Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op vakantie zonder kinderen

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 05 Okt 2017 09:42

Re: Op vakantie zonder kinderen

Geel verwoord precies wat ik ook al in 10 reacties probeer te typen. Vooral ook dat faalhaas stukje, zo voelde ik me ook als ik iets niet wilde doen vanwege drukte voor D.

♥♥
<<

Anoniem250

Bericht 05 Okt 2017 09:46

Re: Op vakantie zonder kinderen

Caro schreef:Goed verwoord Geel!


Vind ik ook! En jammer dat je het gevoel had dat je faalde. Hoeft helemaal niet. Ik vind het helemaal niet gek als het eerste jaar anders loopt dan dat je had verwacht en dat het er bij sommige baby's helaas niet in zit om ze overal mee naar toe te slepen. Ik denk dat er ook heel veel ouders zijn die meeleven en meedenken en niet oordelen. Het is best overweldigend het ouderschap. Maar ik vind dat je best tegen een moeder in spé mag zeggen 'wacht nu eerst maar eens tot de baby er is en maak dan pas plannen wat je al dan niet met de baby gaat doen'. Je weet het gewoon ook niet van te voren.
<<

Geel

Bericht 05 Okt 2017 09:51

Re: Op vakantie zonder kinderen

Zo denk ik er nu ook over, Holly. Met veel meer genade. En ik heb ervan geleerd minder hard te roepen. Hoop ik :-)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 05 Okt 2017 09:54

Re: Op vakantie zonder kinderen

Maar vinden jullie het wel ok om zo belerend te zeggen "wacht maar..."? Ik vind dat zo stom, nu nog steeds. Ik let daar zelf echt wel op, dat ik dat niet zeg. Ik vind het nog steeds irritant als iemand met een ouder kindje zegt: "Wacht maar tot hij loopt", als ik zeg dat ik m'n handen vol heb aan D. omdat hij zo razendsnel kruipt en tijgert. Of als ik zeg dat hij goed eet: "Wacht maar tot hij twee is, dan hoor ik je nog wel". Ja, misschien wel, misschien ook niet. Hij eet nu goed en daar mag ik nu toch best blij mee zijn?

♥♥
<<

Geel

Bericht 05 Okt 2017 09:59

Re: Op vakantie zonder kinderen

Nee, dat vind ik echt naar. Je kunt het wel eens denken, maar niemand schiet er iets mee op als je het zegt: de aanstaande/kersverse moeder niet, maar jijzelf ook niet want vaak schiet de moeder dan (logisch) in de verdediging en dan valt het gesprek vervolgens dood of weet ik het. Het lijkt me veel sympathieker om gewoon te zeggen: "Nou, dat kan ik me voorstellen, je moet er steeds achteraan" of "Wat knap van hem, wat vindt-ie het lekkerste?"
<<

Anoniem250

Bericht 05 Okt 2017 10:04

Re: Op vakantie zonder kinderen

Dat geval vind ik iets anders. En ik zou bij TO ook niet de woorden wacht maar gebruiken, maar ik zou als vriendin wel zeggen 'wacht met het boeken van de vlucht tot de baby er is en je een paar maanden verder bent met baby en als gezin'. 'Wacht maar' in de zin van het wordt nog vééééél erger, dit is nog niks, vind ik ook stom. Je hoeft niet alles te vergelijken.
<<

Anoniem222

Bericht 05 Okt 2017 10:07

Re: Op vakantie zonder kinderen

Ik kan me heel goed voorstellen dat dingen anders lopen dan je van te voren verwacht. Wat ik me afvraag n.a.v. de reactie van Geel, zeg je dat dan ook tegen je omgeving? Dat je dingen van te voren anders had ingeschat en hoe je je er over voelt?

Ik heb namelijk een vriendin die net voor de tweede keer moeder is geworden en we zijn met een groepje vriendinnen waar verder nog niemand kinderen heeft. Dat levert soms wel situaties op met onbegrip en ik kan me zo goed voorstellen dat dat voor haar net zo vervelend is, of misschien nog wel vervelender. We praten er wel eens over maar toch heb ik het gevoel dat ze niet alles durft te zeggen en dat ze zich groot houdt, maar misschien is dat ook wel helemaal niet waar en ik wil haar ook geen dingen aanpraten.
<<

Geel

Bericht 05 Okt 2017 10:07

Re: Op vakantie zonder kinderen

Ja precies.

Edit: Harrison, ik zei het af en toe wel, maar ik wilde inderdaad ook geen zeur zijn. Bovendien was ik op een gegeven moment echt een kluizenaar. Twee goede vriendinnen snapten daar niets van en zijn eigenlijk nooit langs geweest in die tijd en vroegen ook niet echt verder hoe ik me voelde of wat ik nodig had. Van hen kreeg ik tips die ze zélf heel fijn zouden vinden ("laat het lekker los" of "ga op pad, mee de stad in" etc.), maar waar ik me alleen maar rotter door voelde. Ik had in die tijd het meeste aan iemand die vroeg hoe het ging, aan begrip en aan mensen die meedachten.

Het is lastig. Misschien wil je vriendin er niet over praten en vindt ze het lekker om juist even niet over haar kinderen te praten. Misschien wil ze juist haar ei kwijt, maar denkt ze dat jullie daar niet op zitten te wachten omdat jullie nog geen kinderen hebben. Ik denk dat je er gewoon het beste eens naar kunt vragen, hoe het met haar gaat, hoe ze zich voelt, wat ze nodig heeft.

Is dit een beetje een antwoord op wat je vraagt?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Okt 2017 10:43

Re: Op vakantie zonder kinderen

Oh geel wat perfect verwoord!! Zo voel ik dat precies! En ik rouw nog steeds een beetje dat ik niet die moeder kan zijn die een kop koffie gaat drinken met 'the mothers group' hier want ik heb een 'high needs' baby. Heb met een harde les moeten leren dat ik niet meer zomaar plannen en verwachtingen kan hebben nu er een mensje van me afhankelijk is en die anders is dan ik had verwacht (niet minder! Anders). Dat is voor iemand zoals ik, met enorme hang naar vrijheid, erg moeilijk te verkroppen en verklaart ook mn PND. Dus ik wil graag roepen: 'wacht maar..' maar dat is niet eerlijk tegenover een ander. Het had ook heel anders kunnen zijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem222

Bericht 05 Okt 2017 10:44

Re: Op vakantie zonder kinderen

Ja, dank je!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Okt 2017 10:58

Re: Op vakantie zonder kinderen

Ah ik vind dat zo rot om te lezen van jullie, Geel en Marsy. Ik vind het ook goed dat jullie zo eerlijk daarin zijn. Lastig dat je zo weinig aansluiting vindt/vond bij vriendinnen Geel.

Om nog één keer die verwachtingen van mij naar boven te halen, bij mij viel dat dus wel heel erg mee, ik voel me wel die relaxte moeder op heel veel fronten (wat ook echt door makkelijk kind komt, dat weet ik wel zeker).
MAAR ik heb wel, zeker achteraf, totale verkeerde verwachtingen gehad bij borstvoeding. Ik vond dat echt zwaar en ik reageerde daar psychisch echt raar op. Heb echt een zware wolk boven me gehad en een soort kortsluiting in m'n hoofd. Als ik daar aan terug denk word ik er weer naar van. Ik dacht van te voren oh borstvoeding is juist lekker makkelijk. Nou niet dus. Totaal anders ingeschat.
Ik denk dat (bijna) iedereen wel ergens mee strugglet. Wat het ook is.

Elliot, ik probeer ook heel erg hard niet wacht maar te roepen, want dat vind ik ook heel vervelend.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem250

Bericht 05 Okt 2017 11:01

Re: Op vakantie zonder kinderen

Vind het altijd zo bijzonder om te lezen dat jij exact dezelfde gevoelens had bij borstvoeding als ik.

Edit en daarin herken ik het faalgevoel wel. Als ik het stukje van Marin lees, komt het gevoel ook direct weer terug.
<<

Anoniem328

Bericht 05 Okt 2017 11:06

Re: Op vakantie zonder kinderen

Heel herkenbaar. Ik heb me toch ook zo'n loser gevoeld dat ik niet in staat was om met baby ergens koffie te drinken, de stad in te gaan, lekker spontaan erop uit etc. Ik dacht ook van tevoren, dat doe ik wel even. Maar én onze baby was daar niet makkelijk in én met name ikzelf ook niet. Ik trok het gewoon niet. Had net als de baby behoefte aan rust, ritme en regelmaat. En dan merk je inderdaad wel onbegrip bij anderen, want waarom deed ik zo moeilijk?! Zij gingen er toch ook gewoon op uit met baby?! De ene keer dat ik er wel in meeging zat ik er compleet gestrest bij. Het voelde zo niet goed. Dus ik heb dat maar opgegeven en ben het gewoon op onze manier gaan doen en hoe het voor mij goed voelde.

Achteraf weet ik zeker dat het voor ons de juiste manier was. Ik ben misschien lang niet zo flexibel als ik had gehoopt, maar dat is nou eenmaal zo. Straks met een tweede erbij zal het heus allemaal wel iets flexibeler moeten, maar ik blijf mijn eigen gevoel volgen en de behoefte van de baby. Sociaal moet het dan allemaal maar weer even op een laag pitje. Komt ook vanzelf wel weer goed is de vorige keer gebleken.

'Wacht maar' vind ik trouwens ook bloedirritant! Werd ook steeds tegen ons gezegd toen we nog geen kids hadden. En nu hebben we er 1, en loopt het allemaal prima, en dan wordt er gezegd 'wacht maar tot de tweede er is, dan weet je pas wat moe zijn is', of iets dergelijks :cry:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Okt 2017 11:06

Re: Op vakantie zonder kinderen

Ja raar is dat hè Holly. Ik ben blij dat ik me nu weer een stuk normaler voel. Rot dat het gevoel zo weer bovenkomt bij je.
Het faalgevoel hierover heb ik of wel een beetje de controle over of ik heb het zover weggestopt dat ik t amper voel. Ik ben bang voor 't laatste maar goed, vooralsnog red ik't daarmee.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 05 Okt 2017 12:17

Re: Op vakantie zonder kinderen

Mooi verwoord Geel. Ik ben in het begin ook niet heel veel op pad geweest met V. Ja wel om te sporten in de kar, maar niet om te winkelen of zo. Ik heb toen ook wel eens gehoord dat ik daardoor een minder flexibel kind zou krijgen. Nou, dat doet ook wel wat met je hoor! V is inmiddels best makkelijk, dus gelukkig had dat geen invloed.

Als ik nu dingen hoor van zwangeren, probeer ik het vanuit mijn eigen ervaring te vertellen 'Mijn ervaring was en is dat V het beste gedijde (is dat een woord?) wanneer ik haar ritme volgde en zoveel mogelijk rust inbouwde, daardoor was ik minder vaak op pad dan ik van te voren had verwacht. Maar er zijn ook kindjes die daar wel goed mee om kunnen gaan, dus wie weet lukt het jou wel!'

En ik moet nu ook wel eens zeggen 'dat moest ik eerst ervaren'.. Ik had bijvoorbeeld wel gedacht het sporten supermakkelijk op te pakken, het ging redelijk makkelijk, maar zo veel uren trainen als voorheen dat lukt niet. Dat moest ik echt ervaren. Wat ook prima was.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Luenca

Noob

Berichten: 34

Geregistreerd: 04 Sep 2013 07:48

Bericht 08 Okt 2017 20:29

Re: Op vakantie zonder kinderen

Ik zou het niet kunnen, maar buiten dat kan ik sowieso geen nachtje weg omdat mijn dochtertje van 1 overdag en ook snachts nog aan de borst drinkt.
11 oktober 2016
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 09 Okt 2017 08:52

Re: Op vakantie zonder kinderen

Ik heb een super tevreden baby maar ook ik 'kan' niet zomaar met iemand ergens koffie gaan drinken. Kan wel, doe ik ook, maar tijd enzo spreek ik altijd pas op de dag zelf af. E heeft veel behoefte aan regelmaat.
Toen ze een maand of 2 was zijn we een nachtje naar Londen geweest, dat vond ik toen lang zat. Inmiddels zou ik wel een weekendje weg willen/kunnen/durven maar langer (voorlopig) niet.
Iedereen pakt het op z'n eigen manier aan met z'n eigen gevoelens. Het is alleen niet voor te stellen hoe het is met een baby als je er geen hebt. Doe gewoon waar je je straks goed bij voelt en wacht idd met boeken tot jullie de baby kennen en de baby jullie kent.
30-04-2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Okt 2017 11:30

Re: Op vakantie zonder kinderen

Even een andere kant van het verhaal, een kennis van mij is eind augustus bevallen van haar eerste kindje, en zij en haar man zijn afgelopen week een weekje op vakantie geweest met z'n tweetjes. Baby was bij opa en oma en dat is ook helemaal goed gegaan. Dat kindje was dus pas 6 weken oud. Als je daar als ouders al aan toe bent kan het dus prima goed gaan. Maar, ook zij hebben dit pas geboekt toen de baby er al was.

♥♥
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 10 Okt 2017 12:39

Re: Op vakantie zonder kinderen

Ik herken me ook enorm in de verhalen van Geel. Oudste dochter was gewoon altijd huilerig en onrustig. De enige die haar echt rustig kon krijgen was ik. Als ik weg was om aan mijm studie te werken werd ik áltijd gebeld dat ze niet stopte met huilen en ik terug moest komen (dat laatste was wat ik zelf dan zei: als ze huilt moet je me bellen dan kom ik terug).

Jongste dochter is veel makkelijker maar kan niet goed tegen prikkels. Mijn tante heeft gevraagd of ik in de herfstvakantie gezellig langskom met beide meisjes. Heel leuk idee maar dat betekent dat ik 2 uur enkele reis dus 4 uur op die dag aan het reizen ben. Dat trekt S. Nooit. En daarbij jeeft ze aan het bezoekje ook niks.
Voordat ik kinderen kreeg zou ik echt geen enkel probleem hebben gezien. Nu wel! Dat is het moraal van mijn verhaal. :nerd:
<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 08:56

Bericht 13 Okt 2017 16:15

Re: Op vakantie zonder kinderen

Wij proberen ieder jaar twee nachten zonder de kinderen weg te gaan. Ik kijk daar altijd erg naar uit. Even quality time met z'n 2en. Maar vind die drie dagen wel de max. Dit heeft er ook mee te maken dat wij niet heel veel vakantie hebben. En als we dan op vakantie gaan dan gaan we met z'n vieren. Daarnaast hebben wij geen moeilijke kinderen, waar we van moeten opladen ofzo.
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
<<

Anoniem231

Bericht 20 Okt 2017 20:15

Re: Op vakantie zonder kinderen

Hebben jullie het er nog over gehad?
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers