Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tafelmanieren aanleren?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 01 Okt 2017 19:35

Tafelmanieren aanleren?

Elke avond irriteer ik me tijdens het eten aan de manieren van mijn dochters. Niet dat ze er als zwijnen bij zitten :-) Maar elke avond herhaal ik dat je pas kan praten als je mond leeg is. Ze weten het, ze kunnen het benoemen maar het doen.. nou dat is echt een ding.
Ik geef zelf het goede voorbeeld, ik herhaal het elke keer als ik het zie, soms wijs ik alleen naar mijn mond soms maak ik alleen een gebaar en ze weten het echt heel goed. Maar toch elke keer gebeurd het weer.
Ik heb er wel eens een consequentie aangehangen maar dat had ook niet het gewenst effect dus ben ik maar mee gestopt... maar nu weet ik het gewoon even niet. Is dit echt gewoon een kwestie van langdurig elke dag opnieuw herhalen of verwacht ik teveel op hun leeftijd (dat idee had ik zelf niet, maar je weet het niet) Of heeft iemand nog een handig tip, ik hoor het graag!
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem255

Bericht 01 Okt 2017 20:50

Re: Tafelmanieren aanleren?

Mijn dochter van bijna 8 doet het ook nog weleens. Meestal als ze heel enthousiast is ofzo.
Mijn zoon van bijna 6 vergeet het net zo snel als dat ik het zeg...

Denk dat het voor kinderen op jonge leeftijd nog heel moeilijk is. Mijn zoon geeft ook aan dat als hij het niet meteen mag/kan vertellen dat hij vergeet wat hij wilde zeggen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers