Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dagje samen met dreumes/peuter

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 09 Okt 2017 06:52

Dagje samen met dreumes/peuter

Hoe ziet jullie dag eruit?
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 09 Okt 2017 07:00

Re: Dagje samen met dreumes/peuter

Hier staan we op tussen 6.00 en 7.00.
T gaat dan eerst eventjes spelen en ik leg een boterhammetje uit.
Meestal ontbijten we rond 7.30. We zitten dan een half uurtje aan tafel.
Ik ga dan de vaatwasser uit en inruimen en T speelt meestal met zijn auto's.
Na een uurtje gaan we samen naar boven en trekken we de kleren aan.
Als ik mij omkleed speelt T met de wasmand of met zijn badfiguren.
Op maandag ga ik dan meestal de was opvouwen aan de eettafel en speelt T ondertussen.
Tegen 09.30 eten we samen wat fruit en luisteren we wat kinderliedjes.
10.00 - 11.00 laat ik T even slapen.
Daarna in de auto of lekker wandelen naar de supermarkt/dorp.
We zijn dan meestal tussen 12.00 en 12.30 terug en dan gaan we lunchen en nog even naar buiten.
T is dan op tot ongeveer 14.00 en gaat daarna 1,5 uur naar bed.
Als hij wakker wordt is mijn man meestal al thuis.
We eten en koekje en drinken wat sap en gaan af en toe nog even naar het speeltuintje.
Momenteel is de glijbaan een super hit.

Wat mij opvalt aan mijn verhaal is dat hij ontzettend goed zelf kan spelen.
As we speak vermaakt hij zich met een bakje en een foamrondje van een puzzel.
De woonkamer is alweer ontploft door alle autootjes en Duplo. :razz:
2016
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 09 Okt 2017 07:31

Re: Dagje samen met dreumes/peuter

Mijn man staat om 6:15 op en haalt haar dan uit bed voor een fles. (Niet dat ze die ze nog nodig heeft, maar dat is hun momentje samen)
Daarna (6:45) legt hij hij terug in bed en wordt ze weer wakker meestal rond 8:00 tegenwoordig, maar soms ook pas rond 9:00.
Eerst gaan we samen douchen en aankleden.

Ontbijten doen we meestal tussen 9:00 en 10:00 uur.

Daarna gaan we boodschappen doen. Bij mooi weer combineren we dat vaak met de speeltuin.
Verder gewoon lekker thuis (laten) spelen.

13:00 tijd voor een boterham. Van 13:30 tot 15:30/16:00 middagslaapje.
In de middag gaan we vaak even op bezoek, naar de speeltuin of een rondje lopen met de looptfiets. Anders gewoon lekker thuis spel en of mag ze even een filmpje kijken.

17:00/17:30 komt man thuis, kan ik koken en om 18:00 eten.
Na het eten gaat man nog even spelen met haar en rond 19:30 gaat ze naar bed.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem281

Bericht 09 Okt 2017 07:41

Re: Dagje samen met dreumes/peuter

Bij ons is geen één dag echt precies 't zelfde eigenlijk. Tobias is iig rond acht uur wakker, dan ben ik al gedoucht en aangekleed. Tegen half 9 ontbijten we en daarna hangt 't volledig van hem af. Is-ie moe of hangerig (zoals laatste weken) dan mag-ie even tv kijken en daarna gaat-ie vanzelf spelen. En andere keren gaat-ie gelijk lekker rommelen.

Ik doe zelf gewoon m'n eigen dingetjes; ik lees, forum op m'n laptop of telefoon, kijk een serie, bereid dingen voor 't eten alvast voor enz. Tobias rommelt er gewoon omheen, hij speelt of hij 'helpt' als ik in de keuken bezig ben, hij rommelt buiten, rent achter de katten aan, trekt z'n sokken aan en uit...

Tobias slaapt na de lunch een uur of 2 en hoe laat hangt er dus van af hoe laat we eten. Hij eet fruit wanneer-ie wil en krijgt tussendoor koekjes (een zakje Smoeltjes verdeeld over 2 dagen ongeveer) en soepstengels. Z'n beker drinken staat altijd op tafel en pakt-ie tussen 't spelen door en verder hebben we weinig ritme. Ja, als ik kook mag de tv aan, maar da's meer voor m'n eigen rust :nerd: We eten tegen zessen en om 19h30 gaat-ie naar bed.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 09 Okt 2017 08:04

Re: Dagje samen met dreumes/peuter

Dat rommelen wat jij beschrijft Bazinga doet T ook de hele dag. Die is alleen meestal 2 uur eerder wakker dan jouw T dus 's ochtends nog wel een slaapje. Hij vraagt zelf wel om drinken en de beker staat daarom ook de hele dag op tafel. Eten vraagt hij niet om. Dus dat geef ik wel op beetje vaste tijden.
Ik kan inderdaad ook steeds meer mijn eigen ding doen. Dat is erg prettig.
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 09 Okt 2017 08:06

Re: Dagje samen met dreumes/peuter

Meg schreef:Mijn man staat om 6:15 op en haalt haar dan uit bed voor een fles. (Niet dat ze die ze nog nodig heeft, maar dat is hun momentje samen)
Daarna (6:45) legt hij hij terug in bed en wordt ze weer wakker meestal rond 8:00 tegenwoordig, maar soms ook pas rond 9:00.
Eerst gaan we samen douchen en aankleden.

Ontbijten doen we meestal tussen 9:00 en 10:00 uur.

Daarna gaan we boodschappen doen. Bij mooi weer combineren we dat vaak met de speeltuin.
Verder gewoon lekker thuis (laten) spelen.

13:00 tijd voor een boterham. Van 13:30 tot 15:30/16:00 middagslaapje.
In de middag gaan we vaak even op bezoek, naar de speeltuin of een rondje lopen met de looptfiets. Anders gewoon lekker thuis spel en of mag ze even een filmpje kijken.

17:00/17:30 komt man thuis, kan ik koken en om 18:00 eten.
Na het eten gaat man nog even spelen met haar en rond 19:30 gaat ze naar bed.


Wat relaxt Meg dat ze na een fles nog doorslaapt. Hoe oud is ze nu?
Ik kan niet meer herinneren wanneer T dat voor het laatst pikte haha
Lekker zo houden :thumbup:
2016
<<

Anoniem321

Bericht 09 Okt 2017 08:10

Re: Dagje samen met dreumes/peuter

B. slaapt tot 7 uur/half 8. Ik haal hem uit bed, verschoon en kleed hem aan en dan ontbijten we samen.
Daarna kijken we meestal een halfuurtje tv. Dan hangt hij lekker op mijn schoot. Dan gaat de tv uit en gaat B. spelen en ik ga meestal iets in het huishouden doen.
Rond 10 uur krijgt hij zijn fruithapje.
Later op de ochtend gaan we soms boodschappen doen of even naar mijn moeder. Of we gaan een boswandeling maken of door het dorp wandelen. Als het slecht weer is blijven we binnen en dan 'helpt' hij mij in het huishouden.
Als ik was aan het opvouwen ben, wil hij ook altijd een paar doekjes om 'op te vouwen', als ik poets, wil hij ook een vochtig doekje om mee te poetsen, en stofzuigen vindt hij ook al zo interessant.
Afhankelijk van hoe moe hij is lunchen we vroeg of iets later en daarna gaat hij slapen. Hij slaapt meestal 2 tot 2.5 uur in de middag en dan heb ik ook altijd even een rustmomentje. Heerlijk!
Als B. wakker wordt krijgt hij drinken en een koekje en dan gaat hij weer spelen.
Tegen etenstijd wordt hij altijd een beetje hangerig, zeurderig en aandachttrekkerig. Dan zet ik hem meestal in zijn stoel in de keuken zodat hij kan toekijken hoe ik of mijn vriend kookt. Voor ons ook wel makkelijk anders loopt hij de hele tijd in de weg of hangt hij aan onze benen.
Rond half 6 eten we, daarna is het nog even spelen, in de douche, pyjama aan en om half 8 is het bedtijd.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 09 Okt 2017 08:15

Re: Dagje samen met dreumes/peuter

Salome schreef:Wat relaxt Meg dat ze na een fles nog doorslaapt. Hoe oud is ze nu?
Ik kan niet meer herinneren wanneer T dat voor het laatst pikte haha
Lekker zo houden :thumbup:

21 maanden. Het verbaast me ook dat ze het nog steeds pikt hoor, maar ik geniet er van. (Eerst sliep ze altijd tot half 10 uit, dus die slaaptijl heeft ze verkort. Helemaal prima, zo hebben we meer aan onze dag :))
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem328

Bericht 09 Okt 2017 08:28

Re: Dagje samen met dreumes/peuter

Mijn man gaat rond kwart voor 7 uit bed en probeert dan een beetje zachtjes te doen zodat D niet meteen wakker wordt.
Hij wordt uit zichzelf meestal rond 7 uur a kwart voer 7 wakker. Hij ligt dan nog even te chillen en meestal haal ik hem op half 8 op en gaan we nog even in bed chillen/stoeien.
Rond een uur of 8 ontbijten we en daarna gaat D spelen en ga ik even het nieuws lezen of iets dergelijks.
Daarna meestal een keer naar boven om aan te kleden en boven ook nog een beetje te spelen of was weg te werken.
Verder is elke dag anders. De ene dag gaan we het dorp in boodschappen doen. De andere dag spelen we thuis of gaan we even bij iemand op bezoek. Of we gaan het bos in kastanjes zoeken etc. Tussendoor drinken we ergens een kopje thee en eten we wat fruit.
Om 12 uur eten we samen een boterham en rond half 1 a 1 uur gaat D naar bed. Hij slaapt dan zo'n 1,5 uur. Af en toe iets langer. Ik ga dan lekker relaxen. Netflixen of een poosje op bed liggen nu met m'n zwangerschapsklachten.
's Middags drinken we vaak even thee met een koekje en daarna verschilt het ook weer per dag. Soms kleien/tekenen of met auto's/duplo spelen. We hebben altijd muziek aan en dansen samen ook wat af! Maar bij mooi weer gaan we eigenlijk altijd wel naar buiten. D kan ook steeds beter alleen spelen dus dan heb ik ook mijn rustmomentjes of kan ik het eten vast een beetje voorbereiden.
Rond half 6 eten we en daarna spelen we nog wat of D gaat uitgebreid in bad. Vindt hij geweldig.
Daarna nog even een tekenfilm op de bank en om 19 uur gaat hij naar bed.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 09 Okt 2017 09:30

Re: Dagje samen met dreumes/peuter

Hoelaat wij de dag beginnen hangt een beetje af van mijn man. Soms moet hij om 6 uur weg en dan is F. vroeger wakker. Als ze wakker is haal ik haar nog even bij ons/mij in bed om te kroelen en soms even tv te kijken. Daarna ga ik haar aankleden en krijgt ze een fles melk op de bank met kindertijd aan. In die tijd ga ik douchen/aankleden. Daarna krijgt ze een boterham en ontbijt ik ook.

Na het ontbijten gaat ze even spelen en ruim ik de spullen op, meestal lopen we daarna even naar de winkel. Dan gaat ze weer spelen/rommelen tot we gaan lunchen, in de tussentijd krijgt ze fruit en wat drinken. Na de lunch gaat ze naar bed en slaapt ze (meestal) 2 uur.

Na het slapen krijgt ze drinken en een koekje, soms nog fruit omdat ze dat liever wil dan koek. Dan gaat ze weer lekker spelen (het liefst buiten). Rond 6 uur eten we en in de tijd dat wij de tafel afruimen ruimt F. haar speelgoed op. Dan kijkt ze nog even tv en gaat ze of in bad of douchen. We lezen dan nog een boekje en dan gaat ze heerlijk slapen!

Nu gaat ze op mijn vrije dag naar de psz. dus hebben we alleen de middag samen. We vinden het ook gezellig om koffie te gaan drinken bij mijn moeder/oma of vriendinnen. Soms gaan we ook even een boodschapje doen met de auto of naar het bos/ de uiterwaarden hier.
⁠♡♡♡
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 09 Okt 2017 19:18

Re: Dagje samen met dreumes/peuter

Om 7.00/7.15 opstaan, aankleden en ontbijten.
8.10 de oudste naar school brengen.
Rond 8.40 zijn we weer thuis of we doen eerst nog een boodschapje bij de buurtsuper dan zijn we wat later. Dan ga ik wat huishoudelijke klusjes doen, vaatwasser, was in de machine of opvouwen. F speelt dan zelf of keutelt wat achter mij aan.

9.30 drinken en fruit of koekje.
Daarna met de hond wandelen.
11.00 broodje eten. En naar bed.
Als hij slaapt ga ik stofzuigen, soms dweilen, nog wat huishouden doen, zelf lunchen.

Rond 13.45 uit bed. Dochter (en oppaskinderen) uit school halen. Daarna wat drinken en fruit of een koekje. Buiten of binnen spelen of met de hond wandelen.
Als ik ga koken staat vaak de tv even aan.
18.00 eten. Rond 19.00 naar bed.

Het is wel een beetje afhankelijk van de dienst van mijn man. Als hij late dienst heeft en dus 's ochtends thuis is, is het 's ochtends wel wat rommeliger.

F speelt trouwens niet zo veel zelf als ik bezig ben komt hij meer achter mij aan.
Als dochter thuis is en in de woonkamer speelt of als ik op de bank zit, speelt hij wel meer zelf.
2012
2016
2020

Instagram
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 07:19

Bericht 09 Okt 2017 20:20

Re: Dagje samen met dreumes/peuter

Tussen 6.00 en 6.30 wordt ze wakker.
Dan komt ze altijd tussen ons in liggen en drinkt ze een fles. Na de fles gaan we naar beneden. Dan mag ze even tv kijken met een cracker tot ik aangekleed ben en mijn eerste bak koffie op heb ;) Daarna kleed ik haar aan. Vaak eet ze dan nog een banaantje en daarna meestal een stukje fietsen, wandelen, naar de supermarkt of even bij iemand op visite. Om 11 uur gaat ze naar bed en slaapt ze 1 a 2 uur. Dan doe ik vaak wat in het huishouden. Daarna eten we een boterham en dan even zelf spelen/rommelen/samen spelen. Als het een beetje weer is gaan we dan ook nog even naar buiten om te fietsen of naar de kinderboerderij/bibliotheek/waar ik zin in heb. Tussendoor krijgt ze nog een koekje en nog een keertje wat fruit. Ze drinkt de hele dag water. Rond 16.30 mag ze weer tv kijken en ga ik koken. Om 17 uur eten we met als toetje yoghurt. Na het eten nog even spelen/boekje lezen/tv kijken en dan in bad. Om 18.45 gaat ze dan weer naar bed.
<<

Anoniem257

Bericht 10 Okt 2017 08:45

Re: Dagje samen met dreumes/peuter

K. wordt nu meestal rond 8 uur wakker, (dat is wel heerlijk eerder was het 5/6 uur) dus krijgt hij een papfles. Daarna wil hij altijd direct spelen met zijn auto's. Meestal rond 10 uur krijgt hij fruit en dan om 12 uur eten we gezamenlijk een broodje. Rond 1 uur gaan we meestal op pad, kan van alles zijn. Soms is hij moe dan gaat hij rond die tijd weer naar bed, en dan gaan we daarna even op pad. Rond half 6/6 uur eten wij en dan gaat hij rond half 8 naar bed.
<<

Anoniem236

Bericht 10 Okt 2017 17:35

Re: Dagje samen met dreumes/peuter

Vrije dag;

Opstaan rond 7.00, aankleden
Rond 7.30 ontbijten de kinderen
Om 8.15 brengen we de oudste naar school, hoe dat ligt aan het weer en of er afspraakjes gepland staan, de jongste en ik doen dan boodschappen. Rond 9.30 thuis dan eet ik wat en drink een kop thee, D. eet dan fruit of iets anders.
Dan spelen we wat en 12,00 eten we brood en dan of naar bed en de oudste ophalen of eerst ophalen en dan slapen (woensdag)
Op vrijdag is de oudste ook vrij en doen we maar wat, bij slecht weer zitten we soms lang in pyjama
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 11 Okt 2017 08:16

Re: Dagje samen met dreumes/peuter

Op werkdagen:
6.30 ga ik me aankleden en meestal wordt D. dan wakker. Hij krijgt dan een flesje in bed terwijl wij ons verder aankleden en daarna kleden we D. aan. Om 7.00 uur vertrek ik met hem richting crèche en om 17.15 uur haal ik hem daar weer op. Hij ontbijt 's morgens daar met een boterham, dat is zo handig!

Op vrije dagen:
Het is heel verschillend hoe laat D. wakker wordt, maar meestal wel vroeg (tussen 6.00 en 7.30 uur). Hij krijgt dan een fles (meestal drinkt hij die in bed op, dan kunnen we nog even lekker blijven liggen) en daarna speelt hij even op bed of naast ons bed op de grond. Daarna gaan we ons aankleden en naar beneden om een boterham te eten. Om 9.00 uur krijgt hij een banaantje of ander fruit. Ergens tussen 9.00 en 10.00 uur (afhankelijk van hoe laat hij wakker was) gaat D. weer naar bed en dan heb ik even tijd om te stofzuigen, een wasje te draaien en dat soort dingen te doen, of ik ga gewoon lekker een boek lezen/tv kijken etc.
Ergens tussen 11.00 uur en 12.00 uur is D. weer wakker (hij slaapt meestal anderhalf tot 2 uur). We lunchen samen en daarna gaan we er meestal even op uit, om boodschappen te doen of gewoon even een rondje fietsen om een frisse neus te halen.
Rond 14.00 uur gaat D. weer naar bed, tot ongeveer 15.30 uur. Na zijn slaapje krijgt hij wat drinken en een koekje, een cracker of nog wat fruit. 's Middags gaan we vaak nog even naar buiten, winkelen of naar de kinderboerderij of zoiets. Als het slecht weer is gaan we lekker binnen spelen. Of nouja, D. speelt en ik zit op de bank een boek te lezen, was op te vouwen of zoiets. Hij kan best goed alleen spelen dus ik hoef alleen maar op te letten dat hij niets doet wat niet mag (zoals aan de staart van de kat trekken of de TV omgooien ofzo). Natuurlijk speel ik ook wel eens met hem samen.
Om 17.30 uur eten we, daarna gaat D. douchen en rond 19.00 uur gaat hij naar bed.

♥♥
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 11 Okt 2017 08:42

Re: Dagje samen met dreumes/peuter

7u wakker, wassen en aankleden
7.30 aan het ontbijt
8.20 broer naar school brengen
8.35 weer thuis
Helpen om de konijntjes eten en drinken te geven
Ik rommel dan wat in het huishouden zij speelt gewoon los of ze “helpt” me mee. Gezellig boven de boel op de kop zetten.
10u wat fruit met drinken,
Daarna spelletje, puzzelen, bouwen of als het mooi weer
is even naar buiten.
12u lunchen
13u naar bed, als ze voor 14u weer wakker is gaat ze 14.10 mee om haar broer op te halen. En anders laat ik haar liggen maak ik haar 14.30 wakker.
15u thee met koekje, daarna samen met haar broer spelen. Spelletje of iets dergelijks met z’n drieën doen. 17u eten, 18u naar boven. Pyjama aan, verhaaltje lezen en 18.45 op bed.

Dit bovengenoemde ritme hebben we pas net na de vakantie sinds de oudste naar school gaat. Daarvoor werd het wel 8u dat ze pas wakker was, of tussen 19.30 en 20u dat ze pas op bed ging.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers