Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

<<

Anoniem266

Bericht 01 Okt 2017 16:47

Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

Zie topic titel
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 01 Okt 2017 18:16

Re: Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

Ik ben bang niet lang meer. Hij wil er direct uit.
2016
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 01 Okt 2017 18:18

Re: Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

Ik zie bij de kids van mijn zus dat die er tot 3/3.5jr nog wel eens in willen. Ze neemt hem niet meer mee voor die leeftijd, maar heeft nog een kleinere die nu stukjes losloopt en dan maakt mijn oudere nichtje daar gebruik van door erin te gaan zitten. Mijn neefjes deden dat ook op die manier.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem236

Bericht 01 Okt 2017 18:29

Re: Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

Bij de oudste namen we hem mee als we een hele dag weg gingen tot 3 jaar, maar vanaf 2,5 niet meer als we korte stukken weggingen, hij gebruikte toen ook graag de loopfiets.
<<

Anoniem231

Bericht 01 Okt 2017 18:45

Re: Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

Vanaf de 2 jaar moest hij van mij zelf lopen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 01 Okt 2017 18:53

Re: Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

Mijn jongste is 3,5 en ik gebruik hem nog af en toe. Eigenlijk al een hele tijd niet meer voor kleine stukjes hoor, maar als we bijvoorbeeld een dagje pretpark doen dan gaat de buggy nog mee. Verder eigenlijk al dik een jaar niet echt meer, hij loopt liever zelf en dat kan ook al een hele tijd prima. De oudste zat denk ik wel iets langer nog met regelmaat in de buggy, zij zat liever dan dat ze zelf liep. Maar ook daar op een gegeven moment alleen nog met dagjes weg. Hij ligt nu eigenlijk een beetje doelloos achter in de auto, want ik pak hem dus alleen als we een dag weg gaan met veel lopen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Okt 2017 18:56

Re: Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

Wij hebben geen buggy. De kinderwagen hebben we zelf denk ik al een jaar niet meer gebruikt (t is nu 2,5), alleen heel soms bij oppas.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 01 Okt 2017 18:57

Re: Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

Voor de oudste namen we hem voor dagjes weg tot 3 jaar nog wel mee. En als we nu de jongste niet hadden en een dagje weg zouden gaan waren we voor hem nog wel een buggy nodig denk ik, nu staat hij op het plankje. Het is gewoon echt geen loper. Ik denk dat we voor de jongste niet zo lang een buggy nodig zijn.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 01 Okt 2017 19:01

Re: Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

Herkenbaar Kajaka, mijn oudste was ook niet echt een loper, valt inmiddels wel weer mee gelukkig. Maar als er minder leeftijdsverschil tussen had gezeten hier, vrees ik dat we met dagjes weg met twee buggy's gelopen hadden. En de jongste is juist enorm actief en wilde al snel overal zelf lopen.

Ik was vroeger zelf ook niet zo'n loper vertelden mijn ouders, dan liep mijn twee jaar jongere broertje soms naast de buggy (want die wilde graag zelf lopen) en dan kroop ik er gauw in!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 01 Okt 2017 19:08

Re: Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

Voor de jongste (nu 4) gebruik ik hem af en toe nog. Vooral tijdens een dagje weg of als ik alleen met hem naar de stad moet. Hij trekt zich nl. nergens wat van aan. Als hij in zijn hoofd heeft dat hij een bepaalde kant op wil, gaat hij die kant op. Als hij niet meer wil lopen, loopt hij niet meer. Lichamelijk ben ik niet in staat hem al die tijd te tillen of constant van de grond te rapen, dus ik heb niet veel keus.

Oudste gebruikte ik tot een jaar of 3 de buggy. Later had ik een duowagen, waar ze de ene keer wel en de andere keer niet in zat.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 01 Okt 2017 19:20

Re: Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

De oudste heeft er tot 2,5 in gezeten. Toen werd haar zusje geboren en werd het weer een wandelwagen. Toen stond ze wel op zo'n meerijdplankje. Nu nog steeds wel maar de jongste kan nu lopen en wil het liefst alleen maar dat. Dus denk dat het over een half jaar wel echt afgelopen is.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem247

Bericht 01 Okt 2017 20:04

Re: Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

Mijn jongste is 3,5 en zit nog wekelijks in de buggy. Niet omdat hij zelf zo graag wil maar vaak gaat alles toch net even sneller voor mij als hij in dat ding zit ;) Gelukig protesteert hij dan ook niet. Over een paar weken gaan we naar de Efteling en dan gaat de buggy ook mee. Want zo'n hele dag lopen is nog net te veel voor hem en voor mij is het weer praktisch voor de tassen enzo.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 01 Okt 2017 20:11

Re: Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

F heeft er tot bijna 4 jaar ingezeten en toen kwam z'n zus. Het is gewone een luie donder. Als we nu ergens heengaan ( even naar de bossen of dagje weg) is het ook continu gezeur dat z'n benen moe zijn. M vind het nu ook best in de buggy. Alleen als ze moe is wil ze eruit en wordt ze vervelend. Geen idee hoe lang zij erin blijft.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 01 Okt 2017 20:15

Re: Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

Mijn dochter van ruim 4,5 jaar zit er alleen in als we op vrijdagmiddag naar de stad gaan. En dan nog loopt ze er meestal naast en zit ze er alleen in als ze last krijgt van haar benen. Ze heeft te korte kuitspieren, dus dat gaat trekken op een gegeven moment. Meestal gaat de buggy mee zodat ik daar de tassen op kan zetten en aan kan hangen, scheelt weer sjouwen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 01 Okt 2017 20:23

Re: Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

Om het gemiddelde even naar boven te halen (maar het is niet echt een gemiddelde situatie natuurlijk) S zit er nu nog wekelijks in, ze wordt in februari 5 jaar. We hebben hem nodig voor alle afstanden groter dan 1 km ongeveer dus als je een aantal winkels bezoekt zit je er al snel. We zijn nu bezig met de aanvraag voor een rolstoel (is al goedgekeurd, nu nog passen en bestellen).
<<

Anoniem255

Bericht 01 Okt 2017 20:45

Re: Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

De oudste kon al snel goed lopen en ging alleen in de duowagen als we echt een stuk gingen lopen.

De jongste zicht het allemaal niet en zeurde aan het einde van de straat al dat zijn benen moe waren. Hij heeft zeker tot 3,5 jaar in de buggy gezeten. Als het aan hem ligt, sjouw ik hem nog overal heen...
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 01 Okt 2017 20:48

Re: Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

Ik heb met de verhuizing de buggy weg gedaan. Anders zaten ze er nu beide nog in. Ze houden echt niet van lopen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem250

Bericht 01 Okt 2017 21:02

Re: Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

Tot twee jaar. Ook uit praktisch oogpunt. Ik kan geen drie kinderen in een buggy of kinderwagen vervoeren.
<<

Anoniem315

Bericht 01 Okt 2017 21:29

Re: Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

Ik heb geen buggy.
N. heeft tot ongeveer 2,5 in de kinderwagen gezeten, toen liep ze liever. Voor I. (die is nu 1 jaar) gaan we er ook niet één aanschaffen. De kinderwagen is prima op te vouwen, dus daar kan ze nog wel even in vertoeven.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 01 Okt 2017 21:35

Re: Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

Wij hebben een jaar geleden de wagen weggedaan (hij klapte niet goed meer in en stond ons erg in de weg) en een buggy aangeschaft. Voor onszelf zouden we het niet gedaan hebben, want we gebruiken meestal een draagzak of -doek, maar voor de opa's en oma's die oppassen was het wel noodzakelijk. Momenteel past alleen mijn schoonmoeder wekelijks op en die gebruikt dan ook altijd de buggy als ze naar buiten gaat. Zelf gebruik ik hem ook af en toe, omdat ik niet altijd zin heb in dragen :wink: Voorlopig kan hij er nog wel in.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 01 Okt 2017 22:04

Re: Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

Tot twee jaar en twee maanden zat hij in de kinderwagen/buggy. Daarna wilde hij alleen maar lopen en dat ging ook altijd goed een dagje dierentuin bv hield hij prima vol.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 01 Okt 2017 22:22

Re: Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

Tot ongeveer 3 jaar zat de jongste nog wel eens in de buggy.

Met 3.5 jaar is de buggy over gegaan naar mijn zus voor haar dochtertje.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 02 Okt 2017 06:21

Re: Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

De buggy hebben wij echt voor de sier gekocht, oudste heeft er max 5x in gezeten. Wij dachten dat 't handig was als we samen weg zouden gaan met 2 kids (oudste was 19 maanden toen de jongste geboren werd), maar in de praktijk gebruiken we vooral het meerijdplankje en wil ze ook steeds meer zelf lopen.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Okt 2017 08:28

Re: Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

Tot drie jaar. Hij zat wel vaak op het voetenplankje van de wandelwagen of hij stond op het plankje. Inmiddels heb ik een nieuwe buggy zonder plankje en waar hij niet op kan zitten dus nu loopt hij of zit hij op m'n nek.
R. 2013
D. 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 02 Okt 2017 09:32

Re: Tot welke leeftijd gebruikte jij de buggy ?

Tot anderhalf ofzo echt veel. Daarna steeds minder, hij wil gewoon zelf lopen en dat gaat prima.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers