Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Concerta

<<

Anoniem65

Bericht 19 Okt 2013 11:42

Concerta

Ik gebruik nu ritalin, maar ik neem het momenteel maar 1x per dag. Dit komt doordat ik het gedurende dag gewoon vergeet of het niet uit komt. Dan zit er bv een collega naast me en ik wil niet dat iedereen ziet dat ik pillen moet nemen. Ik heb nu een maand maar 1 x 10 Mg per dag genomen en merk dat ik het toch liever wel neem. Maar nu wil ik overstappen op concerta omdat je die maar 1x per dag neemt. Wie heeft er ervaring mee en wat zijn de bijwerkingen eventueel? Is er iemand die ook is overgestapt en hoe bevalt het?
<<

Anoniem91

Bericht 19 Okt 2013 13:19

Re: Concerta

Ik wil eigenlijk ook overstappen om dezelfde reden, maar het wordt niet vergoed en dat houdt me wel tegen eigenlijk. Ik betaal me al scheel aan ziektekosten en dat zou er dan ook nog bij gaan komen. Ik hou het voorlopig even op de Ritalin. Volgens mij zijn er geen andere bijwerkingen maar staat het gelijk aan Ritalin. Ik heb alleen sinds ik Ritalin slik, gigantisch haaruitval.
<<

Anoniem65

Bericht 19 Okt 2013 14:06

Re: Concerta

Ja dat houdt mij ook tegen. Die haaruitval heb ik ook. Ben er zelfs al voor naar de dermatoloog geweest. Ze beweren dat het daar niet door komt maar jij hebt het dus ook. Nu ik het nauwelijks nog slik groeit het helaas ook niet meer aan. Heb nog eenderde van het haar wat ik vroeger had. Zo balen! Ben jij ook zo afgevallen? Ik was binnen 3 mnd 8 kilo kwijt. Van 60 naar 52 kilo. Nu helaas weer alles er aan. Ik kon de eerste maanden echt niks door mijn keel krijgen. Nu ben ik bang dat het bij concerta weer gebeurt. Dat afvallen mag wel, maar als er nog meer haar gaat uitvallen word ik volgens mij depressief. Ik ga denk ik een afspraak met de huisarts maken (of moet dat via je psychiater? Daar ben ik al 2 jaar niet geweest). Er zijn nog meer medicijnen, mss is er nog een oplossing. Een vriendin van me was geloof ik iets van 60 euro per maand kwijt aan de concerta. Dat vind ik echt te veel. Maar het wordt inmiddels weer echt te druk in mijn hoofd. Ik heb overigens ADD (en HSP). En jij?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Okt 2013 14:24

Re: Concerta

Er zijn ook verzekeraars die concerta wel vergoeden volgens mij. Je moet dan even googlen welke dat zijn (ik dacht van de achmeagroep). Je kunt nu binnenkort overstappen omdat het weer einde van het jaar is, dat zou best wel eens de moeite waard kunnen zijn.

Ik ga waarschijnlijk sowieso overstappen omdat melatonine door mijn verzekeraar ook niet vergoed wordt én ik aan de medicatie ga voor ADHD en ik waarschijnlijk als de ritalin deze keer wel aanslaat op concerta ga uitkomen.
<<

Anoniem65

Bericht 19 Okt 2013 14:43

Re: Concerta

Ga je dan eerst ritalin proberen en dan overstappen op concerta pompoen? En heb je het eerder geprobeerd en hoe merkte je dat het niet aansloeg? Ik heb nl het idee dat het bij mij het eerste jaar wel werkte maar daarna niet echt meer. Toen ben ik het dus ook veel minder gaan gebruiken. Ik moest al 40 Mg en wilde niet meer gaan nemen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Okt 2013 15:11

Re: Concerta

Ja ik heb een jaar of 8 geleden nadat de diagnose gesteld was een tijdje medicatie geslikt, ik ben toen begonnen met ritalin maar daarvan merkte ik niet zo veel. Het werd steeds opgehoogd en toen had ik ineens te veel (overdosering), toen zat ik als een zombie op de bank. Ik was toen echter zwaar overspannen en had niet veel om handen dus ik betwijfel of mijn observaties heel betrouwbaar waren. Ik vergat ook continue de ritalin te nemen en kwam dan 's middags te laat uit waardoor ik 's nachts erg slecht sliep. Ik heb daarna ook nog concerta, strattera en dexamfetamine gebruikt
Ik heb nu binnenkort een afspraak met een psychiater om opnieuw naar medicatie te kijken. Kans is best groot dat ik opnieuw ritalin ga proberen en dat ik dan als dat blijkt te werken overstap naar concerta, want ik ga dat dus nooit onthouden zo vaak per dag te nemen.

Ik zit ook te twijfelen of ik naar ADHD Centraal wil gaan in Nieuwegein, daar werkt iemand die hiervoor mijn behandelaar was en ik had erg veel vertrouwen in deze man. Daar doen ze een computertest, dan slik je ritalin en dan doe je nog een keer een test en dan kun je gelijk vrij duidelijk zien of je baat hebt erbij. Dat lijkt mij best wel ok.
<<

Tyrael

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 35

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:16

Bericht 19 Okt 2013 18:01

Re: Concerta

Ik gebruik nu een paar jaar Concerta en het bevalt me echt stukken beter. Ritalin vergat ik ook steeds te nemen waardoor ik veel last had van de rebound. Met Concerta heb ik dat niet meer en als het uit begint te werken is de rebound ook veel minder heftig dan bij Ritalin.
Qua bijwerkingen heb ik van de Concerta geen last gehad, omdat ik al door de Ritalin aan methylfenidaat gewend was (bij de Ritalin heb ik trouwens echt wel een week of 6 last gehad van bijwerkingen zoals hoofdpijn, duizelig, etc. maar die zijn daarna weggetrokken en niet meer teruggekomen).
Ik slik trouwens 36 mg en dat kost me rond de €38 per maand. Maar dat is het me echt wel waard.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 19 Okt 2013 23:42

Re: Concerta

FBTO vergoedt met een aanvullende verzekering Concerta.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers