Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


iOS 11

<<

Anoniem223

Bericht 03 Okt 2017 10:21

iOS 11

Heeft iemand de update al gedaan? Ik las ergens dat het aan- en uitzetten van wifi en Bluetooth veel lastiger is met de nieuwe iOS. Ik gebruik dat heel veel, dus dat lijkt me echt vervelend. Nu kun je gewoon naar beneden swipen en het aan- of uitzetten, in de nieuwe versie moet je helemaal via instellingen. Vaak gaat na zo'n update de batterij ook heel snel leeg.
Wie heeft hem wel geinstalleerd en hoe bevalt het? Ik heb een iPhone 7.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4502

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 03 Okt 2017 10:28

Re: iOS 11

Ik las overal dat je batterij binnen een paar uur dood is dus ik begin er niet aan. Moet heel eerlijk zeggen dat ik updates vaak maar vervelend vind :)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Okt 2017 10:28

Re: iOS 11

Ik heb het gedaan, en dat van bluetooth en wifi is niet waar want dat kan nog steeds op dezelfde manier, alleen het menuutje ziet er iets anders uit. Mijn batterij gaat net zo snel leeg als eerst. Ik heb ook een iPhone 7.

Afbeelding

♥♥
<<

Anoniem252

Bericht 03 Okt 2017 10:28

Re: iOS 11

Ik ga hem nog niet installeren. Hoorde dat de batterij verschrikkelijk snel leeg gaat en dat er problemen zijn met synchroniseren van de email. Ik wacht wel even op de volgende update. Heb ook een iPhone 7.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Okt 2017 10:54

Re: iOS 11

Ik heb geen extra problemen. Ik ben wel lyrisch over de screenshotfunctie!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Okt 2017 11:00

Re: iOS 11

Zora schreef:Ik heb geen extra problemen. Ik ben wel lyrisch over de screenshotfunctie!

Ja ik ook! Hoe tof!

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 03 Okt 2017 11:01

Re: iOS 11

Is wel waar Elliot. Wat ermee bedoeld wordt is dat je het wel uit kunt zetten via dat menuutje omhoog swipen, maar dat is meer dat je je afmeld van dat Wifi-netwerk. Zodra hij een bekend netwerkt vindt meldt hij zich weer aan. Ook gaat om 5.00 uur in de ochtend de wifi weer automatisch aan. Ik begon aan mezelf te twijfelen toen ik wakker werd en zag dat ik op de wifi zat terwijl ik toch echt dacht dat ik me had aangemeld. Ok dit legt het duidelijker uit:

In iOS 11 worden wifi en bluetooth nooit echt uitgeschakeld, als de gebruiker deze uitzet via het nieuwe bedieningspaneel.

Wordt wifi of bluetooth ’s avonds uitgeschakeld, dan wordt de verbinding na vijf uur 's ochtends automatisch weer geactiveerd. Dat gebeurt ook als de locatie van de iPhone verandert.
Op de ondersteuningspagina van Apple is te zien dat er bewust is gekozen voor het automatisch inschakelen van de verbindingen. Dit is zodat de draadloze functies AirDrop en AirPlay blijven werken.

'Onveilig'
Onderzoeker Andrea Barisani zegt tegenover Motherboard dat het "een goed gebruik is" om wifi en bluetooth uit te schakelen als het niet gebruikt wordt. Reden is dat kwaadwillenden kunnen proberen er misbruik van te maken, onder meer door smartphones verbinding te laten maken met malafide netwerken.
Probleem is echter dat veel gebruikers niet door zouden hebben dat de verbindingen automatisch weer aan gaan, stelt de onderzoeker.

Volgens Apple is het wel mogelijk om wifi en bluetooth volledig uit te schakelen in iOS 11. Dit kan via het instellingenmenu.
<<

Anoniem301

Bericht 03 Okt 2017 11:04

Re: iOS 11

Wat ik zelf heel erg irritant vind ik is dat ik al 2 keer mijn ingestelde tekstvervanging kwijt ben :cry:
Ik had daarin heel veel woordjes voor mezelf erin gezet, zodat als ik die verkeerd typte dit automatisch gecorrigeerd werd. Zoals Haha dat dat gewoon haha wordt, WoW gewoon wow, als ik @@ intyp verschijnt mijn hele e-mailadres en nog zoveel meer. Telkens zette ik er nieuwe woorden in, en dat duurt dus maanden. Alles tot 2 keer toe helemaal kwijt.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Okt 2017 11:05

Re: iOS 11

Huh ik heb daar helemaal geen last van, als ik de wifi in dat menuutje uit zet staat hij de volgende ochtend nog steeds uit. Wat raar. Bluetooth heb ik sowieso altijd aan staan dus dat merk ik niet. Irritant zeg, wat is het idee achter deze nieuwe werkwijze dan?

♥♥
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Okt 2017 11:17

Re: iOS 11

Carrie schreef:Wat ik zelf heel erg irritant vind ik is dat ik al 2 keer mijn ingestelde tekstvervanging kwijt ben :cry:
Ik had daarin heel veel woordjes voor mezelf erin gezet, zodat als ik die verkeerd typte dit automatisch gecorrigeerd werd. Zoals Haha dat dat gewoon haha wordt, WoW gewoon wow, als ik @@ intyp verschijnt mijn hele e-mailadres en nog zoveel meer. Telkens zette ik er nieuwe woorden in, en dat duurt dus maanden. Alles tot 2 keer toe helemaal kwijt.


Wat handig! Vooral dat @@. Goeie tip!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem301

Bericht 03 Okt 2017 11:22

Re: iOS 11

Elliot schreef:Huh ik heb daar helemaal geen last van, als ik de wifi in dat menuutje uit zet staat hij de volgende ochtend nog steeds uit. Wat raar. Bluetooth heb ik sowieso altijd aan staan dus dat merk ik niet. Irritant zeg, wat is het idee achter deze nieuwe werkwijze dan?


"Dit is zodat de draadloze functies AirDrop en AirPlay blijven werken."

Ik vind het maar stom.
<<

Anoniem301

Bericht 03 Okt 2017 11:22

Re: iOS 11

Zora schreef:
Carrie schreef:Wat ik zelf heel erg irritant vind ik is dat ik al 2 keer mijn ingestelde tekstvervanging kwijt ben :cry:
Ik had daarin heel veel woordjes voor mezelf erin gezet, zodat als ik die verkeerd typte dit automatisch gecorrigeerd werd. Zoals Haha dat dat gewoon haha wordt, WoW gewoon wow, als ik @@ intyp verschijnt mijn hele e-mailadres en nog zoveel meer. Telkens zette ik er nieuwe woorden in, en dat duurt dus maanden. Alles tot 2 keer toe helemaal kwijt.


Wat handig! Vooral dat @@. Goeie tip!

Ja is echt superfijn! Maar moet dus voor de 2e keer helemaal opnieuw beginnen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Okt 2017 11:22

Re: iOS 11

Ja Carrie ik wil dat ook! Hoe doe je dat en waar? Ik word er GEK van dat er altijd Haha komt te staan midden in een zin. Al die irritante hoofdletters. Ik heb dat met heel veel woorden overigens, ik noem één van mijn vriendinnen altijd snoezel (ik weet zelf ook niet goed waarom) en daar maakt mijn telefoon ook AL-TIJD Snoezel van. Ik wil dat niet.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Okt 2017 11:23

Re: iOS 11

Carrie schreef:
Elliot schreef:Huh ik heb daar helemaal geen last van, als ik de wifi in dat menuutje uit zet staat hij de volgende ochtend nog steeds uit. Wat raar. Bluetooth heb ik sowieso altijd aan staan dus dat merk ik niet. Irritant zeg, wat is het idee achter deze nieuwe werkwijze dan?


"Dit is zodat de draadloze functies AirDrop en AirPlay blijven werken."

Ik vind het maar stom.

Oh goedemorgen, ik las duidelijk maar de helft :smile:

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 03 Okt 2017 11:27

Re: iOS 11

Elliot schreef:Ja Carrie ik wil dat ook! Hoe doe je dat en waar? Ik word er GEK van dat er altijd Haha komt te staan midden in een zin. Al die irritante hoofdletters. Ik heb dat met heel veel woorden overigens, ik noem één van mijn vriendinnen altijd snoezel (ik weet zelf ook niet goed waarom) en daar maakt mijn telefoon ook AL-TIJD Snoezel van. Ik wil dat niet.


Instellingen-algemeen-toetsenbord-tekstvervanging. Rechts bovenin op + drukken, het trefwoord is dan bijvoorbeeld @@ en dan zet je daar je mailadres neer. Of trefwoord Haha zin haha. De eerste regels doe je het goede woordje en op de 2e regel de foute. Zou zonde zijn als je alles andersom invoert, vandaar dat ik het even duidelijk zeg :smile:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Okt 2017 11:32

Re: iOS 11

Held! ik ga het direct regelen.

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 03 Okt 2017 11:37

Re: iOS 11

Oh dat wist ik ook niet! Ik vind die screenshotfunctie ook ideaal! Verder geen enkele last met wifi aan of uit, of dat mijn batterij sneller leeg gaat dan anders.
<<

Anoniem222

Bericht 03 Okt 2017 11:48

Re: iOS 11

Carrie schreef:
Elliot schreef:Ja Carrie ik wil dat ook! Hoe doe je dat en waar? Ik word er GEK van dat er altijd Haha komt te staan midden in een zin. Al die irritante hoofdletters. Ik heb dat met heel veel woorden overigens, ik noem één van mijn vriendinnen altijd snoezel (ik weet zelf ook niet goed waarom) en daar maakt mijn telefoon ook AL-TIJD Snoezel van. Ik wil dat niet.


Instellingen-algemeen-toetsenbord-tekstvervanging. Rechts bovenin op + drukken, het trefwoord is dan bijvoorbeeld @@ en dan zet je daar je mailadres neer. Of trefwoord Haha zin haha. De eerste regels doe je het goede woordje en op de 2e regel de foute. Zou zonde zijn als je alles andersom invoert, vandaar dat ik het even duidelijk zeg :smile:

Oke, dit wist ik wel dat het zou moeten kunnen, maar bedankt voor de uitleg. Ik vind Haha en WoW zo irritant!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 03 Okt 2017 12:04

Re: iOS 11

Ik heb het ook al gedownload en vind het prima werken. Batterij gaat nog net zolang mee als hiervoor. Ik heb ook een iPhone 7.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4502

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 03 Okt 2017 12:55

Re: iOS 11

Wat is er nieuw aan de screenshot functie?
<<

Anoniem301

Bericht 03 Okt 2017 12:55

Re: iOS 11

Harrison schreef:
Carrie schreef:
Elliot schreef:Ja Carrie ik wil dat ook! Hoe doe je dat en waar? Ik word er GEK van dat er altijd Haha komt te staan midden in een zin. Al die irritante hoofdletters. Ik heb dat met heel veel woorden overigens, ik noem één van mijn vriendinnen altijd snoezel (ik weet zelf ook niet goed waarom) en daar maakt mijn telefoon ook AL-TIJD Snoezel van. Ik wil dat niet.


Instellingen-algemeen-toetsenbord-tekstvervanging. Rechts bovenin op + drukken, het trefwoord is dan bijvoorbeeld @@ en dan zet je daar je mailadres neer. Of trefwoord Haha zin haha. De eerste regels doe je het goede woordje en op de 2e regel de foute. Zou zonde zijn als je alles andersom invoert, vandaar dat ik het even duidelijk zeg :smile:

Oke, dit wist ik wel dat het zou moeten kunnen, maar bedankt voor de uitleg. Ik vind Haha en WoW zo irritant!

Ja ik ook! Ik heb het bij heel veel woordjes, ook dat ik het zelfs steeds verkeerd typ. Dus prima oplossing zo, maar dan moet het niet steeds verdwenen zijn zoals bij mij nu.
<<

Anoniem301

Bericht 03 Okt 2017 12:56

Re: iOS 11

Oh ja op mijn werk krijg je een budget voor een telefoon en een laptop. Ik ga dus voor de iPhone X zo, hoe vet is dat. Wilde ik even delen. Je scherm unlocken met je gezicht, whut?!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Okt 2017 13:01

Re: iOS 11

Feline schreef:Wat is er nieuw aan de screenshot functie?


Hij geeft nu een voorbeeldje linksonder zodat je duidelijk ziet dat er een screenshot is gemaakt.

Ik heb hem ook en vind het nog steeds goed werken. Over de batterij kan ik weinig zeggen want afgelopen donderdag is mijn iPhone 6 overleden en nu dus een 8. En nu hoef ik dus minder op te laden
2015 💙
<<

Anoniem301

Bericht 03 Okt 2017 13:04

Re: iOS 11

Minx schreef:
Feline schreef:Wat is er nieuw aan de screenshot functie?


Hij geeft nu een voorbeeldje linksonder zodat je duidelijk ziet dat er een screenshot is gemaakt.


Dat is wel heel summier, er is veel meer veranderd dan het voorbeeldje linksonder:

"Van ieder screenshot verschijnt voortaan een miniatuur in de linker onderhoek van het scherm.
Door op deze miniatuur te tikken, opent zich een nieuw scherm dat Apple met iOS 11 introduceert. Hier kun je de afbeelding direct bijsnijden, of er een tekening op maken.

Onderin het scherm staan meerdere tools tot je beschikking. Tik op de pennen, stiften en gum om tekeningen op je scherm te maken en kies het bolletje om de kleur te wijzigen. Door op het plusje in de rechter onderhoek te tikken, verschijnen er een aantal handige andere opties. Zo kun je tekst toevoegen, handtekeningen schrijven of een vergrootglas gebruiken. Met de vormpjes eronder voeg je bijvoorbeeld snel een cirkel, pijl of spraakballon toe.

Verwijder een screenshot direct na versturen
Het grote voordeel van de vernieuwde iOS 11-screenshots is dat je de schermafbeelding vanuit dit scherm ook direct kunt delen. Daarna kun je ervoor kiezen om het plaatje meteen te wissen of in je filmrol op te slaan. Dit komt goed van pas, omdat je een screenshot vaak maar naar een persoon hoeft te sturen en het daarna niet meer gebruikt. Door ze na het delen direct te verwijderen vullen ze je filmrol niet meer onnodig op."
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15959

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 03 Okt 2017 13:16

Re: iOS 11

Carrie schreef:Oh ja op mijn werk krijg je een budget voor een telefoon en een laptop. Ik ga dus voor de iPhone X zo, hoe vet is dat. Wilde ik even delen. Je scherm unlocken met je gezicht, whut?!


Heul vet! :ja:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers