Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mijn zoon

<<

Anoniem231

Bericht 03 Okt 2017 05:14

Mijn zoon

Weg
Laatst gewijzigd door Anoniem231 op 04 Okt 2017 10:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem231

Bericht 03 Okt 2017 05:37

Re: Mijn zoon

Weg
Laatst gewijzigd door Anoniem231 op 04 Okt 2017 10:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Brooke

Bericht 03 Okt 2017 05:46

Re: Mijn zoon

Wat vervelend zeg. Ik denk dat je opzich wel een goed avondritueel hebt. Vind het bijvoorbeeld wel goed dat je de dag met hem doorneemt. Maar wat me opvalt, is dat hij maar een kwartier heeft om te wassen, tandenpoetsen, pyjama aan en daarna nog en verhaal en de dag doornemen. Je zegt immers dat hij om 18.45 uur klaarmaakt en tijd 19.00 uur gaat slapen. Ik vind dat persoonlijk erg kort om dat allemaal in een kwartiertje te proppen. Misschien moet je meer tijd maken voor het avondritueel, dat hij meer tijd nodig heeft om zich voor te bereiden op zijn slaap.
<<

Anoniem231

Bericht 03 Okt 2017 06:08

Re: Mijn zoon

Goede tip. Kan ik eens proberen. Tijd is wel een schatting maar kan best dat het te kort is. Daar ga ik vanavond mee aan de slag.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 03 Okt 2017 06:24

Re: Mijn zoon

Bij J hebben we op een gegeven moment een 'knuffel wekker' ingevoerd. Ze was heel erg van het 'nog heel eventjes' en 'nog 1 knuffel/kusje' etc.
Nu doen we het vaste ritueel en na het (voor) lezen zet ik een wekker van 5 minuten. Dan ga ik bij haar in bed liggen, kruipt ze in mijn armen en geef ik haar knuffels, kusjes en fluister ik dat ik van haar hou en zo. Na de 5 minuten is het klaar, geef ik haar een laatste kus en ga ik naar beneden. Zo heeft ze even echt exclusieve aandacht en voldoende tijd om te knuffelen maar wel afgebakend want anders blijft de bezig.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Brooke

Bericht 03 Okt 2017 06:24

Re: Mijn zoon

Wij hebben zelf al minimaal een half uur nodig voor het gehele slaapritueel. Doen wij korter en gehaast, gegarandeerd dat onze dochter gaat protesteren en niet gaat slapen als ze moet slapen. Word voor jezelf ook nog een stuk prettiger, ondanks dat je meer tijd kwijt bent eraan. Ben heel benieuwd of het over een aantal dagen wat beter gaat. En liedjes zingen? Mijn dochter ontspant beter als we ook wat liedjes zingen voor het slapen.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 03 Okt 2017 06:34

Re: Mijn zoon

Ik vind een langer avondritueel ook goed klinken, en daarna nog 1 of 2x terug. Toevallig gisteren met andere mama’s over gehad, ik ben de enige die 2x terug gaat, de rest maar 1x. En hier werkt het ook goed om ze zonder praten of aankijken terug in bed te leggen.
Dus ik zou zo doen;
Verhaaltje lezen, kus geven, welterusten zoon!
Zoon komt uit bed, wil nog een kus oid. Nog een kus, maar nu kom ik niet mee kijken nu moet je echt gaan slapen, anders ben je morgen zo moe. Dan ga ik ook verder echt niet kijken, tenzij ik het idee heb dat ze het huis afbreken. Komt hij uit bed? Terug leggen zonder iets te zeggen of aan te kijken. Dus ook niet boos worden!
Bij dat huilen en jengelen overdag geef ik haar ook de keus, slapen of gezellig doen. Niet luisteren? 2x waarschuwen en dan krijgt ze straf. Avondeten niet op? Pech maar je krijgt niks anders, tenzij het iets is wat ze echt niet lust. Weglopen van tafel? Ook waarschuwen, als je weer wegloopt haal ik je bord weg dan ben je klaar met eten.

Succes, het is ook erg vermoeiend zeker als je er alleen voor staat!
<<

Anoniem231

Bericht 03 Okt 2017 08:42

Re: Mijn zoon

Ayla wat jij overdag doet heb ik ook gedaan maar zelfs straf maakt geen indruk. Wat geef jij dan als straf bij bv niet mee opruimen?

Die wekker zat ik toevallig ook aan te denken. Een soort time timer idee alleen zoek dan een goedkopere oplossing ;)

Bedankt voor alle tips! Werd een beetje wanhopig.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 03 Okt 2017 09:18

Re: Mijn zoon

Ik zet gewoon een wekkertje op mijn telefoon, of ik neem de kookwekker mee naar boven.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem231

Bericht 03 Okt 2017 09:57

Re: Mijn zoon

Bedankt voor de tip. Heb ook een kookwekker alleen gebruik ik nooit. Dus kan ik best boven neerzetten.
Jullie horen nog van mij!
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 03 Okt 2017 10:57

Re: Mijn zoon

Ik leg heel veel van tevoren uit, wat we gaan doen, waarom, etc. Vandaag mag D voor het eerst met de loopfiets als we naar de jumbo gaan. Dan zeg ik al thuis dat ik de fiets in de winkel draag, zodat ik daar die scène niet krijg. En ik geef veel de keuze: of je trekt nu je schoenen aan en gaat met mij mee boodschappen doen, of je blijft thuis bij pappa. En soms ook: ga je luisteren, of in de kar/op de plank. Ze kiest er dan meestal zelf voor haar gedrag aan te passen.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 03 Okt 2017 11:30

Re: Mijn zoon

Wat verwacht je van een kind van 2,5? J is dan iets jonger maar ik verwacht van hem echt niet dat hij zijn speelgoed opruimt. Ik probeer er wel voor te zorgen dat hij mij helpt met opruimen maar ik word niet boos als hij dat niet doet. Langzaam gaat hij steeds iets meer opruimen maar vooral als hij daar zelf zin in heeft niet omdat het moet.

Wat hier het beste werkt is de deurklink omhoog zodat hij zijn kamer niet uit kan. Zolang hij niet overstuur is zoekt hij het maar uit. Bedtijd is bedtijd. De ene keer is hij nog een uur rondjes aan het lopen en klimmen maar meestal is het even huilen en mopperen (2/3min) eb daarna gaat hij zelf in zijn bed liggen.
2015 💙
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 03 Okt 2017 12:55

Re: Mijn zoon

Dan moet ze gewoon even op de gang, paar minuutjes. Meestal gaat het daarna wel goed.

Minx hier konden ze allebei met 2,5 wel opruimen hoor, dat hoort er toch ook gewoon bij? Kind dit blokje in de ton ik de andere blokjes. Ze hoeven hier niet alles alleen te doen en het leeuwendeel doe ik maar ik verwacht wel dat ze helpen, al is het maar 1 onderdeel.

Edit: bij straf doe ik het wel zo, bijv met opruimen. Je kan kiezen of je helpt mee of je krijgt straf. Bij straf na een paar minuten, kom je helpen opruimen? Als ze nee zeggen blijven ze nog even zitten, daarna vraag ik het weer. Op het moment dat ze ja zeggen mogen ze komen en helpen ze dus even mee.
<<

Anoniem231

Bericht 03 Okt 2017 13:02

Re: Mijn zoon

Ow minx hij kan heel goed opruimen, als hij zin heeft :wink:
De klink omhoog van zijn kamer vind ik niet nodig en daarnaast kan hij die dan ook al open. Maar ga mijn kind niet opsluiten in zijn kamer.

Opvoeden is lastig!
<<

Anoniem231

Bericht 04 Okt 2017 10:06

Re: Mijn zoon

Helaas gisteren was een nog groter drama. Maar ik geef niet op. Ergens ligt de oplossing!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 04 Okt 2017 13:40

Re: Mijn zoon

Eigenlijk vind ik het vrij normaal klinken.. Ik weet niet je hele bericht meer, maar jengelen/huilen bij het naar bed moeten gebeurt hier ook eigenlijk elke avond. Ze vind het beneden veel te gezellig en vind het niet leuk als we weg gaan. Tsja, dat snap ik wel, maar na het hele ritueel gaan we wel. Ze ligt dan altijd eventjes te huilen (zielig te doen, haha), maar dat is meestal na 2 minuutjes ook weer klaar. Dan gaat ze lekker met haar knuffels liggen praten.

Dwars doen tijdens het tandenpoetsen ed doet ze ook. We zijn dan gewoon heel consequent. Dat kind heeft een ijzeren geheugen (dat heeft ze dus echt niet van mij..), dus als we 1 keer toegeven, wordt het alleen maar erger. Op dat moment is het niet leuk, maar ik denk echt dat je in bepaalde situaties gewoon consequent móet zijn, hoe vervelend het op dat moment ook is. Na verloop van tijd wordt het vanzelf beter (denk ik).
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo, Taeda