Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Papfles

<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 13 Okt 2017 08:16

Papfles

Hoe maken jullie een papfles?
Wat voor fles gebruik je?
Hoeveel melk?
Welke pap?
Hoeveel pap voeg je toe?

Ik vraag het mij af omdat ik denk dat mijn dochter nog honger heeft na de papfles.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem236

Bericht 13 Okt 2017 08:32

Re: Papfles

Ik geloof dat ik melk aanmaakte van 180+6 en dat in een bordje deed, pap erdoor totdat het stevig is. Stuk of 6 eetlepels geloof ik.
<<

Anoniem236

Bericht 13 Okt 2017 08:33

Re: Papfles

En brood ipv pap?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Okt 2017 08:40

Re: Papfles

Wanneer geef je de papfles, in de ochtend of ‘s avonds? D. kreeg de pap niet uit de fles, zelfs niet met de grootste speen. Ik ben toen gewoon pap in een bordje gaan maken en gaf dat dus met een lepel. Dat is ook wat dikker en vilt dus misschien meer? Maar dat was dus zijn ontbijt, in de avond kan ik me voorstellen dat je liever een fles geeft. Overigens eet D. nu meestal 1 of 2 boterhammen als ontbijt, omdat hij aan pap niet genoeg had.

♥♥
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 13 Okt 2017 08:49

Re: Papfles

Ik geef het 's ochtends. Mijn dochter heeft geen geduld om uit een bordje te eten 's ochtends. Na het verschonen van de luier begint ze te huilen en stopt pas als ze een fles in de mond heeft. :palm: als ik haar uit een bordje voer wordt ze helemaal hysterisch. Dus dan maar een fles. Ik gebruik een difrax fles met speen L 180+6 melk en 6 theelepels pap. En dan dik ik het nog in met 1 schepje nuttiton. Ik kan haar best nog een boterham geven daarna. Geen probleem maar ik was benieuwd hoe anderen de fles maakten. Ik vind die fles ook wel weer makkelijk dus als ik er iets aan kan veranderen om de fles beter te maken nou graag!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Okt 2017 08:54

Re: Papfles

Ohja dat heeft D. ook, dat ongeduldige. Mijn oplossing is dat hij een fles melk krijgt in bed, om wakker te worden. Daarna aankleden en dan brood eten. Omdat z’n maagje dan al een beetje gevuld is vindt hij het prima. Is op werkdagen ook ideaal want hij kan dan brood eten op de opvang, scheelt vet veel tijd! :D

♥♥
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 13 Okt 2017 09:14

Re: Papfles

Elliot schreef:Ohja dat heeft D. ook, dat ongeduldige. Mijn oplossing is dat hij een fles melk krijgt in bed, om wakker te worden. Daarna aankleden en dan brood eten. Omdat z’n maagje dan al een beetje gevuld is vindt hij het prima. Is op werkdagen ook ideaal want hij kan dan brood eten op de opvang, scheelt vet veel tijd! :D

Ja, zo doen wij het ook! A. drinkt eerst 120cc en daarna gaan we rustig een bordje Bambix of een boterham eten.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Okt 2017 09:26

Re: Papfles

Ik ben momenteel aan het experimenteren met de papfles in de ochtend. Ik ben bv aan het afbouwen en geef nu om en om in de ochtend bv en papfles. Voorheen gaf ik een klein bordje als toevoeging op de bv.

We zitten nu in Spanje en ik geef een Spaans papje, hier gekocht. Dat is met rijst- en maïsmeel, volgens mij heb je die niet in Nederland (ik had althans een 4 maanden papje met alleen rijst thuis). Ik wilde bewust nog niet met gluten beginnen op vakantie dus heb hier ook een 4 maanden papje zonder gluten gekozen.
We hebben hier ook een fles gekocht van het merk Suavinex, een hele leuke fles maar met zo'n 3 standen speen waardoor hij de melk echt binnen no time op had. Dus die leek me juist uitermate geschikt voor de papfles. Hij lijkt dat inderdaad goed eruit te kunnen krijgen dus die fles houden we maar.

Ik geef nu 180 ml water met 6 scheppen melkpoeder en dan 4 lepeltjes pap. Benieuwd hoe het zal zijn met dikkere pap maar voor nu werkt dit.
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 14 Okt 2017 22:54

Re: Papfles

Ik geef eerst melk (bv) en daarna havermout of yoghurt met een heel klein beetje muesli of fruit. Als hij niet eerst melk krijgt is hij echt aan het jammeren om eten.

Niet echt een antwoord dus maar misschien dus idd fles melk en daarna ontbijt?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 14 Okt 2017 23:00

Re: Papfles

Beide dochters (bijna 4 en net 1 jaar) drinken 's ochtends zo'n 200ml melk met Brinta/Bambix. Dat is genoeg om het vol te houden tot het fruiteten rond 10u.
<<

Anoniem257

Bericht 14 Okt 2017 23:17

Re: Papfles

Exogenesis schreef:Beide dochters (bijna 4 en net 1 jaar) drinken 's ochtends zo'n 200ml melk met Brinta/Bambix. Dat is genoeg om het vol te houden tot het fruiteten rond 10u.

Dit doen wij ook
<<

Anoniem316

Bericht 15 Okt 2017 08:33

Re: Papfles

Hier 's morgens ook een papfles (200cc moedermelk + 3 eetlepels pap). Ik heb op dit moment nog de 8 maanden pap van de Albert Heijn. Sinds ze deze pap heeft, gebruik ik de papfles van Difrax. Daar zit een xl speen op.

Als ze nog honger heeft na de papfles zou ik inderdaad beginnen met een flesje melk als je haar aankleedt en daarna maar het echte ontbijt als in een broodje o.i.d.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4410

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 15 Okt 2017 15:20

Re: Papfles

Ik geef pas net pap (bambix, avent fles, 3 standen speen) dus aan mij heb je niet zoveel, maar... ik heb eerst een papspeen geprobeerd, maar dat vond M niks, daar kwam alles te snel uit. Met de 3 standen speen gaat het prima. Dus zou het kunnen dat jouw dochter de fles misschien te snel leegklokt? Ik ken de difrax spenen niet, maar als de pap iets langzamer gaat, dat ze dan merkt dat ze toch verzadigd is na de fles?
december 2016
juli 2019
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 16 Okt 2017 13:52

Re: Papfles

Ja ze is inderdaad wel snel! Maar ze eet nu gewoon wat ontbijt van mij mee na de fles. Ontbijtgranen met melk. Op kdv krijgt ze ook al vroeg fruit dus het zal wel loslopen. Heb nu bambix 12 maanden gehaald. Misschien dat het wat meer vult.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem281

Bericht 17 Okt 2017 07:22

Re: Papfles

Tobias krijgt geen fles, want hij kreeg de pap er nooit uit en dat werd een beetje zielig :nerd: Maar een bordje pap dus. Voorheen had ik nog wel 's het idee dat-ie er te weinig aan had, maar sinds een maand of 2 krijgt-ie Brinta pap en en dan iets van 10 eetlepels in 220 cc melk. Als 't bijna op is, wordt-ie al moeilijker met eten (voor mij een teken dat-ie dan wel genoeg heeft gehad) en is z'n buikje lekker rond!

Helpt wel dat-ie vaak pas rond achten ontbijt en tegen tienen is 't alweer fruit-tijd of krijgt-ie een koekje of iets.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 20 Okt 2017 08:37

Re: Papfles

Ik geef sinds deze week een papfles in de ochtend (200cc borstvoeding met 3 lepeltjes biobim) uit de Dr. Brown brede hals fles en dan speen 4, want daar stond bij dat het voor de papfles geschikt is. Alleen klokt hij met 5 minuten die hele fles leeg, dat is toch veel te snel? Moet ik misschien speen 3 proberen, heeft iemand daar ervaring mee?
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Okt 2017 08:42

Re: Papfles

Je zou het met een kleinere speen kunnen proberen Saga. Ik geef het met een speen 3 (maar wel ander merk). Klinkt wel alsof het hele dunne pap is of niet? Misschien kan je 't ook iets meer indikken.
Ik geef 200ml poedermelk (180 water en 6 schepjes poeder) met dan 4 schepjes pap. Maar 't is wel andere pap (nog restje Spaanse mais pap).
Mocht jouw pap dus te dun zijn kan je dat ook proberen.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 20 Okt 2017 08:48

Re: Papfles

De pap is wel redelijk dik, echt pap zeg maar. Dan maar speen 3 bestellen ;)
10.04.17

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers