heus wel hoor.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 16 Jun 2022 14:00

Re: First world problems

Marin schreef:
Sadie schreef:Niet elke man en vader zit van 's ochtends tot 's avonds alleen maar op zijn werk he? Sommige vaders hebben een actieve rol in de verzorging en opvoeding van hun kinderen en pakken dus wel de tassen in van hun kinderen, denken aan de zonnebrand en racen op het laatste moment nog naar het Kruidvat voor een antimuggenspray, niet omdat hun vrouw ze stuurt, maar omdat ze er zelf aan hebben gedacht.


Klopt. Maar mijn man wel. En ik had het over mijn man. Die werkt.

Ik werk ook, maar dat betekent toch niet dat je geen boodschap kan doen of de tas van je kind kunt inpakken? Veel winkels zijn tegenwoordig elke dag van de week geopend en ook nog eens tot redelijk laat (zoals de kruidvat in dit voorbeeld).
Mijn vriend is echt ENORM chaotisch. Zo heeft hij weleens op Schiphol gestaan zonder paspoort. En een keer op de verkeerde dag op het vliegveld gestaan. En ook weleens op het verkeerde vliegveld gestaan. Ik zou hem niet vertrouwen om iets voor mij in te pakken, dat doe ik liever zelf omdat ik niet zonder spullen wil zitten. Wat hij voor zichzelf wel/niet inpakt boeit me niet.
Maar ik heb dus wel een paar keer door hem op een verkeerd vliegveld gestaan en een keer 8 uur te vroeg etc. Elke keer als hij zoiets groots regelt dan vraag ik altijd of ie t nog even wilt dubbel checken... Sindsdien gaat dat redelijk goed. Knock on wood.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jun 2022 14:01

Re: First world problems

Marsy31 schreef:
Marin schreef:
Klopt. Maar mijn man wel. En ik had het over mijn man. Die werkt.


Maar mijn man werkt toch ook? En ik ook?


Dat bedoel ik ook niet. Ik zeg alleen dat ik mijn tas pak onder de werktijd van m'n man want dan heb ik er even tijd voor. Alleen dan begint Sadie te muggenziften over antimuggenspray.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 16 Jun 2022 14:11

Re: First world problems

Dat is wel herkenbaar Max. Ik ben ook echt wel voor het huishouden verdelen naar de krachten van de persoon hoor (daar was ander topic over). Maar dat moet dan wel beetje in balans zijn toch? Wat betreft kinderen vind ik dat gewoon niet opgaan. Tas inpakken is natuurlijk bijna een metafoor voor andere zaken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jun 2022 14:15

Re: First world problems

Max schreef:Ik werk ook, maar dat betekent toch niet dat je geen boodschap kan doen of de tas van je kind kunt inpakken? Veel winkels zijn tegenwoordig elke dag van de week geopend en ook nog eens tot redelijk laat (zoals de kruidvat in dit voorbeeld).
.

Ja natuurlijk kan dat. Maar Sadie vindt het schandalig als een ouder full time werkt. Volgens haar kan je als man alleen bedenken dat je naar het Kruitvat moet als je je werkweek perfect verdeelt zoals zij.

En mijn man werkt full time. Dus per definitie van Sadie kan hij niet zelf nadenken over muggenspray.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 16 Jun 2022 14:16

Re: First world problems

Marin schreef:
Marsy31 schreef:
Maar mijn man werkt toch ook? En ik ook?


Dat bedoel ik ook niet. Ik zeg alleen dat ik mijn tas pak onder de werktijd van m'n man want dan heb ik er even tijd voor. Alleen dan begint Sadie te muggenziften over antimuggenspray.


Ah ja ok. Als dat jullie overzicht geeft helemaal goed natuurlijk (was de pun intended haha?). Ik doe het liever samen, zo kort mogelijk vantevoren. Ik heb ook een ziekte dat ik persé wil dat het huis volledig schoon is voordat we weggaan, man vindt dat minder belangrijk maar we zijn nu al zo lang samen dat hij intussen dat als normaal ziet. Dus we pakken niet alleen samen in, we poetsen/wassen ook meteen alles. Dat alleen met twee kiddos is ook niet te doen. Ik vind niks heerlijker dan thuiskomen in een opgeruimd en schoon huis.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 16 Jun 2022 14:17

Re: First world problems

Gaat je man weleens naar de Kruidvat/Etos?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Jun 2022 14:20

Re: First world problems

Sadie schreef:
Marin schreef:
Prima als Sarah dat niet HEEFT. Verkeerde werkwoord.
Ze zit niet in die situatie. Klinkt wel zwaar voor je vriendin overigens maar inderdaad niet vergelijkbaar met wat hier besproken wordt verder.

Het klinkt juist alsof zij wel in die situatie zit. Haar man is nog nooit een moment alleen weggeweest met zijn eigen kind. Als we het dan toch over uitersten hebben.....



Zucht kap toch. Hij is wel alleen met hem weggeweest. Toen die ging fietsen met hem. En hé dan heeft die niet alles nodig. Voor de rest doen wij alles gezellig samen. En zo als je ziet is mijn zoon net 1 jaar oud geboren in een pandemie waar je niks kon en mocht doen.
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Jun 2022 14:21

Re: First world problems

Carra schreef:Knap van jullie Sadie!

Sarah, ik hoop dat je inmiddels een tas hebt klaargezet voor je man. Je hebt hier al heel veel inpaktips gekregen. Voor het geval hij ooit een keer alleen met jullie zoon weggaat. 😅



En ik vroeg niet eens op inpak tips haha. Maar zal straks zijn brood smeren kleren klaarleggen z'n werk tas inpakken voor morgen. Overigens dat doe ik niet echt kan die Prima zelf hij is zelfstandig.

En nu ben ik hier klaar mee. Word compleet anders gedaan dan wat ik zeg.
Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Jun 2022 14:26

Re: First world problems

Ik smeerde vanmorgen de boterham voor mijn ex en werd afgekat dat ik het verkeerde beleg er op gedaan had. Nu mag hij het zelf doen, hopelijk lukt het hem.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem330

Bericht 16 Jun 2022 14:28

Re: First world problems

Ik hoop dat dat een grapje is Jip. 😅
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 16 Jun 2022 14:30

Re: First world problems

Snap het wel hoor Sarah, 1 jaar en pandemie. Ik ben een persoon die veel me-time nodig heeft dus offer graag een familiedagje op zodat ik even lekker alleen thuis ben. Maar daar heeft niet iedereen de zelfde behoefte aan. Heb ik zeker geen mening of oordeel over. Daarom past op ieder potje ook een dekseltje gelukkig.

Oh God Jip.. 🤬 nog heeeeeeel even!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jun 2022 14:34

Re: First world problems

Max schreef:Gaat je man weleens naar de Kruidvat/Etos?


Mijn man? Ja natuurlijk.

Kijk in de praktijk ga ik vaker. Ik ben huisvrouw nu nog. Dus logisch dat mijn Etos frequentie hoger ligt.

Marsy ja die play on words was bewust.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 16 Jun 2022 14:43

Re: First world problems

Marsy31 schreef:
Marin schreef:
Klopt. Maar mijn man wel. En ik had het over mijn man. Die werkt.


Maar mijn man werkt toch ook? En ik ook?

Maar dat is anders... ofzo. Mannen met een niet-werkende vrouw hebben het privilege dat ze niks hoeven te doen, want die arme schat is zo druk met zijn werk (lol).

Terwijl de rest van de ouders ook gewoon werkt en ondertussen taken thuis kan oppakken. Voor deze mannen is dat allemaal totaal anders, want zij werken het altijd het aller aller hardste van iedereen.

Op de een of andere manier krijgen ze het voor elkaar hun vrouw te laten geloven dat ze nergens tijd voor hebben, niks kunnen en het echt te moeilijk voor hen is om een boodschap te doen, een tas in te pakken, of uit eigen beweging een maaltijd te maken.

Alsof hun hersenen en handen worden uitgeschakeld door een onzichtbare kracht zodra ze de drempel van de voordeur over stappen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Jun 2022 14:43

Re: First world problems

Macaron schreef:Ik hoop dat dat een grapje is Jip. 😅


Nope. Nouja, de laatste zin is sarcastisch. De rest is echt waar.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 16 Jun 2022 14:45

Re: First world problems

Jip schreef:
Macaron schreef:Ik hoop dat dat een grapje is Jip. 😅


Nope. Nouja, de laatste zin is sarcastisch. De rest is echt waar.

Waarom smeer je nog de boterhammen van je ex?
<<

Anoniem327

Bericht 16 Jun 2022 14:46

Re: First world problems

Marin schreef:
Max schreef:Ik werk ook, maar dat betekent toch niet dat je geen boodschap kan doen of de tas van je kind kunt inpakken? Veel winkels zijn tegenwoordig elke dag van de week geopend en ook nog eens tot redelijk laat (zoals de kruidvat in dit voorbeeld).
.

Ja natuurlijk kan dat. Maar Sadie vindt het schandalig als een ouder full time werkt. Volgens haar kan je als man alleen bedenken dat je naar het Kruitvat moet als je je werkweek perfect verdeelt zoals zij.

En mijn man werkt full time. Dus per definitie van Sadie kan hij niet zelf nadenken over muggenspray.

Huh? Deze snap ik niet. Je kunt toch prima fulltime werken en ook nog thuis van alles doen? Ik heb jarenlang fulltime gewerkt met kleine kinderen en toen moest toch echt al het andere ook gedaan worden. Het is niet zo dat wanneer je fulltime werkt er ineens een nanny verschijnseld die al het werk van je overneemt, tenminste zo werkt het niet voor werkende vrouwen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11406

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Jun 2022 14:47

Re: First world problems

Max schreef:
Jip schreef:
Nope. Nouja, de laatste zin is sarcastisch. De rest is echt waar.

Waarom smeer je nog de boterhammen van je ex?


Ik ben toch bezig om voor iedereen ontbijt brood te smeren. Hij haalt dochter uit bed, ik smeer de boterhammen. Zo proberen we het nog een beetje te verdelen.
Laatst gewijzigd door Jip op 16 Jun 2022 14:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jun 2022 14:47

Re: First world problems

Sadie schreef:
Marin schreef:Ja natuurlijk kan dat. Maar Sadie vindt het schandalig als een ouder full time werkt. Volgens haar kan je als man alleen bedenken dat je naar het Kruitvat moet als je je werkweek perfect verdeelt zoals zij.

En mijn man werkt full time. Dus per definitie van Sadie kan hij niet zelf nadenken over muggenspray.

Huh? Deze snap ik niet. Je kunt toch prima fulltime werken en ook nog thuis van alles doen? Ik heb jarenlang fulltime gewerkt met kleine kinderen en toen moest toch echt al het andere ook gedaan worden. Het is niet zo dat wanneer je fulltime werkt er ineens een nanny verschijnseld die al het werk van je overneemt, tenminste zo werkt het niet voor werkende vrouwen.


Kijk even naar je reactie hierboven. Jij denkt dat mensen die full time werken dat niet kunnen. Je zegt het echt net zelf. Je zal het wel veel zien in je omgeving ofzo. Of hebt het gelezen in 2016.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jun 2022 14:48

Re: First world problems

Maar nu ben ik even afk want ik ga solliciteren. 👋
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers