Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stilte.

<<

Anoniem249

Bericht 15 Okt 2017 12:50

Re: Stilte.

En hoe ik het voor me zie is dat ik over een tijdje erop uitgekeken ben en niet meer kom. Dat vind ik ook niet erg, heb ik weer tijd om andere dingen te doen :-)
<<

Anoniem318

Bericht 15 Okt 2017 12:58

Re: Stilte.

Ik ben nooit een kletskous geweest hier. Om heel eerlijk te zijn, kom ik hier als ik een beetje verstand op nul wil ontspannen, ik vind de discussies meestal weinig prikkelend om echt te reageren. Als er dan al eens een actueel onderwerp is, vind ik ook dat er teveel zijn die vanuit hun emotie reageren, ik kan daar slecht tegen. Dus dan haak ik bij voorbaat al af. Maar ik vind het wel ontspannend om een beetje te lezen hier als pauze, het is een guilty pleasure.

Verder vind ik inderdaad een aantal forumsters nogal onelegant "eerlijk" zijn, op het randje van honend soms. Forumsters als Zora, UN, Caulfield enzo vind ik ook altijd eerlijk en recht door zee, maar altijd respectvol.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 15 Okt 2017 13:12

Re: Stilte.

Claire**** schreef:
Poutine schreef:
Elska schreef:Nee, wanneer ik alles heb gelezen wat mij interessant lijkt klik ik op "markeer als gelezen " dus ik begin elke keer weer schoon.
Maar ik zou zeggen test het zelf met nieuwe berichten of welke functie van het forum jij wel eerlijk vindt.


Getest met de actieve onderwerpen, dat leek me zinvoller. Maar je hebt gelijk, van de eerste pagina (30 topics) staan er alsnog maar 7 in de pijler zwangerschap en mama’s.

Een topic hoeft niet in die pijler te staan om over zwangerschappen en kinderen te gaan, dat is juist het hele punt.

als je goed hebt gelezen zag je dat ik kindgerelateerde topic's buiten de pijler ook benoem. nu zal de ene dat misschien iets strenger tellen dan de andere maar hoe streng ik ook tel ik komt niet op meer dan de helft en al helemaal niet op 9 van de 10 topic's.

daarnaast lijkt het mij logisch dat mensen die niets met zwangerschap en kinderen hebben de hele pijler overslaan. dan blijven alleen de kindgerelateerde topic's buiten de pijler nog over waardoor het geklets over kinderen in verhouding nog lager uitvalt.

Maar nogmaals ik snap het gevoel dat kinderpraat het forum overheerst wel, ik probeerde te laten zien dat dit gevoel niet overeenkomt met de werkelijkheid. eigenlijk in de hoop om dit toch wel vervelende gevoel te verminderen waardoor het posten weer leuker wordt maar ik merk vooral meer tegenstand dus ik zal erover ophouden.
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17377

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 15 Okt 2017 13:27

Re: Stilte.

Claire**** schreef:Ik wil helemaal niks. Het hoeft ook zeker niet te veranderen. Ik geef alleen aan dat dit voor sommige, waaronder ik, een reden is om minder of helemaal niet meer te posten. Dat betekent niet dat ik wil dat het anders word, maar als iemand vraagt waarom het stiller wordt dan krijg je daar antwoord op. Het is geen klacht, het is een reden.


Precies :)

@ Marin: Claire geeft denk ik heel helder weer waar de 'stilte' wat haar betreft uit voort komt. Een paar forummers in dit topic interpreteren dat per ongeluk even als een verwijt, of als iets dat zou moeten veranderen. Maar het is voor velen ook gewoon een constatering: dat is de reden dat ze minder aansluiting vinden, of dat er minder topics zijn waar mensen zin hebben om in te reageren. Ik snap dat wel eigenlijk!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Okt 2017 13:29

Re: Stilte.

Ja als reden waarom je (je in algemeen, niet jij) minder aansluiting vindt snap ik ook wel goed inderdaad. Alleen denk ik wel dat zolang je zelf minder post over onderwerpen die je zelf interesseert, het ook niet persé interessanter voor je wordt. Maar dat is een keuze die ieder voor zich maakt natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Okt 2017 13:46

Re: Stilte.

Olíve schreef:Ik heb dit topic al meerdere keren geopend en wil steeds wel reageren maar klik dan toch weg. Aangezien dat niet echt bijdraagt aan jouw vraag Elliot reageer ik dan toch maar.

Allereerst vind ik het wel heel apart om een topic te openen met een vraag om dan vervolgens alle antwoorden die je niet aanstaan af te doen als overdreven, slachtofferig en irritant. Ik voeg even de antwoorden samen van een aantal forummers.
Ik wil eigenlijk heel vaak wel reageren maar zie dan op tegen de mensen die je reactie dan weer heel stom vinden en daar dan weer bijval van krijgen van hun forumvriendjes.
Mijn zwakte hoor, I know maar goed.. het houdt me dus wel tegen. Wanneer mensen dan ook nog eens een niet al te goede zelfreflectie hebben wordt het vechten tegen de bierkaai.
Een heel concreet voorbeeld:
Bella opent een zwangerschapstopic omdat het topic dat er al is voor haar te breed is. Jouw reactie Elliot: 'Goh loopt echt storm hier'. Ik vraag me dan af waarom je daar dan zo op reageert. Jij bent niet zwanger, hebt er dus niks mee te maken maar toch even een sarcastische opmerking erin gooien. Mij stoort dat dus erg.

Nou ja tot zo ver mijn aandeel.


Dat hele topic van Bella was als recalcitrante actie geopend. Ze zei zelf in de openingspost zoiets als “haha ik doe het lekker toch”. (Ze heeft dat overigens inmiddels aangepast.)
Grappig dat ik dan als onsympathiek word bestempeld als ik daarin mee ga.
Weet je, ik heb liever dat je al die reacties die je denkt maar niet typt eens wel zou typen. Ik word hier nu neergezet als iemand die bot is en blijkbaar geen zelfreflectie heeft, terwijl ik gewoon tracht eerlijk te zijn en niet de schijn op wil houden. Prima als je het vervelend vindt dat ik die eerlijke reactie niet omhul met liefs en kusjes, maar dat maakt mij niet onaardig. Je weet tenminste wel zeker dat ik eerlijk reageer en dat ik niet A denk maar B zeg alleen omdat A niet aardig overkomt. Dit is een forum en niet het echte leven, ik ga hier niet op eieren lopen omdat geschreven tekst harder over kan komen dan het bedoeld is.

♥♥
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 13:32

Bericht 15 Okt 2017 13:54

Re: Stilte.

Olíve: Ik zie het bijval krijgen van forumvriendjes niet gebeuren eigenlijk. Dat suggereert een beetje alsof men hier op een kinderachtige manieren met elkaar om gaat, maar dat is toch echt niet zo? Ja, ik zie af en toe mensen bijval krijgen maar geen idee of die dan ook meteen bevriend met elkaar zijn. Maar je kunt het gewoon met iemand eens zijn zonder meteen vriendjes met elkaar te zijn, natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Poutine op 15 Okt 2017 13:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17377

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 15 Okt 2017 13:54

Re: Stilte.

Ja maar jeetje Elliot, je hoeft het toch niet zo 'erg' te maken? Mensen zeggen niet dat je bot bent, of dat ze willen dat je alles omhult met liefs en kusjes. Je overdrijft wel een klein beetje zo. En dat snap ik wel hoor, want het is echt niet leuk om het idee te hebben dat er opeens mensen je ergens op aan spreken, maar het is dan wel handig dat je gewoon even sec leest wat er gezegd wordt. En niet gaat zeggen dat alleen op eieren lopen blijkbaar ok is hier. Absoluut niet. Maar er zit wel een groot verschil tussen botte reacties, of eerlijke maar wel aardige/constructieve reacties geven.

Je weet daarnaast zelf ook wel dat dat topic van Bella juist een goed voorbeeld is. Juist omdat jij en Cotton het daarin klaarblijkelijk echt de dikste onzin vinden dat iemand gewoon graag een nieuw topic opent. Ik zou daar ook wat recalcitrant van worden haha :D Bella kan kiezen het niet zo te benoemen, zich heel serieus te gaan verantwoorden, of er een grapje over te maken. Nou kudo's voor Bella dat ze er een grapje over maakt.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Okt 2017 14:01

Re: Stilte.

Zora ik vind jouw belerende toon best irritant eigenlijk. Alsof ik hier totaal buiten zinnen van misplaatste woede reacties zit te typen die kant noch wal raken. Valt wel mee hoor, ik vind het gewoon wat flauw dat ik nu ineens de gebeten hond lijk te zijn.

Dat topic van Bella zie ik dus anders, zij doet recalcitrant en daar krijg ik de kriebels van dus dan doe ik het terug. Flauw? Ja vast, maar haar actie is niet minder flauw dan de mijne. Dus ik wil ook kudo’s! :D

♥♥
<<

Anoniem251

Bericht 15 Okt 2017 14:31

Re: Stilte.

Elliot schreef:Zora ik vind jouw belerende toon best irritant eigenlijk. Alsof ik hier totaal buiten zinnen van misplaatste woede reacties zit te typen die kant noch wal raken. Valt wel mee hoor, ik vind het gewoon wat flauw dat ik nu ineens de gebeten hond lijk te zijn.

Dat topic van Bella zie ik dus anders, zij doet recalcitrant en daar krijg ik de kriebels van dus dan doe ik het terug. Flauw? Ja vast, maar haar actie is niet minder flauw dan de mijne. Dus ik wil ook kudo’s! :D


Het feit dat je dat topic typeert als recalcitrant bevestigt toch eigenlijk wel een beetje dat er hier een gevestigde orde is die 'de dienst uitmaakt' en dat er minder open gestaan wordt voor nieuwe mensen dan wel ideeën?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17377

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 15 Okt 2017 14:45

Re: Stilte.

Elliot schreef:Zora ik vind jouw belerende toon best irritant eigenlijk. Alsof ik hier totaal buiten zinnen van misplaatste woede reacties zit te typen die kant noch wal raken. Valt wel mee hoor, ik vind het gewoon wat flauw dat ik nu ineens de gebeten hond lijk te zijn.

Dat topic van Bella zie ik dus anders, zij doet recalcitrant en daar krijg ik de kriebels van dus dan doe ik het terug. Flauw? Ja vast, maar haar actie is niet minder flauw dan de mijne. Dus ik wil ook kudo’s! :D


Sorry dat het zo belerend overkomt, Elliot. Ik had ook eigenlijk gezegd het erbij te laten, maar dan wil ik toch weer ergens op reageren en dan wordt het toch meer een discussie dan ik wilde.. Ik bedoel het iig echt niet belerend. Wil graag gewoon aangeven dat ik hoop dat je het niet ZO heftig ervaart, want ook nu typ je dat ik net doe alsof je buiten zinnen van woede bent. Helemaal niet hoor, echt niet.

Ik vind trouwens dat Bella helemaal niet recalcitrant deed. Ik snapte haar wel, en vind het juist gek dat jij dat recalcitrant vindt.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 15 Okt 2017 14:54

Re: Stilte.

Elliot schreef:
Olíve schreef:Ik heb dit topic al meerdere keren geopend en wil steeds wel reageren maar klik dan toch weg. Aangezien dat niet echt bijdraagt aan jouw vraag Elliot reageer ik dan toch maar.

Allereerst vind ik het wel heel apart om een topic te openen met een vraag om dan vervolgens alle antwoorden die je niet aanstaan af te doen als overdreven, slachtofferig en irritant. Ik voeg even de antwoorden samen van een aantal forummers.
Ik wil eigenlijk heel vaak wel reageren maar zie dan op tegen de mensen die je reactie dan weer heel stom vinden en daar dan weer bijval van krijgen van hun forumvriendjes.
Mijn zwakte hoor, I know maar goed.. het houdt me dus wel tegen. Wanneer mensen dan ook nog eens een niet al te goede zelfreflectie hebben wordt het vechten tegen de bierkaai.
Een heel concreet voorbeeld:
Bella opent een zwangerschapstopic omdat het topic dat er al is voor haar te breed is. Jouw reactie Elliot: 'Goh loopt echt storm hier'. Ik vraag me dan af waarom je daar dan zo op reageert. Jij bent niet zwanger, hebt er dus niks mee te maken maar toch even een sarcastische opmerking erin gooien. Mij stoort dat dus erg.

Nou ja tot zo ver mijn aandeel.


Dat hele topic van Bella was als recalcitrante actie geopend. Ze zei zelf in de openingspost zoiets als “haha ik doe het lekker toch”. (Ze heeft dat overigens inmiddels aangepast.)
Grappig dat ik dan als onsympathiek word bestempeld als ik daarin mee ga.
Weet je, ik heb liever dat je al die reacties die je denkt maar niet typt eens wel zou typen. Ik word hier nu neergezet als iemand die bot is en blijkbaar geen zelfreflectie heeft, terwijl ik gewoon tracht eerlijk te zijn en niet de schijn op wil houden. Prima als je het vervelend vindt dat ik die eerlijke reactie niet omhul met liefs en kusjes, maar dat maakt mij niet onaardig. Je weet tenminste wel zeker dat ik eerlijk reageer en dat ik niet A denk maar B zeg alleen omdat A niet aardig overkomt. Dit is een forum en niet het echte leven, ik ga hier niet op eieren lopen omdat geschreven tekst harder over kan komen dan het bedoeld is.

Misschien eens je hand in eigen boezem steken. Niet gelijk in de verdediging gaan en de feedback die je krijgt overdenken. Lekker makkelijk afdoen met 'it is niet in het echt' als mensen aangeven dat je wellicht soms wat ongenuanceerd overkomt zegt dat niets over wie je in real bent, maar kennelijk kom je zo over op sommige mensen.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 15 Okt 2017 15:03

Re: Stilte.

Jammer dat mijn reactie anders overkomt dan hoe ik het ervaar op het forum.
Ik mag dan best bekend zijn ervaar ik het toch op deze manier.

Ik zit heus niet alleen in het zwangerschapspijler, zoals er hier ergens gezegd wordt. Maar daar liggen op dit moment mijn interesses dus ben ik daar meer te vinden.
Ik zit ook wel in de hobbypijler.

Als meerdere het forum of forummers op een bepaalde manier ervaren kun je ook eens daar naar kijken. Er zit dan toch iets van waarheid in.

Ik vind het altijd lastig om precies te omschrijven wat ik bedoel. Maar ik heb een poging gedaan.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem247

Bericht 15 Okt 2017 15:24

Re: Stilte.

Ik ben het wel een beetje eens met Raven. Ik ervaar dat ook wel eens en zie het ook bij andere gebeuren. Ik maak er verder geen big deal van maar soms is het wel jammer als je genegeerd wordt oid.

Ook ben ik het eens met Olive en Plien.

** rest maar weer verwijderd..
Laatst gewijzigd door Anoniem247 op 15 Okt 2017 16:47, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 13:32

Bericht 15 Okt 2017 15:24

Re: Stilte.

Nou moe, wat een modder gegooi. Ik wil even kwijt dat ik Elliot dan weer een hele prettige forummer vind en haar reacties in de meeste topics echt wel heel waardevol en doordacht vind. En als daar tegenover dan ook wel eens wat minder leuke/prettige reacties staan, dat is dan ook toch niet erg? Alsof we in het dagelijks leven allemaal zo zoetjes, lieflijk en verstandig zijn.
<<

Anoniem247

Bericht 15 Okt 2017 15:26

Re: Stilte.

Dan mag dit toch ook wel gewoon gezegd worden op een nette manier? Ik vind dit totaal geen modder gegooi.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 13:32

Bericht 15 Okt 2017 15:27

Re: Stilte.

Ik vind dit nu wel een beetje 'als er één schaap over de dam is...'
<<

Anoniem247

Bericht 15 Okt 2017 15:31

Re: Stilte.

Of een 'oh gelukkig ben ik niet de enige die dat vind'

Ik wil er verder ook geen discussie over. Ik deel gewoon een mening hierover.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Okt 2017 16:15

Re: Stilte.

Ava schreef:
Ik wil er verder ook geen discussie over. Ik deel gewoon een mening hierover.


Je begrijpt zelf denk ik ook wel dat het zo niet werkt. Als jouw mening in dit geval is dat je een forimmer onsympathiek vindt overkomen, kun je dat niet neer plempen en vinden of verwachten dat daar geen disscussie over ontstaat.
<<

Anoniem247

Bericht 15 Okt 2017 16:46

Re: Stilte.

Hoezo niet? Ik zeg toch niks anders dan de rest die dezelfde mening deelt? Ik kan wel dingen gaan kopieëren en plakken maar ik sluit mij alleen maar aan.

Ik heb nu al 3x gedacht om mijn opmerkingen maar te verwijderen want ik heb alweer spijt en weer toch wel waar het weer naar toe gaat. Daar heb ik gewoon geen zin in. Kennelijk mag je het wel voor iemand opnemen maar meegaan in een stroom die gewoon iets kwijt wil wat negatief is mag niet.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 15 Okt 2017 16:54

Re: Stilte.

Even alleen voor mezelf gesproken tegen Elliot: ik snap dat dit een heel rottig topic voor je aan het worden is en het nu lijkt alsof jij de rotte appel van het forum bent. Dat is vervelend. Ik zal vanaf nu reageren op het moment dat ik me stoor aan een reactie van jou (of van een ander natuurlijk). Ik denk alleen wel dat als iedereen dat gaat doen, het er niet gezelliger op wordt.
En bella recalcitrant noemen, ik denk dat dat exact de lading dekt van mijn boodschap in mijn vorige post. Ze is het niet met Cotton eens en trekt haar eigen plan die door meerdere medeforummers als prettig werd ervaren. Zwangere forummers. Dat is haar goed recht, zij hoeft geen andere forummers te volgen natuurlijk.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Okt 2017 16:57

Re: Stilte.

Het is misschien wel een keertje goed dat er het een en ander wordt gezegd hier. Niet gelijk dat we daarom maar anders moeten gaan reageren op elkaar, maar wel om meer een beeld te krijgen van elkaars ervaringen.

Qua reacties lezen. Ik heb vorige week bij een spreker gezetten en die verteld dat geschreven tekst negatiever wordt gelezen dan gesproken tekst. De boodschap kan wel hetzelfde zijn, maar blijkbaar lezen wij mensen deze tekst negatiever. Misschien iets om je achterhoofd te houden als je iets leest van iemand anders.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 15 Okt 2017 17:01

Re: Stilte.

Dat geloof ik.meteen SO. Je ziet er natuurlijk geen non verbale communicatie bij en de toon in spreken doet ook veel.
En nee het gaat idd niet alleen om elliot.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Okt 2017 17:05

Re: Stilte.

Het gaat zeker niet alleen op Elliot. Misschien een idee om als iets ‘sarcastisch’ bedoelt is of met een knipoog iets meer gebruik te maken van emoticons. Het kan zijn dat de berichten dan minder negatief gelezen worden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Okt 2017 17:26

Re: Stilte.

Ik blijf dit bijzonder vinden, ik open een topic in de hoop het forum wat gezelliger te maken en ik blijk zelf het grote forumprobleem te zijn! Ik denk dat SO de spijker op de kop slaat, ik durf wel met enige zekerheid te zeggen dat mijn reacties kennelijk een stuk negatiever gelezen worden dan ze bedoeld zijn.
En ik blijf er overigens ook bij dat ik liever reacties lees die misschien scherp geformuleerd zijn maar wel eerlijk, dan schijnheilige zoetsappigheid. En dan kan er wel gezegd worden dat dat helemaal niet bedoeld wordt want er wordt gevraagd om gewoon vriendelijk geformuleerde reacties, maar ik zal eerlijk zijn: ik herformuleer mijn reacties vaak al 5 keer omdat ik bang ben te onaardig over te komen. Dus ja, voor mij voelt dat dan wel als het zoetsappig verpakken van eerlijkheid. En daar pas ik echt voor. Dan maar een forumbitch zijn :)

♥♥
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers