Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vader op vakantie als baby 6 weken is

<<

Anoniem223

Bericht 09 Okt 2017 11:10

Vader op vakantie als baby 6 weken is

Aangezien mijn topic over vakantie zonder kinderen nogal wat discussie opriep ben ik benieuwd wat jullie mening is over het volgende.

Mijn vriend wil op vakantie als de baby ca 6 weken is. Hij moet dat nu boeken. Ik ben het er niet mee eens, ik raak al in paniek als ik eraan denk dat ik dan 5 dagen alleen ben en dus 24 uur per dag alles moet doen, inclusief het huishouden en de boodschappen. We hebben er behoorlijk ruzie over gehad. Hij wil nu het ticket boeken en tegen die tijd kijken hoe het gaat en of hij meegaat of niet.

Ik heb natuurlijk geen ervaring, maar is het niet te zwaar om in je eentje een week voor je baby en jezelf te zorgen terwijl je vriend weg is? Zouden jullie het je vriend kwalijk nemen of proberen te zorgen dat hij niet gaat?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Okt 2017 11:18

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Zakenreis wat niet anders kan, ja dat zou ik nog wel oké vinden.
Vakantie voor de lol, met vrienden bijv.: Dikke doei.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem222

Bericht 09 Okt 2017 11:19

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Ik heb geen kinderen maar ik zou dat echt niet oké vinden. Een weekendje zou misschien nog wel te overzien zijn, maar een hele vakantie niet.
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 09 Okt 2017 11:20

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Van mij zou hij dan echt niet weg mogen. Dat was bij ons echt de periode dat J. uren huilde eind van de middag/begin avond en ik echt de tijd op de klok weg keek tot mijn man thuis kwam. Oh wat kon ik toen al balen als hij iets later thuis was door file, ik zat er vaak echt doorheen tussen 5 en 6 uur smiddags.
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Anoniem247

Bericht 09 Okt 2017 11:25

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Marin schreef:Zakenreis wat niet anders kan, ja dat zou ik nog wel oké vinden.
Vakantie voor de lol, met vrienden bijv.: Dikke doei.


Eens! En daarbij je kan 2 weken over tijd gaan en dan is je baby maar 4 weken oud én je kan een zware bevalling / keizersnede hebben. Dan heb je echt wel hulp nodig hoor.
Laatst gewijzigd door Anoniem247 op 09 Okt 2017 16:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem328

Bericht 09 Okt 2017 11:26

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Hell no!
Je wordt samen ouders! Dus dat betekent samen het hele ouderschap ontdekken en voor je baby zorgen. Meestal gaat dat met vallen en opstaan. De eerste maanden kunnen echt behoorlijk heftig zijn. Dat is al zwaar genoeg zonder dat 1 van de 2 weg is. Man wat was ik blij als mijn man 's avonds thuiskwam en ik er niet meer alleen voor stond.

Ik snap ook niet dat hij dat überhaupt wil! Hij is net vader geworden. Dan wil je toch niet zomaar weg van je baby.
Ik ga er hierbij vanuit dat het om een pleziervakantie gaat en niet een zakenreis waar hij eigenlijk niet onderuit komt.
<<

Anoniem278

Bericht 09 Okt 2017 11:27

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Misschien moet je je man/vriend duidelijk maken dat een baby zich meestal niet aan een schema en agenda houdt?
Je weet niet eens of de baby dan zes weken is, hij of zij kan dan ook nog geen drie weken zijn. Of vijftien weken bij flinke vroeggeboorte bijvoorbeeld.
Je weet ook gewoon écht niet of jijzelf dan al zo ver op de been bent, dat jij in staat bent om een week alleen met een baby te zijn. Natuurlijk hopen we allemaal van wel, maar ik kan wel tien scenario's bedenken waarbij dit anders is.

Ik ben niet persé tegen, maar ik zou daar niet zo blij mee zijn. Zakenreis, tsja, daar kun je weinig tegen doen, maar lekker met vrienden op vakantie, dat kan dan toch ook een half jaartje later?
Plus, als hij nu boekt, dan is de kans aanwezig dat hij alsnog niet kan annuleren omdat de redenen dan niet zwaar genoeg wegen voor geld terug. Dat 'zijn partner er nog niet aan toe is' is bv geen reden. Plus, dit is een van de weinige oorzaken die je van te voren kunt incalculeren, aangezien je al zwanger bent.

Ik denk dat je best tegen hem kunt zeggen dat je dat heel erg lastig vindt dat hij dit nu allemaal al wil besluiten en regelen. En ik zou het denk ik iemand wel kwalijk nemen en ook aangeven dat ik het liever niet heb, maar letterlijk tegenhouden zou ik niet kunnen en willen, maar ik zou het vervolgens wel echt heel erg vervelend vinden en het zou voor mij ook best wel iets zijn waar ik niet zomaar even overheen zou stappen.
<<

Anoniem236

Bericht 09 Okt 2017 11:30

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Nee dat zou ik echt niet goed vinden. Een zakenreis wat niet anders kan, is niet anders. Maar voor de lol een week weg met vrienden?

Met oudste krijste achttien uur per dag, als mijn man een week was weggegaan om lol te hebben, dan had ik de baby hoogstwaarschijnlijk van de trap gegooid.
Ik vind echt dat je de eerste periode samen moet doen, er komt al zoveel op je af de eerste tijd. Laat hij die vakantie lekker nemen als je ne bevallen bent, of ga als alles goed is gegaan en de baby het goed doet lekker met z'n drietjes er tussenuit.
<<

Anoniem223

Bericht 09 Okt 2017 11:35

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Het gaat om een pleziervakantie, dus het is niet iets wat perse moet. De tickets zijn nu niet duur dus dat risico wil hij wel nemen (dat hij alsnog af moet zeggen en dan geen geld terugkrijgt). Het verblijf kost niks (huis van een van hun). We hebben er dus echt ruzie over gehad, maar ben blij te lezen dat jullie er net zo over denken en ik me niet aanstel.
Als ik op tijd beval is de baby dan 8 weken, maar dat kan dus ook 10 weken zijn of een paar weken ouder. Als hij/zij echt te vroeg komt en ik na 10-12 wk weer moet werken kan het sowieso niet natuurlijk. Mijn verjaardag valt trouwens ook precies in die week. Ik vier het nooit, maar mijn eerste verjaardag als moeder vind ik dan ergens toch wel weer speciaal en jammer als ik dan alleen ben.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Okt 2017 11:39

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Vervelend dat je er zo'n ruzie over hebt gehad Ell. Ik vind je (totaal) niet onredelijk in dit geval. Of je een kindje krijgt dat veel huilt of niet, dat weet je natuurlijk nog niet, net zo min als dat je weet hoe jij je voelt. Maar hoe dan ook vind ik het niet kunnen om dan als vader op vakantie te gaan. Ook als het wél allemaal makkelijk blijkt te gaan.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem222

Bericht 09 Okt 2017 11:41

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Nee, ik vind je zeker niet onredelijk. Wat vervelend dat jullie er ruzie over gehad hebben. Hopelijk komen jullie er samen uit.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Okt 2017 11:52

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Als het voor z’n lol is zou ik het absoluut niet oké vinden en daar zou ik ook een flinke ruzie voor over hebben.
Heel erg egoïstisch van hem ook. Zeker als jij in die week jarig bent. Of je het nou viert of niet.

Daarnaast; ik vind het bijzonder dat ie dat perse dan wil doen. Mijn man wilde beide keren echt niet zo snel al een nachtje weg zonder ons, laat staan een week op vakantie.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem304

Bericht 09 Okt 2017 11:54

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Ell schreef:Het gaat om een pleziervakantie, dus het is niet iets wat perse moet. De tickets zijn nu niet duur dus dat risico wil hij wel nemen (dat hij alsnog af moet zeggen en dan geen geld terugkrijgt). Het verblijf kost niks (huis van een van hun). We hebben er dus echt ruzie over gehad, maar ben blij te lezen dat jullie er net zo over denken en ik me niet aanstel.
Als ik op tijd beval is de baby dan 8 weken, maar dat kan dus ook 10 weken zijn of een paar weken ouder. Als hij/zij echt te vroeg komt en ik na 10-12 wk weer moet werken kan het sowieso niet natuurlijk. Mijn verjaardag valt trouwens ook precies in die week. Ik vier het nooit, maar mijn eerste verjaardag als moeder vind ik dan ergens toch wel weer speciaal en jammer als ik dan alleen ben.

Het was voor mij al een nee, maar na deze reactie helemaal.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 09 Okt 2017 11:55

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Mag ik de situatie omkeren en vragen of je het wel ok zou vinden als je je dik ok voelt, de baby(verzorging) met twee vingers in je neus zou doen, je (schoon)ouders op afroep zitten en je het makkelijkste kind ter wereld heb gebaard?

En is je vriend bereid te cancelen als jij tzt - ongeacht de reden - nog steeds nee aangeeft?
Wat is 'niet duur'? Als in, ben je het daarmee eens dat dit geld waarschijnlijk over de balk wordt gemikt?

Mijn eerste gevoel is een dikke nee, maar ik ben echt een gigantische moederkloek. Mijn dochter is ruim 4 maanden en ik zou er nog steeds niet aan moeten denken dat ik een week fulltime alleen met de kinderen ben. Ik vind het heerlijk om de kinderen even naar papa te kunnen sturen, een keertje een luier over te slaan etc.
L2014 & H2017
<<

Anoniem223

Bericht 09 Okt 2017 11:56

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Hij gaat zo'n 10x per jaar op (korte) vakantie (en hij vindt zelf dat hij niet veel weg is haha), denk dat hij nog niet inziet dat zijn levensstijl dan moet veranderen (ik kan moeilijk 10x per jaar vrij nemen als hij weg gaat).
Ik was gisteren ook echt doodmoe na een weekend veel lopen en 3 uur slapen, dat ik ook niks kon hebben. Dus slecht moment voor die discussie en ik sprong meteen uit mijn vel. Hij gaat normaal gesproken3x per jaar motorcrossen in Spanje en komend jaar zou dat maar 1x kunnen, maar dat is dan dus precies op het verkeerde moment. Ergens wil ik hem dat niet ontnemen, maar ik denk dat ik het echt niet trek in mijn eentje. Kan mijn moeder vragen me een weekje te helpen, maar liever heb ik dat hij het dan zelf inziet en oplost (misschien 2 of 3 dagen gaan?).
<<

Anoniem223

Bericht 09 Okt 2017 12:01

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Fiederilsje schreef:Mag ik de situatie omkeren en vragen of je het wel ok zou vinden als je je dik ok voelt, de baby(verzorging) met twee vingers in je neus zou doen, je (schoon)ouders op afroep zitten en je het makkelijkste kind ter wereld heb gebaard?

Eerlijk gezegd zou ik het dan nog steeds niet leuk vinden. Die periode dat ik verlof heb wil ik eigenlijk graag tot mezelf komen en echt samen wennen aan ons nieuwe gezin. Dan wil ik niet dat hij opeens een week weg gaat.

En is je vriend bereid te cancelen als jij tzt - ongeacht de reden - nog steeds nee aangeeft?
Wat is 'niet duur'? Als in, ben je het daarmee eens dat dit geld waarschijnlijk over de balk wordt gemikt?

Ja dat wel. Hij kan een goedkoop ticket boeken en de accomodatie kost niks. Dus kost hem hooguit 100 euro en dat is oke. Het is niet mijn geld, dus al was het 1000 euro, hij kan dan gewoon net gaan vind ik. Als hij dat risico wil nemen moet hij dat doen.

Mijn eerste gevoel is een dikke nee, maar ik ben echt een gigantische moederkloek. Mijn dochter is ruim 4 maanden en ik zou er nog steeds niet aan moeten denken dat ik een week fulltime alleen met de kinderen ben. Ik vind het heerlijk om de kinderen even naar papa te kunnen sturen, een keertje een luier over te slaan etc.


Ja precies dit. ik zou helemaal gek worden als ik echt 24/7 de totale zorg had. Plus huishouden. Dan ben ik na een week totaal op denk ik. Mijn vriend na zo'n vakantie ook. Die heeft dan overal spierpijn en is dan ook moe. Lijkt me niet heel gezellig.
<<

Anoniem223

Bericht 09 Okt 2017 12:02

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Cotton schreef:
Ell schreef:Het gaat om een pleziervakantie, dus het is niet iets wat perse moet. De tickets zijn nu niet duur dus dat risico wil hij wel nemen (dat hij alsnog af moet zeggen en dan geen geld terugkrijgt). Het verblijf kost niks (huis van een van hun). We hebben er dus echt ruzie over gehad, maar ben blij te lezen dat jullie er net zo over denken en ik me niet aanstel.
Als ik op tijd beval is de baby dan 8 weken, maar dat kan dus ook 10 weken zijn of een paar weken ouder. Als hij/zij echt te vroeg komt en ik na 10-12 wk weer moet werken kan het sowieso niet natuurlijk. Mijn verjaardag valt trouwens ook precies in die week. Ik vier het nooit, maar mijn eerste verjaardag als moeder vind ik dan ergens toch wel weer speciaal en jammer als ik dan alleen ben.

Het was voor mij al een nee, maar na deze reactie helemaal.


Mijn verjaardag heb ik al zeker 15 jaar niet gevierd, dus dat maakt me niet zoveel uit. Maar het is meer het principe. Dat ik het toch wel heel leuk zou vinden om zo'n eerste "feestdag" met zijn drietjes te hebben en er een beetje een speciale dag van te maken.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 09 Okt 2017 12:10

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Nee, dat is echt niet oké!
Ook niet als het tegen die tijd precies verloopt zoals jullie hopen. 2 of 3 dagen zou ik alweer iets anders vinden als alles goed gaat..
Ik snap je gevoel van het hem niet willen ontnemen heel goed. Maar ik vind dat je daar mét kind wel anders in mag staan, zeg maar coulanter voor jezelf. Als jij alleen bent, is er natuurlijk weinig aan de hand als hij op vakantie gaat. Als jullie een kind hebben is dat jullie beider verantwoordelijkheid. Vooral zo kort na de geboorte kun je dan ook redeneren dat hij niet gaat, omdat hij het jou 'gunt' om niet alleen die verantwoordelijkheid te dragen. Ik bedoel, in principe ontneemt hij jou net zo goed wat dan.
En al zou mijn moeder mij met alle liefde willen helpen, ik zou haar zelf absoluut niet om die reden willen vragen.


Overigens kan ik het bij mijn vriend ook voor me zien dat hij zoiets zou kunnen voorstellen (om dan als het zover zou zijn, niet meer te snappen hoe hij dat had kunnen bedenken).
Laatst gewijzigd door Joey op 09 Okt 2017 12:14, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 09 Okt 2017 12:13

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Ell schreef:
Fiederilsje schreef:Mag ik de situatie omkeren en vragen of je het wel ok zou vinden als je je dik ok voelt, de baby(verzorging) met twee vingers in je neus zou doen, je (schoon)ouders op afroep zitten en je het makkelijkste kind ter wereld heb gebaard?

Eerlijk gezegd zou ik het dan nog steeds niet leuk vinden. Die periode dat ik verlof heb wil ik eigenlijk graag tot mezelf komen en echt samen wennen aan ons nieuwe gezin. Dan wil ik niet dat hij opeens een week weg gaat.

En is je vriend bereid te cancelen als jij tzt - ongeacht de reden - nog steeds nee aangeeft?
Wat is 'niet duur'? Als in, ben je het daarmee eens dat dit geld waarschijnlijk over de balk wordt gemikt?

Ja dat wel. Hij kan een goedkoop ticket boeken en de accomodatie kost niks. Dus kost hem hooguit 100 euro en dat is oke. Het is niet mijn geld, dus al was het 1000 euro, hij kan dan gewoon net gaan vind ik. Als hij dat risico wil nemen moet hij dat doen.

Mijn eerste gevoel is een dikke nee, maar ik ben echt een gigantische moederkloek. Mijn dochter is ruim 4 maanden en ik zou er nog steeds niet aan moeten denken dat ik een week fulltime alleen met de kinderen ben. Ik vind het heerlijk om de kinderen even naar papa te kunnen sturen, een keertje een luier over te slaan etc.


Ja precies dit. ik zou helemaal gek worden als ik echt 24/7 de totale zorg had. Plus huishouden. Dan ben ik na een week totaal op denk ik. Mijn vriend na zo'n vakantie ook. Die heeft dan overal spierpijn en is dan ook moe. Lijkt me niet heel gezellig.


Ik denk dat in je eerste antwoord al meer dan voldoende redenen zitten om er gewoon op te staan dat hij niet gaat. En die 100€ kan hij dan gewoon mooi in iets leuks voor de baby (of een verjaardagskado voor een keer) stoppen.
L2014 & H2017
<<

Geel

Bericht 09 Okt 2017 12:22

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Vijf dagen zou ik wel te veel vinden, maar in principe zou ik er niet op tegen zijn als hij een paar daagjes weg zou gaan. Mijn max zou dan wel twee dagen zijn. En de mogelijkheid om te cancellen zou erbij moeten zitten. Maar in principe zou ik dat wel overwegen, ja.
<<

Anoniem328

Bericht 09 Okt 2017 12:31

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Oh maar ik vind 2 dagen ook een heel ander verhaal dan 5 dagen.
Maar aangezien het hier om 5 dagen gaat zou het voor mij echt een 'no go' zijn.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Okt 2017 12:41

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Nope. Je krijgt een kind, dan kan je dat soort dingen niet meer even tussendoor doen. #dealwithit

Als jij er nou geen problemen mee zou hebben, maar je wil het overduidelijk niet, ik vind het echt egoïstisch dat hij het dan toch probeert door te drukken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Okt 2017 12:46

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Alles is wel gezegd. Echt stom dat hij het zelfs maar overweegt... Wat gebeurt er als jij een vakantie voorstelt, voor jezelf, in die periode? Vindt hij dat dat ook moet kunnen?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Okt 2017 12:52

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Ell schreef:Hij gaat zo'n 10x per jaar op (korte) vakantie (en hij vindt zelf dat hij niet veel weg is haha), denk dat hij nog niet inziet dat zijn levensstijl dan moet veranderen (ik kan moeilijk 10x per jaar vrij nemen als hij weg gaat).
Ik was gisteren ook echt doodmoe na een weekend veel lopen en 3 uur slapen, dat ik ook niks kon hebben. Dus slecht moment voor die discussie en ik sprong meteen uit mijn vel. Hij gaat normaal gesproken3x per jaar motorcrossen in Spanje en komend jaar zou dat maar 1x kunnen, maar dat is dan dus precies op het verkeerde moment. Ergens wil ik hem dat niet ontnemen, maar ik denk dat ik het echt niet trek in mijn eentje. Kan mijn moeder vragen me een weekje te helpen, maar liever heb ik dat hij het dan zelf inziet en oplost (misschien 2 of 3 dagen gaan?).


Laat alsjeblieft het idee los dat jij hem iets ontneemt. Er komt een kind. Dat is ook zijn keus, zijn verantwoordelijkheid. Hij is dan weliswaar niet degene die bevalt, maar verder is hij even verantwoordelijk als jij. Het is niet zo dat hij gewoon zijn leventje weer op kan pakken en dat jij de zorg voor alletwee op je mag nemen als hem dat zo uitkomt. Jij ontneemt hem niks, het is gewoon zoals het leven gaat, het zijn keuzes. Laat je alsjeblieft niet aanpraten dat je hem niks gunt. In mijn ogen is het eerder omgekeerd. Hoe meer vrijheid hij voor zichzelf pakt, hoe meer hij jou inperkt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Geel

Bericht 09 Okt 2017 12:54

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Eens met Susan.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers