Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Hoe laat kom jij aan op de afspraak?

Te vroeg
37
60%
Precies optijd
16
26%
Te laat
9
15%
 
Aantal stemmen : 62
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 10 Okt 2017 15:48

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Ik ben vaak een beetje te laat. Maar alleen bij privé-afspraken. Voor zakelijke dingen ben ik ruim op tijd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 10 Okt 2017 15:53

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Ik ben m’n leven lang altijd overal te laat geweest. Sinds een jaar of 3 ben ik overal op tijd.
#teammaple🍁
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 10 Okt 2017 16:07

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Carra schreef:Ik ben vaak een beetje te laat. Maar alleen bij privé-afspraken. Voor zakelijke dingen ben ik ruim op tijd.


Precies dit.
30-04-2017
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 10 Okt 2017 16:10

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Joey schreef:
Jezzie schreef:Ben jij iemand van de klok of ben je altijd wat eerder of later als je een afspraak hebt?

Ik zit altijd op het zelfde oppasgezin te wachten.
Bij anderen die hun kind 's ochtends vroeg brengen moet ik echt zorgen dat ruim voor de afgesproken tijd beneden ben. Omdat die altijd wel eerder komen dan afgesproken.

Ik kom zelf meestal ook eerder dan de afgesproken tijd.


Zo 's ochtends vroeg zou ik het juist weer irritant vinden als mensen eerder komen haha. Maar ja, als dat bijna standaard is, dan weet je het ook..


Ja dat is waar, maar inderdaad, omdat ik het weet is het niet zo erg.
Met te laat vind ik dat vervelender, omdat ik er dan op zit te wachten.
En als ze te laat bij mijn zijn, vliegen ze er in en er uit, want dan zijn ze ook te laat voor hun werk.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 10 Okt 2017 16:18

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Carra schreef:Ik ben vaak een beetje te laat. Maar alleen bij privé-afspraken. Voor zakelijke dingen ben ik ruim op tijd.



Precies dit. Wij spreken dan ook altijd 'rond een uur of..' of 'ik zie je wel verschijnen' af. Ik hecht niet zo veel waarde aan tijd bij privé-afspraken.
<<

anoniem224

Bericht 10 Okt 2017 17:32

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Te vroeg. Ik vind het vervelend om te laat te komen.
<<

Anoniem317

Bericht 10 Okt 2017 17:36

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Ik ben eigenlijk altijd te vroeg.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 10 Okt 2017 17:58

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Ik kom altijd te vroeg. Heb er een hekel aan om te moeten haasten.
R. 2013
D. 2016
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 10 Okt 2017 18:16

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Bij mij wisselt het enorm, het hangt van de afspraak af. Als mijn man mee gaat, kom ik altijd laat :laughcry:

Bij de opvang heb ik opgegeven vanaf half 8 tot 17u. Meestal kom ik rond 7.40u aan en haal ik tussen 16.50 en 17.05u op. Ik ben dan niet in de veronderstelling (te) laat te zijn, ik heb deze tijden opgegeven om zo fair mogelijk te betalen. Maar Jezzie, als ik dit van jou zo lees kan dit overmaken alsof ik te laat kom in de ochtend? Vinden anderen dat ook in deze situatie? Moet ik dit aangeven op de opvang?
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 10 Okt 2017 19:00

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Ik ben altijd te vroeg, vind het erg vervelend om ergens te laat te komen (van huis uit ook meegekregen om altijd te vroeg te zijn, eerder te vertrekken van huis voor het geval er iets tegen zit).

Sta er altijd van te kijken hoeveel ouders pas om half 9 of na half 9 de school binnen komen of richting school rijden als ik terug naar huis loop terwijl je je kind tussen 10 voor half 9 en half 9 mag brengen en er om half 9 gestart word met de dag.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem281

Bericht 10 Okt 2017 19:04

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Bij belangrijke en officiële dingen ben ik trouwens wel altijd op tijd, misschien zelfs (veel) te vroeg. Bezoek aan 't CB ben ik altijd ruim op tijd, arts, gemeentehuis enz. Dan pluk ik Tobias ruim van te voren uit z'n spel en laat ik 'm nog spelen of een koekje knagen in de auto desnoods.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 10 Okt 2017 19:22

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Te vroeg, en dan ga ik zitten twijfelen of ik wel aan kan bellen of dat bijvoorbeeld de rest wel komt enzo. Lekker onlogisch.
10.04.17
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Okt 2017 19:56

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Ik ben echt fysiek niet in staat te laat te komen ofzo. Haha nouja natuurljk wel maar ik ben echt altijd wat te vroeg. Ook als ik weet dat ik te vroeg ga zijn en nog wat treuzel thuis kan ik vaak echt niet langer wachten en dan ben ik toch nog weer te vroeg.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem298

Bericht 10 Okt 2017 20:07

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Toet schreef:
Carra schreef:Ik ben vaak een beetje te laat. Maar alleen bij privé-afspraken. Voor zakelijke dingen ben ik ruim op tijd.


Precies dit. Wij spreken dan ook altijd 'rond een uur of..' of 'ik zie je wel verschijnen' af. Ik hecht niet zo veel waarde aan tijd bij privé-afspraken.


Hier sluit ik me ook bij aan. M'n familie weet dat wij altijd wat later zijn om wat voor reden dan ook, dus dat calculeren ze zelf al in. Mooi voorbeeld is dat we komende vrijdag op vakantie gaan en we om 4 uur ('s morgens) hebben afgesproken, zodat we om 5 uur wegrijden :laughcry:
<<

Anoniem328

Bericht 10 Okt 2017 20:10

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Haha Zora same here! En dan wacht ik voor mijn doen thuis nog even heel ongeduldig en onrustig en als ik dan vervolgens ga, ben ik alsnog weer te vroeg. En ga ik in de auto internetten omdat ik niet zo vroeg naar binnen wil :palm:

Mensen die altijd te laat komen vind ik trouwens vet irritant. Ik snap nooit zo goed waarom dat gebeurt. Ook nu met kind heb ik er nooit moeite mee om voor of op de afgesproken tijd ergens te zijn.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 10 Okt 2017 20:18

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Ik ben er op de afgesproken tijd. Soms eerder, soms iets later.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Brooke

Bericht 10 Okt 2017 20:27

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Te vroeg. Als ik mij moet haasten, dan raak ik gestrest en ben ik uit mijn doen. Zelfs als ik inderdaad nog een paar kleine minuten heb, voelt het nog alsof ik te laat ben.
<<

Anoniem315

Bericht 10 Okt 2017 20:56

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Ik ben vaak aan de late kant. Maar bij belangrijke afspraken ben ik ruim op tijd.
<<

Anoniem316

Bericht 10 Okt 2017 21:10

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Vaker iets te vroeg of precies op tijd. Ik haat te laat komen en haat het helemaal als anderen het doen.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 11 Okt 2017 08:03

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Ik ben bijna altijd precies op tijd. Vind het ook echt niet fijn als mensen veel te vroeg zijn als we hebben afgesproken, want dan ben ik nog niet altijd klaar.

Ik heb er wel echt een hekel aan als mensen te laat komen. Heb 3 vriendinnen die dat standaard doen en kan daar zo slecht tegen. Ben ook wel duidelijk geweest dat ik echt niet meer dan 10 minuten op ze ga wachten. Vooral als het ergens anders is. Zijn ze er niet dan hebben ze pech en ga ik weer. Het helpt wel, want sindsdien is het nog maar 1 keer voorgekomen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Tina

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 20 Apr 2015 09:18

Bericht 11 Okt 2017 09:37

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Ik probeer altijd op tijd te zijn, liever te vroeg. Ik heb ook een vriendin die altijd te laat is, echt vervelend hoor.
12-03-2018
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 11 Okt 2017 10:03

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Ik ben eigenlijk altijd iets te vroeg en dat vind ik wel fijn. Je weet nooit wat je onderweg tegenkomt. Ik vind het heel slordig om ergens te laat te arriveren.

Als ik met vrienden afspreek of familie bijv. en het is verder niet speciaal dan geef ik ook vaak een marge aan. Tussen 10 en half 11 ben ik er bijv. Of ik app als ik vanuit huis wegrij, dan kunnen ze zelf inschatten hoe laat ik er ongeveer ben. Vind ik ook wel fijn.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 11 Okt 2017 10:27

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Wat veel mensen die aangeven te vroeg te zijn. Doen jullie dat ook met afspraken bij familie/vrienden thuis?
Ik vind het echt niet prettig als mensen veel te vroeg voor de deur staan. Spreek meestal een vanaf tijd af om dat te voorkomen. Zo vervelend om nog niet klaar te zijn als de deurbel gaat, of uit voorzorg alles op tijd klaar hebben maar dan duurt het wachten weer zo lang.

Bij dingen zoals een huisarts afspraak ben ik natuurlijk wel eerder dan afgesproken aanwezig.
Afbeelding
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 11 Okt 2017 11:55

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Altijd te vroeg. Ook met de kids erbij ben ik vroeg, gewoon voor het geval dat. Op school ben ik ook 9 van de 10 keer voor de eerste bel al op het schoolplein. Als we iets later zijn, dan sowieso vóór de tweede bel en voordat het 8.45 uur is (begin schooltijd) staan we weer buiten. Ik heb echt een hekel aan te laat komen.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Okt 2017 12:06

Re: Te vroeg, te laat of precies op tijd?

Elska schreef:Wat veel mensen die aangeven te vroeg te zijn. Doen jullie dat ook met afspraken bij familie/vrienden thuis?
Ik vind het echt niet prettig als mensen veel te vroeg voor de deur staan. Spreek meestal een vanaf tijd af om dat te voorkomen. Zo vervelend om nog niet klaar te zijn als de deurbel gaat, of uit voorzorg alles op tijd klaar hebben maar dan duurt het wachten weer zo lang.

Bij dingen zoals een huisarts afspraak ben ik natuurlijk wel eerder dan afgesproken aanwezig.


Ik ben wel altijd te vroeg, maar bij met name visite bij vrienden vrienden zou ik niet snel meer dan 5 of 10 min aanbellen (tenzij het lange reisafstand is). Dat zou ik idd zelf ook niet chill vinden haha.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers