Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Okt 2017 12:53

kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

Mijn meiden hebben hun uitnodigingen voor de verjaardag uitgedeeld vanmorgen. Er was geen discussie over ze wisten heel goed wie ze gingen uitnodigen ik vond het prima, het waren ook echt de meisjes waar ze vaak mee spelen.

Nu kregen ze van de week een uitnodiging van een meisje waar ze echt al 3 kwart jaar niet meer mee hebben gespeeld. Heel lief dat ze worden uitgenodigd en ze gaan ook gewoon. Maar dat meisje wordt niet door ons uitgenodigd.

En nu stond ik op het schoolplein en kwam er een moeder naar mij toe, dat haar dochter een van de twee wil uitnodigen. Ja prima dat begrijp ik het is een tweeling maar dat wil niet zeggen dat ze allebei moeten komen. Die moeder vond het allemaal erg vervelend maar haar dochter wilde echt niet, ja nogmaals prima, fijn dat ik het weet dan kan ik het mijn andere dochter gewoon uitleggen. Maar ook dit meisje is niet door mijn dochters uitgenodigd.. ook de dochter die dan blijkbaar wordt uitgenodigd door haar, heeft haar naam niet genoemd voor het feestje.

Eerst dacht ik ja kan gebeuren je kan niet iedereen uitnodigen. (dat gaat gewoon niet met wat er in de auto past, en ik vind veel goed maar denk dat ik met zoveel kinderen ook wel ff gek wordt) Maar nu vind ik het ergens ook wel een beetje lullig dat we dus niet aan terug vragen doen in deze twee gevallen.

Doen jullie dat wel? Moet dat van jou? Of laat je je kind kiezen?
:heart: :heart: 2011
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Okt 2017 13:07

Re: kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

Nee, zou ik in dit geval niet doen. Zij vraagt ook gewoon een van je twee dochters niet omdat haar dochter dat niet wil, zij volgt dus de voorkeur van haar kind hierin, dan kan het andersom ook dat haar dochter niet wordt uitgenodigd omdat die van jou dat niet willen en dat moet ze dan ook accepteren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem298

Bericht 04 Okt 2017 13:15

Re: kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

Nee hoor, zou ik ook niet doen, eens met Susan. Mijn dochter mocht 5 kinderen uitkiezen voor haar feestje en ze kon niet iedereen waar zij op het feestje is geweest uitnodigen, dan zou het wel een dolle boel worden. Pas geleden hadden wij het trouwens omgekeerd: een vriendinnetje van A. wilde A. uitnodigen voor haar feestje, maar haar ouders dachten dat het feestje van A. al geweest was en dat zij daar niet voor uitgenodigd was, dus mocht A. ook niet bij haar komen. Beetje flauw vind ik dat altijd, zeker als ouders hun kind daar dan in meetrekken.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 04 Okt 2017 13:15

Re: kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

Nee, hier mag hij zelf kiezen. (Nou scheelt het dat hij nooit word uitgenodigd, maar dan nog mag hij zelf kiezen.)
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 04 Okt 2017 13:26

Re: kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

Nee dat zou ik dan ook niet doen.
Hier is ze tot nu toe bij 3 feestjes geweest van meisjes uit haar klas.
We hadden voor haar feestje 6 meisjes uitgenodigd, alle meisjes uit groep 2.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem313

Bericht 04 Okt 2017 13:37

Re: kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

Doen wij ook niet. Mijn zoon komt ook weleens op feestjes van kinderen die niet bij hen kwamen/komen. Sommige kinderen nodigen letterlijk de hele klas uit :shock:
Andersom is hij bij een jongetje niet uitgenodigd die wel bij hem was (volgens hem moet dat jongetje nog steeds 5 worden, maar hij zit al anderhalf jaar op school). Ik stuur er wel een beetje in; toen hij moest gaan beslissen wie er bij hem mochten komen heb ik wel ff de vriendjes genoemd waar hij was geweest, maar hij kiest zelf.
<<

Anoniem236

Bericht 04 Okt 2017 13:54

Re: kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

Mijn zoon heeft nog maar 1 feestje gehad, maar ik heb wel gezegd dat ik wil dat hij dit meisje ook terugvraagt. (Voor de vakantie spraken ze geregeld af)
Nu snap ik dat dat niet kan als je kind heel vaak wordt uitgenodigd. In jou geval de meiden zelf laten kiezen.


Wij hebben een ander dilemma omtrent het feestje: ik had eerder gezegd 5 kinderen, zoon reageerde teleurgesteld want hij wilde x er ook bij hebben. Prima, maken we we 6 van.
Nu heeft hij op school tegen een aantal kinderen gezegd dat ze mogen komen. Waaronder x en Y (Y was eerder niet in beeld als kandidaat) ik weiger er 7 van te maken en heb hem gezegd te moeten kiezen tussen x en y. (Beide meisjes waar hij nauwelijks over praat, nog nooit mee heeft afgesproken en ook geen feestje van gehad heeft)
Hij kiest er dus een van die twee, terwijl hij op school gezegd heeft dat ze beide worden uitgenodigd.
Hoe zouden jullie hier mee om gaan?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Okt 2017 14:01

Re: kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

Gewoon niet mee bemoeien Lotus, waarschijnlijk komt het tussen hen nooit meer ter sprake en zou jij het veel groter maken dan nodig. Daarbij, ook teleurstellingen horen bij het leven dus daar mogen ze best mee om leren gaan.

Mijn bonuszoon is soms geneigd zijn pijlen heel erg op een of twee personen te richten. Andere vriendjes doen er dan tijdelijk niet meer toe. Om te voorkomen dat hij zichzelf daardoor uiteindelijk afsluit van zijn vrienden nodigen we die wel allemaal op zijn kinderfeestje, ook al geeft bonuszoon aan dat dit niet hoeft.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 04 Okt 2017 15:11

Re: kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

Nee, ik doe niet per definitie aan terugvragen. Over het algemeen is het hier wel zo dat bepaalde meiden elkaar uitnodigen. Maar niet iedereen vraagt elkaar allemaal terug. Ik geef mijn dochter het aantal kinderen dat ze mag uitnodigen en dan maken we samen een lijstje wie ze wil vragen. Wel stuur ik daar soms een klein beetje in, zo bedenkt ze soms rustig dat ze iemand wil uitnodigen uit een andere klas waar ze nooit mee speelt. Dat heb ik dan liever niet. Maar verder is ze wel redelijk vrij om te kiezen uit haar vriendinnetjes.
<<

Anoniem247

Bericht 04 Okt 2017 15:31

Re: kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

Nee eigenlijk niet maar meestal is het altijd hetzelfde groepje. Wel probeer ik een beetje te sturen. Mijn zoon wilde de laatste keer een kindje uit een andere klas uitnodigen waar hij nog nooit mee had afgesproken. Dan probeer ik hem wel te sturen naar de kindjes waar hij wel ooit mee afspreekt. Hier mogen ze vijf kindjes uitnodigen. Vind ik meer dan genoeg en ook gewoon praktisch met vervoer.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 04 Okt 2017 17:18

Re: kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

Wat raar Jet.

Mijn dochter mag gewoon een aantal kindjes uitnodigen en wie dat zijn moet zij weten. Al stuur ik het wel naar kindjes waar ze ook echt mee speelt. Mijn dochter is dit schooljaar ook uitgenodigd op 2 feestjes bij kinderen die zij niet had uitgenodigd. Kan gebeuren.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Okt 2017 17:26

Re: kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

Jullie staan er dus aardig het zelfde in als ik... Denk dat ik het nu ook gewoon vervelend vind omdat het allemaal zo dicht op elkaar is. Dat meisje geeft haar feestje vrijdag en wij dan woensdag er na,dat is gewoon kort op elkaar. Als wij het pas in januari zouden vieren zou het weer anders zijn.
:heart: :heart: 2011
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 04 Okt 2017 19:03

Re: kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

Nee, dochterlief mag zelf bepalen. Vorig jaar kwamen alle meisjes klasgenootjes hier. (Zijn er met dochterlief erbij maar 6) En na die tijd zei ze, net als nu (al), dat ze dit jaar alleen 2 meisjes wil uitnodigen want de rest was stom. Wel krijgt ze van die meisjes een uitnodiging en gaat ze, maar ook dat vind ze niet leuk (zo zegt ze dat nu) want ze speelt niet met ze. Dat vind ik pas lastig...ze gaat dus omdat ze het voelt als verplichting ofzo, heb haar uitgelegd en verteld als ze echt niet wil gaan ze van mij ook niet hoeft te gaan.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 05 Okt 2017 14:44

Re: kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

Terugvragen niet per se, maar ik heb wel eens voor mijn kinderen bepaald dat dat kindje toch gewoon werd uitgenodigd.
Dat was dan bijvoorbeeld dat ze er op dat moment even 'ruzie' mee hadden ofzo. Nou dan zag ik de bui al hangen, wanneer het feestje dan is, is het alweer goed.
Dit waren dan wel kinderen waar ze al jaren aan een stuk mee omgaan.
Laatst gewijzigd door Mamsie op 05 Okt 2017 15:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 05 Okt 2017 14:50

Re: kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

Oh dat zou ik ook wel doen hoor Mamsie. Zeker iemand waar ze altijd mee spelen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 06 Okt 2017 18:47

Re: kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

Hier mag hij het zelf weten. Hij scheelt 1 week met een ander jongetje. Heeft hem nog nooit uitgenodigd, maar wordt wel standaard door dat jongetje uitgenodigd :redface:

Hij heeft niet veel feestjes, maar er zijn ook weinig kindjes die een feestje vieren. De meerderheid in zijn klas is van buitenlandse afkomst. Misschien dat het in hun cultuur anders gevierd wordt? Ik heb het wel eens aan Y. gevraagd, maar hij geeft aan dat er eigenlijk nooit uitnodigingen worden uitgedeeld door andere kindjes.

De feestjes die hij heeft zijn eigenlijk ook altijd van de nederlandse kindjes. Op zijn eigen feestje is hij altijd het enige blanke jongetje verder allemaal andere culturen. Erg leuk altijd :)
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 06 Okt 2017 22:54

Re: kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

Wij doen dat 'terugvragen' ook niet.

T. zit in een klas met slechts 6 jongens. Een paar van die jongens nodigen op hun feestjes dus gewoon alle jongens van de klas uit, lekker makkelijk. Maar T. speelt ook graag met meisjes en nodigt elk jaar minimaal 2 meisjes uit. Dan ook nog al die jongens vinden we teveel. Dus dan zijn er twee die we niet uitnodigen. Nooit gedoe mee gehad.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 07 Okt 2017 15:24

Re: kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

Hier binnenkort haar eerste feestje en ze wil een aantal kindjes niet vragen waar zij wel is geweest. Ik laat haar zelf kiezen maar wel een beetje de kinderen waar ze graag/ vaak mee speelt of ik haar over hoor. Vind het wel een beetje lastig stiekem maar vind 10 kleuters in huis voor haar ook erg druk
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 07 Okt 2017 22:38

Re: kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

Terug uitnodigen niet, maar we hebben beide keren alle meiden uit de klas uitgenodigd, vorig jaar waren dit er 8, dit jaar 10. 1 of 2 niet vond ik zo sneu.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 08 Okt 2017 07:47

Re: kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

Hoe nodigen kinderen elkaar tegenwoordig uit? :laughcry: Nog steeds via een leuk kaartje?
L2014 & H2017
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 08 Okt 2017 08:15

Re: kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

Fiederilsje schreef:Hoe nodigen kinderen elkaar tegenwoordig uit? :laughcry: Nog steeds via een leuk kaartje?
Ik heb mijn oudste vorig jaar zelf de uitnodigingen laten tekenen en toen hebben we ze samen op de fiets rondgebracht. Vaak worden ze ook op school uitgedeeld (meestal zo'n voorgedrukt uitnodigingskaartje wat je dan verder zelf invult, maar heb ook wel eens gezien dat ze speciaal een kaart lieten drukken met foto van de jarige erop), maar dan valt het wel extra op wie er wel/niet wordt uitgenodigd en kan me voorstellen dat dat minder leuk kan zijn.
<<

Anoniem236

Bericht 08 Okt 2017 08:50

Re: kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

Ik heb mijn zoon zelf kaartjes laten versieren. We hebben ze wel ik de brievenbussen gedaan bij de kinderen thuis. Voelt prettiger, heb ik zelf vroeger ook altijd zo gedaan.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Okt 2017 10:33

Re: kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

Ja hier hadden we zo'n voorgedrukt kaartje en dat hebben ze op school uitgedeeld, op het schoolplein al en er zitten ook kinderen in een andere klas die hadden ze in de gang een kaartje gegeven.
:heart: :heart: 2011
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 08 Okt 2017 10:57

Re: kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

Bij ons altijd met een kaartje, soms zelf gemaakt, meestal voorgedrukt.
Maar altijd in de brievenbus, nooit op het schoolplein.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Okt 2017 19:36

Re: kinderfeestjes, doen jullie aan terug vragen?

Uiteindelijk kreeg mijn andere dochter eergisteren ook nog een kaartje en is ze op het feestje geweest. Maar nog steeds hebben zij het niet over haar om te vragen bij hun feestje dus ik laat het zo. Al vind ik het nog steeds moeilijk en kan ik er nu wel tegen op zien als zij ons weg zien gaan met een groepje meiden volgende week.
:heart: :heart: 2011
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31, roosje