Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schema-topic

<<

Anoniem304

Bericht 08 Okt 2019 10:47

Re: Schema-topic

Ik weet het schema echt niet meer hoor, maar als er wat in ging qua fruit of groente was ik blij. Voor de rest leefde ze gewoon op melk.

Het was toen echt nog een lekker extraatje.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 08 Okt 2019 11:12

Re: Schema-topic

Het schema weet ik niet meer precise. J kreeg wel elke dag (geprakt) fruit, dat vond ze erg lekker dus ze at dat wel gewoon op. Groente at ze niet echt, brood begon ze tegen die tijd wel te eten geloof ik. Dat vond ze erg lekker. Maar de hoofdvoeding was nog steeds melk.

Ik zou niet te zwaar tillen aan die schema's. Gewoon op haar/jouw tempo wat nieuwe dingen invoeren en kijken hoe ze erop reageert. En dat kan ook nog per dag verschillen. Heeft ze een dag veel andere dingen gegeten? Misschien dan iets minder melk geven. Wil ze de volgende dag niets eten? Dan weer even terugvallen op de melk.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem308

Bericht 08 Okt 2019 13:30

Re: Schema-topic

Joey toevallig kwam ik deze nog tegen op mijn telefoon. Was rond 8 maanden.

7.30u 180/6 + 20 gram pap van bordje
9.00 fruithap
Slapen 9.30-11.30
11.30 120/4 fles
Lunch geroosterde boterham met beleg
14.30 120/4 fles, kleine snack
15.00-16.30 slapen
17.30 200 gram warm eten, klein beetje yoghurt
19.30 150/5 fles
20u slapen

Rond die tijd verviel ook de fles van 15u. En geloof net voor het jaar de fles voor het slapen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 08 Okt 2019 13:48

Re: Schema-topic

Thnx allen! Wel meer kindjes dus die op die leeftijd nog niet bijzonder veel aten. Dat schema van jou zitten we hier nog lang niet op AMM, maar goed in een maand gebeurt er ook veel steeds.
Ik moet er ook gewoon even aan wennen dat het nu allemaal zo snel gaat ?.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 06 Nov 2019 11:02

Re: Schema-topic

Nu een maand later gaat het eten heel goed, eet m'n dochter al veel meer. Vergelijkbaar met schema van AMM. Net de fles van 15u laten vallen. Nu ben ik nog wel erg zoekende met hoeveelheid van flessen en vaste voeding. Dochter laat nooit flessen staan (en zeurt om meer als ik geen 180 geef), maar spuugt later veel terug als ze te veel heeft gehad. Ze kreeg 180-120-120-180. Toen ben ik naar 180-150-180 gegaan. Leek te weinig, dag erop 3x180, maar dat lijkt nu toch weer te veel ?. Ze eet ene dag meer vaste voeding dan de andere, dat is ook niet raar dat doe ik ook. Maar zo blijf ik wel zoekende en geef ik elke dag wat anders qua hoeveelheden. Ik heb niet echt een vraag geloof ik, behalve of dit misschien herkenbaar is voor anderen?
<<

Geel

Bericht 06 Nov 2019 11:41

Re: Schema-topic

Ja, bij ons was dat toen ook. Ik gaf geloof ik 180-120-150-180, zoiets. En dat ging ook niet altijd op.
<<

Geel

Bericht 07 Nov 2019 16:35

Re: Schema-topic

Ik heb een vraag die geloof ik wel in dit topic thuishoort. L.ieve drinkt/dronk nog steeds zeven flesjes van 90+3. We goten ze niet af, maar ze dronk ze zelden helemaal leeg. Nu zijn we na wat probeersels terug op gewone voeding, ze vindt het lekker, het drinken gaat iets beter, dus we willen langzamerhand ophogen door er wat meer tijd tussen te laten zitten. Ze zou namelijk allang op 5x150 mogen zitten met haar leeftijd (2,5 maand) en gewicht (4470 gram). Van M.aria weet ik dat ze rond deze tijd op 6x120 zat en die had ook reflux, dus daardoor bleven die flessen ook klein. Geen probleem; liever wat meer voeden en een rustig kind dan tegen heug en meug ophogen. Maarrrr 6x120 zou toch wel mooi zijn en mag ook. Maar hoe zat dat ook alweer met de tijden? Om de hoeveel uur moeten deze hoeveelheden? Hebben jullie toevallig nog een schemaatje paraat? En ze slaapt nog niet door ‘s nachts (niet gek ook met zulke kleine voedingen), maar hoeveel geven we dan ‘s nachts? Stel dat ze na de fles van 23u pas om 5 uur komt ofzo, dan geef je geen volledige voeding toch, of wel?

Anyway, iemand die ongeveer in dezelfde situatie zit? Of iemand die zo’n sterk geheugen heeft en mij een beetje uit de brand kan helpen?
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 07 Nov 2019 17:24

Re: Schema-topic

Hee Geel

Ik zou proberen dit aan te houden ongeveer (afhankelijk van tijd dat je normaal opstaat), dus om de 4u.

7, 11, 15, 19, 23 en dan in de nacht afwachten wanneer ze komt voor het 6e flesje?

Oh en over je laatste vraag, in het begin toen hij eerder in de nacht kwam kreeg hij een hele fles. Later toen het meer opschoof naar onze wekker tijd (6u) gaf ik een heel klein flesje (steeds kleiner, op het eind 90 puur voor de troost volgens mij), of de fles van 6u vervroegt.
Laatst gewijzigd door Lavendel op 07 Nov 2019 22:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
Smile, it's free!
<<

Anoniem308

Bericht 07 Nov 2019 17:28

Re: Schema-topic

Staat dr geen mooi schema in het lampe boek? Wij zaten toen op 3 slaapjes en idd flesjes 7-11-15-19-23. Maar wellicht heeft ze na 3.5u al honger en voed je om de 3-3.5 uur. Juist door kleinere flesjes en iets vaker is misschien de reflux minder heftig.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 07 Nov 2019 19:35

Re: Schema-topic

Lavendel schreef:Hee Geel

Ik zou proberen dit aan te houden ongeveer (afhankelijk van tijd dat je normaal opstaat), dus om de 16u.

7, 11, 15, 19, 23 en dan in de nacht afwachten wanneer ze komt voor het 6e flesje?

Oh en over je laatste vraag, in het begin toen hij eerder in de nacht kwam kreeg hij een hele fles. Later toen het meer opschoof naar onze wekker tijd (6u) gaf ik een heel klein flesje (steeds kleiner, op het eind 90 puur voor de troost volgens mij), of de fles van 6u vervroegt.


Zo hebben wij dat bij L ook gedaan inderdaad. Als ie om 6u of later wakker werd, kreeg ie een 'grote' fles en alles daarvoor een kleine.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Geel

Bericht 07 Nov 2019 20:23

Re: Schema-topic

Oh bedankt jongens, ik wist echt ff niet meer hoe het ook alweer zat en met mn Lampe-boek kwam ik er ook niet uit, want zij heeft bv-schema’s en heeft t verder over 5x150 op deze leeftijd. Dat kan L echt nog niet wegkrijgen hehe.
We gaan dit aanhouden, bedankt voor t meedenken!
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 27 Nov 2019 20:17

Re: Schema-topic

Ik zit te tobben met het schema van Filip en ben benieuwd wat jullie zouden doen.

Hij is bijna 6 maanden oud en krijgt 5 flessen van 180+6. We zijn begonnen met oefenhapjes maar dat lukt nog niet zo goed. Hij lust het wel, maar werkt nog steeds zijn tong maar voren waardoor er nauwelijks wat in gaat.

Nu lees ik overal dat vanaf 6 maanden bij voeding echt nodig is, en dat babies nog maar 4 flessen nodig hebben.

De opties:
-lekker doorgaan met 5 flessen, net zolang tot de hapjes een beetje fatsoenlijk gaan, en dan de fles afbouwen.
-afbouwen naar 4 flessen (maar dan krijgt hij toch te weinig binnen denk ik. Stimuleert misschien wel de honger naar ander eten)
-afbouwen naar 4 flessen, maar aan de laatste fles granenpap (vanaf 6m) toe te voegen, zodat het meer vult om die afvallende fles op te vullen. Maar kan dit als zijn maag nog niet echt gewend is aan iets anders dan melk? Hij krijgt nu geen pap van rijstebloem. En welke speen gebruik ik dan op een dr Brown fles?

Optie 1 is de beste optie hè?
Smile, it's free!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 27 Nov 2019 20:21

Re: Schema-topic

Ik zou voor optie 1 gaan. Met 6 maanden begonnen we pas met bijvoeding, dus dat was toen hier ook nog niet zoveel. En al vroeg ik me toen ook af hoe goed ging komen, binnen 2 maanden at ze steeds beter en nu heel goed. Ik zou zeggen komt vanzelf als hij er aan toe is. Daarom zou ik (nog) niet honger opwekken door minder flessen te geven, maar hem nog even de tijd geven het te leren..
Ik stapte toen over van bv naar fv en heb tot bijna 7 maanden 5 gegeven, toen een paar weken 4 en voor ze 8 maanden was zaten we al op 3. Had ik met 6 maanden nooit kunnen denken.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 27 Nov 2019 20:26

Re: Schema-topic

Ja optie 1. Bijvoeding is vanaf 6 maanden nog niet echt nodig, er zijn genoeg kinderen die juist pas met 6 maanden beginnen met oefenhapjes, om welke reden dan ook.

Als hij het wel lust, is het dus iets in structuur dat wennen is en waarom hij het zijn mond uitwerkt. Als je dan naar 4 flessen gaat 'voor de honger' bereik je daar denk niet zoveel mee denk ik. Gewoon doorgaan met oefenen. Al zou je, nu hij 6 maanden is, ook stukjes kunnen geven, kijken of hij dat zelf kan/wil eten?
december 2016
juli 2019
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 27 Nov 2019 20:29

Re: Schema-topic

Jaa dacht ik al. Ik heb er zelf gewoon behoefte aan dat die 22u fles afvalt en ik weer eens lekker op tijd naar mijn nest kan met een boek ;) (Ja vriend kan ook fles geven, maar die doet altijd de ochtend fles om 6u, en ik heb ‘s ochtends veel meer tijd nodig, dus ik wil niet ruilen)

Maar het kan dus allemaal heel snel gaan. We wachten af!
Smile, it's free!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 27 Nov 2019 20:48

Re: Schema-topic

Hah dat had ik ook, zelf die behoefte :smile:. Ik heb die vijfde fles wel afgebouwd, had op een gegeven moment toch het idee dat die 23.00u fles gewenning was. Dus steeds minder gegeven denk ik vanaf 6.5 maand. Je gaat nu over naar opvolgmelk denk ik? Die kan ook wel meer vullend zijn geloof ik? Dus zou je ook wel eens kunnen experimenteren met afbouwen.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 27 Nov 2019 22:10

Re: Schema-topic

Je kan wel experimenteren met afbouwen hoor, het risico dat je neemt is dat je er 's nachts een keer uit moet omdat hij dan honger heeft.

Granen mag hij ook echt wel in zijn fles hoor als dat helpt om vanaf 19.00 de nacht door te komen, alleen zou ik dat eerst een keer in de ochtend proberen om te kijken of hij er geen last van heeft.

Het is ook zo lastig allemaal hoor, ik vind het nu met L. ook weer. Die "moet" straks met de pot mee gaan eten, dat zie ik echt nog niet gebeuren haha!
⁠♡♡♡
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 28 Nov 2019 14:22

Re: Schema-topic

Als je bij de laatste fles granen doet dan heb je van de dr Brown de Y speen nodig
Maar volgens mij worden die niet meer verkocht.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 28 Nov 2019 14:40

Re: Schema-topic

JustMeDaan schreef:Als je bij de laatste fles granen doet dan heb je van de dr Brown de Y speen nodig
Maar volgens mij worden die niet meer verkocht.

Op de dr-Brownfles (de smalle) past ook de papspeen van difrax. Werkt perfect! Beter dan met de spenen van dr Brown zelfs.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem308

Bericht 28 Nov 2019 17:31

Re: Schema-topic

Pap van een bordje zou je s ochtends ook eens kunnen proberen. Dat is lekker stevig. En sowieso de fles van 22u afbouwen die hebben ze vaak niet meer nodig.
<<

Geel

Bericht 28 Nov 2019 18:12

Re: Schema-topic

Tot hoe lang hadden jullie kinderen een nachtfles? L. krijgt om 23 uur een fles van 150+5 en slaapt dan door tot 4.30u ongeveer. Dan krijgt ze een flesje van 90+3 en slaapt daarna meestal goed verder. Maar we merken dat de twee flessen erna (van 120+4) maar matig naar binnen gaan. Ze is nu 3,5 maand en de cb-arts zei pas dat ze die fles echt niet meer nodig heeft. Maar ja, hoe leren we die dan af? Hoe hebben jullie dat gedaan, weet iemand dat nog?

Edit: ik las pas terug in een topic dat we bij M toen spenen terugstopten tot het tijd was voor een fles. Maar voor mijn idee duurde die periode zo lang en was het zo frustrerend om er steeds uit te moeten. Ik heb er gewoon de durf en kracht niet voor ofzo, om dat weer te moeten gaan doen. Kan wel even wat positieve ervaringsverhalen gebruiken geloof ik, wil zo graag doorslapen. Heb soms het gevoel of het nooit gaat gebeuren, beuhh.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 28 Nov 2019 19:29

Re: Schema-topic

Hier is het verrassend makkelijk afgebouwd door een combinatie van dingen. Misschien valt het bij jou ook mee deze keer! Hij kwam zelf steeds later voor de fles, waardoor ik dan de fles van 6u bij de wekker liet vervallen of ik rekte de fles met een speen richting de tijd van de wekker. Ik ben ook steeds minder gaan geven, van 150 richting 60 in een paar dagen. Hij protesteerde niet en ging ook met minder gelijk weer slapen. Dat was wel een teken dat hij het niet echt nodig had. Hij was 11 weken toen hij doorsliep van de fles van 22 tot 6.

Maar is voeding geven niet vermoeiender dan een paar keer heen en weer voor een speen? En slaapt ze nog bij jullie trouwens? Ik hoor ook vaker dat de behoefte aan voeding in de nacht snel afneemt dan. Maar misschien is dat alleen bij borstvoeding..?
Laatst gewijzigd door Lavendel op 28 Nov 2019 19:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
Smile, it's free!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 28 Nov 2019 19:30

Re: Schema-topic

Toen ik weer ging werken was T 19 weken. Hij sliep toen van 23.00-4.30 Geel...
Tsjah klein flesje er in van 60. Om 7.30 voor ik ging werken gaven we dan 90.
Toen hij 6 maanden was maakten we hem wakker om 21.00 voor de laatste fles. We gaven dan dit van 19.00 niet. Hij kreeg om 18.00 beetje groente en dan slapen. Maar toen sliep hij dus van 21.00-4.30 haha
Maar dan kon ik er zelf wel vroeg in ?
Het schoof toen langzaam op richting 6 uur.
2016
<<

Geel

Bericht 28 Nov 2019 20:03

Re: Schema-topic

Hmm, zelfde ritme dan ongeveer Salome ;-) Ik vind t altijd zo moeilijk dat je dan weet dat het niet nodig is en eerder kwaad doet dan goed, terwijl je kind ook wakker wordt en dan krijst. Dus ja, wat is het dan hè?

Ze slaapt op haar eigen kamertje, sinds een paar weken, gaat super en sindsdien slaapt ze dus ook tot 4.30u i.p.v. 3 uur ofzo.
Wat het ook lastig maakt is dat ze door haar prikjes niet meer ingebakerd ligt, dus ze wordt iets sneller wakker door haar armen. Dan zouden we dus vanaf nog eerder spenen moeten terugstoppen. Ah ik ben echt blij dat er al zoveel dingen beter gaan of goed zijn gegaan, maar ik wil zo graag NU een goed slapende baby. Ik slaap zelf ook niet meer door namelijk, steeds in blokjes van 1,5 uur ofzo. Nou ja, klaagmodus maar weer uit en doorrrr.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 28 Nov 2019 20:30

Re: Schema-topic

Aaah die babietjes ook hè! Maar het is nu bijna weekend, dus misschien goed moment of het even een paar dagen te proberen? Om en om, erin en eruit en als het echt niet gaat toch een flesje of even meenemen in bed?
Smile, it's free!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers