Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vermiste Anne Faber

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 12 Okt 2017 20:07

Re: Vermiste Anne Faber

Lejow schreef:Afbeelding


Mooi, verdrietig. Vond die die leaf net op facebook plaatste ook weg treffend.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 12 Okt 2017 20:08

Re: Vermiste Anne Faber

Susan schreef:Nou dan heeft hij echt wel een bizar korte straf gekregen, als hij mét TBS nog korter had gezeten.


Yup... En dat hele terugkeren in de samenleving en verlof heeft teveel haken en ogen wat nu vaker misgaat. Blijft q el moeilijk Ook, als je het idee hebt dat mensen op een keer terugkomen moeten ze ook op een keer vrijheid krijgen en dan houd je dus altijd risico. Maar iedereen levenslang opsluiten kan ook weer niet. Lijkt me echt zo moeilijk, blij dat ik zulke beslissingen niet maak.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 12 Okt 2017 20:19

Re: Vermiste Anne Faber

Whatever schreef:
Susan schreef:Nou dan heeft hij echt wel een bizar korte straf gekregen, als hij mét TBS nog korter had gezeten.


Yup... En dat hele terugkeren in de samenleving en verlof heeft teveel haken en ogen wat nu vaker misgaat. Blijft q el moeilijk Ook, als je het idee hebt dat mensen op een keer terugkomen moeten ze ook op een keer vrijheid krijgen en dan houd je dus altijd risico. Maar iedereen levenslang opsluiten kan ook weer niet. Lijkt me echt zo moeilijk, blij dat ik zulke beslissingen niet maak.


Met TBS zou de daadwerkelijke straf wel korter zijn, maar TBS zelf kan in gevallen onbeperkt worden verlengd waardoor de uiteindelijke straf (veel) langer zou kunnen zijn. Waarmee het gevaar en risico voor de samenleving denk ik wel kleiner is.
Los daarvan zullen zulke vreselijke misdrijven helaas altijd blijven voorkomen, hoe je het ook regelt.. met ex-gevangenen, tbs'ers, maar ook door mensen zonder strafblad.

Ik vond de persco ook moeilijk om te zien, heel heftig. Vooral toen ze later haar oom nog aan het woord lieten. Niet te bevatten wat zij nu moeten doormaken.
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Okt 2017 20:28

Re: Vermiste Anne Faber

Bliss schreef:
caribbeanlover schreef:Vreselijk, maar een hele opluchting voor haar naasten dat er nu duidelijkheid is. Zo'n raar idee bij het zien van die foto in regenjas dat 2 wkn later ze dood is.
Ik snap niet dat men erom kan huilen, want ze is een vreemde voor ons. Ik kan daar nooit zo'n gevoel bij hebben.


em·pa·thie (de; v)
1
vermogen om zich in de gevoelens van anderen in te leven


Niet nodig om mij dit te zeggen alsof ik een kleinkind ben! Je zegt nu dat ik niet meeleef en dat is wel zo. Lezen is erg moeilijk he!
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Okt 2017 20:30

Re: Vermiste Anne Faber

Scandic schreef:
Bliss schreef:
caribbeanlover schreef:Vreselijk, maar een hele opluchting voor haar naasten dat er nu duidelijkheid is. Zo'n raar idee bij het zien van die foto in regenjas dat 2 wkn later ze dood is.
Ik snap niet dat men erom kan huilen, want ze is een vreemde voor ons. Ik kan daar nooit zo'n gevoel bij hebben.


em·pa·thie (de; v)
1
vermogen om zich in de gevoelens van anderen in te leven


Joh dat ontbreekt, dat weten we toch al langer?


Doe jij eens normaal zeg. Belachelijk dat je dat over mij zegt!
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 12 Okt 2017 20:34

Re: Vermiste Anne Faber

Kunnen we geen gekat in dit topic krijgen aub? Heel ongepast.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Okt 2017 20:37

Re: Vermiste Anne Faber

Jammer cbl dat je hier tot 2x toe komt vermelden dat het je verder niet zoveel doet. Dat is toch niet nodig?

De 1 jankt om The Lion King en de ander door een nieuwsbericht. So be it.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2521

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 12 Okt 2017 20:41

Re: Vermiste Anne Faber

Mooie bijdrage, Luisa.

Echt afschuwelijk dit alles natuurlijk. Ik hoop dat de familie met rust gelaten wordt en alles in rust met elkaar een plek kan gaan geven.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 12 Okt 2017 20:43

Re: Vermiste Anne Faber

Dit nieuws zat er natuurlijk al een tijd aan te komen, maar het blijft ronduit k*t.
Het lijkt me ook zo dubbel als familie zijnde. Je voelt dit aankomen, ergens 'hoop' je dan misschien ook dat ze gevonden wordt zodat die duidelijk er iig is. Maar toch zal ook de hoop blijven dat ze levend en wel weer opduikt.
Heel verdrietig..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15959

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Okt 2017 20:45

Re: Vermiste Anne Faber

Ik heb er twee keer van moeten huilen vanavond, wat vreselijk zinloos en verdrietig.

Rust zacht, Anne :heart: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 12 Okt 2017 20:48

Re: Vermiste Anne Faber

Je hoeft ook niet te huilen om toch mee te voelen. Ik voel nu een soort berusting, maar houd al dagen steeds het nieuws in de gaten. En ik probeer er niet te diep over na te denken want dan ga ik heel hard huilen denk ik. Ik merk ook dat ik me stiekem ook echt de hele dag een beetje verdrietig voel, het komt zo dichtbij, iemand van onze eigen leeftijd, iemand die gewoon lekker ging fietsen. En je weet dat er mensen verschrikkelijk verdrietig zijn omdat ze een dierbare zo maar ineens kwijt zijn. Het doet eigenlijk een beetje te veel pijn om te lang bij stil te staan. Dus ik huil ook niet. Maar ik vind het wel een beetje gek om te benoemen dat je niet begrijpt dat mensen er om moeten huilen. Ik begrijp dat juist heel goed, ik kan het alleen niet.
Ik ging laatst 's avonds een stukje hardlopen (voor het eerst van mijn leven) en ik liep door een park, het was nog wel licht, het was 19 uur, maar er zaten een paar figuren op een bankje die me nakeken. Toen dacht ik bij mezelf, 't zijn gewoon figuren op een bankje, niks om bang voor te zijn. Nu denk ik bij mezelf: ik kan beter 's ochtend gaan hardlopen, of in de wijk blijven.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 12 Okt 2017 20:49

Re: Vermiste Anne Faber

Luisa schreef:Ik heb eigenlijk niet zoveel tijd en zin om uitgebreid te reageren, maar wil wel aangeven niet te makkelijk te roepen dat het rechtssysteem in Nederland niet werkt omdat deze man vrij was/geen tbs maatregel opgelegd heeft gekregen. Prima als dat je mening is, maar laat die wel gebaseerd zijn op de juiste informatie. Ik lees hier en ook elders op internet genoeg wat niet klopt. Zo kan je bijvoorbeeld tbs niet weigeren. Deze man heeft destijds een onderzoek naar zijn persoonlijkheid geweigerd, dan is het erg lastig een stoornis vast te stellen, iets wat in principe wel nodig is wil de rechter tbs op leggen.
Overigens weet ik natuurlijk ook niet wat er in de kliniek is gebeurd en waarom deze verdachte op vrije voeten was. Maar dat iemand het laatste deel van zijn straf is gericht op terugkeer in de maatschappij is wel normaal en dus niet uitzonderlijk. Neemt niet weg dat er best dingen fout kunnen zijn gegaan. Maar ook dat weten we niet.
Wat betreft de advocaat, die is er om de rechten van de verdachte in acht te houden. Dus niet zozeer om iemand die schuldig is een vrijspraak te bezorgen. Dikke kans ook dat een advocaat een verdachte in een zaak als deze ook gewoon zou adviseren de vindplaats aan te wijzen. Een advocaat werkt natuurlijk ook niet mee aan het vaststellen van de schuld, daar is justitie voor. Neemt niet weg dat een advocaat juist een grote rol heeft om te zorgen dat onze rechtsstaat werkt en het hier geen politie staat wordt.

Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd met Anne, maar ik ben wel blij dat er nu een einde is gekomen aan de o zekerheid.


Dat rijmt dan niet echt met de vriendin van Joey die strafrechtadvocaat is en hem zou aanraden niks te zeggen tenzij hij een goed verhaal heeft.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 12 Okt 2017 21:01

Re: Vermiste Anne Faber

Luisa schreef:Ik heb eigenlijk niet zoveel tijd en zin om uitgebreid te reageren, maar wil wel aangeven niet te makkelijk te roepen dat het rechtssysteem in Nederland niet werkt omdat deze man vrij was/geen tbs maatregel opgelegd heeft gekregen. Prima als dat je mening is, maar laat die wel gebaseerd zijn op de juiste informatie. Ik lees hier en ook elders op internet genoeg wat niet klopt. Zo kan je bijvoorbeeld tbs niet weigeren. Deze man heeft destijds een onderzoek naar zijn persoonlijkheid geweigerd, dan is het erg lastig een stoornis vast te stellen, iets wat in principe wel nodig is wil de rechter tbs op leggen.
Overigens weet ik natuurlijk ook niet wat er in de kliniek is gebeurd en waarom deze verdachte op vrije voeten was. Maar dat iemand het laatste deel van zijn straf is gericht op terugkeer in de maatschappij is wel normaal en dus niet uitzonderlijk. Neemt niet weg dat er best dingen fout kunnen zijn gegaan. Maar ook dat weten we niet.
Wat betreft de advocaat, die is er om de rechten van de verdachte in acht te houden. Dus niet zozeer om iemand die schuldig is een vrijspraak te bezorgen. Dikke kans ook dat een advocaat een verdachte in een zaak als deze ook gewoon zou adviseren de vindplaats aan te wijzen. Een advocaat werkt natuurlijk ook niet mee aan het vaststellen van de schuld, daar is justitie voor. Neemt niet weg dat een advocaat juist een grote rol heeft om te zorgen dat onze rechtsstaat werkt en het hier geen politie staat wordt.

Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd met Anne, maar ik ben wel blij dat er nu een einde is gekomen aan de o zekerheid.


Ik lees in jouw stukje wel wat opheldering voor mij in ieder geval! Ik vraag me nu wel af. Is het weigeren van zo'n onderzoek dan niet zo'n beetje gelijk aan het weigeren van tbs?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 12 Okt 2017 21:03

Re: Vermiste Anne Faber

Susan schreef:
Luisa schreef:Ik heb eigenlijk niet zoveel tijd en zin om uitgebreid te reageren, maar wil wel aangeven niet te makkelijk te roepen dat het rechtssysteem in Nederland niet werkt omdat deze man vrij was/geen tbs maatregel opgelegd heeft gekregen. Prima als dat je mening is, maar laat die wel gebaseerd zijn op de juiste informatie. Ik lees hier en ook elders op internet genoeg wat niet klopt. Zo kan je bijvoorbeeld tbs niet weigeren. Deze man heeft destijds een onderzoek naar zijn persoonlijkheid geweigerd, dan is het erg lastig een stoornis vast te stellen, iets wat in principe wel nodig is wil de rechter tbs op leggen.
Overigens weet ik natuurlijk ook niet wat er in de kliniek is gebeurd en waarom deze verdachte op vrije voeten was. Maar dat iemand het laatste deel van zijn straf is gericht op terugkeer in de maatschappij is wel normaal en dus niet uitzonderlijk. Neemt niet weg dat er best dingen fout kunnen zijn gegaan. Maar ook dat weten we niet.
Wat betreft de advocaat, die is er om de rechten van de verdachte in acht te houden. Dus niet zozeer om iemand die schuldig is een vrijspraak te bezorgen. Dikke kans ook dat een advocaat een verdachte in een zaak als deze ook gewoon zou adviseren de vindplaats aan te wijzen. Een advocaat werkt natuurlijk ook niet mee aan het vaststellen van de schuld, daar is justitie voor. Neemt niet weg dat een advocaat juist een grote rol heeft om te zorgen dat onze rechtsstaat werkt en het hier geen politie staat wordt.

Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd met Anne, maar ik ben wel blij dat er nu een einde is gekomen aan de o zekerheid.


Dat rijmt dan niet echt met de vriendin van Joey die strafrechtadvocaat is en hem zou aanraden niks te zeggen tenzij hij een goed verhaal heeft.


Mja, dat is zonder enige kennis van de zaak te hebben hè. Wat er in die tussentijd, tussen het waarschijnlijk eerst zwijgen en nu misschien toch de vindplaats verteld te hebben (lijkt er toch op), gebeurd is tussen verdachte, politie en advocaat kunnen we alleen naar gissen. Maar ik kan me zo voor stellen dat er al het bewijs van er 'iets mee te maken hebben', zo duidelijk is, het juist in het voordeel van verdachte is om de plek aan te wijzen. Door wat jij ook al eerder aangaf dat niet meewerken misschien ook weer invloed heeft op de uiteindelijke strafeis.
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Okt 2017 21:14

Re: Vermiste Anne Faber

Cotton schreef:Jammer cbl dat je hier tot 2x toe komt vermelden dat het je verder niet zoveel doet. Dat is toch niet nodig?

De 1 jankt om The Lion King en de ander door een nieuwsbericht. So be it.


Nou een 3e keer dan bij deze aangezien jij dat vindt! Ik heb nergens gezegd dat het mij niet zoveel doet, maar dat ik niet snap dat je om de dood van een vreemde kan huilen. Dat is totaal, maar dat ook totaal wat anders dan zeggen dat het mij niet zoveel doet. Vind het eigenlijk werkelijk waar schandalig dat er zo over me gedacht wordt!
<<

Burgemeester Esmee

Bericht 12 Okt 2017 21:29

Re: Vermiste Anne Faber

CBL, het lijkt me verstandig om hier niet verder op in te gaan en dit topic om de persoon te laten draaien waarvoor het bedoeld was; Anne.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Okt 2017 21:36

Re: Vermiste Anne Faber

Laat maar. Beter ga ik op m'n vingers zitten.
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Okt 2017 21:54

Re: Vermiste Anne Faber

Burgemeester Esmee schreef:CBL, het lijkt me verstandig om hier niet verder op in te gaan en dit topic om de persoon te laten draaien waarvoor het bedoeld was; Anne.


Ik mag best voor mijzelf opkomen nietwaar?! Ik ben er nl niet van gediend dat men zegt over mij dat ik geen medeleven toon. Dus kies aub geen partij! Zeg liever iets tegen diegene die zeggen dat ik niet meeleef ipv op de vingers te tikken!
<<

Anoniem250

Bericht 12 Okt 2017 22:00

Re: Vermiste Anne Faber

Luisa schreef:Ik heb eigenlijk niet zoveel tijd en zin om uitgebreid te reageren, maar wil wel aangeven niet te makkelijk te roepen dat het rechtssysteem in Nederland niet werkt omdat deze man vrij was/geen tbs maatregel opgelegd heeft gekregen. Prima als dat je mening is, maar laat die wel gebaseerd zijn op de juiste informatie. Ik lees hier en ook elders op internet genoeg wat niet klopt. Zo kan je bijvoorbeeld tbs niet weigeren. Deze man heeft destijds een onderzoek naar zijn persoonlijkheid geweigerd, dan is het erg lastig een stoornis vast te stellen, iets wat in principe wel nodig is wil de rechter tbs op leggen.
Overigens weet ik natuurlijk ook niet wat er in de kliniek is gebeurd en waarom deze verdachte op vrije voeten was. Maar dat iemand het laatste deel van zijn straf is gericht op terugkeer in de maatschappij is wel normaal en dus niet uitzonderlijk. Neemt niet weg dat er best dingen fout kunnen zijn gegaan. Maar ook dat weten we niet.
Wat betreft de advocaat, die is er om de rechten van de verdachte in acht te houden. Dus niet zozeer om iemand die schuldig is een vrijspraak te bezorgen. Dikke kans ook dat een advocaat een verdachte in een zaak als deze ook gewoon zou adviseren de vindplaats aan te wijzen. Een advocaat werkt natuurlijk ook niet mee aan het vaststellen van de schuld, daar is justitie voor. Neemt niet weg dat een advocaat juist een grote rol heeft om te zorgen dat onze rechtsstaat werkt en het hier geen politie staat wordt.

Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd met Anne, maar ik ben wel blij dat er nu een einde is gekomen aan de o zekerheid.


Normaal gesproken vind ik een reactie als dit sterk en een goede aanvulling op de andere, vaak emotionele, reacties op het forum. Nu kan ik er niet veel mee. Voor mijn gevoel is het echt heel verkeerd dat een anti-sociale persoonlijkheid met zo'n strafblad vrij rondliep. Voor mijn gevoel is er dan sprake van een falend systeem. Ik heb ooit de documentaire kijken in de ziel van strafpleiters gezien. En zij staan voor het belang van hun client en niet voor de waarheid. Zij streven naar strafvermindering. Ik vind het overigens wel juist dat verdachten en daders juridische verdediging krijgen. Maar ik vraag me wel af of jouw dikke kans dat zij adviseren de vindplaats aan te wijzen, echt een dikke kans is. Ik denk het niet. Maar weten doe ik het natuurlijk ook niet. Het lijkt me een vreselijk beroep. Je zou hem maar bij moeten staan.
<<

Anoniem315

Bericht 12 Okt 2017 22:14

Re: Vermiste Anne Faber

Pfff, ik heb staan huilen in de teamkamer. Ik had 10-minutengesprekken en zat in de auto om 18.00u. Toen ik bij mijn collega's aan kwam, vroeg iemand of er iets was, nou daar ging ik.. Schijnbaar heb ik vandaag en de afgelopen dagen toch best spanning ervaren en ook heb ik nog altijd een sprankel hoop gehad. Wat vreselijk dit.... :( Ik ben zo boos ook!! Waarom nou? Waarom?

Rust zacht Anne...
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Okt 2017 22:18

Re: Vermiste Anne Faber

Ik voel me ook echt rot er door. Ik fiets zo vaak in het donker.. Dat hoort toch gewoon te kunnen? Die arme vriend en ouders en familie.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem316

Bericht 12 Okt 2017 22:22

Re: Vermiste Anne Faber

Echt te bizar.. Ik heb er niet eens woorden voor.

Ik ben wel 'blij' voor de familie dat ze gevonden is en dat ze niet in de jarenlange onzekerheid hoeven te zitten zoals de ouders van Tanja Groen.
<<

Burgemeester Esmee

Bericht 12 Okt 2017 22:23

Re: Vermiste Anne Faber

caribbeanlover schreef:
Burgemeester Esmee schreef:CBL, het lijkt me verstandig om hier niet verder op in te gaan en dit topic om de persoon te laten draaien waarvoor het bedoeld was; Anne.


Ik mag best voor mijzelf opkomen nietwaar?! Ik ben er nl niet van gediend dat men zegt over mij dat ik geen medeleven toon. Dus kies aub geen partij! Zeg liever iets tegen diegene die zeggen dat ik niet meeleef ipv op de vingers te tikken!
Jammer dat je het nu zo ervaart. Jij gaf in dit topic de mogelijkheid hier een discussie over op te starten door je felle reactie. Het is hier niet gepast op dit moment en mocht je verder nog vragen hebben dan heb ik liever dat je me daar even een privebericht over stuurt.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 12 Okt 2017 22:59

Re: Vermiste Anne Faber

Ik ben er ook misselijk van, ik had zo de hoop dat ze 'gewoon' gekidnapt was. En ik was ook al dagenlang beroerd van alle die conspiraties over dat op die laatste selfie ze bang keek en dat haar vriend er misschien wel wat mee te maken kon hebben want hij reageerde apart. Echt kotsmakend zulke opmerkingen. En nu is ze dood, wat moet ze bang zijn geweest. Ik hoop dat ze niet geleden heeft. Oh ik word er echt weer koud van :'-(.
En CBL, ga ergens anders ongepast reageren. Ik vond de vergelijking met de regenworm heel treffend. Hou gewoon je mond en maak het niet erger.
Laatst gewijzigd door Marsy31 op 12 Okt 2017 23:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6121

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 12 Okt 2017 23:09

Re: Vermiste Anne Faber

Vreselijk. Fijn dat ze gevonden is nu. Wat een dappere man is haar oom.

Ik wil gaan slapen maar ik wil of durf niet.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Izzie