Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vader op vakantie als baby 6 weken is

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Okt 2017 11:32

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Ik snap dat er mensen zijn die er geen probleem mee zouden hebben, of die het al gewend zijn om het alleen te doen, dat kan natuurlijk. Maar zij moet er overduidelijk niet aan denken en dat vind ik heel legitiem. Dat zij er op voorhand een rotgevoel van krijgt zou in mijn ogen voor hem genoeg moeten zijn om er gewoon van af te zien. Je bent al kwetsbaar genoeg rondom je bevalling, het is een heel ingrijpende verandering, als de ander dan zo duidelijk aangeeft dit niet te zien zitten dan vind ik het echt heel eigenheimerig en egoïstisch om het door te willen drukken - ook om dat ticket te willen boeken en dan misschien alsnog niet te gaan, want je snapt dan ook heus wel dat je het probleem alleen maar verschuift en dat je het je partner alleen maar moeilijker maakt om straks alsnog nee te zeggen terwijl er al voor die reis betaald is. Er is geen garantie dat hij straks opeens wel zelf inziet dat het geen goed plan is en dan voelt zij zich alsnog een zeur en een boevrouw.

Vragen staat vrij, dus dat hij het voorstelt, nou ja, oké.
Maar na haar nee zou het wel klaar moeten zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem223

Bericht 10 Okt 2017 11:58

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Ik had echt even geen zin om het er ong met hem over te hebben, dus heb via een app duidelijk gemaakt waarom ik het zo vervelend vind en zo overstuur raakte. Hij antwoordde "komt goed". Wellicht gaat hij zelf ook even over mijn argumenten nadenken en zijn mening bijstellen. Er is blijkbaar nog een jongen in die groep die ook dan ongeveer vader wordt en had gezegd dat dat wel ging. Kijken wat zijn vriendin daar van vindt ;).
<<

Bella

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 09 Mei 2017 13:21

Bericht 11 Okt 2017 18:47

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Lastig om daar nu al wat over te kunnen zeggen! Je hebt natuurlijk geen idee hoe het loopt!

Mijn man 'moest' 5 dagen weg toen mijn kindje 10 weken oud was. Was al ver van tevoren bekend. Vooraf dacht ik "nou dan is (...) al 2,5 maand, moet toch prima kunnen", geen moment aan getwijfeld, maar vond het toch een hele opgave, 5 dagen alleen met m'n baby!
(en dan had ik een voorbeeldig kind dat goed sliep en weinig huilde :smile: )

Ik zou een grote slag om de arm nemen. Voor hetzelfde geld ziet hij het zelf helemaal niet zitten om weg te gaan als jullie kindje er 6 weken is (en wat als je overtijd loopt? Dan een kindje van 4 weken?)! Maar voor hetzelfde geld gaat het allemaal zo fijn, soepel en makkelijk dat jullie het beide prima vinden..!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Okt 2017 19:06

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Heeft hij nog uitgebreider gereageerd Ell?
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 12 Okt 2017 10:30

Re: Vader op vakantie als baby 6 weken is

Kun je in die periode wellicht wat meer hulp krijgen van je ouders of vriendinnen? Ik heb zelf geen kinderen maar een vriendin van mij wel. Toen haar man een aantal dagen weg ging toen hun baby nog erg klein was, kwamen haar moeder en een vriendin helpen. Wellicht is dat nog een optie?
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers